המהלך של גלובס: בוחן הקמת "בית ספר" לתקשורת
האם גלובס רוצה "כותרת" משלו? לאייס נודע כי היומון הכלכלי בוחן אפשרות להקים מעין בית ספר ומרכז הכשרות למקצועות התקשורת והעיתונות, כשבפרויקט זה מעורבת גם העיתונאית גל גבאי, אך לא ברור באיזו פונקציה. בשל זה הפרויקט נמצא בבדיקה.
גלובס החיל עליו בשנה האחרונה כללי אתיקה חדשים, ובשבועות האחרונים גם לעבוד עם פרויקט המשרוקית, כשהכיוון ברור: ניסיון ליישם מהלך לתקשורת הוגנת יותר, אבל גם כזו שמבקרת את המסוקרים ובוחנת את אמינות דבריהם. ההתנהלות הזאת מגיעה על רקע הירידה הכמעט קבועה באמון הציבור בתקשורת, פרשיות בזק-אלוביץ' (תיק 4,000) ונתניהו-מוזס (תיק 2,000), והביקורת התקשורתית על העיתונים וחברות החדשות.
בחודש יוני 2018 גיבש העיתון כללי אתיקה חדשים שנוסחו על ידי ד"ר תהילה שוורץ-אלטשולר. "כללי האתיקה שבקוד מיועדים לחזק את הספקנות העצמית של עיתונאי גלובס, לפצות על ההטיות האנושיות שלהם ולהוביל לשיפור יכולת ההגנה העצמית שלהם מפני שפע הגורמים העלולים להטעות אותם", הסבירה ד"ר שוורץ-אלטשולר בטור שפרסמה. "לא פחות, לחזק את זכותם להגנה חיצונית, הן בתוך המערכת, הן בעימות עם גופים חיצוניים, מסוקרים ואחרים".
בחודש ספטמבר פרסם העיתון נוהל חדש לסיקור הליכים פליליים שעיקרו התייחסות לחשודים כאל חפים מפשע עד שלא תוכח אשמתם. עורכת גלובס נעמה סיקולר אמרה בזמנו כי "במסגרת הזו אנו מחילים על עצמנו רגולציה עצמית ביחס לכל פרסום בכל הפלטפורמות של גלובס, ב-3 היבטים: פרסום תמונות חשודים, הדגשת הססטוס החקירתי בכל פרסום, לרבות חזקת החפות, ועדכון בדיעבד של ידיעות אודות חשדות בפלילים, כאשר לימים השתכלל בהם זיכוי או סגירת תיק מחוסר אשמה. אנו מבקשים לעשות זאת בנוהל מסודר ושקוף שהופץ היום לכל עובדי גלובס... מטרת הנוהל היא לייצר כללי טיפול אחידים לגבי כל אדם ולהעניק אמות מידה שוויוניות לטיפול בכל פנייה אלינו".
ואילו לפני 3 שבועות קלט גלובס לתוכו את פעילות מערכת בדיקת העובדות הישראלית 'המשרוקית', במסגרתו בכל יום חברי המערכת סורקים את כלי התקשורת והמדיה החברתית בחיפוש אחר אמירות עובדתיות של אישי ציבור - וכל אמירה שכזו זוכה לתחקיר מעמיק בעזרת מקורות מידע גלויים והתייעצות עם מומחים. לאחר השלמת התחקיר מקבלת כל אמירה ציון אחד מבין שישה: נכון, נכון ברובו, מטעה, חצי נכון, לא נכון ברובו ולא נכון. גלובס הוא כלי התקשורת הראשון בישראל עם מערכת פקטצ'קינג (Fact Checking) עצמאית. יו"ר גלובס אלונה בראון הסבירה כי המהלך הזה הוא חלק בלתי נפרד מהשבת אמון הציבור בתקשורת הישראלית ככלל והרחבת מעגלי ההשפעה של גלובס בפרט. לדבריה, המהלך עם 'המשרוקית' "היא אבן דרך נוספת המצטרפת לסדרה של מהלכים בהם, כינון קוד אתי, פרסום דוח אמון, הדגשת חזקת החפות, גיוון המיוצגים בוועידות וכנסי העיתון, ועוד".
- 9.גוליבר 23/02/2019 07:52הגב לתגובה זוקוד אמון, דוח אתי, ועכשיו הן רוצות ללמד את התקשורת איך מייצרים עיתונאים מזויפים. מלכת הפייק ניוז מקימה בית ספר לתקשורת. העיתון שלה בהפסדי עתק ללא שום אופק כלכלי. אבל תנו לה לעסוק בעוד יחצנות ריקה מתוכן. שתקח את המשרוקית שלה ותלך הבייתה לפתוח גן ילדים.
- 8.גבאי 23/02/2019 07:44הגב לתגובה זולכי הבייתה הרסת את גלובס
- 7.גיל 23/02/2019 07:42הגב לתגובה זושמתי שבקרוב הדפקטיות גם ממציאות את הגלגל
- 6.גל גבאי מיצתה עצמה 20/02/2019 17:12הגב לתגובה זומה לך ולבית ספר לתקשורת? מתי בפעם האחרונה עשית כתבה על מצב העיתונאים בישראל ושכרם. את שהרווחת פרוטות בתחילת דרכך הפכת את עורך לטובת הכסף הגדול.
- 5.אמן (ל"ת)הרב 19/02/2019 20:58הגב לתגובה זו
- 4.נו באמת 19/02/2019 17:38הגב לתגובה זולא אחת הם מתלקקים ומתחנפים לבעלי שררה, פוליטיים ועסקיים, בצורה מביכה. שישתדלו לעשות עיתונות טובה ולא חנפנית במקום להתעסק בשטויות לא רלוונטיות
- 3.מי ייסגר קודם בית הספר או גלובס? העסק מפסיד מליונים (ל"ת)אומללי אלונה 19/02/2019 16:49הגב לתגובה זו
- 2.כן, להכשיר עוד עובדי שכר מינימום שיפוטרו כמעט תמיד (ל"ת)וודוורד ברנסטין 19/02/2019 16:48הגב לתגובה זו
- 1.ראובן 19/02/2019 15:40הגב לתגובה זוובהקפדה. מבחינתם ראש הממשלה הוא לא יותר מאדם שהמשטרה מתנכלת לו ולכן חזקת החפות מוחקת ביקורת. ואף מילה על ציפורי

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.99% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.
