מדז'יבוז אשת השיווק של נוב' על עידוד נשים להתמודד בבחירות

עם זינוק במספר הנשים כראש רשות וחברות מועצה בתום הבחירות המקומיות, המהלך "תתמודדי" שהובילה מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה נחל הצלחה 
אלכסנדר כץ | (3)

ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי בחרה באוה מדז'יבוז', מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, לאשת השיווק של חודש נובמבר, בזכות הצלחת קמפיין "תתמודדי" שהוביל לעלייה של 40% במספר הנשים המתמודדות בבחירות לרשויות המקומיות. מדז'יבוז', משמשת כמנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה מזה כשנה. לפני כן הייתה יו"ר הרשות השנייה, ובעבר הייתה מנכ"לית מעריב, סמנכ"לית שידורי קשת ומנכ"לית רדיו תל אביב.

 

קמפיין "תתמודדי" שהובילה הרשות לקידום מעמד האישה בחודשים האחרונים, היה יוזמה ראשונה מסוגה שבה גוף רשמי של המדינה קורא לנשים להתמודד בבחירות לרשויות המקומיות. המהלך נוצר בשל חוסר שוויוניות בייצוג הנשי בשלטון המקומי שעמד עד לבחירות המוניציפאליות לפני כחודש על 13.5% נשים במועצות, ורק 2% נשים מבין ראשי הרשויות.

 

המהלך נוצר לא רק עבור הבחירות המקומיות הנוכחיות, אלא גם עם פוטנציאל עתידי – כשהבחירות לכנסת נמצאות באופק, ויתקיימו בשנה הקרובה. המהלך החריג גם דרש הרתמות של גופים שונים - בשל חשיבותו הציבורית.

 

על רקע קמפיין MeToo# והשפעתו על השיח הציבורי, הצליח קמפיין "תתמודדי" להוביל לעלייה של 40% במספר הנשים שהתמודדו לראשות הרשויות המקומיות ולעלייה של 20% בקרב המועמדות למועצות, מתוכן 36% מהמגזר הערבי שהוגדר כקהל יעד חשוב להעברת המסרים. לא מעט נשים ראו בקמפיין דחיפה אחרונה וחשובה להתלבטות שכבר הייתה קיימת קודם לכן האם נכון להיכנס לפעילות ציבורית.

 

המהלך כלל תשדירי טלוויזיה ואינטרנט בהשתתפות ליטל שוורץ ובמרכזם סרטונים הומוריסטיים שמעבירים את המסר החוזר "תתמודדי" ומציגים את האופן שבו נשים יכולות לתרום כחלק ממקבלי ההחלטות ביישוב שבו הן גרות. הקמפיין כלל גם פעילות נרחבת ברשתות החברתיות, במטרה לפנות לקהל יעד צעיר. הפעילות כללה שיתוף פעולה עם מובילות דעה חזקות ומוכרות באינסטגרם, בהן נשות תקשורת, דוגמניות, פוליטיקאיות ואמניות – ששיתפו את הקמפיין והצטלמו עם חולצות "תתמודדי".

 

בסיכומו של דבר, בבחירות הנוכחיות נבחרו 428 חברות מועצה ברחבי הארץ לעומת 327 בבחירות 2013. כמו כן נבחרו 14 ראשות רשויות, מתוך 68 שהתמודדו בבחירות לראשות מועצה. מדובר על עלייה ביחס ל-42 שהתמודדו בבחירות הקודמות, ומתוכן נבחרו רק שש.

"קמפיין 'תתמודדי' בהובלת אווה מדז'יבוז' מציג חדשנות, לפני הכל, מעצם קיומו", נכתב בנימוקי הוועדה. "עצם הבחירה של גורם רשמי שפעל לעידוד מעורבות פוליטית בקרב נשים, הוא דבר שלא נעשה כמותו בישראל וספק אם במקומות אחרים בעולם. הקמפיין מיסתנכרן באופן מושלם עם אג'נדת MeToo# אשר הציפה את השיח הציבורי בנושא היחס לנשים ובחיזוק מעמד האישה, במהלך השנה האחרונה".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מאיה 29/11/2018 11:53
    הגב לתגובה זו
    היא בכנס באיסלנד או משהו כזה.. על חשבון מי? מה מטרת הכנס? האם הארגון הוציא הודעה בעניין הרצח?
  • מה הקשר? היא לא המפכ"ל, את יודעת (ל"ת)
    מאיה 29/11/2018 14:42
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דני 28/11/2018 18:08
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לעוסקות ולעוסקים במלאכה!!
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.