בניין גלובס בראשון לציון
צילום: אלכסנדר כץ

המהלך של גלובס: בוחן הקמת "בית ספר" לתקשורת

אחרי שאימץ קוד אתי ונוהל לסיקור חשודים בפלילים, וקלט לתוכו את מערכת בדיקת העובדות המשרוקית, מכוונים בגלובס גם לחינוך מקצועי והקניית יסודות עיתונות יחד עם גל גבאי
אלכסנדר כץ | (9)

האם גלובס רוצה "כותרת" משלו? לאייס נודע כי היומון הכלכלי בוחן אפשרות להקים מעין בית ספר ומרכז הכשרות למקצועות התקשורת והעיתונות, כשבפרויקט זה מעורבת גם העיתונאית גל גבאי, אך לא ברור באיזו פונקציה. בשל זה הפרויקט נמצא בבדיקה.

 

גלובס החיל עליו בשנה האחרונה כללי אתיקה חדשים, ובשבועות האחרונים גם לעבוד עם פרויקט המשרוקית, כשהכיוון ברור: ניסיון ליישם מהלך לתקשורת הוגנת יותר, אבל גם כזו שמבקרת את המסוקרים ובוחנת את אמינות דבריהם. ההתנהלות הזאת מגיעה על רקע הירידה הכמעט קבועה באמון הציבור בתקשורת, פרשיות בזק-אלוביץ' (תיק 4,000) ונתניהו-מוזס (תיק 2,000), והביקורת התקשורתית על העיתונים וחברות החדשות.

 

בחודש יוני 2018 גיבש העיתון כללי אתיקה חדשים שנוסחו על ידי ד"ר תהילה שוורץ-אלטשולר. "כללי האתיקה שבקוד מיועדים לחזק את הספקנות העצמית של עיתונאי גלובס, לפצות על ההטיות האנושיות שלהם ולהוביל לשיפור יכולת ההגנה העצמית שלהם מפני שפע הגורמים העלולים להטעות אותם", הסבירה ד"ר שוורץ-אלטשולר בטור שפרסמה. "לא פחות, לחזק את זכותם להגנה חיצונית, הן בתוך המערכת, הן בעימות עם גופים חיצוניים, מסוקרים ואחרים".

 

בחודש ספטמבר פרסם העיתון נוהל חדש לסיקור הליכים פליליים שעיקרו התייחסות לחשודים כאל חפים מפשע עד שלא תוכח אשמתם. עורכת גלובס נעמה סיקולר אמרה בזמנו כי "במסגרת הזו אנו מחילים על עצמנו רגולציה עצמית ביחס לכל פרסום בכל הפלטפורמות של גלובס, ב-3 היבטים: פרסום תמונות חשודים, הדגשת הססטוס החקירתי בכל פרסום, לרבות חזקת החפות, ועדכון בדיעבד של ידיעות אודות חשדות בפלילים, כאשר לימים השתכלל בהם זיכוי או סגירת תיק מחוסר אשמה. אנו מבקשים לעשות זאת בנוהל מסודר ושקוף שהופץ היום לכל עובדי גלובס... מטרת הנוהל היא לייצר כללי טיפול אחידים לגבי כל אדם ולהעניק אמות מידה שוויוניות לטיפול בכל פנייה אלינו".

 

ואילו לפני 3 שבועות קלט גלובס לתוכו את פעילות מערכת בדיקת העובדות הישראלית 'המשרוקית', במסגרתו בכל יום חברי המערכת סורקים את כלי התקשורת והמדיה החברתית בחיפוש אחר אמירות עובדתיות של אישי ציבור - וכל אמירה שכזו זוכה לתחקיר מעמיק בעזרת מקורות מידע גלויים והתייעצות עם מומחים. לאחר השלמת התחקיר מקבלת כל אמירה ציון אחד מבין שישה: נכון, נכון ברובו, מטעה, חצי נכון, לא נכון ברובו ולא נכון. גלובס הוא כלי התקשורת הראשון בישראל עם מערכת פקטצ'קינג (Fact Checking) עצמאית. יו"ר גלובס אלונה בראון הסבירה כי המהלך הזה הוא חלק בלתי נפרד מהשבת אמון הציבור בתקשורת הישראלית ככלל והרחבת מעגלי ההשפעה של גלובס בפרט. לדבריה, המהלך עם 'המשרוקית' "היא אבן דרך נוספת המצטרפת לסדרה של מהלכים בהם, כינון קוד אתי, פרסום דוח אמון, הדגשת חזקת החפות, גיוון המיוצגים בוועידות וכנסי העיתון, ועוד".

 

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    גוליבר 23/02/2019 07:52
    הגב לתגובה זו
    קוד אמון, דוח אתי, ועכשיו הן רוצות ללמד את התקשורת איך מייצרים עיתונאים מזויפים. מלכת הפייק ניוז מקימה בית ספר לתקשורת. העיתון שלה בהפסדי עתק ללא שום אופק כלכלי. אבל תנו לה לעסוק בעוד יחצנות ריקה מתוכן. שתקח את המשרוקית שלה ותלך הבייתה לפתוח גן ילדים.
  • 8.
    גבאי 23/02/2019 07:44
    הגב לתגובה זו
    לכי הבייתה הרסת את גלובס
  • 7.
    גיל 23/02/2019 07:42
    הגב לתגובה זו
    שמתי שבקרוב הדפקטיות גם ממציאות את הגלגל
  • 6.
    גל גבאי מיצתה עצמה 20/02/2019 17:12
    הגב לתגובה זו
    מה לך ולבית ספר לתקשורת? מתי בפעם האחרונה עשית כתבה על מצב העיתונאים בישראל ושכרם. את שהרווחת פרוטות בתחילת דרכך הפכת את עורך לטובת הכסף הגדול.
  • 5.
    אמן (ל"ת)
    הרב 19/02/2019 20:58
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    נו באמת 19/02/2019 17:38
    הגב לתגובה זו
    לא אחת הם מתלקקים ומתחנפים לבעלי שררה, פוליטיים ועסקיים, בצורה מביכה. שישתדלו לעשות עיתונות טובה ולא חנפנית במקום להתעסק בשטויות לא רלוונטיות
  • 3.
    מי ייסגר קודם בית הספר או גלובס? העסק מפסיד מליונים (ל"ת)
    אומללי אלונה 19/02/2019 16:49
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    כן, להכשיר עוד עובדי שכר מינימום שיפוטרו כמעט תמיד (ל"ת)
    וודוורד ברנסטין 19/02/2019 16:48
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ראובן 19/02/2019 15:40
    הגב לתגובה זו
    ובהקפדה. מבחינתם ראש הממשלה הוא לא יותר מאדם שהמשטרה מתנכלת לו ולכן חזקת החפות מוחקת ביקורת. ואף מילה על ציפורי
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״