הרדיו הערבי החדש יושק בינואר: "באים לזעזע ולנער את השוק"
תחנת הרדיו החדשה בערבית - רדיו נאס, תחל בשידוריה הרשמיים בתחילת ינואר - כך נודע לאייס. בימים האחרונים החלה התחנה לשדר מוזיקה ב-2 התדרים שהוקצו לה, 103.3FM ו-107.8FM, כדי לעשות טסטים לתדרים ולאתר תקלות שידור.
במכרז שפרסמה הרשות השנייה, זכו 2 קבוצות. הראשונה הייתה רדיו א שמס שכבר משדרת 16 שנה, פרק זמן שחייב על פי חוק לצאת למכרז חדש, וקבוצה בראשותו של איש העסקים זיאד עומרי, הנחשב למעסיק הגדול במגזר הערבי, כשבבעלותו רשת בתי מלון ומוסדות חינוך וסעד, ושהיה בעבר אחד מבעלי ערוץ הטלוויזיה בערבית הלא TV ויו"ר דירקטוריון הערוץ, עד שרוב האחזקות נמכרו לבאסם ג'אבר, בעלי קבוצת פנורמה. לעומרי יש כ-60% מהרדיו, ואת השאר מחזיקים אשת הפרסום סוזן מזאווי, הרופא הדרוזי ד"ר באסם סעד, ורימאח עוביד.
על פי ההצעה שהוגשה, התחנה תזכה לייצוג של כל הדתות והעדות ויהיו לה 2 מנכ"לים, האחד ערבי-ישראלי - חוסאם אבו-בכר והשני יהודי, אייל לאון, לשעבר מנכ"ל רדיו צפון במשך 15 שנה. בימים אלה עובדים בתחנה על לוח שידורים שיורכב בין היתר מ-2 יומני חדשות מרכזיים - בבוקר ואחר הצהריים, רצועת ספורט יומית, מבזקי חדשות שעתיים, תכניות תרבות, ייעוץ ומלל, מוזיקה ועוד. השם נאס לא מקרי: פרושה אנשים בערבית.
"נהיה במה של אנשים, נייצר במה מקצועית בה נשמיע את הקול של האנשים, ולא רק סיסמאות. הבעיות של המאזינים יהיו חלק אינטגרלי מהשידור", מסביר המשנה למנכ"ל רדיו נאס, ד"ר פיראס ח'טיב, לשעבר כתב של BBC בירושלים ובלונדון, כתב סקאיי ניוז בישראל, שעשה את הדוקטורט שלו בתקשורת באוניברסיטת בלונדון, ולמד בין היתר באוניברסיטת אוקספורד על מלגה יוקרתית בשיתוף עם סוכנות הידיעות רויטרס.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"זאת תחנה חדשנית ודינאמית מבחינת תכנים", הוא מסביר, "כנראה שלא נמציא את הגלגל, אבל נעשה הכל כדי שצעירים ולמעשה ימצאו שפה משותפת איתנו. נשים דגש רציני על ספורט, כי אנחנו רוצים להגיע אל הצעירים הערבים. תהיה אפליקציה, אתר אינטרנט ופעילות ענפה ברשתות החברתיות. נחשוף את הצרכים של המאזינים שלנו באופן ידידותי ונהיה פה לאוכלוסיות החלשות שצריכות עזרה. לכן השם השלנו - רדיו אנשים - חשבנו עליו הרבה וזה הקו המנחה שלנו".
ח'טיב וחבריו לרדיו נאס נכנסים לשוק בו עוגת הפרסום לא מצליחה לגדול בצורה משמעותית – ועל פי הערכות עומדת על כ-80 מיליון שקלים בשנה, סביב ה-5% מכלל עוגת הפרסום הישראלית, כאשר הציבור הערבי הוא 18% מכלל אזרחי המדינה. "קיבלנו את הזיכיון ביולי לאחר זכיה במכרז מאד רציני עם מתחרים מאד רציניים, ואנחנו באים לשנות את המציאות העיתונאית בחברה הערבית. אנחנו לא רק סובלים מעניין של פרסום, אלא צריכים לתת תוכן טוב שיעזור לנו להגדיל את עוגת הפרסום. כאיש תוכן אני מעריך שאם אנחנו עושים עבודה טובה, נצליח לעשות הרבה יותר ממה שעושים עכשיו". לדבריו, "אם תהיה לנו נוכחות עיתונאית טובה, שוק הפרסום לא יתעלם מאתנו. אין כרגע מי שיכתיב את השיח הציבורי. שוק התקשורת הערבי הוא סטטי ולא זז. גוף חדש כמונו אמור לזעזע את השוק ולנער אותו. אנחנו מתכוונים להוביל סדר יום חדש באזור הזיכיון שלנו. עם כל הכבוד למתחרים, הגענו למצב שצריך עוד במה – צריך תחרות".
- 3.ערבי זה בסוריה. פה זה יהודים (ל"ת)ערבי? 19/11/2019 14:52הגב לתגובה זו
- 2.רמי 16/11/2019 19:39הגב לתגובה זוכאן באיזור הדרום והוא משדר בתדר 103.2
- 1.נפגעי המוכתאר 14/11/2019 16:50הגב לתגובה זואם יידעו לעבוד בצורה מקצועית והגונה עם המפרסמים ומשרדי הפרסום במגזר הרדיו יהיה הצלחה כלכלית אדירה! ואם יבחרו להיות "מוכתארים" כמו המתחרה המוביל אז חבל להם על ההשקעה כי יש כבר מוכתאר אחד אסלי שכמעט אף משרד פרסום לא עובד איתו!
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
