טור

על איזה ערוץ שיווק אסור לבעלי עסקים קטנים לוותר?

קידום ממומן הוא ערוץ שיווק יעיל ואפקטיבי שאסור לבעלי עסקים קטנים לוותר עליו, במיוחד כשצריך תוצאות מידיות. מור מריג' מסבירה (תוכן שיווקי)

מור מריג' |

לא סתם קידום אורגני נחשב לערוץ שיווק מוביל ופופולרי. הוא יציב, הוא ארוך טווח, הוא שואף למקם אתכם בעמוד הראשון והנצפה ביותר בגוגל, להכניס תנועה, לבסס אתכם כאוטוריטה בתחום ואין טעם שאמשיך למנות את היתרונות כי הם רבים, ידועים ומוכרים היטב. העניין הוא, שלמרות כל אלה, לא לכולם מתאים קידום אורגני. נשמע מוזר, אני יודעת. איך יכול להיות שיש מישהו שלא מתאים לו כל הטוב הזה? שאלה טובה.

 

לצד כל הדברים הבאמת נפלאים האלה, יש כמה דברים שכדאי לזכור:

  • קידום אורגני לא מיועד לבעלי עסקים שמחפשים תוצאות מידיות.
  • קידום אורגני הוא תהליך מתמשך שדורש העלאת תוכן איכותי בעקביות.
  • קידום אורגני יכול בהחלט לתגמל אבל הוא מצריך סבלנות.
 

עכשיו כשהכל על השולחן ואנחנו יודעים שקידום אורגני לא ישיג לנו את הגידול המהיר במכירות, אפשר לדבר על ערוץ השיווק שכן יעשה את זה. ערוץ שיהיה מהיר, ממוקד וידע איך להחזיר את ההשקעה (ואף מעבר לה) במידיות. 

 

תגידו יפה שלום לקידום הממומן, המכונה בלעז - PPC. קמפיין PPC (Pay-per-click) כשמו כן הוא, מבוסס על תשלום פר הקלקות ומאפשר לפרסם מודעות של העסק בכל אתר שמציע לכם את הנדל"ן הווירטואלי שלו. זה יכול להיות בגוגל, פייסבוק, יוטיוב ובאלפי אתרים אחרים. זו דרך מעולה להראות ולהיחשף מול כמות עצומה של גולשים וזה קורה מיד! עליתם עם קמפיין והופ - אתם בדף הראשון של גוגל, אתם מככבים בפיד של פייסבוק, אתם ב-כ-ל מקום!

 

קידום ממומן הוא ערוץ שיווק יעיל ואפקטיבי שאסור לבעלי עסקים קטנים לוותר עליו!

 

האמת, לשום בעל עסק אסור לוותר עליו, אבל בעלי עסקים קטנים מתמודדים עם אתגרים שדורשים פתרון בטווח המידי. הם מחפשים תמידית לגייס לקוחות חדשים, מנסים כל בוקר להגדיל מכירות, לקדם מבצעים או להעיר את השוק ולהציף היצע לשירות מסוים. באמצעות קידום ממומן אפשר להשיג את המטרות האלה.

 

לקידום ממומן יש כמה יתרונות בולטים ששווים כל שקל: 

  • תוצאות מהירות: מהרגע שעליתם עם הקמפיין – זהו, אתם שם! כל מי שיחפש אחר המוצר או השירות שלכם - יראה אתכם בראש תוצאות החיפוש של גוגל.
  • הגעה לקהל נכון ומדויק: במקום לפנות לכולם ולקוות שתצליחו לעניין מישהו בדרך (Push), קידום ממומן ישים אתכם מול קהל רלוונטי ואיכותי שהביע עניין במה שיש לכם להציע (Pull).
  • תקציב בשליטה שלכם: אתם מחליטים כמה כסף אתם מוציאים כל יום, כל שבוע, כל חודש. הכל בידיים שלכם (כמובן שתקציב גדול יותר ישיג לכם תוצאות טובות יותר, אבל לפעמים אפשר לעשות דברים יפים גם בתקציבים יחסית נמוכים).
  • חשיפה: גם אם לא יקליקו על המודעה שלכם, אתם עדיין ממתגים את עצמכם, אתם עדיין נכנסים לתודעה, אנשים נחשפים אליכם ולומדים להכיר אתכם.
  • מיקוד: אתם יכולים להריץ קמפיין נקודתי פר צורך. למשל, יש לכם מחסן שלם מלא בצנצנות דבש. ראש השנה מתקרב. למי יש זמן לעשות עכשיו SEO, אתם הרי צריכים תוצאות ומיד. במקרה כזה, PPC זו התשובה.
 

עכשיו קחו את כל זה וחשבו איך אתם עוזרים לעסק שלכם להתרומם. תוכלו לשלם לאיש שיווק שיעשה את העבודה עבורכם, אבל מה אם אומר לכם שתוך 3 חודשים תוכלו ללמוד איך לעשות זה בעצמכם? תוך 3 חודשים תוכלו לשלוט בכל פלטפורמות השיווק המובילות ולהעלות את המודעות שלכם כך שיחשפו מול עשרות אלפי משתמשים?

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

ההמלצה שלי אליכם היא לקחת את הכסף שתכננתם לשלם לאיש השיווק ולהשקיע אותו בלמידה, עבורכם ועבור העסק שלכם. בואו ללמוד קורס PPC כדי לשווק את עצמכם בדיגיטל. ואם אין לכם זמן לעשות את עבודת הקידום, בואו כדי לקבל כלים שיאפשרו לכם לבחור ולבחון את העבודה של נותני השירות איתם תבחרו לעבוד. תאמינו לי, זאת ההשקעה הכי משתלמת שתוכלו לעשות.

 

 

מור מריג' היא מרצה בקורס קידום ממומן במכללת AskPavel Academy

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.