רדיו
צילום: Pexels
TGI

תנו לגלי צה"ל לנצח: אלה תחנות הרדיו המושמעות ביותר

סקר TGI שפורסם הבוקר מדווח כי שיעור ההאזנה לרדיו נותר זהה לאשתקד. תחנות הרדיו של גלי צה"ל ירדו בשיעורי החשיפה לעומת תחנות "כאן" אך עדיין ממשיכות להוביל
כתבי אייס | (5)

סקר TGI ל-2019 שפורסם הבוקר מראה כי שיעורי ההאזנה לרדיו נותרו דומים לאלה של 2018 עם 65.7% חשיפה בימי חול ב-2019 לעומת 65.8% אשתקד. הפקקים הם אותם הפקקים ובשונה מהעיתונות הכתובה אשר הושפעה משנת הבחירות, שיעור ההאזנה לרדיו מושפע בעיקר משגרת היום של המאזינים – אשר אינה משתנה הלכה למעשה.

מהנתונים עולה כי תחנות גלי צה"ל ממשיכות להוביל בשיעורי החשיפה בהשוואה לשאר התחנות המשודרות בתדר ארצי – אף שידעו ירידה בשיעור החשיפה לעומת 2018. התחנות הצבאיות נהנו בין ינואר לדצמבר 2019 משיעור חשיפה של 41.2% לעומת 37.7% של תחנות כאן קול ישראל ו-31.3% של תחנות הרדיו האזורי.

הנתונים מלמדים כי דווקא תחנות כאן קול ישראל עלו בשיעורי החשיפה בכמעט 6% בעוד תחנות גלי צה"ל ירדו ב-3.2% ותחנות הרדיו האזורי, אשר הגיעו לשיא שנתי בחציון הראשון עם 33.8% ספגו ירידה שנתית של כמעט 1%.

תחנות ארציות: הצבאיות צועדות בראש

פירוט של הנתונים לתחנות ספציפיות מגלה כי גלגל"צ צועדת לבטח בראש עם חשיפה 29.1% אך ספגה ירידה של מעל 13% מ-2018. אחריה, אחותה הפחות מוזיקלית, גלי צה"ל, עם 22% ועלייה בשיעור של 5.7%.

מבין תחנות כאן, מובילה כאן ב' (לשעבר רשת ב') וניצבת במקום השלישי עם 20.9% חשיפה ועלייה של 5.5% הודות לחציון שני מוצלח. אחריה כאן ג' עם 15.8% סוגרת את החמישייה הפותחת, כאן 88 (לשעבר 88fm) עם 10.2%.

תחנות אזוריות: מאבק צמוד בין התחנות המוזיקליות לתחנות האקטואליה

בקרב התחנות האזוריות המשווקות על ידי רדיו שפ"א2, רדיו אקו 99fm תחנה מוזיקלית בעיקרה, עומד בראש עם חשיפה של 9.4% אך עם ירידה של 7.8% לעומת 2018; רדיו ללא הפסקה 103fm אשר מנהיג קו אקטואלי, ניצב אחריו עם חשיפה של 9.3% המייצגת עלייה של 8.1 מאשתקד. במקום השלישי רדיוס 100fm עם 7.1% אך עם ירידה של יותר מ-10%.

הרחק מאחור, את המקום הרביעי תופס רדיו לב המדינה 91fm עם שיעור חשיפה של 4.9% וזינוק של 28.9% לעומת 2018. אחריו חותם את החמישייה רדיו קול חי עם ירידה ל-4.5% לעומת 5.0% אשתקד.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

במקום השישי נמצא רדיו קול ברמה 92.1fm עם זינוק אדיר ב-50% ל 3.6%, בהמשך עם נתונים זהים אך עלייה קטנה יותר נמצא רדיו דרום 97fm/101.5fm (בניטרול חפיפה). לאחר מכן נמצא רדיו תל אביב 102fm עם עלייה קלה ל-3.3%. את העשירייה המובילה חותמת תחת גלי ישראל 106.5fm עם עלייה של 27.2% ל-2.8% חשיפה.

סקר TGI נערך פעמיים בשנה על ידי חטיבת המדיה של קנטאר בישראל תחת החסות של איגוד חברות הפרסום, ומבוסס על מדגם סטטיסטי. המאגר מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18+, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4.4 מיליון נפש.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אחד שיודע 04/02/2020 16:18
    הגב לתגובה זו
    כל התמונות כאן לא קשורות.
  • 3.
    איתן 31/01/2020 17:20
    הגב לתגובה זו
    האם הסקר בודק האזנה בדיגיטל? כמאזין מושבע בדגטל, אני משוכנע ש"כאן" מובילים לפני כולם.
  • איגור 02/02/2020 10:17
    הגב לתגובה זו
    רק שואלים אנשים מה זוכרים שהאזינו. לכן זה לא מדויק. אבל לשאלתך זה לא משנה אם המאזין שמע בדיגיטל או בטלפון או בטרנזיסטור. אם אמר ששמע אז שמע.
  • 2.
    לאן נעלם רדיו חיפה 107.5 (ל"ת)
    רחמים לא ידע 31/01/2020 05:50
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שלומי בן בסט 30/01/2020 14:13
    הגב לתגובה זו
    רק רדיו לב במדינה תחנה עם נשמה מספר 1 מעל 900 אלף מאזינים מוכחים כל יום מגוש דן והשפלה ועד הדרום. וזה בלי המאזינים און ליין באינטרנט/ יס הוט. זה לפי סקר.
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.