אג"ח של קיסטון ב-5.88% ל-4 שנים - הסיכונים והסיכויים
קרן התשתיות, ובעלת השליטה באגד, קיסטון קיסטון אינפרא 0.02% דיווחה כי השלימה את השלב המוסדי בהנפקת האג"ח שלה, האגם אגרות החוב שלה הן השקעה מעניינת?
בצד החיובי מדובר בקרן תשתיות, תחום שנחשב יציב וצומח. העסק המרכזי של קיסטון הוא אגד שהיא כיום חברת התחבורה המובילה בארץ והיא גם צומחת. ב-9 החודשים הראשונים של השנה רשמה אגד הכנסות של כ-4.2 מיליארד שקל, גידול של כ- 13.7% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. ה-(EBITDA של אגד הסתכם בכ-910 מיליון שקל, עלייה של כ-15.6% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
נבות בר, מנכ"ל קיסטון; קרדיט: דודי מוסקוביץ
כל ההשקעות של קיסטון מייצרות ערך והתשואה המוקללת על ההון מרשימה. זה נותן ביטחון גדול לאג"ח, אז כן - המוסדיים שרכשו כנראה ידעו מה הם עושים.
מהצד השני, וזו בעיה של כל אגרות החוב הקונצרנים - המרווח עם האג"ח הממשלתי ירד והוא נמוך מאוד. הריבית באג"ח של קיסטון עומדת על 5.88% בעוד באג"ח הממשלתי מקבלים ריבית של 4.3%-4.5%, כלומר מרווח של בערך 1.3%-1.6%. זה מרווח קטן. זה מרווח שלא מאפיין רק את קיסטון, המרווחים בין האג"ח הקונצרני לממשלתי נמוכים באופן רוחבי. אג"ח ממשלתי נחשבת לסולידית יותר והמשקיעים צריכים לשאול את עצמם האם הפרמיה שהם מקבלים באג"ח של קיסטון, ובאג"ח הקונצרניות האחרות, שוות את הסיכון? ביחס ובהשוואה לאג"ח קונצרני, ההאג"ח של קיסטון במקום טוב ביחסי הסיכוי-סיכון. .
- כשהמוסדיים חייבים לקנות, החברות נהנות מריבית נהדרת
- מגייסים כי אפשר: רבוע נדלן ביקשה 500 מיליון ותיקח 1.1 מיליארד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חלק מהמשקיעים והאנליסטים צופים שהמרווחים בין הקונצרני לממשלתי יפתחו. קראו כאן את ההסבר של שמואל בן אריה:
כך או כך, קיסטון ציינה כי בשלב המוסדי נרשמו ביקושים של כ-750 מיליון שקל המשקפים ביקוש הגבוה פי 3 מהיעד המתוכנן. החברה בחרה לקבל התחייבויות מוקדמות במסגרת השלב המוסדי בהיקף של כ-294 מיליון שקל.
סדרת האג"ח הינה שקלית, לא צמודה, מדורגת +A ונושאת ריבית שנתית נקובה בשיעור של 5.88%, עם מח"מ של כ-5.54 שנים. קרן אגרות החוב תיפרע בשישה תשלומים לא שווים ביום 30 ביוני בשנים 2027-2032 באופן הבא: ארבעה תשלומים של כ-5% מקרן אגרות החוב כל אחד (2027-2030), ושני תשלומים של כ-40% מקרן אגרות החוב כל אחד (2031-2032). הריבית תשולם פעמיים בשנה - ב-30 ביוני וב-31 בדצמבר.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳