תנו לגלי צה"ל לנצח: אלה תחנות הרדיו המושמעות ביותר
סקר TGI ל-2019 שפורסם הבוקר מראה כי שיעורי ההאזנה לרדיו נותרו דומים לאלה של 2018 עם 65.7% חשיפה בימי חול ב-2019 לעומת 65.8% אשתקד. הפקקים הם אותם הפקקים ובשונה מהעיתונות הכתובה אשר הושפעה משנת הבחירות, שיעור ההאזנה לרדיו מושפע בעיקר משגרת היום של המאזינים – אשר אינה משתנה הלכה למעשה.
מהנתונים עולה כי תחנות גלי צה"ל ממשיכות להוביל בשיעורי החשיפה בהשוואה לשאר התחנות המשודרות בתדר ארצי – אף שידעו ירידה בשיעור החשיפה לעומת 2018. התחנות הצבאיות נהנו בין ינואר לדצמבר 2019 משיעור חשיפה של 41.2% לעומת 37.7% של תחנות כאן קול ישראל ו-31.3% של תחנות הרדיו האזורי.
הנתונים מלמדים כי דווקא תחנות כאן קול ישראל עלו בשיעורי החשיפה בכמעט 6% בעוד תחנות גלי צה"ל ירדו ב-3.2% ותחנות הרדיו האזורי, אשר הגיעו לשיא שנתי בחציון הראשון עם 33.8% ספגו ירידה שנתית של כמעט 1%.
תחנות ארציות: הצבאיות צועדות בראש
פירוט של הנתונים לתחנות ספציפיות מגלה כי גלגל"צ צועדת לבטח בראש עם חשיפה 29.1% אך ספגה ירידה של מעל 13% מ-2018. אחריה, אחותה הפחות מוזיקלית, גלי צה"ל, עם 22% ועלייה בשיעור של 5.7%.
- האסטרטגיה של 103 וחולשת הרגולטור: הפיצוץ בין מגל לכספית לא מקרי
- אחרי יותר משבועיים: נתן זהבי התנצל על דבריו וחזר לשדר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מבין תחנות כאן, מובילה כאן ב' (לשעבר רשת ב') וניצבת במקום השלישי עם 20.9% חשיפה ועלייה של 5.5% הודות לחציון שני מוצלח. אחריה כאן ג' עם 15.8% סוגרת את החמישייה הפותחת, כאן 88 (לשעבר 88fm) עם 10.2%.
תחנות אזוריות: מאבק צמוד בין התחנות המוזיקליות לתחנות האקטואליה
בקרב התחנות האזוריות המשווקות על ידי רדיו שפ"א2, רדיו אקו 99fm תחנה מוזיקלית בעיקרה, עומד בראש עם חשיפה של 9.4% אך עם ירידה של 7.8% לעומת 2018; רדיו ללא הפסקה 103fm אשר מנהיג קו אקטואלי, ניצב אחריו עם חשיפה של 9.3% המייצגת עלייה של 8.1 מאשתקד. במקום השלישי רדיוס 100fm עם 7.1% אך עם ירידה של יותר מ-10%.
הרחק מאחור, את המקום הרביעי תופס רדיו לב המדינה 91fm עם שיעור חשיפה של 4.9% וזינוק של 28.9% לעומת 2018. אחריו חותם את החמישייה רדיו קול חי עם ירידה ל-4.5% לעומת 5.0% אשתקד.
- כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
- אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
במקום השישי נמצא רדיו קול ברמה 92.1fm עם זינוק אדיר ב-50% ל 3.6%, בהמשך עם נתונים זהים אך עלייה קטנה יותר נמצא רדיו דרום 97fm/101.5fm (בניטרול חפיפה). לאחר מכן נמצא רדיו תל אביב 102fm עם עלייה קלה ל-3.3%. את העשירייה המובילה חותמת תחת גלי ישראל 106.5fm עם עלייה של 27.2% ל-2.8% חשיפה.
סקר TGI נערך פעמיים בשנה על ידי חטיבת המדיה של קנטאר בישראל תחת החסות של איגוד חברות הפרסום, ומבוסס על מדגם סטטיסטי. המאגר מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18+, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4.4 מיליון נפש.
- 4.אחד שיודע 04/02/2020 16:18הגב לתגובה זוכל התמונות כאן לא קשורות.
- 3.איתן 31/01/2020 17:20הגב לתגובה זוהאם הסקר בודק האזנה בדיגיטל? כמאזין מושבע בדגטל, אני משוכנע ש"כאן" מובילים לפני כולם.
- איגור 02/02/2020 10:17הגב לתגובה זורק שואלים אנשים מה זוכרים שהאזינו. לכן זה לא מדויק. אבל לשאלתך זה לא משנה אם המאזין שמע בדיגיטל או בטלפון או בטרנזיסטור. אם אמר ששמע אז שמע.
- 2.לאן נעלם רדיו חיפה 107.5 (ל"ת)רחמים לא ידע 31/01/2020 05:50הגב לתגובה זו
- 1.שלומי בן בסט 30/01/2020 14:13הגב לתגובה זורק רדיו לב במדינה תחנה עם נשמה מספר 1 מעל 900 אלף מאזינים מוכחים כל יום מגוש דן והשפלה ועד הדרום. וזה בלי המאזינים און ליין באינטרנט/ יס הוט. זה לפי סקר.

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.