מעבדה ניסוי אבחון חיסון קרן פימי
צילום: צילום: דיויד גארב

ג'ונסון אנד ג'ונסון הכתה את צפי האנליסטים בתוצאות ובתחזית ל-21'

התאגיד האמריקאי הכניס ברבעון הרביעי 22.4 מיליארד דולר, בעוד האנליסטים ציפו להכנסות של 21.6 מיליארד דולר. כמו כן בחברה צופים השנה רווח של 9.4 דולר למניה לפחות, מול הצפי בשוק לתחזית נמוכה יותר של 8.9 דולר למניה. מניית ג'ונסון אנד ג'ונסון עלתה ב-2.7% בעקבות הדברים
איתי פת-יה | (2)

מניית ג'ונסון אנד ג'ונסון (סימול: JNJ) עלתה ב-2.7% לאחר שעקפה את צפי האנליסטים לתוצאות הרבעון הרביעי של 2020, ופרסמה תחזית אופטימית מן המצופה לשנה הקרובה. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-22.48 מיליארד דולר, מול צפי האנליסטים שהיה 21.67 מיליארד דולר. מנגד, הרווח פר מניה בדילול מלא נחתך בחצי, ל-0.65 דולר, לעומת 1.50 דולר ברבעון המקביל. ב-2020 כולה ההכנסות עלו ב-0.6% לכדי 82.6 מיליארד דולר, ואילו הרווח ירד ב-2.1% ל-5.5 דולר למניה בדילול מלא.

ההכנסות חטיבת הפארמה, זו שאחראית לחיסון לקורונה בחברה, עמדו ברבעון על 12.26 מיליארד דולר, עלייה של 16% מול הרבעון המקביל, וזאת עקב ביקושים גוברים לתרופות המרשם של החברה. חטיבת הצרכנות של החברה, שמייצרת מוצרים דוגמת מי הפה ליסטרין, הכניסה 3.6 מיליארד דולר, גבוה בכ-1.4% מהרבעון המקביל, בעוד חטיבת המדיקל רשמה הכנסות של 6.58 מיליארד דולר – ירידה של 0.7% לעומת שנה קודם לכן.

באשר ל-2021, בחברה צופים כי הרווח המתואם למניה יהיה בטווח שבין 9.4-9.6 דולר למניה, זאת מול קונצנזוס האנליסטים, שציפו כי תחזית החברה תהיה לרווח של 8.96 דולר למניה ב-2021. לאתר בארונ'ס אמר מנהל הכספים הראשי בג'ונסון אנד ג'ונסון, ג'ו וולק, כי תשובות לגבי יעילות מנה יחידה של חיסון החברה נגד הקורונה יתקבלו בימים הקרובים.

ובעוד מפתחות החיסונים המתחרות בוחנות את היעילות מול הוריאנטים מדרום אפריקה ומברזיל, וולק ציין כי השלב השלישי בניסויים הקליניים שהם עורכים, כלל משתתפים גם ממדינות אלה, וכי נעשה ריצוף למוטציות הללו במשתתפים שנדבקו בהם. "אנחנו אופטימיים לגבי האפשרות שנוכל לחלץ תובנות על הוריאנטים החדשים ממאגר הנתונים שאספנו", אמר וולק.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ג'ונסון 27/01/2021 19:42
    הגב לתגובה זו
    אז רק ג'ונסון&ג'ונסון !
  • 1.
    מה זה אנליסטים ? המצאה של המאה עשרים חבורת בטלנים (ל"ת)
    אנליסטים 27/01/2021 11:36
    הגב לתגובה זו
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.