איפה יותר בטוח לנהוג – בישראל או בהודו?
הודו נחשבת לאחד המקומות המסוכנים ביותר בעולם מבחינת ריבוי והיקף תאונות הדרכים. הבעיה היא שישראל אינה במצב טוב יותר. אומנם אין לנו כמעט הפתעות בדמות בעלי חיים תועים על הכביש, אבל למה להתעסק בבעלי חיים כשהגורם האנושי בעייתי לא פחות? סקירה
שחר קיסינג'ר
את החוויות שעברה בהודו, רוני לא תשכח לעולם. במהלך הטיול הגדול שלה למזרח היא למדה, התנסתה ונחשפה לתרבות, לאנשים, לריחות ולטעמים, אבל כנראה שהחוויה הקיצונית ביותר שעברה התרחשה בכלל בעת נסיעת לילה ממקוצ'ין לקודאי קאנאל. "לא חשבתי שנצא מזה בחיים", סיפרה. "זה היה הנהג הכי מטורף שנסעתי אתו אי פעם". רוני טוענת שהיא ניצלה בנס מתאונת דרכים קשה, מצב שהכניס אותה להתקף חרדה שכלל קוצר נשימה, קצב לב מוגבר ותחושה עזה של פאניקה. היא הייתה משוכנעת בכל ליבה שזאת הנסיעה האחרונה שהיא תחווה אי פעם בחייה, ושהיא הולכת למות על הכבישים של הודו.
רוני אינה היחידה, כמובן. רוב התרמילאים הישראלים שביקרו במדינה השביעית בגודלה בעולם ישתפו אתכם בחוויית נסיעה דומה, ולא במקרה. הודו נחשבת לאחד המקומות המסוכנים ביותר בעולם מבחינת ריבוי והיקף תאונות הדרכים. עד כמה מסוכן לנהוג בהודו? לפי דיווחים של משרד התחבורה ההודי, ב-2015 בלבד נהרגו שם 146 אלף איש ואישה, נהגים והולכי רגל, בלמעלה מחצי מיליון תאונות, כאשר יותר ממחצית מההרוגים הם צעירים בגילאי 15-34 בלבד. זהו מספר בלתי נתפס בחומרתו, אשר מציב את נושא תאונות הדרכים כאחד מגורמי המוות המובילים במדינה, הרבה לפני פיגועי טרור ואסונות טבע למיניהם. רוצים עוד נתון מדהים? בבקשה. רק בעשור האחרון נהרגו לא פחות משלושה פוליטיקאים הודים בתאונות דרכים, האחרון מבניהם הוא השר לפיתוח הכפר, גופינת' מונדה, שהיה מקורב מאוד לראש הממשלה הנוכחי, נרנדרה מודי.
תאונות דרכים בהודו: כמה ובעיקר למה?
מומחים מסבירים שמספר ההרוגים הדרמטי בכבישים הקטלניים של הודו הוא פועל יוצא של מספר גורמים, ביניהם: תשתיות כבישים רעועות ולא מתוחזקות מספיק, היעדר אכיפה או אכיפה לקויה/חלקית, מכוניות ישנות מדי שלא מגנות על הנוסעים בהן ומפגעים בכביש (פרות, גמלים ופילים שצועדים וצצים פתאום בדרך הם מחזה די שכיח שם). מעל כל הגורמים הללו מככב הגורם האנושי, שאחראי על מרבית תאונות הדרכים. תבקשו מנהג הודי להגדיר את עצמו, והוא יגיד לכם שבהודו החוק הלא כתוב הוא שאין עצירות. לא משנה אם אתה הנהג או הולך הרגל, אף אחד לא הולך להעניק זכות קדימה לאף אחד, ועכשיו תנסו לנהוג בשלום בתוך הכאוס הזה.
- רשות התעופה בארה"ב מגבירה את הפיקוח על בואינג - המניה עולה ב-3%
- המבנה של סייברטראק גורם לחששות בטיחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בינתיים ממשלת הודו מנסה להיאבק בנתונים העגומים דרך החמרת הקנסות והענישה על נהגים מסוכנים והגברת השימוש באמצעים טכנולוגיים שבתקווה יעזרו בהפחתת השחיתות. כך, נהג הודי שייתפס נוהג מעל המהירות המותרת או תחת השפעת אלכוהול, ייקנס בלא פחות מ-800 דולרים ויסתכן בלהיכנס לכלא לשנה שלמה. לא ברור עוד אם צעדים מחמירים אלו אכן ירתיעו את הנהגים הבעייתיים ויעזרו בשינוי ההרגלים הנוכחיים, אבל המצב הקשה מחייב לנסות.
תאונות דרכים בישראל: כמה ולמה?
אם אתם חושבים שמצבנו בישראל הקטנה טוב יותר, הרי שאתם טועים – רק בשנה שעברה עמד מספר תאונות הדרכים בישראל על 11,712 תאונות, מתוכן כ-300 תאונות קטלניות, ומספר ההרוגים עמד על 371 נפשות. בינתיים 2017 לא מסתמנת כשנה מעודדת כלל – מעל 198 אנשים קיפחו את חייהם בכבישים רק במחצית השנה הראשונה, ומינואר ועד יוני האחרון נפגעו מדי יום בממוצע 65 איש ואישה.
כמו בהודו, גם בישראל הצעירים מככבים בתור הנהגים המסוכנים ביותר, עם 20% נהגים צעירים שלקחו חלק בכלל התאונות ו-21% שהשתתפו בכלל התאונות הקשות. בשנה החולפת נהגים בני 16 בלבד היו מעורבים ב-206 תאונות דרכים, וב- 3,154 תאונות היו מעורבים נהגים בגילאי 17-20. באופן כללי, אפשר לומר שבדומה להודו, גם בישראל הגורם האנושי משחק תפקיד לא קטן בסיבה למספר הרב של תאונות הדרכים, עם 957 תאונות שנגרמו כתוצאה מאי-שמירת מרחק, 835 תאונות שהאחראים עליהן עלו על המהירות המותרת בחוק, 274 תאונות שנגרמו כתוצאה מצריכת סמים או אלכוהול של הנהג, ו-60 תאונות שנגרמו בגלל שהנהג עצמו נרדם על ההגה.
הכי בטוח – ביטוח
תשומת לב וערנות על הכביש יכולים להיות ההבדל בין להגיע הביתה ללא פגע לבין מעורבות בתאונה, ובין להיות מעורבים בתאונה קלה מול קשה. כל קמ"ש שמתווסף למד המהירות מעלה את הסיכוי להיפגעות בתאונה ב-3% תמימים. אך גם נהגים זהירים לצערנו מעורבים בתאונות לעיתים, לכן עלינו לנקוט גם צעדי התגוננות פרואקטיביים, על כל צרה שלא תבוא.
אביטל כהן. צילום: יח"צאביטל כהן עושה זאת שוב - עוד עסקת ענק באיחוד האמירויות
אשת העסקים השלימה עסקת נדל"ן אסטרטגית בהיקף של יותר מ-70 מיליון דירהם באזור הקזינו החדש של ראס אל-חיימה
אשת העסקים הישראלית אביטל כהן מוכיחה פעם נוספת שהיא אחת הדמויות הבולטות והשאפתניות בזירת ההשקעות הבינלאומית. חברת AC Holding, שבבעלותה ומחזיקה בפורטפוליו נכסים מרשים ברחבי העולם, השלימה עסקת נדל״ן אסטרטגית בהיקף של למעלה מ־70 מיליון דירהם באזור המתפתח ביותר כיום באיחוד האמירויות – אזור הקזינו החדש של ראס אל־חיימה (RAK).
פרויקט ONE: לוקיישן מנצח בצמיחה מסחררת
על פי פרטי העסקה, כהן רכשה שלוש קומות מלאות בפרויקט היוקרה ONE, אחד ממיזמי הדגל החדשים של חברת Pantheon Development.
הפרויקט ממוקם בלב אזור הבילויים, התיירות והקזינו העתידי של ראס אל־חיימה – אזור שעובר השקעות ממשלתיות מאסיביות, התעניינות של רשתות מלונות בינלאומיות ועלייה חדה בביקושים מצד משקיעים זרים.
AC Holding ממשיכה את ההתרחבות הגלובלית
העסקה הנוכחית מצטרפת לשורת מהלכים אסטרטגיים באמירויות ובאירופה, המובילים את AC Holding למיצוב כגוף השקעה גלובלי איכותי ואמין.
- לא רק סעודיה: הוסכם על שיתוף פעולה בשווי מיליארדים בין האמירויות ודרום קוריאה
- ארה"ב אישרה מכירת שבבי אנבידיה לאיחוד האמירויות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גורמים המעורים בעסקה מציינים כי מדובר בצעד נוסף בשאיפה של כהן לבסס נוכחות קבועה באזור המפרץ, תוך בחירה מדויקת של נכסים באזורים המתאפיינים בצמיחה עקבית ויציבות כלכלית.
ביטוח נסיעות לחו"ל. צילום: Pexelsאיך להתכונן לנסיעת עבודה בצורה יעילה ובטוחה
נסיעות עבודה יעילות דורשות זרימה רציפה של אירועים, התחייבויות ולוחות זמנים, כך שהבחירה בביטוח נסיעות לחו"ל המדויק עבורכם תספק לכם את השקט הנפשי הדרוש להשגת המטרה
נסיעות עבודה הפכו בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מעולמם של עצמאים, מנהלים, אנשי פיתוח, שיווק ומכירות. לוחות הזמנים בדרך כלל צפופים, הפגישות מתוכננות לעיתים בדקה התשעים והצלחתה של הנסיעה תלויה לא פעם בהיערכות מוקדמת מדויקת עד כמה שניתן. בין אם מדובר בכנס בינלאומי, פגישת משקיעים, הדרכה מקצועית או סגירת חוזה, תכנון נכון ומדויק מראש של כל המסמכים הנדרשים, הציוד שיש צורך בו וכמובן, דאגה לכל שדורשת הבטיחות אישית בטיסה לחו"ל, מהווים את ההבדל בין נסיעת עבודה מוצלחת לבין אחת כזו שלא פעם עלולה להסב עוגנת נפש. לכן, בין כלל ההכנות הנדרשות לקראת טיסת עבודה בחול ולא משנה באיזה יעד, יש לדאוג לבחור ביטוח נסיעות לחול.
ביטוח נסיעות לחול מהווה חלק בלתי נפרד מההתארגנות העסקית הרלוונטית לנסיעת עבודה תקינה.
מסמכי עבודה - לוודא שהכול מסודר וזמין
לפני שממריאים, מומלץ להכין תיק מסמכים מסודר שיכלול:
חוזים, הסכמים ומסמכי רקע לפגישות.
כרטיסי עלייה למטוס, הזמנות מלון וקבלות רלוונטיות.
פרטי קשר של שותפים עסקיים, לקוחות וספקים.
עותקים דיגיטליים של כל מסמך חשוב סרוקים ומאוחסנים בענן.
חשוב לבצע שמירה כפולה מקסימלית של כל המסמכים הנדרשים, גם פיזית וגם דיגיטלית כך שבכל מקרה של אובדן תיק שבו מאוחסנים המסמכים הפיזיים או לחילופין תקלה במחשב, עיכוב בטיסה או כל דבר אחר, תהיה אפשרות להמשיך בעבודה בצורה רציפה ותקינה.
ציוד טכנולוגי
עבור רבים, שימוש בציוד הטכנולוגי הוא חלק אינטגרלי משגרת העבודה ובהתאם לכך גם חלק אינטגרלי של נסיעת העבודה ולכן, חשוב מראש להיערך לטיסת עבודה עם מחשב קטן וקומפקטי שאיננו תופס מקום רב מדי ואיננו מכביד על עבודה מכל מקום ובכל זמן. כמובן שהמחשב צריך להכיל את כל התוכנות הנדרשות לעבודה. ניתן לקחת גם טאבלט או מחשב גיבוי קל לתנועה, מטענים, מתאמי חשמל וציוד תקשורת רלוונטי למדינת היעד, אוזניות איכותיות לשיחות וירטואליות וכן כונן חיצוני או דיסק־און־קי עם קבצים חיוניים.
- איך לבחור חבילת ביטוח שמתאימה בדיוק לסוג הנסיעה שלכם
- מקס מציעה ביטוח נסיעות חדש לתרמילאים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ציוד טוב מונע תקלות אך חשוב לזכור כי לא פעם מדובר על ציוד יקר ובכדי להגן עליו מפני אובדן או גניבות, כדאי מאוד לדאוג לכיסוי ביטוחי מתאים למכשירים מסוג זה. ביטוח נסיעות לחו"ל כולל אפשרות להרחבות שונות כמו כיסוי למחשב נייד, לטאבלט ולגניבה של מכשיר סלולרי והוא קריטי במיוחד לאנשי עסקים שנושאים איתם לא פעם ציוד טכנולוגי מתקדם שמשמש אותם באופן שוטף בנסיעת עבודה.
