באטמ החלה לספק ערכות דיאגנוזה לזיהוי חולי קורונה, המניה טסה 35%
חברת באטמ 2.31% הודיעה הבוקר כי בהמשך להודעתה מחודש שעבר, החלה באספקת הערכה הדיאגנוסטית החדשה לזיהוי נגיף הקורונה (COVID-19) אשר פותחה על ידי Adaltis, חברת הבת שלה באיטליה, לשימוש במתקנים רפואיים. בנוסף, החברה החלה בשת"פ לפיתוח ערכה ביתית, אבל הפיתוח יושלם לקראת הקיץ.
הלקוחות הראשונים הינם אירופאיים כשאיטליה מהווה את מוקד האספקה הנוכחי. הקבוצה נערכת להגדלת היקף הייצור לקראת סוף השבוע הבא במטרה לספק את ההזמנות הקיימות והביקוש הצפוי.
בחברה מציינים כי כל הבדיקות הקליניות עד כה הראו ביצועים מצוינים של הערכה, המספקת תוצאות תוך פחות משעה על הדבקות בווירוסים ממשפחת הקורונה ובמיוחד COVID-19. הבדיקה נעשית באמצעות PCR בזמן אמת, שהיא טכניקת מעבדה לאבחון ביולוגי מולקולרי.
עובדים גם על ערכה ביתית אבל הפיתוח יושלם לקראת הקיץ
בנוסף, החברה מדווחת כי היא משתפת פעולה עם נובהמד, חברה ישראלית בתחום מדעי החיים הפועלת בשוק בדיקות המבחנה המהירות (in-vitro), לפיתוח ושיווק משותף של ערכה מהירה לשימוש ביתי לזיהוי נגיף הקורונה.
- באטמ מכרה פעילויות שאינן בליבת פעילותה
- באטמ עם הזמנה בהיקף של 1.5 מיליון דולר לפיתוח פתרון הצפנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי הדיווח, הערכה החדשה מאפשרת ביצוע בדיקה עצמית בבית ולקבל תשובה תוך מספר דקות ונועדה לזיהוי נגיף הקורונה. החברות צופות כי פיתוח הערכה יושלם תוך 3-4 חודשים, ולאחר קבלת אישור CE החברות צופות כי הערכות תהיינה זמינות למכירה ראשונה בישראל ולאחר מכן באופן גלובלי.
ד"ר צבי מרום, מנכ"ל באטמ: "זהו צעד נוסף באסטרטגיה שלנו לספק פתרונות יעילים להתמודדות עם מחלות זיהומיות. התפרצות הקורונה ממחישה את האתגרים האדירים הנובעים ממחלות אלו ואת חשיבות מתן תגובה מקיפה לאבחון וטיפול מהיר. לצד הערכה הדיאגנוסטית שלנו לזיהוי נגיף הקורונה המיועדת למתקנים רפואיים, הכרנו בנחיצות בבדיקה ביתית, פשוטה ואמינה שתסייע להפחית את הלחץ הקיים בבתי חולים ולמזער את חשיפת המטופלים. החלטנו לחבור לנובהמד הודות לניסיונה רב השנים בפיתוח מוצרי דיאגנוסטיקה ביתיים מצוינים. אנו מאמינים כי שילוב היכולות של באטמ ונובהמד יוביל לפתרון ייחודי ויעיל עבור ההתפרצות הנוכחית והתפרצויות עתידיות".
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
הדיווח הבוקר מגיע לאחר שבחודש שעבר דיווחה החברה כי המחלקה הביו-רפואית שלה פיתחה ערכה לזיהוי נגיף הקורונה. לפי הדיווח, הערכה החדשה נבחנה בתנאי מעבדה והוכח כי היא מסוגלת לזהות ביעילות את הנגיף החדש (לכתבה המלאה).
החברה הדואלית דיווחה כי החלה בייצור הערכה באתר הייצור שלה ברומא וכי היא עובדת עם חוקרים ומכוני מחקר, בעיקר באירופה, על מנת לקדם את הערכה ולהגיע למחיר יעד שיהיה כלכלי לייצור המוני. לטענת החברה, הערכה עומדת בכל ההמלצות של המרכז לזיהוי ומיגור מחלות בארצות הברית (CDC). בנוסף, החברה ציינה כי גם בחבילת אדור אותה היא משווקת, יהיה ניתן לגלות בקרוב את הווירוס החדש.
- 4.הודעה חשובה מאד 19/03/2020 20:10הגב לתגובה זונאחל לבאטם הצלחה בפרויקט הסופר חשוב הזה
- רעיון מצויין 20/03/2020 14:52הגב לתגובה זובקומבינה, אתם יודעים
- 3.דירה=קורת גג 19/03/2020 20:07הגב לתגובה זודירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
- 2.huxh 19/03/2020 17:26הגב לתגובה זוהוא זה "שהעסיק" את נתניהו לאחר שפרש לראשונה מהליכוד. אבל... "לא הייתי קטנה ממנו מכונית יד שניה "
- 1.יוסי 19/03/2020 12:13הגב לתגובה זוממתין בסבלנות
- רק בלונדון (ל"ת)היא לא נסחרת בנסדק 19/03/2020 14:04הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"
ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים,
עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69% הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.
היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?
- ג'ין טכנולוגיות: הקצאה פרטית בדיסקאונט של 31% בתמורה לכ-23 מיליון שקל
- ג'ין טכנולוגיות יוצאת לדרום אמריקה: הסכם הפצה עם שותף מקומי בברזיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".
אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?