א שאמס ורדיו נאס קיבלו זיכיון להפעלת תחנות רדיו בערבית
הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו העניקה היום (יום ג') כתבי זיכיון לתחנת הרדיו א שאמס ולתחנת הרדיו נאס במעמד שר התקשורת, ח"כ דוד אמסלם. תחנות אלה הינן תחנות רדיו בשפה הערבית באזור הצפון, וכתבי הזיכיון ניתנו לאחר הליך מכרזי בו נבחרו שתי התחנות מתוך ארבעה מציעים.
רדיו א שאמס ורדיו נאס זכו במכרז שפרסמה הרשות השנייה בינואר 2019. רדיו א שאמס הוותיקה נמצאת בבעלות סוהיל כראם ומשדרת מזה 16 שנה. פרק זמן זה חייב אותה על פי חוק לצאת למכרז חדש.
רדיו נאס, שמשמעות שמו היא "אנשים" בערבית, הינה תחנה בהובלת איש העסקים זיאד עומרי, הנחשב למעסיק הגדול ביותר במגזר הערבי, ובבעלותו רשת בתי מלון ומוסדות חינוך וסעד. בעבר, היה עומרי אחד מבעלי ערוץ הטלוויזיה בערבית הלא TV ויו"ר דירקטוריון הערוץ, עד שרוב האחזקות נמכרו לבאסם ג'אבר, בעלי קבוצת פנורמה. בבעלות עומרי כ-60% מהרדיו, ואת השאר מחזיקים אשת הפרסום סוזן מזאווי, הרופא הדרוזי ד"ר באסם סעד, ורימאח עוביד.
על פי ההצעה שהוגשה במכרז, התחנה תזכה לייצוג של כל הדתות והעדות ויהיו לה שני מנכ"לים; האחד ערבי-ישראלי - חוסאם אבו-בכר, והשני יהודי - אייל לאון, לשעבר מנכ"ל רדיו צפון במשך 15 שנה.
"אני רואה חשיבות רבה בהפעלתן של שתי תחנות הרדיו בערבית באזור הצפון. הרדיו האזורי הוא מכשיר חשוב במהפכה חברתית של ממש, שמביאה תקשורת מגוונת והגונה, לכולם. גם בעידן של מדיות חדשות, לרדיו יש כוח גדול, וקהל גדול בחברה הערבית - כמו בכלל הציבור הישראלי - צמא לשידורים ברמה גבוהה. אני מברך על המכרז המוצלח ומאחל לשתי התחנות, א שמס ורדיו נאס, הצלחה, שגשוג ותחרות בריאה והוגנת", אמר היום שר התקשורת, דוד אמסלם.
מימין: אמאל כראם, דוד אמסלם, סוהיל כראם, יוליה שמאלוב ברקוביץ', ניר שוויקי. צילום: טל קירשנבאום
"לערביי ישראל יש ציבור גדול של צעירים שעוקבים בעניין רב אחר אקטואליה, וחשוב להם לקחת חלק פעיל ומעורב בעיצוב המציאות הישראלית. אין לי ספק שתחנות הרדיו יתרמו תרומה גדולה להעמקת השילוב של ערביי ישראל בחברה הישראלית, ועל כך אפשר רק לברך", הוסיפה יוליה שמאלוב ברקוביץ', יו"ר הרשות השנייה.
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.