מדז'יבוז אשת השיווק של נוב' על עידוד נשים להתמודד בבחירות
ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי בחרה באוה מדז'יבוז', מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, לאשת השיווק של חודש נובמבר, בזכות הצלחת קמפיין "תתמודדי" שהוביל לעלייה של 40% במספר הנשים המתמודדות בבחירות לרשויות המקומיות. מדז'יבוז', משמשת כמנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה מזה כשנה. לפני כן הייתה יו"ר הרשות השנייה, ובעבר הייתה מנכ"לית מעריב, סמנכ"לית שידורי קשת ומנכ"לית רדיו תל אביב.
קמפיין "תתמודדי" שהובילה הרשות לקידום מעמד האישה בחודשים האחרונים, היה יוזמה ראשונה מסוגה שבה גוף רשמי של המדינה קורא לנשים להתמודד בבחירות לרשויות המקומיות. המהלך נוצר בשל חוסר שוויוניות בייצוג הנשי בשלטון המקומי שעמד עד לבחירות המוניציפאליות לפני כחודש על 13.5% נשים במועצות, ורק 2% נשים מבין ראשי הרשויות.
המהלך נוצר לא רק עבור הבחירות המקומיות הנוכחיות, אלא גם עם פוטנציאל עתידי – כשהבחירות לכנסת נמצאות באופק, ויתקיימו בשנה הקרובה. המהלך החריג גם דרש הרתמות של גופים שונים - בשל חשיבותו הציבורית.
על רקע קמפיין MeToo# והשפעתו על השיח הציבורי, הצליח קמפיין "תתמודדי" להוביל לעלייה של 40% במספר הנשים שהתמודדו לראשות הרשויות המקומיות ולעלייה של 20% בקרב המועמדות למועצות, מתוכן 36% מהמגזר הערבי שהוגדר כקהל יעד חשוב להעברת המסרים. לא מעט נשים ראו בקמפיין דחיפה אחרונה וחשובה להתלבטות שכבר הייתה קיימת קודם לכן האם נכון להיכנס לפעילות ציבורית.
המהלך כלל תשדירי טלוויזיה ואינטרנט בהשתתפות ליטל שוורץ ובמרכזם סרטונים הומוריסטיים שמעבירים את המסר החוזר "תתמודדי" ומציגים את האופן שבו נשים יכולות לתרום כחלק ממקבלי ההחלטות ביישוב שבו הן גרות. הקמפיין כלל גם פעילות נרחבת ברשתות החברתיות, במטרה לפנות לקהל יעד צעיר. הפעילות כללה שיתוף פעולה עם מובילות דעה חזקות ומוכרות באינסטגרם, בהן נשות תקשורת, דוגמניות, פוליטיקאיות ואמניות – ששיתפו את הקמפיין והצטלמו עם חולצות "תתמודדי".
בסיכומו של דבר, בבחירות הנוכחיות נבחרו 428 חברות מועצה ברחבי הארץ לעומת 327 בבחירות 2013. כמו כן נבחרו 14 ראשות רשויות, מתוך 68 שהתמודדו בבחירות לראשות מועצה. מדובר על עלייה ביחס ל-42 שהתמודדו בבחירות הקודמות, ומתוכן נבחרו רק שש.
"קמפיין 'תתמודדי' בהובלת אווה מדז'יבוז' מציג חדשנות, לפני הכל, מעצם קיומו", נכתב בנימוקי הוועדה. "עצם הבחירה של גורם רשמי שפעל לעידוד מעורבות פוליטית בקרב נשים, הוא דבר שלא נעשה כמותו בישראל וספק אם במקומות אחרים בעולם. הקמפיין מיסתנכרן באופן מושלם עם אג'נדת MeToo# אשר הציפה את השיח הציבורי בנושא היחס לנשים ובחיזוק מעמד האישה, במהלך השנה האחרונה".
- 2.מאיה 29/11/2018 11:53הגב לתגובה זוהיא בכנס באיסלנד או משהו כזה.. על חשבון מי? מה מטרת הכנס? האם הארגון הוציא הודעה בעניין הרצח?
- מה הקשר? היא לא המפכ"ל, את יודעת (ל"ת)מאיה 29/11/2018 14:42הגב לתגובה זו
- 1.דני 28/11/2018 18:08הגב לתגובה זוכל הכבוד לעוסקות ולעוסקים במלאכה!!
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
