משחקי הכס חוזרת: אם הגיבורים היו מותגים - מי הם היו?
עם תחילת העונה השמינית והמדוברת של סדרת המופת של HBO - משחקי הכס, אנו חוזרים ונפגשים עם הדמויות המרתקות והייחודיות שמאכלסות את ווסטרוז - או לפחות עם אלו שהצליחו לשרוד את 7 העונות הקודמות. בשלב זה אנו כבר מכירים את הדמויות לעומק - לכל אחת הן יש אישיות ייחודית, אופי ותכונות שגורמים לנו להתחבר אליה בצורה שונה.
מבחינה זו, כל אחת מהדמויות הן סוג של "מותג" - כי הרי גם למותגים טובים יש אופי ואישיות. אישיות מותג הוא מונח חשוב בניהול מערכת היחסים בין המותג לקהל שלו. היא מגדלור שמעצב את הדמות ואת ההתנהגות של המותג - בדיוק כמו של גיבור בסדרת טלוויזיה.
לאורך השנים הוגדרה תיאוריית ארכיטיפים המבחינה בין 12 דמויות-על שכל מותג יכול לאמץ. זהו כלי נהדר שבאמצעותו ניתן לאפיין מותגים ומהלכים תקשורתיים. מבט מהיר על הדמויות ממשחקי הכס מראה לנו שרבות ביניהן יכולות להיות מזוהות עם אותם ארכטיפים ובהתאם לכך עם כמה מהמותגים המסחריים המובילים והאהובים.
בראן – גוגל: היודע הכל
אם ניקח למשל את דמותו של בראן - אשר ניחן בראיית העבר והעתיד - אותו ניתן לזהות עם מותגי SAGE - "הזקן החכם", "המנטור" שמראה לנו את הדרך. זהו המותג שיש לו את כל התשובות והוא מסביר לנו את המציאות. מותג כזה הוא כמובן גוגל, שתמיד נמצא בשבילנו עם כל תשובה לכל שאלה. אבל גם ויקיפדיה, CNN ,waze, אינטל ו-Zap.
- האמי ה-74; "יורשים" עם 2 פרסים יוקרתיים ,"הלוטוס הלבן" עם 9 זכיות
- "אני בא מהיי-טק. נפל לי האסימון - אפשר לעשות כסף מתחום התוכן"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דנירז – קימברלי קלארק, אם המותגים
דנירז לעומת זאת - הידועה גם כחאליסי ואם הדרקונים. מאופיינת אחרת לגמרי. היא משמשת כאימא, לא רק עבור "בניה" הדרקונים, אלא גם עבור העבדים ששחררה וההמונים שהיא מולכת עליהם. דנירז היא ה-Caregiver, האימא של המותגים. מותג אכפתי שאנחנו יודעים שתמיד ידאג לנו וישמור עלינו. ארכיטיפ שמאפיין מותגים כמו מטרנה, שירותי בריאות כללית, פאמפרס או קימברלי קלארק.
ג'ון סונואו – נייק, המותג הגיבור
ישנם מותגים שנולדו על מנת להעניק לנו השראה. להראות לנו את הדרך להישגים ולניצחון. מותגים אלו הם מותגים מסוג "הגיבור" - HERO. יותר מכל דמות אחרת בסדרה, ג'ון סנואו - הגיבור בעל כורחו הוא מותג מסוג זה. ובעולם המסחרי? יש לנו את נייקי כמובן, ואת לאנדרובר וסודה סטרים שאמנם נלחם נגד בקבוקי פלסטיק, ולא נגד זומבים מהצפון - אבל לפעמים אלה גרועים באותה מידה.
ניתן להמשיך כך עוד - טיריון הוא המותג המבדר סקיטלס, מרג'רי טיירל שייכת למותגי האהבה, כמו Dior וגודייבה ואת סאנסה סטארק ניתן לשייך למותגים התמימים, הטהורים - סן פלנגרינו או Dove.
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- מהדורות החדשות השתלטו על הפריים טיים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר...
ומי יזכה להיות המותג שליט?
אני מתאר לעצמי שכל מנהל שיווק היה רוצה שהמותג שלו יסחוף אחריו את הקהל, כפי שעושות הדמויות אליהן התחברנו במשחקי הכס. פיתוח אישיות המותג היא כלי עצמתי שמאפשר לנו ליצור את החיבור הרגשי הזה ולגולל סיפור תקשורתי שמרתק את הקהל.
ומה לגבי ה-RULER? המותגים השליטים כגון Rolex או מרצדס? אני מתאר לעצמי שנצטרך לחכות לסוף העונה, בשביל לגלות מי יישב על כס הברזל ויזכה להיות הדמות שעונה על הארכיטיפ הנכסף הזה.
- 1.אני 16/04/2019 11:18הגב לתגובה זואם אבי מותג היה מותג הוא היה משחת שיניים זברה, למה? כי צריך למלא 500 מילה.
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.

בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
המתח והציפייה לחדשות בנוגע לעסקה עם החאמס באו לידי ביטוי במהדורות החדשות, כשסך כל הצופים עמד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. כמובן, שחדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, במהדורת החדשות
המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של לדשות 12 של קשת עמדה אמש על 15.6% רייטינג עם 411 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 6.5% רייטינג ו-180 אלף צופים. חדשות 14 היו
עם 5.2% רייטינג עם 145 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.8% רייטינג ו-113 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המיני סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר זכתה לכמות צופים גדולה במיוחד, עם 20% רייטינג ו-514 אלף צופים. בערב שכולו אקטואליה, גם הפטריוטים עלתה ועמדה על 8.4% רייטינג ו-243 צופים. ושוב, בערב של אקטואליה, וללא ריאליטי, השעשועון של רשת, "כלוב הזהב" היה עם 7.1% ו-166 אלף צופים ואילו "משפחות" התיעדוית של כאן11 היה עם 1.5% בלבד ו-38 אלף צופים.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם עם ערד ניר של חדשות 12 של קשת עמד על 5.1% ו-128 אלף צופים בין 13:00 ל-15:00 ואילו בין 15:00 ל-16:00 על 4.2% וכ-105 אלף צופים. משדר החדשות של רשת עם אלי ראכלין עמד על 2.9% רייטינג ו-67 אלף צופים ב13:00, ב-14:00 ירד מעט ל-2.2% רייטינג ו-49 אלף צופים ואילו ב-15:00 ירד ל-1.9% רייטינג ו-41 אלף צופים בלבד.
ב-16:00 חדשות 12 עברו למהדורה עם גדעון אוקו, שהיה עם רייטינג של 5.1% ו-120 אלף צופים וב-17:00 עלה ל-6.5% רייטינג ו-153 אלף צופים. רשת שידרו מהדורה עם ליאור קינן, שב-16:00 עמדה על 2.1% רייטינג ו-43 אלף צופים וב-17:00 עלתה ל-3% רייטינג ו-61 אלף צופים.
- מהדורות החדשות השתלטו על הפריים טיים
- מאסטר שף שולטת ביום שאחרי האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, פגוש את העיתונות המוקדמת עם בן כספית עמדה על 7.4% רייטינג ו-201 אלף צופים ולאחר מכן, כשעמית סגל הצטרף, עמדה על 12.4% ו-345 אלף צופים. מוריה וברקו עמדו על 4.5% רייטינג ו-110 אלף צופים במהדורה המוקדמת, ולאחר מכן כששי גולדן הצטרף, עמדו על 5.9% ו-144 אלף צופים.