מה זה תמ"א 38 ואיך זה עובד?
רעידות אדמה מתרחשות לעתים קרובות בישראל כמו גם בעולם. מרביתן אינן מורגשות כמעט, אך ישנן גם רעידות חזקות שעלולות לגרום להרס וחורבן. רעידה כזו התרחשה בישראל בפעם האחרונה ב-1927 שהובילה להרס מבנים ולהרוגים רבים. רעידת אדמה גדולה בישראל מתרחשת כל 100 שנה בקירוב, אך מרבית המבנים בישראל לא נבנו לקראתה ואינם צפויים לעמוד ברעידה חזקה של מעל 6 בסולם ריכטר. על כן, מדינת ישראל יצאה בתוכנית מיוחדת הנקראת תמ"א 38 לחיזוק מבנים לרעידת אדמה.
תמ"א מה?
על מנת להתכונן לרעידת אדמה, המדינה יצאה בתוכנית מיוחדת שנקראת תוכנית המתאר הארצית מספר 38, או בקיצור תמ"א 38. התוכנית נועדה לחזק מבנים המועדים לפורענות. כדי להשתתף בתוכנית, על המבנים לעמוד בתנאים הבאים:
- מבנים שהיתר הבנייה שלהם הוצא לפני התאריך ה-1 בינואר, 1980.
- מבנים שאינם עומדים בתקן הישראלי 413 – תקן לעמידות בפני רעידות אדמה.
- הריסה בלתי מתוכננת – מבנים שלא הוגדרו כמבנים להריסה לפי צו בית משפט או תוכנית הריסה כלשהי.
- לתוכנית יכולים להיכנס בניינים משותפים בני 2 קומות ומעלה ששטחם עולה על 400 מ"ר.
תמ"א בשלבים
תוכנית תמ"א 38 עובדת בכמה שלבים. ראשית, יש צורך לוודא שמרבית דיירי הבניין מסכימים לתוכנית, ואף לכנס ישיבת דיירים שדנה בכך. שנית, פרויקטי הבנייה השונים עוברים מכרז והקבלנים מציעים הצעות שונות. זה הזמן שלכם לבחון את ההצעות האלה ולבחור את המתאימה ביותר. שלישית, כל תוכנית בנייה עוברת אישורים של הרשויות המקומיות. המהנדסים העובדים עם הרשויות בודקים את התוכנית על מנת לוודא שהיא לא מהווה מפגע ושהיא אכן בטוחה לבנייה. בסופו של דבר, אתם עורכים הסכם עם הקבלנים בחסותו של עורך דין מקצועי. חשוב לעבור על כל הסעיפים, לוודא שאתם מבינים אותם ולהתכונן לקראת השינוי החדש.
להיות בידיים בטוחות
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
