TV

זיו פניני: "אם התיקון יעבור ב-1 ביולי כפי שהוא, הפגיעה במניות תהיה אנושה"

מנהל ניגזרים וסיכונים פיננסים ב-IBI בראיון ל-BizTV על ההוראה שאמורה להיכנס לתוקף. צפו בראיון
יוסי פינק | (51)

לפני כשבועיים וחצי פרסמנו כתבה על הגרזן שייפול על הבורסה בת"א ב-1 ביולי, זאת עם הכניסה לתוקף של עדכון 'באזל 3' בעניין "טיפול בסיכון אשראי של צד נגדי ובקיזוז בין מוצרים שונים". בראיון ל-BizportalTV התייחס זיו פניני, מנהל ניגזרים וסיכונים פיננסים בבית ההשקעות IBI, להשלכות העדכון, במידה ואכן ייצא לפועל. 

 

תגובות לכתבה(51):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 33.
    אבל עם הרגולציה המטורפת אני בספק... :) (ל"ת)
    יוסי כ 20/06/2016 12:12
    הגב לתגובה זו
  • 32.
    יוסי כ 20/06/2016 12:11
    הגב לתגובה זו
    שלא נחזור לדיון עוד חצי שנה...
  • 31.
    יחזקאל 20/06/2016 04:52
    הגב לתגובה זו
    פעם אמר מאיר שיטרית כשביב האוצר שצריך לבטל את אופציות המעוף כי הן המשגעות את השוק כל חודש. אז שיחמקו אותן והשוק יתנהל על בסיס של השקעה כלכלית ולא ספקולטיבית
  • 30.
    אמיר 20/06/2016 00:38
    הגב לתגובה זו
    מדבר ומדבר על הורדת נטל הרגולציה , אבל בפועל הולך ומשמיד את השוק כול פעם בסקטור אחר. לדעתי הסיכון הגדול ביותר לחוסכים ולמשקיעים זה הרגולטור בעצמו.
  • 29.
    חבלדווקא נשמע מקצועי 20/06/2016 00:06
    הגב לתגובה זו
    שים פקודת קניה!
  • 28.
    זיו מנהל מצויין, קיבל דסק צולע והרים אותו (ל"ת)
    אילן 19/06/2016 21:43
    הגב לתגובה זו
  • 27.
    יום הדין קרב? (ל"ת)
    ארבינקא 19/06/2016 21:10
    הגב לתגובה זו
  • נראה ככה. יאללה פוטים. (ל"ת)
    שורטיסט 19/06/2016 23:57
    הגב לתגובה זו
  • 26.
    זי"פ 19/06/2016 20:58
    הגב לתגובה זו
    18 - כנראה שבנק ישראל יידחה את רוע הגזרה אבל חשוב יותר לשנות את השיטה גם עוד חצי שנה למודל יעיל ונכון יותר. ללא קשר איך זה קשור לחוזקה או חולשה?- לא מבין את הרציונל ... 19 - נכון. אבל האם תמות נפשי עם פלשתים מתאים כאן...?? 21 - סיפור ארוך... מסחר בנגזרים לגידור או חשיפה מול מזומן - רצוי וכדאי.. מסחר ממונף + OTC במכפיל מטורף מול מספר יחידות נכס בסיס מסוכן מאוד... 22 - 23 - מתנצל אך זה הזרגון המקצועי.. רוצה לומר - ללא נכס בסיס סחיר ומשוכלל יירד מחזור המסחר במניות בחצי ומשם הדרך להקטנת אמון משקיעים גדולים לשוק הראשוני קצרה ומסוכנת... 24 - לא מסכים אתך.. מתאר מצב עולם לשווקים ללא קשר לאיביאי.. ההפך,- אנו היחידים שהשינוי לא משפיע עליהם... ולכאורה טוב לנו... אך להערכתי זה רע מאוד לשווקים ואני שמח שכנראה רוע הגזירה נדחתה...
  • 25.
    אילן.פ 19/06/2016 19:55
    הגב לתגובה זו
    כיף לשמוע אותך ותמיד מעניין
  • 24.
    אבנר 19/06/2016 18:58
    הגב לתגובה זו
    ביזפורטל אני עוקב אחריכם כמה שנים טובות. לא מקצועי מצידכם להביא אדם בעל אינטרסים מובהקים הן של רווחי החברה בה הוא עובד והן של המשרה שהוא מאייש... הייתי מצפה שתראיינו איש מחקר ניטרלי. כרגע אני מתחייס לכתבה כשיווקית נטו
  • אבנר 20/06/2016 00:23
    הגב לתגובה זו
    איך אתם מסבירים את זה שמשקיעים פרטיים ומנהלי תיקים בחברות קטנות בורחים מהשוק שלנו כמו מאש כבר כמה שנים טובות? הסיבה היא סוחרי המעו"ף שגורמים לשוק לעמוד במקום הן בתקופות רעות והן בתקופות טובות ואף אחד לא רוצה להתעסק עם שוק מוטה... מהלך כזה יכול להרחיק את סוחרי המעו"ף ולהחזיר הרבה משקיעים שעזבו בשנים האחרונות ודווקא להגדיל ביקושים בשוק בטווח ארוך. והכי חשוב שהמעוף יהיה מושפע מכלכלה ולא מאינטרסנטים בעלי הון
  • סוחר שוק 19/06/2016 21:51
    הגב לתגובה זו
    הון בריא.. כול אחד במקום שלו...
  • דווקא הוא מתאר מצב שבפשט דווקא טוב לו.. (ל"ת)
    משקיע פשוט 19/06/2016 20:59
    הגב לתגובה זו
  • 23.
    דבר פשוט כפרה. 19/06/2016 18:49
    הגב לתגובה זו
    זיו אתה מסביר בתיאוריה לימודית מצויין - אלא שבשטח לעולם..אבל לעולם.. תחום סיכוני פיננסים ונגזרים לא מתנהג כפי שאתה מצפה ומתאר בכדי שתפיק ממנו רווח בסופו של יום - שהרי הנך מניח הנחה ומצד שני יש עוד אחר שמניח שונה ממך והשלישי כנ"ל שונה משניכם ועוד הרבה שחקנים וכוחות שוק מנוגדים או תואמים ועוד פרמטרים מלא . השפה מרשימה ונשמעת מקצועית קשה ולא מובנת בכלל .כפי שבדיוק ידוע שם המשחק הזה בסופו של דבר הוא אפס אחד גדול 00 הגדלת בטחונות מצד הבורסה הוא דבר מבורך בדיוק שלא יבואו עם סכומים מגוחכים ויסיטו את המניות או ישפיעו לכיוון שנוח להם בפוזיציה שפתחו על השוק
  • אחד מהעם 20/06/2016 07:35
    הגב לתגובה זו
    מה קשור כאן הנחות שמניחים אנשים שונים? מדובר על מצב שאדם צריך להפקיד בטחונות נוספים מעבר לכל הגיון.
  • סוחר ממולח 19/06/2016 21:01
    הגב לתגובה זו
    פניני מדבר על פוזיציות סגורות מול נכסי בסיס , תעודות סל וC01.. אם פוזיציות אלו לא יקוזזו בביטחונות - גם בעוד חצי שנה מצבינו יהיה בכי רע. ואין לכך קשר על מה שאתה כותב כאן.
  • 1 19/06/2016 19:55
    הגב לתגובה זו
    אבל לגמרי. מדובר על פוזיציות סגורות... על אופ עירומות אין הבדל גדול במודלים...
  • 22.
    גפני 19/06/2016 18:32
    הגב לתגובה זו
    עם שפה כזו. ומונחים / ומילים / ושמת מעולם הקבלה . והוא עובד שכיר מנהל נגזרים IBI ? הוא צריך להיות מולטי מיליונר ..מיליארדי שקלים היה קוטף כסף על העצים . למה ? הוא טורח להתעורר בבוקר - לפי השפת גוף שלו סתם יום אחד ישאיר את המכנסיים שלו בנגזרים מסוכנים (בלונדון . וביפן לפני 8 שנים 2 בנקים גדולים קרסו בנגזרים וסיכוני מסחר וגידורים למיניהם ע"י מנהלי מחלקות חכמים בדיוק כמוהו )
  • 21.
    סוחר ערך 19/06/2016 18:27
    הגב לתגובה זו
    נגזרים זה טוב או רע לשווקים? באפט אמר נשק להשמדה המונית.
  • אלי 19/06/2016 23:16
    הגב לתגובה זו
    הנגזרים הורסים את השוק. וגם ככה רוב הציבור מפסיד בהם את המכנסיים. הגיע הזמן לחזור לבסיס. משקיעים במניה עצמה לזמן קצוב בכדי להנות מעליית ערך או מדיווידנד ורצוי קבוע ולאורך זמן
  • 20.
    שיידחה וישונה לאלתר...מטורף... (ל"ת)
    סוחר 19/06/2016 18:12
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    אם לא נסחור במניות מה יעשו בתי ההשקעות ? יקרסו !!! (ל"ת)
    דוד 19/06/2016 17:49
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    משה 19/06/2016 17:17
    הגב לתגובה זו
    זה נדחה: http://www.boi.org.il/he/BankingSupervision/LettersAndCircularsSupervisorOfBanks/LettersOfTheBankingSupervisionDepartment/201618.pdf
  • 17.
    זי"פ 19/06/2016 17:16
    הגב לתגובה זו
    12 - הברוקרים הפרטיים עדיין סולקים דרך הבנקים כחבר סולק מלווה כך שזה ייפגע גם בהם... לאיביאי זה טוב אולם זה רע מאוד לשוק וכן סביר להניח שאם זה היה עובר ב1.6.16 גם הבורסה הייתה שוקלת להעלות חזרה את הבטחונות על הפוזיציות... 13 - זה נכון.. באזל מבקש הקצאת הון מהבנקים על הפוזיציה אולם ברור שהם יגלגלו זאת לשחקנים הגדולים הן בייקור העמלה והן בעליה בדרישת הבטחונות על פוזיציות סגורות... 14 - 15 כן גם בפעילות של מרווחי זמן תהה דרישה רק על צד השורט... אני מסכים וכך גם אמרתי בראיון שזה יידחה אך חשוב גם שזה גם יישתנה והבנקים יהיו ערוכים למודלים מתוחכמים יותר אחרת בעוד חצי שנה נחזור לאותו הדיון והזמן טס כשנהנים...
  • 16.
    זי"פ 19/06/2016 17:11
    הגב לתגובה זו
    ראשית לכועסים... יש קשק ישיר בין המחזור הספרד בשוק הנגזרים לבים המחזור והספרד בספר הפקודות של נכס הבסיס... 1- אתה צודק 100% 2- זו תוצאה של מספר סיבות שכולם קשורות בכשל שוק.. אין מוסדיים, אין פעילות ריטייל, מקצוענים קונים סטייה והפעילות שלהם מווסטת את השוק וכן - יש כאן גורם אינטרסנטי ממונף... אבל לא לעולם חוסן... 3 - 6 למי שהקשיב ולא קרא רק את הכותרת אמרתי שסביר להנחי שיידחה ואף ישונה... כך שאין כול בעיה... אם אכן בנק ישראל החליט לדחות זה הגיוני ומקובל כי ב 1.1.17 השיטה תהה שונה (בהנחה שהבנקים יהיו ערוכים...) 7,8,9,10 - שחקני הארבטראז דואגים לכ50% מהמחזור במניות ואם יידשו מהם הון ממשי על בוקס או יעלו להם את העמלות דרמטית המסחר במניות ייפגע דרמטית...
  • אחד שמבין 19/06/2016 21:53
    הגב לתגובה זו
    אז אני מניח שאתה מסכים איתי בנקודה שכרגע חוסר האיזון וההוגנות בשוק הנגזרים חייב שינוי... והמקרה המתואר פה יכול להביא אולי ישועה בעניין הזה במקום בו הבורסה כשלה
  • 15.
    יעקב 19/06/2016 16:38
    הגב לתגובה זו
    מי שמשחק קלנדרי גםתהיה לו דרישה ?
  • כן. בטחונות גם לפי שווי שורטים.. (ל"ת)
    הפורש 19/06/2016 21:24
    הגב לתגובה זו
  • יוסי 19/06/2016 18:57
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן שילמד לדבר ברור. ולא ישחק אותה מגניב
  • סוחר שוק 19/06/2016 21:53
    זה לא שזה יהפוך אותך סוחר טוב יותר אבל לפחות תבין כשמדברים על השוק בצורה מקצועית.
  • 14.
    מי אמר שזה נדחה אפשר לקבל קישור /אסמכתא ? (ל"ת)
    יעקב 19/06/2016 16:32
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    שאלה 19/06/2016 16:27
    הגב לתגובה זו
    ללקוחות... אחרת אין בעיה...
  • 12.
    אבל זה טוב לאיביאי ולחברי בורסה פרטיים לא? (ל"ת)
    לקוח 19/06/2016 16:22
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    אחלה הסבר, תודה. (ל"ת)
    סוחר 19/06/2016 16:22
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    איציק 19/06/2016 16:18
    הגב לתגובה זו
    אליהו מנורה מגדל הראל ועוד גופים שצריכים לקבל מכות כדי להוריד את המושחתים לבאר
  • 9.
    טוב שמדינה תסרס קצת את כל הנוכלים (ל"ת)
    מצידי 19/06/2016 16:14
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    א100 19/06/2016 16:07
    הגב לתגובה זו
    הרצל אמר פעם: "בבזל יסדתי את מדינת היהודים". כמו כן יוצא לנו להיות הרבה בבזל ואף אני מציין שאני דובר מספר שפות על בוריין. אולם..חבריינו..לא הבנתי דבר וחצי דבר משטף הדברים של פניני ואני מאמין שאף איני מצטער על זה. אני יודע שבשווקים קונים ומוכרים סחורה. כמו כן אני יודע ששוק הניגזרים העולמי עומד על למעלה מארבעה קוואדריליון $.(4000 טריליון $) ואחת הסכנות וזה כבר קרה למעשה הגולם קם על יוצרו ויצא מכלל שליטה. אז אבקש חברים לתקן אותי במידה וטעיתי ואני אף שואל אם אוכל לשרוד בין המילים המסובכות ולקנות..ולהרוויח קצת בסך הכל. יום טוב לחבריינו.
  • 7.
    משקיע טוב 19/06/2016 16:06
    הגב לתגובה זו
    הכי טוב יהיה למניות !! במקום לבלבל לנו השכל ולהפחיד אותנו ...שידאג לבטחונות בנגזרים ועוד כל מיני סיכוני אויר ונגזרים וגידורים . וספוטים ועוד כל מיני שמות מפוצצים שהוא בא להסביר לנו ( תאכלס אנשים קונים מניה בגלל חברה טובה ורוויחית ) והוא דואג לעכוז שלו למכור בחסר . ולסחור בנגזרים ואופציות בכדי לגרום לירידות שערים .
  • חיים 19/06/2016 17:47
    הגב לתגובה זו
    כל החוזים , כל השורטים ,כל האופציות מבוססים על קביעת ערכם של המניות בעתיד ! כלומר יש קשר הדוק בין הנגזרים לבין המניות ! מה שכן ייפגע אנושות זו הסחירות של המניות . מי שעד עכשיו התעסק עם המניות על בסיס יומי, יכול לסגור את הבסטה .
  • נסה התעורר 19/06/2016 16:16
    הגב לתגובה זו
    אולי אתה משקיע נהדר ולא רק טוב. אולם פיך ומילותיך לא מכובדים ומקובלים במקומותינו.
  • 6.
    אכן קטסטרופה - אבל נדחה ב6-12 חודשים.... (ל"ת)
    סוחר סחור 19/06/2016 16:04
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    חיים 19/06/2016 15:58
    הגב לתגובה זו
    כדאי לקרואWww.kec4u.co.il
  • 4.
    מה זה נגזרים בבורסה (ל"ת)
    sus 19/06/2016 15:57
    הגב לתגובה זו
  • אופציות (ל"ת)
    ז'ורז'ט האתון 19/06/2016 23:58
    הגב לתגובה זו
  • נגזרים זה הרולטה של המהמרים בבורסה (ל"ת)
    1 19/06/2016 16:37
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    נדחה ל 1/1/17 (ל"ת)
    זיו תתעורר 19/06/2016 15:53
    הגב לתגובה זו
  • גם אם אתה צודק וגם אם לא. (ל"ת)
    נסה התעורר 19/06/2016 16:13
    הגב לתגובה זו
  • חחח צודק... (ל"ת)
    אבשלום 19/06/2016 18:57
  • 2.
    אחד שמבין 19/06/2016 15:50
    הגב לתגובה זו
    זה לא טוב למוכרי הסטייה בשוק ...אלו שמנהלים את השוק אלו שמוציאים יום אחרי יום אנשים תמים שחושבים שאם יקנו פוט או כל יגנו על ההשקעות או יעשו סיבוב... לא הגיוני שבכל העולם הסטיות 21 ואצלנו עושה טובה שמגיע ל15. אילו השוק היה מאוזן הייתי מסכים עם הכותרת אבל במציאות של היום התיקון יכול להביא לכיוון של איזון בין הכוחות הפועלים בשוק...
  • 1.
    ר 19/06/2016 15:45
    הגב לתגובה זו
    עובד . גם במניות גדולות שנסחרות רק בישראל המרווח יתרחב מאד .
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עלעמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל על

יו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה

עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אל על

יו"ר אל על אל על 1.84%  , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה.  בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות. במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.

ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.

מועדון הנוסע המתמיד

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים". 

על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.

שינויים בהנהלה

לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.