ארה"ב: נתח הוצאות הפרסום באינטרנט שילש עצמו בעשור האחרון

מחצית מהוצאות הפרסום ב-2019 הופנו לאינטרנט על חשבון אמצעי מדיה אחרים. בכמה הצטמצם חלקן של הטלוויזיה והעיתונות המודפסת? 
אייס | (1)

בשנה החולפת האינטרנט ניקז קרוב למחצית (49.6%) מהוצאות הפרסום בארה"ב, כך על פי דו"ח מדצמבר האחרון של חברת המדיה זניט. מחצית ההוצאות הנותרות נחלקו בין הטלוויזיה לבין אמצעי התקשורת האחרים ההולכים ומתדללים, כגון עיתונים ותחנות רדיו.

לפני עשר שנים האינטרנט משך רק 15% מהוצאות הפרסום, נתח קטן משמעותית מהתקציבים שהושקעו בטלוויזיה ובעיתונים. בתחילת שנות ה-90' בתקופה בה עיקר התקציבים הופנו לפרינט, עיתונים ומגזינים נטלו יחד 50% מעוגת הפרסום. בשנת 2009 נתח הפרסום שהופנה למדיה המודפסת בארה"ב עמד על יותר משליש (34%), אולם השנה עיתונים ומגזינים קיבלו יחד רק 11% מהעוגה. על פי כל התחזיות נתח זה רק ילך ויצטמצם בשנים הקרובות.

גורלה של הטלוויזיה, לעומת זאת, כבר שונה; בניגוד לעיתונות, הטלוויזיה עדיין מהווה שחקנית משמעותית, אם כי חלקה בעוגת הפרסום ירד ל-27.7% לעומת 35% לפני עשר שנים.

עוגת הפרסום בארה"ב לפי אמצעי מדיה. מימין: 2019, משמאל: 2009

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מנהל פרסום 07/01/2020 17:23
    הגב לתגובה זו
    יכול לעשות למוצר ביחס למחיר פר תועלת הוא הכי גבוב שיש שהכרתי צוות אינטרנט שיודע להוציא קמפיינים של וידאו טובים, חדים מהירים וזולים (שליש מטלוויזיה) התלנו לראות תוצאות
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.