פריון נטוורק פריון בעוד דוחות טובים וגם מעלה תחזיות - עולה ב-3% בטרום בוול סטריט
דורון גרסטל פריון
צילום: יעל אילן
דוחות

פריון בעוד דוחות טובים וגם מעלה תחזיות - עולה ב-3% בטרום בוול סטריט

מדובר על צמיחה רצופה מזה 8 רבעונים. מנכ״ל פריון, דורון גרסטל: ״פריון ממשיכה להציג ביצועים טובים יותר מהתעשייה, ואנו מאמינים שתמשיך לעשות זאת"
נתנאל אריאל |

חברת הפרסום פריון פריון נטוורק 0.46%  הדואלית עומדת ביעד הצמיחה וצומחת ב-31% בהכנסות הרבעון השלישי ל-158.6 מיליון דולר, מעל צפי האנליסטים ל-158 מיליון, ורושמת גם זינוק של 141% ברווח הנקי ל-25.6 מיליון דולר, או רווח מתואם Non-GAAP של 61 סנט למניה, מעל הצפי ל-43 סנט. פריון שוב מעלה תחזיות וצופה כי ההכנסות יהיו בטווח של 630-635 מיליון דולר, המשקפות צמיחה שנתית של כ-32%. ה-EBITDA המתואם ל-2022 יעמוד על לפחות 120 מיליון דולר, לעומת 102 בתחזית הקודמת. בניכוי עלויות המדיה, שיעור ה-EBITDA המתואם צפוי לגדול על פי החברה ל-46% מסך ההכנסות. בשורה העליונה. אבל ממה זה נובע?  אפשר היה לחוש את זה באוויר. בראיון לביזפורטל לפני כחודש הסביר מנכ"ל החברה דורון גרסטל על טכנולוגיית ה-SORT שלה, המבוססת על בינה מלאכותית. התחום צומח בקצב מהיר ומהווה נכון לרבעון השלישי 17% מהכנסות מגזר הפרסום של פריון (שאחראי ל-55% מהכנסות החברה) וזאת לעומת אפס בשנה שעברה. בחברה מציינים כי ההוצאה של לקוחות על קמפיינים מבוססי SORT גדלה ב-25% לעומת הרבעון הקודם, ומספר הלקוחות גדל ב-11% ל-140. כעת מדווחת החברה על זינוק של 26% בהכנסות הפרסום ל-86.8 מיליון דולר, המהווים 55% מסך ההכנסות. הצמיחה בפעילות הפרסום נבעה בעיקר מזינוק של 209% בפלטפורמת הווידאו, שהיוותה כ-44% מהכנסות פעילות הפרסום, לעומת 18% מההכנסות ברבעון המקביל, וכן מזינוק של 134% בהכנסות מטלוויזיות חכמות (CTV), שהיוו כ-9% מהכנסות פעילות הפרסום. לדברי החברה, מספר אתרי התוכן שיישמו את פלטפורמת הווידאו גדל ב-88% לעומת הרבעון המקביל וההכנסות מאתרי תוכן קיימים גדלו ב-67%. גם ההכנסות מפעילויות החיפוש (השת"פ עם מיקרוסופט על מנוע החיפוש שלה bing) עלתה ב-38% והסתכמה ב-71.8 מיליון דולר. בפריון מסבירים שהצמיחה בפעילויות החיפוש נבעה בעיקר מגידול של 42% בהכנסה הממוצעת לאלף חיפושים (RPM) ומגידול של 60% במספר יצרני התוכן. החברה גם הצליחה לצמצם מעט את אחוז עלויות רכישת המדיה (TAC) שלה ברבעון השלישי, כך שאלה הסתכמו ב-93.6 מיליון דולר, (59% מסך ההכנסות) לעומת 73.6 מיליון דולר (61% מסך ההכנסות), ברבעון המקביל ובחברה מסבירים שמדובר בשיפור בתנאי התקשרות מול ספקים, תמהיל מוצרים של פורמטים פרסומיים, ויישום ה-HUB החכם שמסייע לחברה לייעל את ניהול המדיה. כך אמר מנכ"ל החברה בראיון לביזפורטל לפני חודש, כאשר הסביר שפריון פועלת בתקופה האחרונה להתאים את עצמה לפעילות בלי עוגיות (Cookies). גרסטל הוסיף והסביר על האסטרטגיה, והעריך כי פריון עצמה מחזיקה ב-1-2% מהשוק כולו. כלומר היא עדיין בחיתוליה, אבל הוא רוצה לגדול לא רק יחד עם הגידול של השוק, אלא "לגדול יותר מהשוק, כדי להצליח צריך לקחת נתח שוק מאחרים. השאלה היא איך אני לוקח נתח שוק מהאחרים. איך גדלים יותר מהשוק. צריך להביא משהו שאין לאחרים. אני רוצה לגדול בקצבים של 30-40% כל שנה". לראיון המלא לחצו כאן: תוצאות פריון ברבעון השלישי של 2022: מנכ״ל פריון, דורון גרסטל אמר על רקע הדוחות: ״פריון ממשיכה להציג ביצועים טובים יותר מהתעשייה, ואנו מאמינים שתמשיך לעשות זאת מהסיבות הבאות - התמיכה במגוון ערוצי הפרסום השונים מאפשרת לנו להמשיך ולצמוח למרות המגמה ההולכת וגוברת של מעבר מפרסום ברשתות חברתיות לפרסום מכוון חיפוש; האופן בו אנחנו מחברים את מגוון ערוצי הפרסום ל-HUB מרכזי מאפשר לנו לייעל את ניהול המדיה ולהגדיל את שיעורי הרווחיות; טכנולוגיית ה-SORT החדשנית מספקת מענה למפרסמים המכירים בחשיבות הגוברת של פרטיות הצרכן; אנו עונים על הצורך של לקוחות לחזק את ערך המותג שלהם באמצעות פתרונות פרסום ממוקדים ויעילים הדורשים מעורבות גבוהה יותר של משתמשים.  ״זהו הרבעון השמיני ברציפות של צמיחה דו-ספרתית בהכנסות וברווחיות בהשוואה לרבעונים מקבילים. ה-EBITDA המתואם בניכוי עלויות המדיה גדל ל-51% מסך ההכנסות לעומת 37% ברבעון המקביל, מהגבוהים בתעשיה, ותזרים המזומנים התפעולי בסך של כ-35 מיליון דולר, שגדל ב-145% לעומת הרבעון המקביל, משקפים מודל עסקי יציב המניב רווחיות משמעותית. עם קופת מזומנים נטו של 390 מיליון דולר בסוף הרבעון, יש לנו את המשאבים והיכולת ליישם את אסטרטגיית הצמיחה שלנו, ולספק ערך לבעלי המניות בשנים הבאות״.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ריצרד פרנסיס טבע
צילום: סיון פרג'

טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה


החברה מבקשת אישור לשיווק אולנזאפין בהזרקה תת עורית ארוכת טווח, על בסיס ניסוי שלב 3

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טבע סכיזופרניה


טבע מדווחת כי הגישה לרשות המזון והתרופות האמריקאית, ה-FDA בקשה לאישור תרופה לאולנזאפין בהזרקה ארוכת טווח, תחת שם הקוד TEV‑749. מדובר בפורמולציה תת עורית שניתנת פעם בחודש למבוגרים עם סכיזופרניה. הבקשה נשענת על תוצאות ניסוי שלב 3 בשם SOLARIS, שכלל מעקב יעילות ובטיחות לאורך שנה, תוך השוואה לטיפול פלצבו בתקופה הראשונית ובהמשך המשך טיפול בקבוצות מינון שונות. לפי החברה, הנתונים הראו שמירה על יעילות קלינית ופרופיל בטיחות דומה לטבליות אולנזאפין הקיימות, וגם סבילות טיפולית שמאפשרת מתן מתמשך.

מדובר בניסיון ממוקד של טבע לבנות לעצמה מעמד יציב בתחום ה‑LAI זריקות ארוכות טווח, שנחשב לאחד המקומות שבהם יש ערך מוסף אמיתי לחברת תרופות: מוצרים מורכבים יותר, חסמי כניסה גבוהים, ותמחור טוב יותר מגנריקה רגילה. זה גם משתלב עם המסר שטבע מנסה להעביר בשנים האחרונות: חיזוק הצינור החדשני, גיוון ההכנסות, ופחות תלות במחזוריות של תחרות על מחירים.

אולנזאפין הוא טיפול ותיק ומרכזי בסכיזופרניה, עם שימוש רחב בעולם בגלל יעילות גבוהה ויכולת לייצב סימפטומים. אבל הטיפול היומי סובל מחיסרון בסיסי: בעיית היענות. סכיזופרניה היא מחלה כרונית עם תקופות רגיעה ונסיגה, ובפועל רבים מהמטופלים מפסיקים טיפול חלקית או לגמרי, מה שמוביל להחמרה ולחזרה לאשפוז. כאן נכנסת הזריקה החודשית, רעיון שמכוון להפחית את הצורך בנטילה יומיומית ולהקטין את הסיכון ל”חורים” בטיפול. אם כי חשוב לזכור שגם זריקה אחת לחודש דורשת מסגרת רפואית יציבה ומעקב, ולכן היא לא פתרון קסם לכל מטופל, אבל עבור אוכלוסייה רחבה היא יכולה לשנות את התמונה.

בטבע מדגישים שהמוצר מיועד לתת מענה לפער מוכר בשוק: חולים שמגיבים טוב לאולנזאפין אבל מתקשים להתמיד בכדורים.



לאחרונה ה-FDA רשות המזון והתרופות האמריקאית אישרה להרחיב את השימוש בתרופה יוזדי (Uzedy) של טבע גם לטיפול בחולי הפרעה דו-קוטבית בגילאי 18 ומעלה. התרופה, שהושקה במאי 2023 ואושרה עד כה רק לטיפול בסכיזופרניה, מציגה כעת פוטנציאל מסחרי רחב בהרבה. יוזדי היא זריקה תת-עורית המבוססת על ריספרידון בתצורת שחרור מושהה, שפותחה בטכנולוגיית SteadyTeq של חברת מדינסל הצרפתית. הטכנולוגיה מאפשרת שחרור מבוקר ואחיד של החומר הפעיל, כך שהשפעתו מתחילה תוך 6-24 שעות מההזרקה ונמשכת כחודש שלם.

האישור החדש מאפשר שימוש ביוזדי כטיפול בודד או בשילוב עם ליתיום או Dyzantil, ופותח בפני טבע שוק של כ-3.4 מיליון אמריקאים הסובלים מהפרעה דו-קוטבית. המחלה, הידועה גם כמאניה-דיפרסיה, מהווה אתגר טיפולי מורכב בשל התנודתיות הקיצונית במצבים הנפשיים ושיעור ההיענות הנמוך לטיפול מתמשך. הזרקה חודשית כמו יוזדי מפחיתה משמעותית את שיעור ההפסקות בטיפול ובכך מצמצמת את הסיכון להחמרות במצב הנפשי, התקפים, אשפוזים ואף ניסיונות אובדניים. על פי נתוני טבע, 80% מהחולים שעוברים מטיפול אוראלי ליוזדי ממשיכים בטיפול בהצלחה.

טסט

עדי ברזילי |
מדד ת"א 35 0.51% לאומי פועלים 0.57%