דורון גרסטל פריון
צילום: יעל אילן
דוחות

פריון בעוד דוחות טובים וגם מעלה תחזיות - עולה ב-3% בטרום בוול סטריט

מדובר על צמיחה רצופה מזה 8 רבעונים. מנכ״ל פריון, דורון גרסטל: ״פריון ממשיכה להציג ביצועים טובים יותר מהתעשייה, ואנו מאמינים שתמשיך לעשות זאת"
נתנאל אריאל |

חברת הפרסום פריון פריון נטוורק 0%  הדואלית עומדת ביעד הצמיחה וצומחת ב-31% בהכנסות הרבעון השלישי ל-158.6 מיליון דולר, מעל צפי האנליסטים ל-158 מיליון, ורושמת גם זינוק של 141% ברווח הנקי ל-25.6 מיליון דולר, או רווח מתואם Non-GAAP של 61 סנט למניה, מעל הצפי ל-43 סנט. פריון שוב מעלה תחזיות וצופה כי ההכנסות יהיו בטווח של 630-635 מיליון דולר, המשקפות צמיחה שנתית של כ-32%. ה-EBITDA המתואם ל-2022 יעמוד על לפחות 120 מיליון דולר, לעומת 102 בתחזית הקודמת. בניכוי עלויות המדיה, שיעור ה-EBITDA המתואם צפוי לגדול על פי החברה ל-46% מסך ההכנסות. בשורה העליונה. אבל ממה זה נובע?  אפשר היה לחוש את זה באוויר. בראיון לביזפורטל לפני כחודש הסביר מנכ"ל החברה דורון גרסטל על טכנולוגיית ה-SORT שלה, המבוססת על בינה מלאכותית. התחום צומח בקצב מהיר ומהווה נכון לרבעון השלישי 17% מהכנסות מגזר הפרסום של פריון (שאחראי ל-55% מהכנסות החברה) וזאת לעומת אפס בשנה שעברה. בחברה מציינים כי ההוצאה של לקוחות על קמפיינים מבוססי SORT גדלה ב-25% לעומת הרבעון הקודם, ומספר הלקוחות גדל ב-11% ל-140. כעת מדווחת החברה על זינוק של 26% בהכנסות הפרסום ל-86.8 מיליון דולר, המהווים 55% מסך ההכנסות. הצמיחה בפעילות הפרסום נבעה בעיקר מזינוק של 209% בפלטפורמת הווידאו, שהיוותה כ-44% מהכנסות פעילות הפרסום, לעומת 18% מההכנסות ברבעון המקביל, וכן מזינוק של 134% בהכנסות מטלוויזיות חכמות (CTV), שהיוו כ-9% מהכנסות פעילות הפרסום. לדברי החברה, מספר אתרי התוכן שיישמו את פלטפורמת הווידאו גדל ב-88% לעומת הרבעון המקביל וההכנסות מאתרי תוכן קיימים גדלו ב-67%. גם ההכנסות מפעילויות החיפוש (השת"פ עם מיקרוסופט על מנוע החיפוש שלה bing) עלתה ב-38% והסתכמה ב-71.8 מיליון דולר. בפריון מסבירים שהצמיחה בפעילויות החיפוש נבעה בעיקר מגידול של 42% בהכנסה הממוצעת לאלף חיפושים (RPM) ומגידול של 60% במספר יצרני התוכן. החברה גם הצליחה לצמצם מעט את אחוז עלויות רכישת המדיה (TAC) שלה ברבעון השלישי, כך שאלה הסתכמו ב-93.6 מיליון דולר, (59% מסך ההכנסות) לעומת 73.6 מיליון דולר (61% מסך ההכנסות), ברבעון המקביל ובחברה מסבירים שמדובר בשיפור בתנאי התקשרות מול ספקים, תמהיל מוצרים של פורמטים פרסומיים, ויישום ה-HUB החכם שמסייע לחברה לייעל את ניהול המדיה. כך אמר מנכ"ל החברה בראיון לביזפורטל לפני חודש, כאשר הסביר שפריון פועלת בתקופה האחרונה להתאים את עצמה לפעילות בלי עוגיות (Cookies). גרסטל הוסיף והסביר על האסטרטגיה, והעריך כי פריון עצמה מחזיקה ב-1-2% מהשוק כולו. כלומר היא עדיין בחיתוליה, אבל הוא רוצה לגדול לא רק יחד עם הגידול של השוק, אלא "לגדול יותר מהשוק, כדי להצליח צריך לקחת נתח שוק מאחרים. השאלה היא איך אני לוקח נתח שוק מהאחרים. איך גדלים יותר מהשוק. צריך להביא משהו שאין לאחרים. אני רוצה לגדול בקצבים של 30-40% כל שנה". לראיון המלא לחצו כאן: תוצאות פריון ברבעון השלישי של 2022: מנכ״ל פריון, דורון גרסטל אמר על רקע הדוחות: ״פריון ממשיכה להציג ביצועים טובים יותר מהתעשייה, ואנו מאמינים שתמשיך לעשות זאת מהסיבות הבאות - התמיכה במגוון ערוצי הפרסום השונים מאפשרת לנו להמשיך ולצמוח למרות המגמה ההולכת וגוברת של מעבר מפרסום ברשתות חברתיות לפרסום מכוון חיפוש; האופן בו אנחנו מחברים את מגוון ערוצי הפרסום ל-HUB מרכזי מאפשר לנו לייעל את ניהול המדיה ולהגדיל את שיעורי הרווחיות; טכנולוגיית ה-SORT החדשנית מספקת מענה למפרסמים המכירים בחשיבות הגוברת של פרטיות הצרכן; אנו עונים על הצורך של לקוחות לחזק את ערך המותג שלהם באמצעות פתרונות פרסום ממוקדים ויעילים הדורשים מעורבות גבוהה יותר של משתמשים.  ״זהו הרבעון השמיני ברציפות של צמיחה דו-ספרתית בהכנסות וברווחיות בהשוואה לרבעונים מקבילים. ה-EBITDA המתואם בניכוי עלויות המדיה גדל ל-51% מסך ההכנסות לעומת 37% ברבעון המקביל, מהגבוהים בתעשיה, ותזרים המזומנים התפעולי בסך של כ-35 מיליון דולר, שגדל ב-145% לעומת הרבעון המקביל, משקפים מודל עסקי יציב המניב רווחיות משמעותית. עם קופת מזומנים נטו של 390 מיליון דולר בסוף הרבעון, יש לנו את המשאבים והיכולת ליישם את אסטרטגיית הצמיחה שלנו, ולספק ערך לבעלי המניות בשנים הבאות״.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בורסה, משקיעים (AI)בורסה, משקיעים (AI)

להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה

על הקשר בין בורסה למחירי הדירות, על הצעירים שעושים מכה בבורסה וחזרה למפולת של 2008-2009

מנדי הניג |

הגאות בבורסות בשנים האחרונות, במיוחד בוול סטריט, יצרו רווחים גבוהים למשקיעים, לרבות המוני משקיעים צעירים. זו תופעה עולמית, וזה גם בארץ - מאות אלפי ישראלים משקיעים ישירות במניות בבורסות, חלק גדול מהם צעירים. הם אגב, כמעט ולא משקיעים בארץ, בעיקר בוול סטריט. הצעירים האלו מכירים רק שוק עולה, הרווחים שלהם עצומים - דמיינו צעיר שנכנס לשוק לפני 5 שנים. סיכוי טוב שהוא הכפיל את כספו - זה מה שקרה בנאסד"ק וב-S&P. 

בפועל, רבים עשו הרבה יותר מהכפלת הכסף. אם הם הלכו על המניות הדומיננטיות ועל שבבים זה רווח של פי 3-4, אבל גם אם נסתפק בממוצע, זה רווח מרשים שיוצר  מגמה חדשה של הזרמת כספים לבורסה. ההזרמה השוטפת מגיעה גם מהסיפורים בשטח - כשאנשים רואים כמה הם יכלו להרוויח על אנבידיה, על מניות השבבים, על נטפליקס, על מניות הקוונטים ועוד מאות דוגמאות, הם מתפתים. אנחנו רוצים להרוויח, אנחנו גרידיים. הסיפורים האלו מגרים אותנו להזרים כספים. אף אחד לא זוכר את הכישלונות בדרך, זוכרים את המניות שעשות מאות אחוזים וזה מייצר הזרמה שוטפת גדולה לשווקים שבעצמה מייצרת עליות שערים.   

אותו צעיר שרואה שיש רווחים עצומים מגדיל באופן שוטף את ההשקעה במניות. זה מבחינתו הגיל שבו הוא צריך להשקיע כמה שיותר בבורסה, וזה נכון מבחינה תיאורטית.  

השאלה אם התיק שלו מפוזר או אם יש מרכיב אג"ח משמעותי, פחות רלבנטית לצעירים שחוסכים לזמן ארוך - אבל רוב הצעירים לא מבין את המשמעות של חיסכון לטווח ארוך. הם שקועים עד צוואר במניות, ולא מפנימים שהשוק גם יכול לרדת חזק, אחרת חלקם היו אולי מגוונים את התיק. נזכיר כי זה בסדר גמור ואפילו נכון להשקיע במניות בשיעור מאוד גבוה, אבל כל עוד יודעים שבדרך יהיו ירידות. הטווח הארוך מאפשר למשקיעים צעירים להגיע לתיקון באם תהיה מפולת, ולכן מבחינה תיאורטית הם צריכים להיות במרכיב גדול של מניות.

כמה מבין המשקיעים הצעירים מבין את זה? כמה מהם לא ישנה את תיק ההשקעות כשתגיע קריסה ויגיד  "מה זה משנה אני חוסך ל-30 שנים?".  כנראה שהרוב יממש. טבע האדם הוא גרידיות בעליות ופחד גדול בירידות. 

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

היום בבורסה: איך תשפיע ההתקדמות בין ארה"ב וסין בהסכם הסחר על השוק המקומי?

על החברה שהיתה על סף קריסה והגיעה לשווי של 10 מיליארד דולר, על הקשר בין מחירי הדירות למחירי המניות ועל הבנקים

מערכת ביזפורטל |


חדשות חשובות במיוחד לפני תחילת המסחר, אבל צריך לסייג, היינו כבר בהודעות קרובות לזו, לא אופטימיות עד כדי כך, אבל גם בעבר אמרו לנו שיש התקדמות בהסכם הסחר בין ארה"ב לסין. עכשיו זה מפי שר האוצר האמריקאי, עכשיו זה רגע לפני מפגש פסגה בין טראמפ לשי, נשיא סין. זה נראה שהצדדים סגרו על מסגרת, אבל עד שזה לא חתום זה לא חתום. בכל מקרה, ההתקדמות היא חדשות טובות, וזה גם יבטא ככל הנראה פתרון בתחום השבבים לטובת החשקניות בתחום, גם החברות הישראליות. הרחבה: שר האוצר האמריקאי: ארה"ב וסין הגיעו למסגרת הסכם סחר - הפרטים יידונו בפסגה בין טראמפ לשי  



המניות הדואליות חוזרות לתל אביב עם מסר מאוד ברור - השבבים בעלייה. הפעם היתה זו אינטל שהרימה את התחום ומי שתהנה מכך בעיקר תהיה - נובה 0%  . נובה חוזרת עם פער אריביטראז' חיובי של 4%. השווי שלה  חצה לראשונה את ה-10 מיליארד דולר וזו הזדמנות לספר לכם על הדרך של החברה - מסטארט אפ להנפקה, לנפילה וכמעט מחיקה וכמעט מאפס להגיע ל-10 מיליארד. החזון של ד"ר דישון, המקום הנכון להיות בו, והביצוע של הנהלה מוצלחת. 

הסיפור של נובה הוא בלתי נתפס. צמיחה רציפה מרבעון לרבעון במשך יותר מעשור בזכות התמחות בפיתוח וייצור של מכשירי מדידה לתעשיית המוליכים למחצה, מביאים אותה למספרים שאף אחד לא יכול היה לחלום עליהם. אם הייתם אומרים למייסד, ד"ר גיורא דישון שהחברה תגיע למיליארד דולר, הוא היה אולי אומר יש מצב. אחרי הנפילה הוא עסק בלשרוד. עברו 15 שנים, דישון כבר מזמן פרש, והחברה שלו היא שחקנית חשובה וגדולה בתחום מערכות הבדיקה לתעשיית השבבים.    

אחרי משבר הדוט.קום, מניית נובה נסחרה בעשרות סנטים, בשווי של כ-20 מיליון דולר ועמוק מתחת למזומנים בקופה. הסיכון היה גדול כי החברה שרפה מזומנים. המזומנים בקופה הגיעו דרך הנפקה בשנת 2000 שהוביל אז המייסד והמנכ"ל ד"ר דישון. אלמלא ההנפקה, לא היתה היום נובה. המסר למנהלים הוא פשוט - מנפיקים כשאפשר לא כשצריך. המסר למשקיעם הוא - זהירות. ובכלל חשוב תמיד להזכיר, הנפקות נעשות במצב של חוסר איזון באינפורמציה בין המוכרים-מנפיקים לבין הקונים. נובה נפלה אחרי ההנפקה בכ-93% לפני שהתאוששה. 

דישון שיצא מאורבוטק דיבר אז על יכולת להצמיח את נובה לחברה גדולה, אבל סדרי הגודל שהוא דיבר עליהם היו צנועים - מכירות של עשרות, אולי מאות בודדות של מיליונים. המספרים היום הם פי כמה וכמה, השווי הוא חלומי.