משתמשי פייסבוק ואינסטגרם? אסור לכם לקרוא למותו של פוטין
על רקע התמשכותה של המלחמה באוקראינה, חברת מטא שמחזיקה בשתיים מהרשתות החברתיות הפופולריות בעולם, פייסבוק ואינסטגרם, אוסרת על גולשי שתי הרשתות הללו לקרוא למותו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. האיסור כולל גם עידוד קריאות למותם של מנהיגים אחרים בעולם.
בשישי האחרון דווקא התירה מטא במסגרת הנחיה חדשה, לקרוא לפגיעה בחיילים רוסיים, אולם נראה היה שהנחיה זו מתירה גם לקרוא לנהוג באלימות גם כלפי הנשיא הרוסי. בעקבות כך, סגן נשיא מטא והאחראי על העניינים הגלובליים, ניק קלג, הבהיר כי אין הדבר כולל "קריאות למותו של ראש מדינה", ולמעשה הודיע כי קריאות כאלה ברשתות החברתיות של מטא אסורות.
סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה בשבוע שעבר כי קריאות למותו של פוטין ושל עמיתו הבלארוסי אלכסנדר לוקשנקו, בן בריתו של פוטין שמאפשר תקיפות של אוקראינה משטח מדינתו, יתאפשרו בפלטפורמות של מטא במספר מדינות, בהן רוסיה, אוקראינה, גאורגיה, פוליו ועוד. ואולם קלג הגיב על כך בתחילת השבוע ואמר כי קריאות כאלה נגד הצבא הרוסי אפשרויות רק בטריטוריה של אוקראינה, ו"רק בהקשר של שיח בנוגע לפלישה הצבאית הרוסית לאוקראינה". הסיבה: במטא טוענים כי יהיה זה שגוי למנוע מאוקראינים "להביע את התנגדותם וזעמם על כוחות הצבא הפולשים".
בכל מקרה, הדבר העניק לשלטון הרוסי את ההזדמנות לחסום את אינסטגרם כבר ביום שני השבוע, בהמשך לקריאה של התובע הכללי הרוסי כי רוסיה צפויה להכריז על מטא כ"ארגון קיצוני" ולכן יש לאסור את פעילות בשטחי המדינה. כך 80 מיליון משתמשי אינסטגרם רוסיים נותקו מהשירות, כשבוע לאחר שגם פייסבוק נחסמה. בשלב זה וואסטאפ, שירות המסרים וההודעות של מטא, עדיין לא נותקה.
- המגעים בין טראמפ לפוטין מורידים את מחירי הגז והנפט
- האיחוד האירופי בסנקציות חדשות על רוסיה; איך יגיב פוטין?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.