משחקי הכס חוזרת: אם הגיבורים היו מותגים - מי הם היו?
עם תחילת העונה השמינית והמדוברת של סדרת המופת של HBO - משחקי הכס, אנו חוזרים ונפגשים עם הדמויות המרתקות והייחודיות שמאכלסות את ווסטרוז - או לפחות עם אלו שהצליחו לשרוד את 7 העונות הקודמות. בשלב זה אנו כבר מכירים את הדמויות לעומק - לכל אחת הן יש אישיות ייחודית, אופי ותכונות שגורמים לנו להתחבר אליה בצורה שונה.
מבחינה זו, כל אחת מהדמויות הן סוג של "מותג" - כי הרי גם למותגים טובים יש אופי ואישיות. אישיות מותג הוא מונח חשוב בניהול מערכת היחסים בין המותג לקהל שלו. היא מגדלור שמעצב את הדמות ואת ההתנהגות של המותג - בדיוק כמו של גיבור בסדרת טלוויזיה.
לאורך השנים הוגדרה תיאוריית ארכיטיפים המבחינה בין 12 דמויות-על שכל מותג יכול לאמץ. זהו כלי נהדר שבאמצעותו ניתן לאפיין מותגים ומהלכים תקשורתיים. מבט מהיר על הדמויות ממשחקי הכס מראה לנו שרבות ביניהן יכולות להיות מזוהות עם אותם ארכטיפים ובהתאם לכך עם כמה מהמותגים המסחריים המובילים והאהובים.
בראן – גוגל: היודע הכל
אם ניקח למשל את דמותו של בראן - אשר ניחן בראיית העבר והעתיד - אותו ניתן לזהות עם מותגי SAGE - "הזקן החכם", "המנטור" שמראה לנו את הדרך. זהו המותג שיש לו את כל התשובות והוא מסביר לנו את המציאות. מותג כזה הוא כמובן גוגל, שתמיד נמצא בשבילנו עם כל תשובה לכל שאלה. אבל גם ויקיפדיה, CNN ,waze, אינטל ו-Zap.
- האמי ה-74; "יורשים" עם 2 פרסים יוקרתיים ,"הלוטוס הלבן" עם 9 זכיות
- "אני בא מהיי-טק. נפל לי האסימון - אפשר לעשות כסף מתחום התוכן"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דנירז – קימברלי קלארק, אם המותגים
דנירז לעומת זאת - הידועה גם כחאליסי ואם הדרקונים. מאופיינת אחרת לגמרי. היא משמשת כאימא, לא רק עבור "בניה" הדרקונים, אלא גם עבור העבדים ששחררה וההמונים שהיא מולכת עליהם. דנירז היא ה-Caregiver, האימא של המותגים. מותג אכפתי שאנחנו יודעים שתמיד ידאג לנו וישמור עלינו. ארכיטיפ שמאפיין מותגים כמו מטרנה, שירותי בריאות כללית, פאמפרס או קימברלי קלארק.
ג'ון סונואו – נייק, המותג הגיבור
ישנם מותגים שנולדו על מנת להעניק לנו השראה. להראות לנו את הדרך להישגים ולניצחון. מותגים אלו הם מותגים מסוג "הגיבור" - HERO. יותר מכל דמות אחרת בסדרה, ג'ון סנואו - הגיבור בעל כורחו הוא מותג מסוג זה. ובעולם המסחרי? יש לנו את נייקי כמובן, ואת לאנדרובר וסודה סטרים שאמנם נלחם נגד בקבוקי פלסטיק, ולא נגד זומבים מהצפון - אבל לפעמים אלה גרועים באותה מידה.
ניתן להמשיך כך עוד - טיריון הוא המותג המבדר סקיטלס, מרג'רי טיירל שייכת למותגי האהבה, כמו Dior וגודייבה ואת סאנסה סטארק ניתן לשייך למותגים התמימים, הטהורים - סן פלנגרינו או Dove.
- מי הזיז את מדורת השבט שלי?
- שלב ב' ברפורמת השידורים: תחנות רדיו פרטיות יוכלו לשדר בפריסה ארצית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מי הזיז את מדורת השבט שלי?
ומי יזכה להיות המותג שליט?
אני מתאר לעצמי שכל מנהל שיווק היה רוצה שהמותג שלו יסחוף אחריו את הקהל, כפי שעושות הדמויות אליהן התחברנו במשחקי הכס. פיתוח אישיות המותג היא כלי עצמתי שמאפשר לנו ליצור את החיבור הרגשי הזה ולגולל סיפור תקשורתי שמרתק את הקהל.
ומה לגבי ה-RULER? המותגים השליטים כגון Rolex או מרצדס? אני מתאר לעצמי שנצטרך לחכות לסוף העונה, בשביל לגלות מי יישב על כס הברזל ויזכה להיות הדמות שעונה על הארכיטיפ הנכסף הזה.
- 1.אני 16/04/2019 11:18הגב לתגובה זואם אבי מותג היה מותג הוא היה משחת שיניים זברה, למה? כי צריך למלא 500 מילה.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
