מעבר דירה – כמה טיפים לדרך ולשקט נפשי
עוברים דירה? בקרוב תהיו בדירה החדשה שלכם ותתחילו שלב חדש ומרגש בחיים. ודאי עברתם מסלול ארוך ואפילו מייגע של חיפוש דירה מתאימה, איתור קונה לדירה הישנה, שופינג משכנתאות ועוד ועוד משימות ומטלות שהביאו אתכם לזמן הזה בו אתם יכולים לתכנן את הפרויקט הבא – המעבר. את יום המעבר כדאי לתכנן ולהכין כמה שבועות לפני מועד המעבר. יהיו לכם המון משימות לקראת וביום המעבר, וגם כמה ימים אחריו. מומלץ להתייחס לפרויקט המעבר כאל הפקה מורכבת ולהשתמש בכלים שיעזרו לכם להשתלט על הפרויקט, ולצלוח אותו בהצלחה, בלי תקלות ובראש שקט. הצורך להכין את הפרויקט זמן מה מראש, מומלץ על לפחות חודשיים לפני יום המעבר עצמו, גובר ככל שמעבר הדירה יותר מורכב. תכנון – קנו מחברת, קלסר ויומן הצעד הראשון בפרויקט מעבר דירה הוא רכישה של מחברת, קלסר ויומן. את המחברת אתם צריכים כדי לרשום רעיונות, מספרי טלפון ועוד ועוד דברים שחשוב לזכור. את הקלסר את צריכים כדי לאגד את כל המסמכים הקשורים למעבר הדירה ואת הכל המסמכים שתצטרכו בהישג יד בתקופת המעבר. אחד המסמכים החשובים הוא רשימה של הארגזים, מספריהם ותכולתם. היומן מיועד לסימון כל אבני הדרך מהיום ועד יום המעבר. למשל, מתי מגיעים הארגזים הריקים? בעידן הנוכחי יש כלים יותר נוחים ממחברת וקלסר. לדוגמא: בחשבון גוגל (ג'ימייל) או אאוטלוק יש לכם גם מחברת וירטואלית לכל ההערות והפתקים, גם אפשרות לסרוק את המסמכים ולאחסן אותן בספרייה נגישה. המחשב והטלפון הופכים להיות המחברת והקלסר. היומן כבר בפנים. אריזה – פרויקט בפני עצמו הצעד הבא הוא מיפוי של תכולת הדירה להעברה. לקראת האריזה וההובלה אתם תצטרכו לדעת מהם פריטי הרכוש הכבדים והגדולים, החפצים השבירים, החפצים יקרי הערך וכד'. אחרי שמיפיתם את הרכוש לצרכי העברה תוכלו לדעת כמה ארגזים להזמין ואיך לתכנן את האריזה. כדאי שהארגזים יהיו אצלכם לפחות חודש לפני יום המעבר, כדי שתוכלו לארוז בנחת. אגב, מדובר בהזדמנות נדירה למיין חפצים מיותרים ולהיפטר מהם. את הארגזים אמורה לספק חברת ההובלה. כלומר, אחרי מיפוי הרכוש אפשר להתחיל בסקר שוק של חברות הובלה וקבלת הצעות מחיר. תתחילו לארוז את הדברים שהם פחות שימושיים. לדוגמא: אם המעבר הוא בקיץ, אורזים רודם את ארונות החורף. בכל התקופה בה הארגזים שלוטים בחייכם, כדי לנהל את הקניות לבית בצורה אחרת מימי השגרה. המטרה היא לסיים מצרכים – מזון, ניקיון וכד' – כדי לחסוך באריזה. את כל מה שתצטרכו בהמשך תיקנו כאשר אתם כבר בדירה החדשה. חשוב מאוד לתכנון מראש את האחסון בדירה אליה אתם עוברים – לאן הולך כל ארגז. רשמו זאת על הארגז, זה יקל על המובילים ועליכם. הודעה – רשויות, מוסדות וספקים מעבר דירה ושינוי כתובת מגורים מחייבים הודעה לגורמים המתאימים:
- משרד הפנים – כדאי לעשות זאת בהקדם על מנת שתוכלו לקבל תעודת זהות עדכנית בזמן.
- רשות מקומית – עדכון לצרכי תשלומי ארנונה והמים. יש לבצע זאת מייד לאחר המעבר.
- קופת חולים
- ביטוח לאומי
- דואר ישראל
- חברת חשמל
- חברת הגז
- בזק
- בנק
- חברת האשראי
- חברת הסלולר
- חברת הכבלים
- עיתונים עליהם אתם מנויים
- חברת הביטוח
- חברת הפנסיה
- מקום העבודה שלכם
- מוסדות הלימוד של הילדים
- יחידה צבאית
יום המעבר – תיק וסידור לילדים כמה דברים שכדאי לעשות ביום המעבר
- לארוז תיק עם כל הדברים שאתם צריכים צמוד אליכם. למשל, תרופות.
- למצוא סידור לילדם קטנים. יום המעבר הוא יום מצוין לקייטנת סבתא.
- אם יש לכם חיות מחמד – גם להם כדאי למצוא סידור
- הכינו חטיפים ובקבוקי שתייה
- ודאי שהמטענים של הטלפונים עליכם.
ביטוח – 2 דירות והובלה ראשית, מומלץ לבחור חברת הובלה שמצוידת בביטוחים שמגינים עליה ועל לקוחותיה. זה מעיד על מקצועיות ועל רצינות ומבטיח שקט נפשי במקרה של תקלה, ותקלות כידוע קורות. אם יש לכם ביטוח דירה – מבנה ו/או תכולה – יש לתאם עם חברת הביטוח את העברת הפוליסה, תוך התאמה לנתוני הדירה החדשה. חשוב מאוד להעביר את ביטוח הדירה במועד הנכון, כדי להבטיח שהשקעתכם מוגנת. בימי העברה עליכם להגן על רכושכם שנמצא בעצם בתנועה בין 2 הדירות. לצורך זה יש כיסוי ביטוחי מיוחד ל-72 שעות שמעניק לכם שקט נפשי.
צילום: STG Digital Marketing Agency5 דרכים להפוך משרד קר למרחב נעים ומעורר השראה
הקפדה על תאורה נכונה, שימוש בחומרים טבעיים והכנסת צמחייה מלאכותית לשטחי העבודה הם בין האמצעים שיסייעו לכם לייצר מרחב חם ומזמין
בעידן שבו העבודה ההיברידית הפכה לנורמה, המשרד כבר איננו רק מקום לביצוע משימות – הוא מרחב חיים, מפגש, השראה ויצירתיות. עובדים מבלים בו שעות ארוכות, והאווירה שבו
משפיעה באופן ישיר על המוטיבציה, על תחושת השייכות ועל הפרודוקטיביות. לא פלא שעיצוב סביבת העבודה הפך לאחד הכלים המרכזיים ביצירת תרבות ארגונית מודרנית.
אז איך הופכים חלל משרדי קר וסטנדרטי למקום שמרגיש חם, מזמין ומעורר השראה? הנה חמש דרכים שכדאי להכיר.
1. משחק באור – התאורה כגורם רגשי
אור משפיע על מצב הרוח לא פחות מאשר על הראייה. תאורה פלואורסנטית קרה יוצרת תחושת ניכור ועייפות, בעוד שתאורה רכה ובגוונים חמים משרה שלווה וריכוז. שילוב של אור טבעי עם גופי תאורה מעוצבים ומודולריים מאפשר לשנות את האווירה בהתאם לשעות היום או לאופי הפעילות. באזורים פתוחים מומלץ להוסיף מנורות תלויות שמגדירות אזור מבלי לסגור אותו, ואילו בחדרי ישיבות כדאי לשלב תאורה ממוקדת המעודדת תקשורת.
2. חומרים טבעיים וטקסטורות נעימות
אחד האתגרים בעיצוב משרדים מודרניים הוא האיזון בין מראה נקי ומינימליסטי לבין חמימות אנושית. שימוש בעץ, באבן, בבדים רכים או באלמנטים בעלי טקסטורה טבעית שוברת את הקרירות של המתכות והזכוכית. רצפת פרקט, שולחן עץ גולמי או אפילו חיפוי קיר בטון מוחלק – כולם יוצרים חיבור רגשי לחלל. לא מדובר רק באסתטיקה אלא גם בהשפעה תחושתית: החומריות גורמת לנו להרגיש קרובים יותר לטבע וליציבות.
3. צבע ככלי למצב רוח
הצבעים שאנחנו רואים משפיעים על רמת האנרגיה שלנו. משרד שכולו בגוונים אפורים או לבנים עשוי לשדר מקצועיות, אך גם ניכור. שילוב נועז של צבעים – נגיעות של ירוק, חרדל, כחול עמוק או טרקוטה – מעניק אופי ואנרגיה חדשה. חשוב למצוא את האיזון בין צבעוניות שמרימה את המורל לבין עומס ויזואלי. אפשר להתחיל בפריטים קטנים: קיר דגש אחד, כיסאות צבעוניים בחדר הישיבות או הדפסים אמנותיים שמוסיפים עניין.
- סוגי עבודות זכוכית: מה חשוב לדעת לפני התחלת הפרויקט שלך?
- איך לחסוך בעיצוב חדר השינה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
4. הטבע נכנס למשרד
בעולם שבו רבים עובדים בתוך מבנים סגורים במשך רוב שעות היום, יש צורך אמיתי בקשר עם אלמנטים טבעיים. הכנסת ירוק לחלל העבודה תורמת לריכוז, למצב הרוח ולתחושת רווחה כללית. צמחיה מלאכותית איכותית מאפשרת ליהנות מהמראה המרענן של הצמחים מבלי להתמודד עם תחזוקה, השקיה או תאורה טבעית. כיום ניתן למצוא פתרונות עיצוביים מגוונים – החל מעציצים בודדים ועד קירות ירוקים שלמים – שמעניקים תחושת חיים ורוגע גם בחללים תעשייתיים וסגורים.
צילום: אייל עובדיה AIהלוואה חוץ בנקאית: מתי זו האופציה הנכונה עבורכם?
אייל עובדיה, המנהל הפיננסי של פורטל "רק תבקש" ובעל ניסיון של מעל 17 שנה בתחום הפיננסים, מסביר מתי זה כדאי, איך נמנעים ממלכודות, ומה השתנה בשוק בשנים האחרונות
בשוק האשראי הישראלי מתרחשת מהפכה שקטה. בעוד שבנקים נותרים הכתובת הראשונה של רוב הישראלים כשמדובר בהלוואות, כ-35% מהשוק כבר עבר לגופים חוץ בנקאיים. מדובר בשינוי משמעותי שפותח אפשרויות חדשות למי שנדחה בבנק, זקוק למימון מהיר או פשוט מחפש תנאים טובים יותר.
בראיון עם אייל עובדיה, המנהל הפיננסי של פורטל "רק תבקש" ובעל ניסיון של מעל 17 שנה בתחום הפיננסים והיזמות, חקרנו את עולם האשראי החוץ בנקאי: מתי זו אופציה כדאית? איך נמנעים ממלכודות? ומה השתנה בשוק בשנים האחרונות?
"הרבה אנשים מגיעים לגופים חוץ בנקאיים מתוך ייאוש," מספר אייל, "אבל האמת היא שלפעמים זה בכלל הפתרון הטוב ביותר מלכתחילה".
שאלה: אייל, בואו נתחיל מהבסיס. מה בדיוק זה גוף חוץ בנקאי ובמה הוא שונה מבנק רגיל?
אייל עובדיה: זו שאלה שמרבה לעלות. גוף חוץ בנקאי הוא חברה מורשת שנותנת הלוואות, אבל היא לא בנק. החברות האלה פועלות תחת פיקוח רשות שוק ההון והחוק הישראלי, אז אין פה שום אזור אפור. ההבדל המרכזי הוא שיש להם הרבה יותר גמישות בתהליכי האישור. בנק צריך לעמוד בהרבה דרישות של בנק ישראל, והתהליך שלו מאוד מתוקנן. גוף חוץ בנקאי יכול להסתכל על התמונה הרחבה יותר - הוא יכול לקחת סיכונים מחושבים שבנק לא היה מסכים לקחת.
- הלוואה מחברת אשראי חוץ בנקאי? תקראו לפני שאתם לוקחים
- משכנתא הפוכה: מה זה, ולמי זה טוב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קחו לדוגמה עצמאי שעובד שנתיים עם הכנסות טובות אבל ללא דוחות רשמיים מסודרים. בנק רגיל יגיד לו "תחזור בעוד שנה עם דוחות". חברה כמו מימון ישיר או נאוי גרופ יכולות להסתכל על תזרימי המזומנים שלו, על החשבון הבנקאי, ולאשר לו הלוואה תוך 24-48 שעות. כמובן שהן גובות על הסיכון הזה ריבית גבוהה יותר, אבל זו השאלה - האם הגמישות והמהירות שוות את ההבדל בעלות?
שאלה: אז מתי בעצם כדאי לפנות לגוף חוץ בנקאי ולא לבנק?
