נבות בר מנכל קיסטון
צילום: שלומי יוסף

קיסטון צופה להכפיל את ההון העצמי עד 2030: 4 מיליארד שקל

קרן ההשקעות בתשתיות קיסטון הציבה יעד להכפיל את ההון העצמי לכ-4 מיליארד שקל עד 2030, תוך מעבר למבנה חדש שיתמקד בתחומי הפעילות של החברה: באנרגיה, תחבורה, מים, תקשורת ותשתיות מתחדשות; "המעבר יחזק את יכולות הניהול והצמיחה שלנו", מסר המנכ"ל נבות בר

רוי שיינמן | (1)

קרן ההשקעה בתשתיות קיסטון קיסטון אינפרא -1.59%  , שהיא גם בעלת השליטה באגד, פרסמה במסגרת כנס למשקיעים שהיא שמה לעצמה יעד להכפלת ההון העצמי עד ל-2030, כלומר להגיע להון עצמי של כ-4 מיליארד שקל.


בנוסף, החברה הציגה בכנס מודל צמיחה המבוסס על פיתוח עסקי, ייזום והשבחה, המתבסס על פורטפוליו הנכסים הקיים, תזרים הנכסים ומתן דגש על צמיחה אורגנית. קיסטון הציגה את מפת הדרכים לצמיחה, הכוללת פעולות לייזום ולהשבחה ובהן פיצול נכסי הנדל"ן של אגד לחברת נדל"ן יזמית, חלקה של קיסטון במימון ההון העצמי להקמת תחנת הכוח שורק, והקמת דאטה סנטר בתחנת הכוח IPM.


בנוסף החברה הציגה תכנית מעבר לעבודה בחמש פלטפורמות שיתמחו בכל אחת מהתחומים בהם משקיעה קיסטון: אנרגיה, אנרגיה מתחדשת, תחבורה, מים ותקשורת. לדברי החברה המבנה החדש יאפשר ניהול מקצועי וממוקד לכל תחום, הקמת מרכזי ידע, ייזום וצמיחה אורגאנית וכן הרחבת מקורות המימון ושיפור התוצאות העסקיות.


"המעבר למבנה של פלטפורמות ייעודיות מחזק את יכולות הניהול וההשבחה של קיסטון, ויאפשר לנו להמשיך לייצר ערך משמעותי למשקיעים תוך שמירה על צמיחה אחראית ומימוש התוכנית האסטרטגית שלנו", מסר נבות בר, מנכ"ל קיסטון. "השקעות בתשתיות הן מנוע צמיחה חיוני לכלכלה הישראלית, בפרט בעת הזו, וקיסטון מחויבת להוביל את התחום בעשור הקרוב. היעדים שהצבנו שאפתניים, אך לאור ההישגים שהצגנו עד כה, יש לנו את הביטחון ביכולת להגיע אליהם."


בתחילת החודש דיווחה קיסטון על השלמת רכישת 18% נוספים בחברה בתמורה לכ-833 מיליון שקל, כאשר בנוסף חתמה קיסטון על הארכת תקופת הזמינות של מסגרת האשראי מבנק הפועלים ובנק דיסקונט, שתאפשר את רכישת יתרת מניות המייסדים באופציה השנייה. בחודש נובמבר האחרון פרסמה קיסטון את דוחותיה הכספיים לסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה, מהם עולה כי ההכנסות אגד בתקופה זו עלו בכ-14% לכ-4.2 מיליארד שקל לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. ה-EBITDA עלתה בכ-16% לכ-910 מיליון שקל לעומת אשתקד.

קיראו עוד ב"שוק ההון"


מניית קיסטון נסחרת לפי שווי של 1.35 מיליארד שקל אחרי עלייה של 54% בשנה האחרונה ושל 22% מתחילת השנה.

מניית קיסטון בשנה האחרונה

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    משקיע 23/02/2025 20:39
    הגב לתגובה זו
    יש להם מוטיבציה לנפח שווי נכסים לטובת העלת דמי ניהול
בורסה, משקיעים (AI)בורסה, משקיעים (AI)

להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה

על הקשר בין בורסה למחירי הדירות, על הצעירים שעושים מכה בבורסה וחזרה למפולת של 2008-2009

מנדי הניג |

הגאות בבורסות בשנים האחרונות, במיוחד בוול סטריט, יצרו רווחים גבוהים למשקיעים, לרבות המוני משקיעים צעירים. זו תופעה עולמית, וזה גם בארץ - מאות אלפי ישראלים משקיעים ישירות במניות בבורסות, חלק גדול מהם צעירים. הם אגב, כמעט ולא משקיעים בארץ, בעיקר בוול סטריט. הצעירים האלו מכירים רק שוק עולה, הרווחים שלהם עצומים - דמיינו צעיר שנכנס לשוק לפני 5 שנים. סיכוי טוב שהוא הכפיל את כספו - זה מה שקרה בנאסד"ק וב-S&P. 

בפועל, רבים עשו הרבה יותר מהכפלת הכסף. אם הם הלכו על המניות הדומיננטיות ועל שבבים זה רווח של פי 3-4, אבל גם אם נסתפק בממוצע, זה רווח מרשים שיוצר  מגמה חדשה של הזרמת כספים לבורסה. ההזרמה השוטפת מגיעה גם מהסיפורים בשטח - כשאנשים רואים כמה הם יכלו להרוויח על אנבידיה, על מניות השבבים, על נטפליקס, על מניות הקוונטים ועוד מאות דוגמאות, הם מתפתים. אנחנו רוצים להרוויח, אנחנו גרידיים. הסיפורים האלו מגרים אותנו להזרים כספים. אף אחד לא זוכר את הכישלונות בדרך, זוכרים את המניות שעשות מאות אחוזים וזה מייצר הזרמה שוטפת גדולה לשווקים שבעצמה מייצרת עליות שערים.   

אותו צעיר שרואה שיש רווחים עצומים מגדיל באופן שוטף את ההשקעה במניות. זה מבחינתו הגיל שבו הוא צריך להשקיע כמה שיותר בבורסה, וזה נכון מבחינה תיאורטית.  

השאלה אם התיק שלו מפוזר או אם יש מרכיב אג"ח משמעותי, פחות רלבנטית לצעירים שחוסכים לזמן ארוך - אבל רוב הצעירים לא מבין את המשמעות של חיסכון לטווח ארוך. הם שקועים עד צוואר במניות, ולא מפנימים שהשוק גם יכול לרדת חזק, אחרת חלקם היו אולי מגוונים את התיק. נזכיר כי זה בסדר גמור ואפילו נכון להשקיע במניות בשיעור מאוד גבוה, אבל כל עוד יודעים שבדרך יהיו ירידות. הטווח הארוך מאפשר למשקיעים צעירים להגיע לתיקון באם תהיה מפולת, ולכן מבחינה תיאורטית הם צריכים להיות במרכיב גדול של מניות.

כמה מבין המשקיעים הצעירים מבין את זה? כמה מהם לא ישנה את תיק ההשקעות כשתגיע קריסה ויגיד  "מה זה משנה אני חוסך ל-30 שנים?".  כנראה שהרוב יממש. טבע האדם הוא גרידיות בעליות ופחד גדול בירידות. 

השקעות אלטרנטיביותהשקעות אלטרנטיביות

השקעות אלטרנטיביות אינן מילה גסה, אבל חייבים להפסיק להשוות תפוזים לתפוחים

הדיון על "קריסת" השוק האלטרנטיבי מפספס את העיקר - אין דבר כזה שוק אחד או מודל אחד; בין פלטפורמות אחראיות עם מנגנוני חיתום וביטחונות לבין גופים שנשענו על הון חדש בלבד, עובר קו דק שמפריד בין ניהול סיכון מושכל לבין הימור מסוכן - טור תגובה של אייל אלחיאני  מייסד ומנכ"ל טריא
אייל אלחיאני |

בטור שהועלה כאן ניסו להסביר "מה קרה" לשוק ההשקעות האלטרנטיביות. שמות מוכרים כמו הגשמה, סלייס, טריא ואחרות נזרקים יחד לסל אחד, כאילו מדובר באותו מוצר, באותו מודל ובאותה רמת סיכון ולא היא.

מדובר בטעות יסודית, כמעט פדגוגית: אין דבר אחד שנקרא “השקעה אלטרנטיבית”.

השקעה אלטרנטיבית היא שם גג למאות מודלים שונים: מאשראי צרכני, דרך מימון נדל״ן, ועד השקעות אנרגיה וקרנות חוב. בין קרן גמל שגייסה כספי חוסכים והשקיעה אותם בפרויקטים כושלים בניו־יורק, לבין פלטפורמת הלוואות בין עמיתים שמאפשרת השקעות מגובות נדל״ן בישראל - אין שום דמיון, לא ברמת הפיקוח, לא במבנה ההשקעה ולא ברמת השקיפות. מדובר במוצרים שונים בתכלית. כל זאת בנוסף להשפעה המהותית על התחרות ועל האימפקט החברתי.

הציבור הישראלי צמא לאפיקים אלטרנטיביים, וזה לא מקרי. במשך עשור של ריבית אפסית, משקיעים נאלצו לבחור בין תשואה זעומה בבנק לבין השקעות ספקולטיביות בחו״ל. ההשקעות האלטרנטיביות, כשהן מנוהלות נכון, יצרו אפיק שלישי - כזה שמחבר בין הכלכלה הריאלית (דיור, אשראי לעסקים קטנים) לבין הציבור הרחב, ומאפשר תשואה ראויה לצד ביטחון יחסי.

אבל בין זה לבין “שיווק אגרסיבי של חלומות” יש תהום.

ההבדל האמיתי איננו בסיפור השיווקי, אלא בניהול הסיכון.

מי שבנה מנגנון בקרה, שקיפות, חיתום וביטחונות איכותיים - הוכיח את עצמו גם בתקופות משבר ושרד. מי שבנה על זרימה אינסופית של כסף חדש - קרס. זה כמובן נכון להשקעות אלטרנטיביות כמו גם לבנקים שונים בארץ ובעולם (שחלקם קרסו וגרמו להפסדים משמעותיים למשקיעים).

להכניס את כולם לאותה רשימה זה כמו לכתוב שטסלה וניסאן הן “שתי חברות רכב” - עובדתית זה נכון, אך מהותית מדובר בשני מוצרים שונים לחלוטין מכל הבחינות.