קרן התשתיות קיסטון הגישה לדירקטוריון שיכון ובינוי אנרגיה הצעה לרכישת מלוא מניות החברה לפי שווי של כ-4.35 מיליארד שקל. מול הצעת ג׳נריישן, קיסטון מציעה מחיר מיידי גבוה יותר, תשלום מלא במזומן, חתימה על הסכם מחייב בתוך 14 יום וללא צורך בבדיקת נאותות נוספת.
קרן ההשקעות בתשתיות צופה כי אגד תכיר בהכנסות, כתוצאה מזכייתה של אגד במכרז להפעלת הקו הירוק והקו הסגול של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, על פני תקופה של כ-10 שנים;
הזכייה במכרז מצטרפת לקו האדום אותו מפעילה אגד באמצעות חברת תבל
אחרי שצברה בחמש השנים האחרונות נכסים משמעותיים, החל מאגד וכלה בתחנות הכוח הפרטיות, מנהלי קרן ההשקעות הגיעו למסקנה, שהיא ניצבת בפני שלב חדש מבחינה עסקית, שכולל תחילה של הצפת ערך מהנכסים אותם צברה לאורך השנים, אשר יביא להכפלת ההון העצמי עד לשנת 2030;
איך היא מתכננת לעשות את זה?
קרן ההשקעות בתשתיות קיסטון הציבה יעד להכפיל את ההון העצמי לכ-4 מיליארד שקל עד 2030, תוך מעבר למבנה חדש שיתמקד בתחומי הפעילות של החברה: באנרגיה, תחבורה, מים, תקשורת ותשתיות מתחדשות; "המעבר יחזק את יכולות הניהול והצמיחה שלנו", מסר המנכ"ל נבות בר
קיסטון עולה לאחזקה של 78% באגד אחרי שהשלימה את רכישת 18% נוספים בתמורה ל-833 מיליון שקל; בנוסף, התמורה הכוללות עבור מניות אגד תופחת בסכום של 150 מיליון שקל, כנגד ביטול יתרת תקופת השיפוי וסילוק מלא וסופי של טענות לשיפוי כנגד המייסדים
קיסטון רצתה להתמודד במכרז על שורק יחד עם אדלטק, אך רשות החשמל פסלה את השותפות בטענה שזכייה שלה תביא לאחזקה גדולה מדי מהחשמל שמופק בישראל על ידי גוף אחד; עכשיו קיסטון ממנת 40% מההון העצמי של אדלטק, שזכתה במכרז עם מנורה, בהלוואה המירה שעשויה להפוך לזכויות בתחנה
מאז תחילת 2024, חילקה קיסטון דיבידנדים בסך כולל של כ-54 מיליון שקל. בשנה כולה, היא צפויה לחלק 65% יותר מ-2023. מנכ"ל קיסטון: "מתאפשר בזכות בחירת נכסים איכותית"