ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

ב-1 ביולי הקרוב: האם ייפול גרזן על הבורסה בת"א?

 |  64
מלחמה עד הרגע האחרון
Share

הבורסה בת"א נמצאת כיום במצב שברירי בו חברות ממשיכות להימחק, מחזורי המסחר מדשדשים ברמות נמוכות והעניין הכללי נראה שהולך ודועך. לכולם ברור שצריך לתקן את המצב, ובדרך לשם - בעיקר אסור לעשות טעויות. והנה מגיע ה-1 ביולי 2016. עבור מרבית המשקיעים בשוק ההון המקומי זה רק עוד תאריך בלוח השנה, אבל עבור הסוחרים הכבדים זה תאריך דרמטי, שאף עלול להתברר כאחת הטעויות שפשוט אסור היה לעשות.

בתאריך זה תיכנס לתוקף הוראת 'באזל 3' העוסקת "טיפול בסיכון אשראי של צד נגדי ובקיזוז בין מוצרים שונים". מדובר ביישום החלטה גלובאלית שיצאה בעולם כבר ביולי 2012 אך יישומה בישראל נדחה שוב ושוב. במילים פשוטות, ההוראה אומרת שמה-1 ביולי הקרוב הבנקים יצטרכו לדרוש מסוחרי האופציות בבורסה בת"א לרתק הון משמעותי כחלק מהפעילות שלהם על מגוון פוזיציות. המשמעות היא שבנוסף למודל הבטחונות של הבורסה שעליו מתבססים הבנקים, יהיה עכשיו גם את דרישות באזל3, וכך למשל אם עד כה סוחרי האופציות לא נדרשו לרתק הון כלל על פוזיציות מסויימות, כעת הם יצטרכו לרתק הון גדול - ויש לכך השלכות.

ובבורסה בת"א מוטרדים מהצעד הצפוי, מאוד מוטרדים. אמנם בפיקוח על הבנקים שאחראי ליישום 'באזל 3' התייעצו לאורך הדרך עם הבורסה ורשות ני"ע לגבי יישום ההוראה ואף החליטו להכיר בבורסה כ'כשירה' לצורך יישום ההוראה למשך שנה (דבר שעומד בסטיה מכללי באזל), אבל ל-Bizportal נודע כי לפני שבועיים פנו שוב בבורסה לפיקוח על הבנקים והעלו טעונים נוספים בדבר השלכות דרמטיות שיהיו ליישום ההוראה על הבורסה. אותם טעונים נבחנים כעת מצד בנק ישראל שלאורך הדרך טען (ועדיין טוען) כי מסקר שנערך ברבעון הרביעי של 2014 עלה כי לא צפויים שינויים דרמטיים מיישום ההוראה, למעט במקרה בו הבורסה לא תוכר כ'כשירה'.  

הטעון המרכזי של הבורסה הוא שבעולם כבר יצא עדכון לאותה הנחיית באזל שמוציא את העוקץ הבעייתי ונותן מענה לחלק גדול מהבעיות. אותו עדכון אמור להיכנס בחו"ל לתוקך ב-1 בינואר 2017. עם זאת, בבנק ישראל לא מוכנים לפי שעה לעכב את יישום אותה אותה מ-2012 מתוך הבנה שכל יישום זה דבר שלוקח סמן רב מאוד (כאמור הוראה מ-2012 מיושמת רק באמצע 2016). החשש הגדול בשוק הוא שבבנק ישראל יחליטו שלא לדחות את היישום, ולמעשה להכניס לתוקף באופן מלא את הנחיית באזל ב-1 ביולי הקרוב.

סוחר בכיר איתו שוחחנו אמר כך: "זה יהיה אסון. פעילויות של חוזים מול נכס בסיס יפסקו, פעילויות שצוברות הרבה בוקסים (פוזיציות של לונג חוזה בסטרייק אחד, שורט חוזה בסטרייק אחר) יפסקו. לפי אחת הערכות מצד הבנקים, נראה פגיעה של 40% במחזורים באופציות - וירידה בשיעור דומה גם בנכס הבסיס, כלומר שוק המניות".

במילים מאוד פשוטות, הסיפור הוא שאם למשל עד כה בשביל לקנות פוזיציית פרפר באפס סיכון (תזרים חיובי בלבד בפקיעה) שעלותה נניח 25 שקלים ובמקרה האידאלי נותנת 1,000 שקלים, לא היה צריך לרתק שקל אחד מעבר ל-25 שקלים (כיוון שזה אפס סיכון), אחרי יישום ההוראה צריך יהיה לרתק הון של אלפי עד עשרות אלפי שקלים עבר פרפר בודד (תלוי ב-mtm ויישום נטינג). יש בעיות דומות בבוקסים ובפוזיציות מגודרות נוספות. תכפילו את זה באלפי פוזיציות, ותבינו שמדובר בסכומי עתק שהסוחרים פתאום יצטרכו להשכיב - מדובר בכסף שעד כה שימש לאלטרנטיבות השקעה אחרות, וכעת אמור להיות תקוע. כמובן שכל תחום האופציות הופך להרבה פחות אטרקטיבי במצב הזה - ובהתאם שוק המניות שנשען במידה רבה על הנזילות של שוק האופציות.     

וייתכן שכבר כעת הדבר מתחיל לבוא לידי ביטוי, זאת בשל היערכות מקדימה (הבנקים מתחילים למדוד את הלקוחות, הלקוחות מציגים פוזיציות קטנות יותר בכדי לא להראות מדידות חריגות), וגם כי על פוזיציות שפוקעות אחרי יוני (קרי פקיעת יולי) - זה צפוי להיות בתוקף (ולכן מסוכן לצבור מלאי שם שאולי יהיה קשה לסגור). 

בחודשים האחרונים ניכרת האטה של ממש בכל הקשור במחזורי המסחר באופציות על מדד המעו"ף. אם בחודשים מאי-יוני-יולי בשנה שעברה המחזור היומי הממוצע באופציות על ת"א 25 היה 219 אלף, 203 אלף ו-186 אלף. אז בחודשים מארס-אפריל-מאי השנה המחזורים עומדים על 150 אלף, 151 אלף ו-167 אלף. בהתאם, ירדו גם מחזורי המסחר במניות ת"א25, כך שבחודש אפריל האחרון עמד המחזור על 496 מיליון שקלים בלבד, שפל של למעלה משנה וחצי. כאמור, הסיטואציה היא שאסור לעשות טעויות. 


   


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

64 תגובות ב-39 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
39 נילי 10/06/2016 03:49 יש לזה רק מטרה אחת כנראה: לחסל המסחר במעו"ף
אבל זה בצדק ! הרבה מניות מוטים לטובה או לרעה בגלל השורטים של הסוחרים. הגיע הזמן להפסיק את המסחר האווילי הזה. זה מסחר בהזיות ! מה ההבדל בין זה לבין מסחר בקוביות ? או ברולטה ?
38 קורא 05/06/2016 21:22 ביזפורטל, מעניין יהיה לשמוע את זיו פניני בנושא (ל"ת)
עוד קורא 06/06/2016 12:02 מצטרף לבקשה! (ל"ת)
37 שפוי 05/06/2016 11:51 מי השפוי שעוד סוחר בביב שופכין הזה.... (ל"ת)
דירה מחולקת 06/06/2016 06:48 אין מיסים(אין)
אין חובת הצהרת הון.
אלי 05/06/2016 13:16 מה האלטרנטיבה למחר באופציות (ל"ת)
אלי 05/06/2016 13:57 למסחר באופציות (ל"ת)
36 pan 05/06/2016 11:19 בורסה מוחקת חברות בורסאיות , טיפשות וגול עצמי
מי שמוחק חברות באופן טיפשי וסידרתי חצי כלכלת ישראל , כך צריך להיות היתיחסות הבורסה לחברות הנסחרות בבורסה??? בושה של ממש,,,,, לגבי אופציות, לפי דעתי מסחר באופציות מיותר ואפילו יתכן שאפשר להוכיח לא חוקי... קזינו בקזינו ולא בבורסה,,, יש לבטל מסחר באופציות בצורת כללית ולהעביר אותו למפעל הפיס - פעילות של אופציות אין להם קשר בהשקעה וכלכלה,,,,, ניחושים ומזלות למפעל הפיס
35 shlomo 05/06/2016 10:26 פעם הייתי עושה יותר מ- 60,000 אופציות בחודש!!!
מיסוי + מכונות מכוונות לדפוק את הסוחרים (ציטוטים שיקרים, משיכת השוק לכיוון הנגדי לעסקה ...) + נזילות 0 + SPREAD 2 ש"ח באופציות הקטנות = אין מה יותר לחפץ בבורסה
נילי 10/06/2016 03:51 לך תמצא לך עבודה מועילה לך ולחברה. (ל"ת)
דוד 05/06/2016 11:07 פה מתעוררים תמיד מאוחר מדי
חייבים להגביל את ה-ALGO!
34 יוסי 05/06/2016 10:23 לא די לנו מהגרזינים שנופלים עלינו מהטרור הפלסטיני....
ןעכשיו רוצים להפיל גרזן על המשקיעים בבורסה התל-אביבית?
33 בועז 05/06/2016 09:10 כותרת מבהילה,! אבל לא היא.......
משקיע תמים שקורא את הכותרת הנ"ל לפיה עומד ליפול לכאורה גרזן על הבורסה ב-1 ביולי הקרוב ,מקבל מיד פיק ברכיים ובורח כל עוד נפשו בו מהבורסה כשהוא משאיר אחריו את כל תקוותו בידי אחרים...לכן היה מוטב לבעלי העניין להימנע מהוצאת כותרות מבהילות כאלה שאין מאחוריהן ולא כלום.מה גם כשמדובר בראשי הבורסה בכבודם ובעצמם...!!
32 במיה 05/06/2016 07:55 סופו של שוק המעוף ובבורסה יושבים על הידיים
נשים את הטיפשות של התקנה בצד, המנותקת באופו מובהק מהסיכונים שבשוק. בעובדה שבבורסה לא פתרו את הבעיה עד כה מראה עד כמה הם אינם רלוונטיים וראויים לנהל זירת מסחר. ההפסד העיקרי כאו הוא של הבורסה ועובדיה, ועיניהם טחו מראות.
31 האוסר 05/06/2016 06:30 האוזר ראוס
כפי שבזל 3 חל על זירות , ראוי שיחול על הבורסה והבנקים . אחר יוצא מצב של איפה ואיפה
30 איזי 04/06/2016 19:28 כתיבת אופציות
שאלה ליודעי דבר: אני מתעסק בכתיבת אופציות על פי תרחישים של הבורסה. האם דרישת הבטחונות תועלה ב1.7? ואם כן זה מעשה חלם לאחר שהורידו את הבטחונות ב1.12.15
במיה 05/06/2016 07:56 השפעה זניחה על פוזיציות לא מגודרות
השפעה הרסנית על פוזיציות כן מגודרות.
29 אלוהים! צפו בגרף!!! 04/06/2016 17:20 זה מטורף! בלתי ניתפס!! חייבים לקרוא!!!
גרזן מוות רצחני הולך לשחוט את היהודים ששרדו אולי לא לשחוט אלא "סתם דקירה רצחנית"
28 השוקע 03/06/2016 23:17 הורדת המס לעד 10% תחיה מחדש את הבורסה
אין שום סיבה שנשלם על רווחים בבורסה 25% שזה פשוט גזל, שבנדל"ן משלמים אחוזים בודדים על השקעות של מליונים. לא משתלם להשקיע בבורסה - גם סיכון גדול, גם חוסר סחירות נוראי, מניפולציות על מניות בגלל הסחירות הנמוכה ובנוסף לזה מס שערורייתי שמרחיב כל משקיע קטן. במקום לקחת עד 10% מס ולאפשר להרבה עיסקאות לקרות בכל יום ובכך להרוויח הרבה יותר ממס גדול שאף אחד לא משקיע, אבל בישראל אף פוליטיקאי לא רוצה להטיב עם העם אלא רק להרוויח לכיסו. יושב שר האוצר, שר התמ"ת, מנכ"ל הבורסה ועוד הרבה דירקטורים ולא עושים כלום שכל ילד יודע את הפתרון הפשוט. אבל הם עדיין חושבים במושגים של רווח והפסד, רק עוד מעט אם המצב ימשך, לא יהיה רווח ולא הפסד, כי אף אחד לא ישקיע בבורסה המתה שלנו.
27 אחד שמבין 03/06/2016 18:40 הסבר יותר מקיף לבעיה
הבעיה נובעת מזה שבנק ישראל מאפשר רק את המודל הבסיסי של באזל 3. בעולם מיושמים מודלים יותר מתקדמים שמאפשרים לכל בנק שימוש במודלים של ניהולי סיכונים כדי לקבוע דרישת בטחונות והון. המודל הבסיסי הוא בסיסי מדי וגורם לדרישת הון מופרזת על פוזיציות ללא סיכוי להפסד מעבר לפרמיה המושקעת, לדוגמה קניית מרווח עולה או פרפר, בגלל אי קיזוז מלא בין קניית וכתיבת אופציות. מודל הבטחונות הנוכחי של הבורסה בודק את הפסדי הפוזיציה הכוללת במגוון תזוזות שוק והוא הרבה יותר מתאים. המודל הבסיסי של באזל3, באופציות הנסחרות בבורסה, אינו מספק הגנה נוספת לבנקים. אם יישמו את המודל הבסיסי, המסחר באופציות יקרוס. המחזור יירד באופן דרסטי (הרבה יותר מ40%). מחזורי המסחר במניות ירדו באופן משמעותי, כך שמי שחושב שזה ישפיע רק על האופציות, טועה ובגדול. אם יתעוררו לאחר מספר חודשים וימצאו פיתרון, יגלו שהמחזורים לא יחזרו במכיוון שהרבה סוחרים שיעזבו את השוק לא יחזרו אליו לאחר התיקון. אני מקווה שבנק ישראל יתעורר עכשיו וימצא פיתרון לפני הראשון ביולי.
26 ניב 03/06/2016 14:12 שוק לא משוכלל .. לא מושך משקיעים לשוק האופציות
התנודיות מאד נמוכה המס גבוה מספר החברות קטן מיום ליום אין תוחלת ואין גם יכולת ליצר רווח
25 דג רקק 03/06/2016 13:35 האםתהיה השפעה על מי שסוחר דרך ברוקרים? (IBI, מיטב, וכו) (ל"ת)
24 המבין 03/06/2016 13:34 נראה לי שכל הרגולטורים של שוק ההון מושקעים עמוק בנדל"ן (ל"ת)
23 דג רקק 03/06/2016 13:33 לסוחר סחור, לגבי תגובתך ל 2
האם התכוונת ל קניית קול 1450 מול מכירת פוט 1450, מכירת קול 1440 מול קניית פוט 1440
סוחר סחור 04/06/2016 23:19 כן - בוקס, עם תקבול ודאי.
לרוב נוצר או מהזדמנות קטנטנה (שקלים בודדים) או מסגירת חוזים שנפתחו בסטרייק אחד (בעבר) בסטרייק אחר (הכי כדאי באותו רגע).
דג רקק 05/06/2016 08:45 התקבול של הבוקס הזה מאוד נמוך
כדי לקבל תקבול סביר צריך פוזיציה עם מאות כתיבות וזה מחייב תיק של כמיליון שח לפחות . עם תיק כזה אפשר לבצע אסטרגיות רווחיות יותר למשל מרווח יחס, עם מרווח היחס כל אחד יכול לשחק עם הסטרייקים של הקינה והמכירה לפי רמת הסיכון שהוא מסגול לסבול מול רמת התקבול שהוא מעוניין לקבל. ולכן שאלתי היאמדוע מישהו מבצע בוקס שכזה ?
סוחר סחור 05/06/2016 10:09 אם קניתי 100 חוזים לפני שבוע, והשוק זז, סוגר בסטריק אחר
לרוב קונים חוזה על הכסף. לא תמיד - אבל לרוב זה יוצא הכי כדאי. לאחר שבוע - אם הספוט זז ואני רוצה לסגור, אני סוגר על סטרייק אחר (לרוב על הכסף) - ונוצר לי בוקס של 100 מול 100. עכשיו תדמיין שאתה עושה את זה באופן רציף - קרי נכנס ויוצא כל דקה-שניים על-פי הסטרייקים שמתומחרים הכי טוב באותו רגע ותראה שאתה אוגר הרבה מאוד בוקסים.... הדוגמא של השבוע ו100 נקודות תזוזה היא קלה - כי אז אתה נותר עם אופציה עמוקה מאוד שקשה לסגור (ולכן - כמעט תמיד תסגור על הכסף). אבל הבעיה קיימת גם במיקרו של 10-20-30 נקודות.
סוחר סחור 06/06/2016 16:07 בשלב זה אני בבוקס - לא מושפע מהשוק.
כן הפסדתי כסף (מה7 נקודות תזוזה). יש לי תקבול ודאי בפקיעה (שצריך לנהל אותו - לא יותר מדי במינוס או בפלוס, אבל בגדול זה כמו מק"מ - לא מעניין יותר מדי). אני לא צריך לעשות עם הפוזיציה הזו כלום (לפני באזל) - היא נעלמת בפקיעה עם אפס השפעה (מלבד מזומן ידוע מראש). עכשיו תכפיל את המהלך הזה מאות פעמיים (כולל חוזים 20-30-40-50 מהכסף כי המחיר יותר טוב מסיבה אקראית) - ותראה שאתה מגיע לפקיעה עם ערימה גדולה של בוקסים (שהופכים למזומן ידוע מראש).
דר רקק 05/06/2016 21:40 לא בטוח שהבנתי
נניח הספוט 1450 , קנית חוזה בכסף כלומר קנית קול 1450 מכרת פוט 1450. הספוט ירד ל 1443 ומכרת חוזה ב 1440 כלומר קנית פוט 1440 מכירת קול 1440. עד עכשיו זה נכון ? האם בשלב זה נוצר לך תקבול חיובי? אם כן , מה ההמשך?
22 מס 5 אחוז עד 10 בלבד 03/06/2016 13:18 צריך לבטל את המס בבורסה
אחרת לא תהיה בכלל בורסה,האותיות כתובות מאד ברור על המצבה, קבר רק צריך לחפור.
21 אחד מהעם 03/06/2016 02:59 מהומה רבה על לא מאומה
הרי זה נוגע רק לאלה שסוחרים דרך הבנקים. המערכות הפיננסיות בכל העולם פוחדות מבעית היציבות של הבנקים והתקנות באות לטפל בענין הזה. אבל מי כיום סוחר באופציות דרך הבנק??
הסוחרים הגדולים 04/06/2016 04:26 סוחרים דרך הבנקים אלא מה... (ל"ת)
סוחר סוחר 03/06/2016 09:46 הגדולים כולם בבנקים. והחש"בים שלא חברי מסלקה באותה סירה
חש"ב שאינו חבר מסלקת מעוף (כולם פרט לIBI) - יוצרים אצל הבנק הסולק את אותה בעיה - ועל כן הבעיה פוגעת בכל החש"בים. ללא קשר - כל פעילויות המעוף הגדולות נמצאות בבנקים - גם בשל בעיית מודל ההון של הבורסה על החש"בים, גם בשל טכנולוגייה עדיפה, גם בשל צרכי אשראי גבוהים מדי לחש"בים, וגם בשל בעיית חוסר היכולת לקזז (פאול של הבורסה) בין חוזים לבין נכס בסיס בחש"בים.
20 שמבין 03/06/2016 02:36 זה לא שהתקנות אומרות זה ניהול שגוי של הון
באסל 3 בהיבט זה לא כופה או מגדיל עמלות או בטחונות הוא כופה על הבנקים הקצאת הון נוספת .הבנקים עקב ניהול שגוי של ההון או תפיסה מוטעית של הסיכון נכנסים לפאניקה וגובים עמלת הקצאת מטורפת כפיצוי לעצמם כאילו שזה תורם להם לנהל את הסיכון זה לא חד משמעית אבל מגדיל את ההון כתוצאה מרווח טוב יותר מתחום שלבנק אין חלק בו מלבד תיווך וגידור
19 אחד שמבין 02/06/2016 23:18 לא.
שאלתם, עניתי.
18 תום 02/06/2016 21:43 לפטר את כל ההנהלה על כל הנזק שעשו ולהוריד המס ל5% (ל"ת)
17 gg 02/06/2016 21:36 הגרזן הוא שיקחו מילדי הרולקס את היכולת להמר בנכסי ציבור (ל"ת)
16 יניב 02/06/2016 21:13 כבר היום משלמים בטחונות גבוהים
על פוזיציה פתוחה 12 אלף שקל. מה נסגר איתם?!? במקום שיעודדו פעילות הם מורידים פעילותjQuery20306055440083146095_1464890742370
15 ערן עירני מאוד 02/06/2016 20:35 נו..איזה גרזן ? מדובר בהגדלת בטחונות ..כנ..
אתר הזוי ורדוד (חובבני בעליל ולא מקצועי ) בסך הכל מדובר בהגדל בטחונות למסחר בכלים ובמכשירים עתידים !! על מנת שישקפו את ההלימות (כספית ) מול סיכון גלום . נ.ב חחחחח חחחחחחחחחחחחחחחחחחח זה היה צריך להיות בפתיח
14 ר 02/06/2016 20:25 הכל מת פה חוץ מהנדל"ן, להעביר השקעות לחו"ל
מדינה אוכלת משקיעיה, יכולים לסגור הבורסה, כבר מזמן אין עניין
13 אילן 02/06/2016 20:17 גרזן עליכם
דיי עם הכותרות השלליות אתם פשוט רואים רק שחור וחושבים שכמה שיותר רע לכם יהייה יותר טוב ביזפורטל תפנימו
12 צ. 02/06/2016 18:07 תורידו מס רווחי הון גנבים ארורים (ל"ת)
לירון 02/06/2016 20:31 ומה יהיה על שלושת האנשים בארץ שאין להם רווחי הון?
לא צודק
11 אח של מוטי 02/06/2016 17:24 משנים בטחונות-תישארו לבד.
גם ככה מנענעים כאן איך שרוצים ולבורסה יש עמלות מהמעוף,וכעת גם זה נגמר.ביי ביי
10 ביבי וכחלון תתעוררו 02/06/2016 17:18 להוריד מס על הבורסה!!! (ל"ת)
לירון 02/06/2016 20:32 לפחות על השקעה בחברות ישראליות כחול לבן (ל"ת)
יעקב 02/06/2016 21:10 לפחות על השקעה ארוכת טווח בחברות ישראליות (ל"ת)
9 הרגולציה הרסנית 02/06/2016 17:17 סלינגר,בנק ישראל,הרשות לניע כולם פוגעים בכלכלה (ל"ת)
8 אלי 02/06/2016 16:45 למה לסבול, תעלו את המס והיא תמות מות נשיקה אדומה (ל"ת)
7 מת לצעוק 2 02/06/2016 16:35 איזה פחד ! לבשתי קסדה וירדתי למקלט
מזמן לא הייתה לנו היסטריה טובה. איזה איום גרעיני, מטאוריט, התקפת דבורים קטלניות או סתם חרדת מפולת. יוסי תעשה לי פאניקההה !
6 שחקני המעוף הרגו 02/06/2016 16:24 רע לסוחרים וטוב למשקיעים
אולי יפסקו המניפולציות על המעוף והשוק יחזור להיות אמין
ק 02/06/2016 19:16 אין כזה דבר , המרווח קניה מכירה יתרחב
יהיה סיוט לקנות ולמכור מניות ולא משנה אם אתה סוחר או משקיע.
אבנר 02/06/2016 16:54 היחידי שמבין עניין.
השוק מת הרבה בגלל סוחרי המעוף שמעוותים אותו כל פעם מחדש וזה מהלך מאוד פרקטי בשביל להרחיק אותם ולהחיות את השוק. לגביי הרעיונות להפחתת מס - מדהים אבל לא יקרה. מאיפה למדינה בדיוק יש כסף ? על אותו משקל אפשר לבקש הפחתת מכסי ייבוא, הפחתת שיעורי מס הכנסה, חינוך חינם, הגדלת קצבת הפנסיה ועוד מיליון ססמאות שלא ניתן ליישם במדינתנו לצערי
אוינק 02/06/2016 21:06 חזרזירי אלכוהול
למי שהיה אכפת למקסם את סך כל המס הנגבה על אלכוהול היה מספיק שכל ואומץ לחזור אחורה למיסוי שפוי, לפרסונות הנפוחות שמנווטות את הבורסה אין שכל ואומץ לשנות את המיסוי כדי למקסם את סך כל המס הנגבה
איתן 02/06/2016 19:14 זה נכון אבל..
הפחתת של המס תגביר פעילות ודווקא תביא לעלייה בגבייה
5 מני 02/06/2016 16:21 "הגרזן ייפול" ?
אולי לא שמעת, אבל הבורסה בתא כבר מזמן כרותת ראש. אז סוחרי האופציות יסבלו? נו טוב.. ככלי לגיוס הון, נזילות והשקעות הבורסה בתא כבר לא קיימת מזמן.
4 אזרח 02/06/2016 16:16 הורדת המס ל10% תחזיר הרבה משקיעים תגביר נזילות תוריד מח (ל"ת)
3 רני 02/06/2016 16:03 שעות מסחר
הנהלה פתטית האריכה את שעות המסחר חשבה שהנה הפתרון ליובש.תתעוררו זאת לא הבעיה זאת היתה טעות שמשרתת את המכונות תחזירו את המצב תקלו על החברות רגולטורית והפחתת מס ל15 אחוז תכפיל פה מחזורים
2 חלם זה פה 02/06/2016 16:02 בנק ישראל הולך להרוג את הבורסה. טיפשות.
חבורה של פקידים שדוחפים ניירת מצד אחד של השולחן לצד שני. הולכים לדרוש בטוחות גבוהות על פוזיציות חסרות סיכון - חלם!
ק 02/06/2016 19:35 אין שום דבר חסר סיכון (ל"ת)
סוחר סחור 03/06/2016 07:54 לונג חוזה ב1450 (קול-פוט) ושורט ב1440(פוט-קול) ללא סכון
יש פוזיציות ללא סיכון (מלבד חדלות פירעון של הבנק או המסלקה). פוזיציות עם תקבול חיובי בלבד, או תקבול קבוע (ואף אפס) בכל מצב עולם. פוזיציות אלו הולכות לראות דרישות אסטרונומיות ומופרכות.
מישהו 04/06/2016 11:04 אין סיכון אבל גם אין תוחלת (ל"ת)
סוחר סחור 04/06/2016 23:21 נוצרים אצל כלל הסוחרים. נכנסים/יוצאים בסטרייקים שונים.
זה שקניתי חוזה ב1450, לא אומר שאני צריך לסגור אותו ב1450. סוגר אותו בסטרייק שכדאי באותו רגע. וכך צוברים עוד ועוד בוקסים לקראת הפקיעה (ובפרט שהשוק זז). סוגרים בסטרייק אחר - שכן אין סיבה שלא לעשות זאת.
1 יושב כותב 02/06/2016 15:58 זה אמור להקטין את הבלון-ולכן זה נידחה מ2012-ל??? (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש