מגה בעיר קמעונאות סופר חנות
צילום: אריה בר

מלחמת המחירים מגיעה לרשתות: מגה בעיר תוזיל מחיר של אלף מוצרים

הרשת שנשלטת על ידי אלון רבוע כחול של דודי ויסמן לא מסרה על אילו מהמוצרים שעל מדפי הרשת העירונית תחול ההוזלה הקבועה ומה יהיה שיעור ההנחה עליהם
יעל גרונטמן | (3)

הלחץ הציבורי כנגד יוקר המחייה בישראל הוביל לאחרונה לפתיחתה של מלחמת המחירים, שנפתחה כשקופיקס חתכה את מחירו של כוס קפה ל-5 שקלים. עכשיו מגיעה המלחמה על ליבו וכיסו של ציבור הצרכנים לרשתות הקמעונאות, כשרשת מגה הכריזה היום (ג') על הוזלה קבועה במחיריהם של אלף מוצרים בסניפי "מגה בעיר", סניפים שנחשבים כיקרים יחסית בשוק הישראלי.

הרשת הקמעונאית השניה בגודלה בישראל (עם נתח של כ-10% מהשוק) שנשלטת על ידי אלון רבוע כחול של דודי ויסמן לא מסרה על אילו מהמוצרים שעל מדפי הרשת העירונית תחול ההוזלה הקבועה ומה יהיה שיעור ההנחה עליהם. המהלך הנוכחי של מגה נועד לצמצם את הפערים מול רשתות השיווק המוזלות ועל פי הערכות ההנחות יחולו על המוצרים הפופולרים ביותר בסל הקניות המוצע של צרכני הרשת.

מנכ"ל מגה, מוטי קרן, אמר כי "המטרה שלנו היא לתת מענה לצרכנים, שנהנים ורוצים לקנות במגה בעיר, כל אחד מסיבותיו שלו, אך רגישים לפער הקיים אל מול רשתות הדיסקאונט. מהלך ראשוני זה יוביל לשינוי תפיסת המחיר של מגה בעיר ומגה כולה על כלל מותגיה".

"אנו קוראים היטב את השוק ואת המציאות הצרכנית החדשה ומבינים שכדי להחזיר את אמון הלקוחות ברשת, אנחנו מחויבים להמשיך ולשפר את חווית השירות ולהתאים את המחירים, למצב התחרות בשוק המזון".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אלף 22/10/2013 15:26
    הגב לתגובה זו
    המחיר החדש עדיין יקר ממחירי רמי לוי ביותר מ-10%. איך שודדים אותנו שנים. לא מבינים שמי ששודד אותנו - אנחנו מחרימים אותו. ראו מקרה אורנג' סלקום ופלאפון
  • 2.
    לא לקנות במגה 22/10/2013 14:13
    הגב לתגובה זו
    תבדקו לפני הפרסום מגה בעיר הכי יקרים בארץ לא לקנות ברשת הזאת
  • 1.
    מחירים הכי גבוהים כמה שיורידו זה לא יתחרה בשאר (ל"ת)
    מגה בעיר 22/10/2013 13:30
    הגב לתגובה זו
סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל: