המהלך של גלובס: בוחן הקמת "בית ספר" לתקשורת
האם גלובס רוצה "כותרת" משלו? לאייס נודע כי היומון הכלכלי בוחן אפשרות להקים מעין בית ספר ומרכז הכשרות למקצועות התקשורת והעיתונות, כשבפרויקט זה מעורבת גם העיתונאית גל גבאי, אך לא ברור באיזו פונקציה. בשל זה הפרויקט נמצא בבדיקה.
גלובס החיל עליו בשנה האחרונה כללי אתיקה חדשים, ובשבועות האחרונים גם לעבוד עם פרויקט המשרוקית, כשהכיוון ברור: ניסיון ליישם מהלך לתקשורת הוגנת יותר, אבל גם כזו שמבקרת את המסוקרים ובוחנת את אמינות דבריהם. ההתנהלות הזאת מגיעה על רקע הירידה הכמעט קבועה באמון הציבור בתקשורת, פרשיות בזק-אלוביץ' (תיק 4,000) ונתניהו-מוזס (תיק 2,000), והביקורת התקשורתית על העיתונים וחברות החדשות.
בחודש יוני 2018 גיבש העיתון כללי אתיקה חדשים שנוסחו על ידי ד"ר תהילה שוורץ-אלטשולר. "כללי האתיקה שבקוד מיועדים לחזק את הספקנות העצמית של עיתונאי גלובס, לפצות על ההטיות האנושיות שלהם ולהוביל לשיפור יכולת ההגנה העצמית שלהם מפני שפע הגורמים העלולים להטעות אותם", הסבירה ד"ר שוורץ-אלטשולר בטור שפרסמה. "לא פחות, לחזק את זכותם להגנה חיצונית, הן בתוך המערכת, הן בעימות עם גופים חיצוניים, מסוקרים ואחרים".
בחודש ספטמבר פרסם העיתון נוהל חדש לסיקור הליכים פליליים שעיקרו התייחסות לחשודים כאל חפים מפשע עד שלא תוכח אשמתם. עורכת גלובס נעמה סיקולר אמרה בזמנו כי "במסגרת הזו אנו מחילים על עצמנו רגולציה עצמית ביחס לכל פרסום בכל הפלטפורמות של גלובס, ב-3 היבטים: פרסום תמונות חשודים, הדגשת הססטוס החקירתי בכל פרסום, לרבות חזקת החפות, ועדכון בדיעבד של ידיעות אודות חשדות בפלילים, כאשר לימים השתכלל בהם זיכוי או סגירת תיק מחוסר אשמה. אנו מבקשים לעשות זאת בנוהל מסודר ושקוף שהופץ היום לכל עובדי גלובס... מטרת הנוהל היא לייצר כללי טיפול אחידים לגבי כל אדם ולהעניק אמות מידה שוויוניות לטיפול בכל פנייה אלינו".
ואילו לפני 3 שבועות קלט גלובס לתוכו את פעילות מערכת בדיקת העובדות הישראלית 'המשרוקית', במסגרתו בכל יום חברי המערכת סורקים את כלי התקשורת והמדיה החברתית בחיפוש אחר אמירות עובדתיות של אישי ציבור - וכל אמירה שכזו זוכה לתחקיר מעמיק בעזרת מקורות מידע גלויים והתייעצות עם מומחים. לאחר השלמת התחקיר מקבלת כל אמירה ציון אחד מבין שישה: נכון, נכון ברובו, מטעה, חצי נכון, לא נכון ברובו ולא נכון. גלובס הוא כלי התקשורת הראשון בישראל עם מערכת פקטצ'קינג (Fact Checking) עצמאית. יו"ר גלובס אלונה בראון הסבירה כי המהלך הזה הוא חלק בלתי נפרד מהשבת אמון הציבור בתקשורת הישראלית ככלל והרחבת מעגלי ההשפעה של גלובס בפרט. לדבריה, המהלך עם 'המשרוקית' "היא אבן דרך נוספת המצטרפת לסדרה של מהלכים בהם, כינון קוד אתי, פרסום דוח אמון, הדגשת חזקת החפות, גיוון המיוצגים בוועידות וכנסי העיתון, ועוד".
- 9.גוליבר 23/02/2019 07:52הגב לתגובה זוקוד אמון, דוח אתי, ועכשיו הן רוצות ללמד את התקשורת איך מייצרים עיתונאים מזויפים. מלכת הפייק ניוז מקימה בית ספר לתקשורת. העיתון שלה בהפסדי עתק ללא שום אופק כלכלי. אבל תנו לה לעסוק בעוד יחצנות ריקה מתוכן. שתקח את המשרוקית שלה ותלך הבייתה לפתוח גן ילדים.
- 8.גבאי 23/02/2019 07:44הגב לתגובה זולכי הבייתה הרסת את גלובס
- 7.גיל 23/02/2019 07:42הגב לתגובה זושמתי שבקרוב הדפקטיות גם ממציאות את הגלגל
- 6.גל גבאי מיצתה עצמה 20/02/2019 17:12הגב לתגובה זומה לך ולבית ספר לתקשורת? מתי בפעם האחרונה עשית כתבה על מצב העיתונאים בישראל ושכרם. את שהרווחת פרוטות בתחילת דרכך הפכת את עורך לטובת הכסף הגדול.
- 5.אמן (ל"ת)הרב 19/02/2019 20:58הגב לתגובה זו
- 4.נו באמת 19/02/2019 17:38הגב לתגובה זולא אחת הם מתלקקים ומתחנפים לבעלי שררה, פוליטיים ועסקיים, בצורה מביכה. שישתדלו לעשות עיתונות טובה ולא חנפנית במקום להתעסק בשטויות לא רלוונטיות
- 3.מי ייסגר קודם בית הספר או גלובס? העסק מפסיד מליונים (ל"ת)אומללי אלונה 19/02/2019 16:49הגב לתגובה זו
- 2.כן, להכשיר עוד עובדי שכר מינימום שיפוטרו כמעט תמיד (ל"ת)וודוורד ברנסטין 19/02/2019 16:48הגב לתגובה זו
- 1.ראובן 19/02/2019 15:40הגב לתגובה זוובהקפדה. מבחינתם ראש הממשלה הוא לא יותר מאדם שהמשטרה מתנכלת לו ולכן חזקת החפות מוחקת ביקורת. ואף מילה על ציפורי
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
