מדוע קול ברמה לא תוכל לקבל אישור לתדר נוסף לשיעורי תורה?
תחנת הרדיו למגזר החרדי "קול ברמה" בחנה אפשרות להקמת תדר שלישי לטובת שידור שיעורי תורה. ל"ביז מדיה" נודע כי התחנה פנתה לרשות השנייה בבקשה להיתכנות של אפשרות כזו, אולם הרגולטור הודיע בצורה לא רשמית כי הדבר לא אפשרי.
הסיבה לסירוב הוא שקול ברמה כבר נהנתה לפני כשנתיים מפיצול תדרים, שאפשר לה להקים תחנת מוזיקה מוזיקלית בשם "קול פליי" שמשדרת מוזיקה חסידית. לדברי גורם בתחנה, "ברור שיש ביקוש עצום לשיעורי תורה בתדר FM והכוונה שלנו לתת מענה לכך וגם בשפות שונות כמו צרפתית ואנגלית".
באמצע שנות ה-90 החלו לפעול תחנות רדיו אזוריות תחת פיקוחה של הרשות השנייה. קבוצות תקשורת התמודדו במכרזים של הרשות, וזכו לתדרי שידור. בהמשך קיבלו חלק מהתחנות תדרים נוספים, בשל טענות של התחנות לבעיות קליטה. כעבור כעשור כבר החלו חלק מהתחנות לשדר בתדרים הנוספים תוכן שונה, בעיקר מוזיקלי, ולמעשה הרוויחו על הדרך תחנת רדיו נוספת ללא מכרז. בשנים האחרונות הגיע הנושא לדיונים בכנסת, והוחלט לאשר "פיצול תדרים" - תחילה התנגדה למהלך - אך גם לא פעלה נגדו, אישרה את הבקשות של התחנות השונות לפיצול תדרים.
כך יוצא שלרוב התחנות האזוריות יש גם תחנות שידור נוספות. לרדיו חיפה את "חם-אש", לרדיו תל אביב יש תדר לאוכלוסייה המבוגרת, וכו וכו. ואולם, עד כה ככל הידוע לא ביקשו בעלי התחנות אפשרות לתחנה שלישית על תדרי התחנה המקורית, וגם לא אושרו כאלה. ככל הנראה, הראשונה שבחנה זאת היא קול ברמה.
- מאזינים לרדיו? אילו תחנות הכי פעילות ומי הכי פופולארית בכל אזור?
- עונה פופולרית, סוערת ואלימה: אלפי תלונות נגד האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התדר הנוסף שביקשו בקול ברמה, אמור היה להתמקד בתחום התורני על כל גווניו, ואף בשפות שונות, כגון אנגלית. ואולם מהרשות השנייה נמסר לתחנה כי בשלב הזה לא קיימת אפשרות משפטית לאשר פיצול תדרים נוסף.
תגובותיהם של מנכ"ל קול ברמה אריאל דרעי והרשות השנייה טרם התקבלו.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
