יועז הנדל
צילום: מסך: כאן 11

יו"ר חדש לרשות השנייה: ועדת גילאור אישרה מינויו של עדן בר טל

אחרי שנים עם מועצה שסיימה בפועל את תפקידה אבל המשיכה לתפקד בשל אי-בחירתם של חברים חדשים, אישרה ועדת המינויים הממשלתית את מועמדיו של שר התקשורת ליו"ר ולמועצה
אלכסנדר כץ |
נושאים בכתבה אינטר יועז הנדל

שלוש שנים אחרי שסיימה את כהונתה הרשמית, מתמנה מועצה חדשה לרשות השנייה. ועדת המינויים הממשלתית (ועדת גילאור) אישרה היום (יום א') את מועמד שר התקשורת יועז הנדל למועצה. 

המינוי המשמעותי הוא של עדן בר טל, שהיה אחד משני המועמדים המובילים לתפקיד, ועם מינויה של דלית שטאובר למנכ"לית משרד החינוך, נותר המועמד המוביל לתפקיד. בר טל נחשב למקורב לשר גדעון סער. 

בר טל, שהיה בעבר מנכ"ל משרד התקשורת, יחליף בתפקיד את יוליה שמאלוב ברקוביץ, שהייתה יו"ר הרשות בארבע השנים וחצי האחרונות ובמשרד התקשורת הוחלט כבר לפני כשלוש שנים שלא להגיש את מועמדותה בשל ביקורת על תפקודה. 

אחת ההחלטות האחרונות של מועצת הרשות השנייה היוצאת הייתה התערבות יוצאת דופן באורך מהדורות החדשות. רשמית למועצת הרשות מותר להתערב באורך המהדורות, שהתארכו בשנים האחרונות משעה אחת עד לשעה וחצי - בתחילת בשל אירועים בטחוניים, ובהמשך דבר שכבר הפך לנוהג - ואולם בערוצים ביקרו את ההחלטה. כבר בימים הקרובים צפויות מהדורות חדשות 12 וחדשות 13 להתקצר לשעה ורבע, ובהמשך לשעה. ואולם, בידי המועצה החדשה תינתן האפשרות לבטל את ההחלטה - מעשה שבערוצים היו מאד רוצים שתקרה.

נציגי מועצת הרשות השנייה החדשה שימונו הם אודי ירושלמי, אודליה מינס, מרלין וניג, דנה רביב, יקי הפשטיין, פרופ׳ אילן תמיר, אילעאי עופרן, אספהאן בהלול, הרב שרון שלום, עינת דיין, ציפי מנהיימר, שמואל שטח, אדם צחי ומיכל דגון. מחצית מחברי המועצה הם נשים, ובמועצה גם נציגות לציבור הדתי, הערבי ועוד. מינוי המועצה יובא לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה.

שר התקשורת יועז הנדל מסר: "המועצה, המהווה את הגוף המפקח על ערוצי השידור המסחריים ועל שידורי הרדיו האזורי, מטפלת בפניות הציבור ומוודאת שישמר האינטרס הציבורי בשידור המסחרי. אני סמוך ובטוח שהמועצה החדשה תיישם את הקו שהנחיתי בנושא השקיפות על החלטות המועצה, הפחתת הרגולציה העודפת, הקפדה על הפקות מקור ואיכותה של היצירה ישראלית. בכוונתי להביא את רפורמת שוק השידורים לכדי מימוש עוד השנה, ובכל זאת אני רואה חשיבות רבה לכך שבחלוף כל כך הרבה שנים תכונן מועצה חדשה שהרכבה משקף את כלל הציבור בישראל".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״