
משחקי הכס חוזרת: אם הגיבורים היו מותגים - מי הם היו?
עם תחילת העונה השמינית והמדוברת של סדרת המופת של HBO - משחקי הכס, אנו חוזרים ונפגשים עם הדמויות המרתקות והייחודיות שמאכלסות את ווסטרוז - או לפחות עם אלו שהצליחו לשרוד את 7 העונות הקודמות. בשלב זה אנו כבר מכירים את הדמויות לעומק - לכל אחת הן יש אישיות ייחודית, אופי ותכונות שגורמים לנו להתחבר אליה בצורה שונה.
מבחינה זו, כל אחת מהדמויות הן סוג של "מותג" - כי הרי גם למותגים טובים יש אופי ואישיות. אישיות מותג הוא מונח חשוב בניהול מערכת היחסים בין המותג לקהל שלו. היא מגדלור שמעצב את הדמות ואת ההתנהגות של המותג - בדיוק כמו של גיבור בסדרת טלוויזיה.
לאורך השנים הוגדרה תיאוריית ארכיטיפים המבחינה בין 12 דמויות-על שכל מותג יכול לאמץ. זהו כלי נהדר שבאמצעותו ניתן לאפיין מותגים ומהלכים תקשורתיים. מבט מהיר על הדמויות ממשחקי הכס מראה לנו שרבות ביניהן יכולות להיות מזוהות עם אותם ארכטיפים ובהתאם לכך עם כמה מהמותגים המסחריים המובילים והאהובים.
בראן – גוגל: היודע הכל
אם ניקח למשל את דמותו של בראן - אשר ניחן בראיית העבר והעתיד - אותו ניתן לזהות עם מותגי SAGE - "הזקן החכם", "המנטור" שמראה לנו את הדרך. זהו המותג שיש לו את כל התשובות והוא מסביר לנו את המציאות. מותג כזה הוא כמובן גוגל, שתמיד נמצא בשבילנו עם כל תשובה לכל שאלה. אבל גם ויקיפדיה, CNN ,waze, אינטל ו-Zap.
דנירז – קימברלי קלארק, אם המותגים
דנירז לעומת זאת - הידועה גם כחאליסי ואם הדרקונים. מאופיינת אחרת לגמרי. היא משמשת כאימא, לא רק עבור "בניה" הדרקונים, אלא גם עבור העבדים ששחררה וההמונים שהיא מולכת עליהם. דנירז היא ה-Caregiver, האימא של המותגים. מותג אכפתי שאנחנו יודעים שתמיד ידאג לנו וישמור עלינו. ארכיטיפ שמאפיין מותגים כמו מטרנה, שירותי בריאות כללית, פאמפרס או קימברלי קלארק.
ג'ון סונואו – נייק, המותג הגיבור
ישנם מותגים שנולדו על מנת להעניק לנו השראה. להראות לנו את הדרך להישגים ולניצחון. מותגים אלו הם מותגים מסוג "הגיבור" - HERO. יותר מכל דמות אחרת בסדרה, ג'ון סנואו - הגיבור בעל כורחו הוא מותג מסוג זה. ובעולם המסחרי? יש לנו את נייקי כמובן, ואת לאנדרובר וסודה סטרים שאמנם נלחם נגד בקבוקי פלסטיק, ולא נגד זומבים מהצפון - אבל לפעמים אלה גרועים באותה מידה.
ניתן להמשיך כך עוד - טיריון הוא המותג המבדר סקיטלס, מרג'רי טיירל שייכת למותגי האהבה, כמו Dior וגודייבה ואת סאנסה סטארק ניתן לשייך למותגים התמימים, הטהורים - סן פלנגרינו או Dove.
ומי יזכה להיות המותג שליט?
אני מתאר לעצמי שכל מנהל שיווק היה רוצה שהמותג שלו יסחוף אחריו את הקהל, כפי שעושות הדמויות אליהן התחברנו במשחקי הכס. פיתוח אישיות המותג היא כלי עצמתי שמאפשר לנו ליצור את החיבור הרגשי הזה ולגולל סיפור תקשורתי שמרתק את הקהל.
ומה לגבי ה-RULER? המותגים השליטים כגון Rolex או מרצדס? אני מתאר לעצמי שנצטרך לחכות לסוף העונה, בשביל לגלות מי יישב על כס הברזל ויזכה להיות הדמות שעונה על הארכיטיפ הנכסף הזה.
- 1.אני 16/04/2019 11:18הגב לתגובה זואם אבי מותג היה מותג הוא היה משחת שיניים זברה, למה? כי צריך למלא 500 מילה.

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו
כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים.
מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים.
בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים.
מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו
כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים.
מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים.
בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים.
מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7