רדיו
צילום: Pexels
TGI

תנו לגלי צה"ל לנצח: אלה תחנות הרדיו המושמעות ביותר

סקר TGI שפורסם הבוקר מדווח כי שיעור ההאזנה לרדיו נותר זהה לאשתקד. תחנות הרדיו של גלי צה"ל ירדו בשיעורי החשיפה לעומת תחנות "כאן" אך עדיין ממשיכות להוביל
כתבי אייס | (5)

סקר TGI ל-2019 שפורסם הבוקר מראה כי שיעורי ההאזנה לרדיו נותרו דומים לאלה של 2018 עם 65.7% חשיפה בימי חול ב-2019 לעומת 65.8% אשתקד. הפקקים הם אותם הפקקים ובשונה מהעיתונות הכתובה אשר הושפעה משנת הבחירות, שיעור ההאזנה לרדיו מושפע בעיקר משגרת היום של המאזינים – אשר אינה משתנה הלכה למעשה.

מהנתונים עולה כי תחנות גלי צה"ל ממשיכות להוביל בשיעורי החשיפה בהשוואה לשאר התחנות המשודרות בתדר ארצי – אף שידעו ירידה בשיעור החשיפה לעומת 2018. התחנות הצבאיות נהנו בין ינואר לדצמבר 2019 משיעור חשיפה של 41.2% לעומת 37.7% של תחנות כאן קול ישראל ו-31.3% של תחנות הרדיו האזורי.

הנתונים מלמדים כי דווקא תחנות כאן קול ישראל עלו בשיעורי החשיפה בכמעט 6% בעוד תחנות גלי צה"ל ירדו ב-3.2% ותחנות הרדיו האזורי, אשר הגיעו לשיא שנתי בחציון הראשון עם 33.8% ספגו ירידה שנתית של כמעט 1%.

תחנות ארציות: הצבאיות צועדות בראש

פירוט של הנתונים לתחנות ספציפיות מגלה כי גלגל"צ צועדת לבטח בראש עם חשיפה 29.1% אך ספגה ירידה של מעל 13% מ-2018. אחריה, אחותה הפחות מוזיקלית, גלי צה"ל, עם 22% ועלייה בשיעור של 5.7%.

מבין תחנות כאן, מובילה כאן ב' (לשעבר רשת ב') וניצבת במקום השלישי עם 20.9% חשיפה ועלייה של 5.5% הודות לחציון שני מוצלח. אחריה כאן ג' עם 15.8% סוגרת את החמישייה הפותחת, כאן 88 (לשעבר 88fm) עם 10.2%.

תחנות אזוריות: מאבק צמוד בין התחנות המוזיקליות לתחנות האקטואליה

בקרב התחנות האזוריות המשווקות על ידי רדיו שפ"א2, רדיו אקו 99fm תחנה מוזיקלית בעיקרה, עומד בראש עם חשיפה של 9.4% אך עם ירידה של 7.8% לעומת 2018; רדיו ללא הפסקה 103fm אשר מנהיג קו אקטואלי, ניצב אחריו עם חשיפה של 9.3% המייצגת עלייה של 8.1 מאשתקד. במקום השלישי רדיוס 100fm עם 7.1% אך עם ירידה של יותר מ-10%.

הרחק מאחור, את המקום הרביעי תופס רדיו לב המדינה 91fm עם שיעור חשיפה של 4.9% וזינוק של 28.9% לעומת 2018. אחריו חותם את החמישייה רדיו קול חי עם ירידה ל-4.5% לעומת 5.0% אשתקד.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

במקום השישי נמצא רדיו קול ברמה 92.1fm עם זינוק אדיר ב-50% ל 3.6%, בהמשך עם נתונים זהים אך עלייה קטנה יותר נמצא רדיו דרום 97fm/101.5fm (בניטרול חפיפה). לאחר מכן נמצא רדיו תל אביב 102fm עם עלייה קלה ל-3.3%. את העשירייה המובילה חותמת תחת גלי ישראל 106.5fm עם עלייה של 27.2% ל-2.8% חשיפה.

סקר TGI נערך פעמיים בשנה על ידי חטיבת המדיה של קנטאר בישראל תחת החסות של איגוד חברות הפרסום, ומבוסס על מדגם סטטיסטי. המאגר מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18+, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4.4 מיליון נפש.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אחד שיודע 04/02/2020 16:18
    הגב לתגובה זו
    כל התמונות כאן לא קשורות.
  • 3.
    איתן 31/01/2020 17:20
    הגב לתגובה זו
    האם הסקר בודק האזנה בדיגיטל? כמאזין מושבע בדגטל, אני משוכנע ש"כאן" מובילים לפני כולם.
  • איגור 02/02/2020 10:17
    הגב לתגובה זו
    רק שואלים אנשים מה זוכרים שהאזינו. לכן זה לא מדויק. אבל לשאלתך זה לא משנה אם המאזין שמע בדיגיטל או בטלפון או בטרנזיסטור. אם אמר ששמע אז שמע.
  • 2.
    לאן נעלם רדיו חיפה 107.5 (ל"ת)
    רחמים לא ידע 31/01/2020 05:50
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שלומי בן בסט 30/01/2020 14:13
    הגב לתגובה זו
    רק רדיו לב במדינה תחנה עם נשמה מספר 1 מעל 900 אלף מאזינים מוכחים כל יום מגוש דן והשפלה ועד הדרום. וזה בלי המאזינים און ליין באינטרנט/ יס הוט. זה לפי סקר.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״