
למרות התחרות בשוק הסיני - ג'ילי מזנקת ברווחים ברבעון השלישי
החברה הסינית, שהפכה ליצרנית הרכב החשמלי השנייה בגודלה במדינה, נהנית מתמהיל מוצרים רחב, אסטרטגיית תמחור אגרסיבית וביקושים חזקים - ומעלה את תחזית המכירות השנתית
יצרנית הרכב הסינית ג'ילי מדווחת על תוצאות חזקות במיוחד לרבעון השלישי של 2025: בעוד הרגולציה מתהדקת והמחירים יורדים, הרווח הנקי של ג'ילי קפץ בכמעט 60% לכ-3.8 מיליארד יואן, בעוד ההכנסות עלו לרמה של מעל 89 מיליארד יואן. את הזינוק תומכים ביקושים חזקים, שליטה בהוצאות ואסטרטגיית תמחור שנועדה להיאבק ב-BYD, מובילת השוק. ברבעון השלישי מכרה ג'ילי 761 אלף כלי רכב - עלייה של 43% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. החברה העלתה את תחזית המכירות השנתית ל-3 מיליון כלי רכב, עלייה של כ-11% מהיעד הקודם. מדובר בנתון שממקם את ג'ילי בקצב עקיפה של יצרנים מערביים שפועלים בסין, כולל פולקסווגן, פורד וטויוטה.
לנוכח השחיקה בשולי הרווח בענף, ג'ילי מבצעת התאמות מבניות, בהן מיזוג בין שני מותגי המשנה Zeekr ו-Lynk & Co לחטיבה משותפת בשם Zeekr Group. החטיבה מדווחת על מסירות של למעלה מ-140 אלף כלי רכב ברבעון - עלייה של 12.5% - והכנסות של 31.5 מיליארד יואן. שולי הרווח הגולמי הגיעו ליותר מ-19%, עלייה שמעידה על יתרון תפעולי במותגי הפרימיום. בזכות המותגים החדשים, ג'ילי חודרת לפלחי שוק חדשים בסין ולמתג את עצמה כיצרנית עם טווח מוצרים שנע בין תחבורה עירונית בסיסית לרכב חשמלי חכם מתקדם.
למרות ניסיונות הצינון הממשלתיים, השוק עדיין חם
ממשלת סין מנסה לצנן את תחרות המחירים בענף, ומגבילה פרסום של טכנולוגיות נהיגה אוטונומית. איגודים בתעשייה קראו לבלום מבצעים עמוקים, אך בפועל, החברות, כולל ג'ילי, ממשיכות במאבק שוק עיקש. ג'ילי בולטת בכך שהיא שומרת על רווחיות, לצד התרחבות מסחרית.
החברה משקיעה במקביל בפיתוח תוכנה לרכב, שירותי חיבוריות וניהול נתונים - תחומים שהופכים לגורם בידול מרכזי במכונית החשמלית. במקביל, החברה בונה תשתיות לייצוא, בין היתר למזרח אירופה, רוסיה, דרום מזרח אסיה ואמריקה הלטינית. בבורסת הונג קונג, מניית ג'ילי עלתה השנה בכ-16%, לעומת כ-13% בלבד אצל BYD. הפער מעיד על אמון משקיעים, גם כשהחברה פועלת בשוק תחרותי ונתון לשינויים רגולטוריים תכופים. בניגוד ליצרנים מערביים שמתמקדים במודל פרימיום מצומצם, ג'ילי מציגה אסטרטגיה רחבת היקף ופריסה מסחרית אגרסיבית.
- חשש באירופה: האם הסינים שולטים מרחוק ברכבים החשמליים?
- ארגון מנהלי התחבורה - נדרשת מדיניות ארוכת טווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כיום ג'ילי לא רק מתחרה על שוק הרכב החשמלי הסיני, אלא גם מבססת נוכחות גלובלית. החברה השקיעה בשנים האחרונות ביצרנים אירופים כמו וולוו ו-Smart, מחזיקה בפלטפורמות טכנולוגיות ייחודיות, ומקדמת פיתוחים בתחום הסוללות והבינה המלאכותית לרכב. כל אלה הופכים אותה לשחקנית בעלת משקל עולה בזירה העולמית. אם הממשלה הסינית תמשיך לאפשר הרחבת קווי ייצור חדשים גם מחוץ לסין, ג'ילי עשויה בעתיד להפוך ליצואנית מובילה של רכב חכם, ולא רק מתחרה מקומית בתוך גבולות המדינה.
סוזוקי סוויפט ידנית. חמודה אך יקרה באופן מופרז. צילום יואב פולססוזוקי סוויפט ידנית - חמודה עם מחיר מופרז
הסוזוקי סוויפט בגירסתה הידנית היא מכונית שלא ניתן להתייחס אליה ללא עננת המחיר הרובצת עליה, עם תמחור מוגזם גם של הדגם הידני וגם של הדגם האוטומטי.
אהבנו: זריזות, גיר ידני, התנהגות כביש
פחות אהבנו: מחיר, בטיחות, מחיר, נוחות, מחיר
הערה: המחיר כל-כך מופרז שאנחנו מתקשים למצוא הצדקה לרכוש אותה בהינתן האלטרנטיבות המודרניות בשוק.
ציון מסכם 3.6 בסולם פולס.
לסוזוקי סוויפט מעמד אלמותי בשוק הישראלי. הסוויפט הראשונות נמכרו בישראל עוד בתחילת שנות ה – 80' ובמהרה ביססו תדמית של אמינות מוחלטת עם תמורה מצוינת לכסף. גירסאות ידניות ואוטומטיות, מזגן מקורי מצוין, מי צריך יותר. לא נדיר לראות איזו סוויפט ישנה נוסעת עם בעלים שנשבע שלא ימכור אותה לעולם.
נריץ מהר את הזמן ואנחנו בשנת 2025 עם סוזוקי סוויפט ובמיוחד עם הדגם הידני, ויש לנו תובנות נחרצות.
תעודת חובה קטגוריה סופר-מיני מימדים (מטר) אורך
3.86 /רוחב 1.735 /גובה 1.485 /בסיס גלגלים 2.45 מספר מושבים חמישה הנעה ותיבת הילוכים 1.2 ליטר היברידי קל, ידני, הנעה קדמית הספק
ומומנט 82 כ"ס, 11 קג"מ נפח מיכל דלק 37 ליטר צריכת דלק (משולב) 22.2 ק"מ לליטר. WLTP בטיחות ציון איבזור בטיחות 5, שלושה כוכבים EuroNcap מחיר 120 אש"ח לידני, 130.0 אש"ח לאוטומטי
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב של הסוויפט העדכנית נעוץ עמוק בסוויפט של 2004, שהציגה עיצוב צעיר ורענן. העדכונים השונים שעבר העיצוב החיצוני רק פגעו במקור המקסים. הסוויפט לא דומה לאף רכב אחר על הכביש כשהחזית מזכירה גור מעולמות בעלי החיים עם יחידות תאורה גדולות, אבל ממש גדולות, גריל אובאלי גדול וסמל סוזוקי גדול במרכז. מכסה המנוע יושב 'מעל' המרכב כשהקו התחתון שהוא מתווה ממשיך דרך הדלתות עד יחידות התאורה האחוריות. רכב המבחן צוייד באביזרי אפטרמרקט מיותרים גודמת פסי ניקל בתחתית הרכב ומגיני רוח בחלק העליון של החלונות. לטעמי רק פוגע עוד יותר העיצוב המכוניות. גם מאחור יחידות התאורה גדולות, משולבות לד, ומרגישות לי כמשהו מתאמץ מדי כדי להיות מודרני.
פנים הרכב מסגיר מעט את גילו, עם זאת הוא שימושי ויעיל. לוח מחוונים מסורתי, לא צג, עם מד מהירות גדול מימין ומד סל"ד גדול משמאל. ביניהם צג LCD בגודל ''4.2 עם תצוגה משתנה. במרכז הדשבורד מזדקר מסך מולטימדיה בגודל ''9.0 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחתיו שני פתחי מיזוג עם כיוונון ידני, ופאנל מתגים לשליטה על המזגן. בין הנהג לנוסע מוט הילוכים ידני בעל חמישה הילוכים.
דגם קונספט של מכונית הפורמולה 1 2026 של אודי (מלפנים), על רקע מכוניות מרוצים של המותג. קרדיט: אודילאחר שמרצדס פורמולה 1 הגיעה לשווי 6 מיליארד דולר, אודי חוזרת לזירה אחרי 87 שנים
לאחר התרסקות הרווח התפעולי של החברה, רכשה אודי את קבוצת סאובר, שעל בסיסה הוקמה פעילות הפורמולה 1, ובכך חוזרת לאליפות לאחר היעדרות של 87 שנה; היעד: להתמודד על האליפות עד 2030
אודי, יצרנית מכוניות הפרימיום הגרמנית, הנמנית על קבוצת פולקסווגן, ערכה החודש אירוע תקשורתי לרגל הצטרפות המותג לזירת הפורמולה 1 החל בעונת 2026. באירוע החגיגי הוצג העבר הספורטיבי המפואר של המותג, שהחל בעידן הנאצי עם מכוניות המרוצים של אוטו יוניון, ובמהלכו
הציבו ראשי אודי מטרה למנהלי הקבוצה, התמודדות על אליפות העולם בפורמולה 1 ב-2030, העונה החמישית להשתתפות הקבוצה בסבב.
אמנם, הטקס היה חגיגי, אבל ספק אם לאודי, בדומה לשאר תעשיית הרכב הגרמנית, יש מה לחגוג בימים אלה. בשנתיים האחרונות התרסקו הביצועים
הכספיים של אודי, ואם בעבר מרווח הרווח התפעולי היה בין 13% ל-15% הרי שבשנתיים האחרונות הוא הצטמק בכ-10 נקודות ויותר. לא בדיוק רקע מזהיר להצטרף לתחרות בזבוז הכסף המכונה פורמולה 1. אולם ההחלטה להצטרף לסבב, התקבלה בימים העליזים, כאשר הרווחים והמרווחים היו גבוהים
והשוק הסיני הניב הכנסות ורווחים כמעט ללא מאמץ.
לפי הערכות שונות, אודי רכשה את קבוצת סאובר, שעל בסיסה מוקמת פעילות הפורמולה 1, תמורת 600 מיליון אירו, סכום לא גבוה בהתחשב בהערכות השווי האחרונות של קבוצות הפורמולה 1, אולם סכום לא נמוך כאשר סוכמה
העסקה, לפני שלוש שנים. בשנים אלה ערכן של קבוצות הפורמולה 1 התפוצץ.
באותו היום שבו הציגה אודי את מכונית הפורמולה 1 באירוע במינכן, התפרסם שטוטו וולף, הבוס של קבוצת הפורמולה 1 מרצדס-AMG, ובעל שליש ממניות מרצדס-בנץ גרנד פרי., החברה שבבעלותה קבוצת
הפורמולה 1, מעוניין למכור חלק מאחזקותיו בחברה, 5% ממניות החברה, לפי שווי שוק של 6 מיליארד דולר. השבוע, נערך הגרנד פרי של לאס ווגאס, ובו בזמן, אושר שהעסקה אכן יוצאת אל הפועל (אם כי הסכומים הכספיים לא פורסמו רשמית). וולף מכר 15% ממניות החברה שבבעלותו, Motorsport
Investment , שאחזקתה העיקרית היא 33.3% ממניות מרצדס-בנץ גרנד פרי תמורת לפי הערכות 300 מיליון דולר. הרוכש הוא ג׳ורג׳ קורץ, המייסד והמנכ"ל של קראודסטרייק, חברת הסייבר האמריקנית, שמאז 2019 היא גם ספונסורית של קבוצת הפורמולה 1. קורץ רכש מניות בעסק שרווחיו בשנה
האחרונה רשמו שיא. בהזדמנות הרכישה קורץ גם התמנה ל-"יועץ טכנולוגי" של מרצדס.
- אאודי מקצצת תחזית: המכסים תקעו מקלות בגלגלים
- האקרים פרצו לנתונים של פולקסוואגן- מידע על 3 מיליון לקוחות נגנב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהדו״ח הכספי לשנת 2024 של מרצדס-בנץ גרנד פרי עולה שהרווחיות שלה זינקה בחדות. ההכנסות הסתכמו ב-636 מיליון פאונד, גידול בשיעור 17%; הרווח התפעולי עמד על 160 מיליון פאונד
(41%+), מרווח 25% (עליה של 4 נקודות). ףרווח הנקי הסתכם ב-120 מיליון פאונד (44%+), מרווח 19% (עליה של 4 נקודות). אלו מרווחים שבמרצדס או באודי רק יכולים לחלום עליהם. החברה גם הכריזה על דיבידנד בסך 125 מיליון פאונד.
