נבות בר, מנכ"ל קיסטון קרדיט: דודי מוסקויץנבות בר, מנכ"ל קיסטון קרדיט: דודי מוסקויץ
דוחות

קיסטון צמחה ב-19% בהכנסות; צופה הכנסות של 300 מ' השנה

תוצאות הרבעון הראשון של חברת ההשקעות בתשתיות ובעלת השליטה באגד מראות גידול של כ-19% בהכנסות שהסתכמו בכ-85 מיליון שקל, הרווח הנקי עלה ב-4% לעומת הרבעון המקביל והסתכם בסך 49.3 מיליון שקל, ה-EBITDA של אגד עלה ב-7%; "אנו פועלים להשגת היעד שקבענו שהינו הכפלת ההון העצמי לסך של 4 מיליארד ש"ח ב-2030"

מנדי הניג |

קיסטון חברת השקעות בתשתיות ובעלת השליטה באגד קיסטון אינפרא 0.18%  פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה המשקפות גידול בהכנסות וברווחיות. הכנסות החברה הסתכמו בכ-85 מיליון שקל, עלייה של 19% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והרווח הנקי עמד על כ-49.3 מיליון שקל, גידול של 4%. בשנת העוקבת הסתכם הרווח הנקי של קיסטון בכ-193.3 מיליון שקל.

תיק הנכסים של קיסטון הניב הכנסות תזרימיות של 28 מיליון שקל ברבעון, כחלק מתחזית מעודכנת של 127 מיליון שקל לשנת 2025. החברה העלתה את תחזית ההכנסות התזרימיות הממוצעות השנתית בכ-20%, לכ-300 מיליון שקל. בשנת 2024 הניב תיק הנכסים הכנסות תזרימיות של 238 מיליון שקל, מתוכם 63 מיליון שקל ברבעון הרביעי. המזומנים מפעילות שוטפת בתקופת הדוח הסתכמו בכ-170 מיליון שקל.

מתחילת השנה חילקה קיסטון דיבידנדים בסך 40 מיליון שקל, כולל חלוקה של 20 מיליון שקל בינואר וחלוקה נוספת של 20 מיליון שקל עם אישור הדוחות. בשנת 2024 חילקה החברה דיבידנדים בסך 74 מיליון שקל, המשקפים תשואה שנתית של כ-7%. בסך הכול, מאז הנפקתה, חילקה קיסטון כ-200 מיליון שקל. תשואת הדיבידנד השנתית עומדת על כ-6% במונחי שווי שוק נוכחי, והחברה צפויה להמשיך בחלוקות רבעוניות בכפוף לאישור הדירקטוריון.

נכון לסוף הרבעון הראשון, שווי השקעות קיסטון מוערך בכ-3.7 מיליארד שקל, וההון העצמי בכ-2.1 מיליארד שקל. יחס החוב לנכסים (LTV) עומד על 36%, ומזומנים ושווי מזומנים מסתכמים בכ-133 מיליון שקל. התשואה על ההון ב-12 החודשים האחרונים היא כ-9% לפני מס, והתשואה התזרימית על הנכסים המשוקללים היא כ-8%. ה-NAV למניה לפני מס עומד על כ-12.47 שקל. מניית הקרן נסחרת בשווי של 1.38 מיליארד שקל, לאחר עלייה של 19.5% מתחילת השנה ו-55% ב-12 החודשים האחרונים.

אגד - האחזקה המרכזית של קיסטון, ממשיכה להתחזק כקבוצת תחבורה בינלאומית. ברבעון הראשון רשמה אגד הכנסות של כ-1.4 מיליארד שקל, עלייה של 5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ו-EBITDA של כ-319 מיליון שקל, גידול של 7%. בשנת 2024 הסתכמו הכנסות אגד בכ-5.6 מיליארד שקל, עלייה של 12%, וה-EBITDA צמחה ב-22.2% לכ-1.23 מיליארד שקל. שווייה ההוגן של אגד נאמד בכ-5.2 מיליארד שקל. עד כה חילקה אגד כ-771 מיליון שקל לבעלי מניותיה, מתוכם כ-463 מיליון שקל לשותפות, ששימשו בעיקר להפחתת חוב.

לאחרונה זכתה אגד במכרזים להפעלת הקו הירוק והסגול של הרכבת הקלה בגוש דן מה שצפוי להניב לקיסטון הכנסות של כ-2 מיליארד שקל. אגד גם זכתה במכרז בהולנד בהיקף הכנסות של 1.2 מיליארד שקל. אגד דורגה במקום הראשון במדד רמת השירות של משרד התחבורה.

שותפות אגד, המוחזקת על ידי קיסטון וקרן המורים והגננות, הגדילה בפברואר 2025 את אחזקתה ל-78% ממניות אגד, לאחר מימוש אופציית Put בהיקף של 18%. תמורת העסקה הופחתה ב-150 מיליון שקל כנגד סיום תקופת השיפוי וסילוק טענות. קיסטון ערוכה למימוש אופציית Put נוספת.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מאז הקמתה ב-2019, השקיעה קיסטון כ-3.1 מיליארד שקל בנכסי תשתית, והתקבולים המצטברים מהשקעותיה הסתכמו בכ-773.7 מיליון שקל. לאחרונה השלימו קיסטון ו-IPM באר טוביה מימון מחדש בהיקף של 840 מיליון שקל. במקביל, קבוצת דלק גייסה כמיליארד שקל בהנפקת אג"ח חדשה.

נבות בר, מנכ"ל קיסטון מסר: " קיסטון בנתה פורטפוליו המייצר תזרים עקבי וחזוי לקרן שעומד כיום על תחזית הכנסות תזרימיות של 300 מיליון ש"ח בממוצע לשנה. תזרים זה מייצר בסיס חזק להמשך השבחה ופיתוח של הנכסים, לצד חלוקות דיבידנד שוטפות. אנו פועלים להשגת היעד שקבענו שהינו הכפלת ההון העצמי לסך של 4 מיליארד ש"ח ב- 2030 המבוסס על פעולות השבחה ופיתוח."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אפליקציות מסחר (גרוק)אפליקציות מסחר (גרוק)
מחקר

המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם

חוקרים מהאוניברסיטאות המובילות בעולם ניתחו את התנהגותם של משקיעים וגילו: המעבר למסחר באפליקציות מוביל להפסדים; הסיבה: שילוב הרסני של טכנולוגיה, פסיכולוגיה והטיות קוגניטיביות

עוזי גרסטמן |

השנה היא 2010. משקיע ממוצע פותח את תוכנת המסחר במחשב הביתי, קורא דוחות כספיים, מנתח נתונים, בודק גרפים ורק אז מקבל החלטת השקעה. במהירות קדימה להיום - משקיע שוכב במיטה בשעה 22:17, גולל בפיד של אינסטגרם, רואה התראה שמניית אפל ירדה 2%, ותוך 10 שניות מוכר את כל האחזקות שלו. ברוכים הבאים לעידן החדש של שוק ההון, עידן שבו אפליקציות המסחר הפכו את המסחר לנגיש, מהיר, מרגש,. עידן שבו הרשתות מוצפות ב"מומחים" למניות, עידן שבו משקיעים חדשים הם לא באמת משקיעים - אלא מהמרים. 

המשקיעים החדשים נולדו לאפליקציות המסחר, אבל גם משקיעים וותיקים הופכים להיות מכורים יותר לנוחות, לריגושים, "למשחק", ומקבלים החלטות מהירות שהם יותר הימורים מאשר השקעות. בורסה היא לא קזינו. נסחרות בה חברות עם ערך ומי שבודק, מנתח ומשקיע לאורך זמן, מקבל תמורה. השקעה בבורסה נשענת על הבנה, מומחיות וניתוח. הימור מנגד נשען על מזל. בהימור לרוב מפסידים. מחקרים מוכיחים שמסחר באפליקציות גורם לכם להפסיד יותר מאשר במסחר במערכות אחרות. כלומר, הנגישות, המהירות, הפיתוי הופך את ההשקעה להימור - ככה אתם מפסידים אלפי דולרים בשנה.     

למעשה, העידן הדיגיטלי הבטיח ל"דמוקרטיזציה של שוק ההון". אפליקציות מסחר נוחות ונגישות אמורות היו להפוך כל אחד למשקיע חכם ומיומן. אבל סדרת מחקרים אקדמיים מהשנים האחרונות חושפת תמונה הפוכה: הטכנולוגיה שאמורה הייתה לעזור לנו דווקא פוגעת בביצועי ההשקעות שלנו באופן דרמטי.

המחקר המרכזי: השקעות חכמות?

המחקר המקיף ביותר בתחום פורסם תחת הכותרת "Smart(Phone) Investing? A within Investor-Time Analysis of New Technologies and Trading Behavior" על ידי צוות חוקרים בינלאומי: אנקיט קלדה (Assistant Professor of Finance מאוניברסיטת אינדיאנה), בנג'מין לוס (Associate Professor מאוניברסיטת הטכנולוגיה של סידני), אלסנדרו פרביטרו (Associate Professor of Finance מאוניברסיטת אינדיאנה) ופרופ' אנדראס האקת'ל (Professor of Finance מאוניברסיטת גתה בפרנקפורט).

המחקר, שניתח התנהגות של אלפי משקיעים גרמנים לאורך מספר שנים, מצא שהמעבר מפלטפורמות מסחר מסורתיות לאפליקציות סמארטפון מוביל לעלייה דרמטית בנפח המסחר ולירידה בביצועים. החוקרים תיעדו שמשקיעים שעברו לאפליקציות הגבירו את פעילות המסחר שלהם באופן משמעותי, תוך כדי נטילת סיכונים גבוהים יותר והחזקת תיקים פחות מגוונים.

כטמ"מ OmniRaider. קרדיט: רשתות חברתיותכטמ"מ OmniRaider. קרדיט: רשתות חברתיות

התעשייה האווירית מציגה: כטמ"ם טקטי חדש עם יכולת המראה ונחיתה אנכית

התעשייה האווירית חשפה בתערוכת AUSA 2025 בוושינגטון פיתוח חדש בשוק המל״טים הטקטיים: כטמ״מ VTOL בשם OmniRaider, שפותח בשיתוף עם חברת AEVEX בארצות הברית וחברת הבת הישראלית BlueBird Aero Systems

רן קידר |
נושאים בכתבה התעשייה האווירית

במהלך תערוכת AUSA 2025 (מתערוכות הביטחון והטכנולוגיה הצבאית החשובות ביותר בארצות הברית ובעולם כולו) חשפה התעשייה האווירית  פיתוח חדש בשוק המל״טים הטקטיים: כטמ״מ VTOL בשם OmniRaider, שפותח בשיתוף עם חברת AEVEX בארצות הברית וחברת הבת הישראלית BlueBird Aero Systems. 

המערכת מוגדרת ככטמ״מ שביכולתו לבצע המראה ונחיתה אנכית (VTOL), יחד עם טווח פעולה של עד 100 מייל, שהייה באוויר של 12–14 שעות ויכולת נשיאת מטען של מעל 9 ק״ג.  ה-OmniRaider נבנה על בסיס פלטפורמת ThunderB‑VTOL הקיימת, אך מותאם לייצור מלא בארה״ב על ידי AEVEX כדי לעמוד בדרישות הצבא האמריקני. המערכת מתוכננת לתמוך במשימות שונות בו-זמנית: סיור, איסוף מודיעין (EO/IR), שדרוגי מודיעין אותות (SIGINT), מיפוי, אינטגרציה של מטענים מותאמים ואף סיוע בפעולות לחימה.

אחד מאבני הדרך החשובות של OmniRaider היא היכולת לפעול גם בסביבות שבהן קליטת GPS אינה אמינה או שישנה הפרעה אלקטרו־מגנטית גבוהה (EMI). התכנון הטכנולוגי מבוסס על ארכיטקטורת אינטגרציה חכמה שמאפשרת החלפה מודולרית של מטענים יעודיים (למשל, מצלמות לצילום יום או לילה, מתקני איסוף מודיעין, מכ"מים, מכשירים לתקשורת מוצפנת או שיבוש מערכות אויב וחימוש) בקלות ובמהירות, בהתאם לצורך המבצעי.

המערכת נשענת על ניסיון קודם של התעשייה האווירית ב-VTOL, למשל במערכת ThunderB‑VTOL של BlueBird, המשלבת מאפיינים של מל״ט בעל כנף קבועה עם אפשרויות הנעה אנכית. בנוסף, IAI הרחיבה כבר קודם לכן את פעילותה בתחום המל״טים עם היכולות האנכיות בטכנולוגיות מתקדמות, כשהיא רואה פוטנציאל גדול בשוק כלי הטיס הטקטיים הקטנים והבינוניים.

שיתופי פעולה והמשמעות הצבאית 

eBird Aero Systems נחשבת לשחקן מפתח בתחום המל״טים הטקטיים בישראל ובעולם. ביוני 2020, רכשה התעשייה האווירית 50% מהבעלות על בלובירד, כחלק מאסטרטגיית התרחבות בתחום UAS (מערכת אווירית בלתי מאוישת) קטנות . בלובירד מפעילה כיום מערכת UAS מגוונות, כולל ThunderB-VTOL, WanderB-VTOL ומערכות אחרות המיועדות לביצוע משימות סיור, מיכון ואיסוף מודיעין. במסגרת השותפות עם AEVEX, הייצור של OmniRaider מתוכנן להתבצע בארצות הברית, במטרה להתאים לתנאי רגולציה, תמיכה לוגיסטית ואמינות אספקה קרובה לשדה הקרב האמריקני.