אוה מדז'יבוז'
צילום: ענבל מרמרי

מדז'יבוז אשת השיווק של נוב' על עידוד נשים להתמודד בבחירות

עם זינוק במספר הנשים כראש רשות וחברות מועצה בתום הבחירות המקומיות, המהלך "תתמודדי" שהובילה מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה נחל הצלחה 
אלכסנדר כץ | (3)

ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי בחרה באוה מדז'יבוז', מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, לאשת השיווק של חודש נובמבר, בזכות הצלחת קמפיין "תתמודדי" שהוביל לעלייה של 40% במספר הנשים המתמודדות בבחירות לרשויות המקומיות. מדז'יבוז', משמשת כמנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה מזה כשנה. לפני כן הייתה יו"ר הרשות השנייה, ובעבר הייתה מנכ"לית מעריב, סמנכ"לית שידורי קשת ומנכ"לית רדיו תל אביב.

 

קמפיין "תתמודדי" שהובילה הרשות לקידום מעמד האישה בחודשים האחרונים, היה יוזמה ראשונה מסוגה שבה גוף רשמי של המדינה קורא לנשים להתמודד בבחירות לרשויות המקומיות. המהלך נוצר בשל חוסר שוויוניות בייצוג הנשי בשלטון המקומי שעמד עד לבחירות המוניציפאליות לפני כחודש על 13.5% נשים במועצות, ורק 2% נשים מבין ראשי הרשויות.

 

המהלך נוצר לא רק עבור הבחירות המקומיות הנוכחיות, אלא גם עם פוטנציאל עתידי – כשהבחירות לכנסת נמצאות באופק, ויתקיימו בשנה הקרובה. המהלך החריג גם דרש הרתמות של גופים שונים - בשל חשיבותו הציבורית.

 

על רקע קמפיין MeToo# והשפעתו על השיח הציבורי, הצליח קמפיין "תתמודדי" להוביל לעלייה של 40% במספר הנשים שהתמודדו לראשות הרשויות המקומיות ולעלייה של 20% בקרב המועמדות למועצות, מתוכן 36% מהמגזר הערבי שהוגדר כקהל יעד חשוב להעברת המסרים. לא מעט נשים ראו בקמפיין דחיפה אחרונה וחשובה להתלבטות שכבר הייתה קיימת קודם לכן האם נכון להיכנס לפעילות ציבורית.

 

המהלך כלל תשדירי טלוויזיה ואינטרנט בהשתתפות ליטל שוורץ ובמרכזם סרטונים הומוריסטיים שמעבירים את המסר החוזר "תתמודדי" ומציגים את האופן שבו נשים יכולות לתרום כחלק ממקבלי ההחלטות ביישוב שבו הן גרות. הקמפיין כלל גם פעילות נרחבת ברשתות החברתיות, במטרה לפנות לקהל יעד צעיר. הפעילות כללה שיתוף פעולה עם מובילות דעה חזקות ומוכרות באינסטגרם, בהן נשות תקשורת, דוגמניות, פוליטיקאיות ואמניות – ששיתפו את הקמפיין והצטלמו עם חולצות "תתמודדי".

 

בסיכומו של דבר, בבחירות הנוכחיות נבחרו 428 חברות מועצה ברחבי הארץ לעומת 327 בבחירות 2013. כמו כן נבחרו 14 ראשות רשויות, מתוך 68 שהתמודדו בבחירות לראשות מועצה. מדובר על עלייה ביחס ל-42 שהתמודדו בבחירות הקודמות, ומתוכן נבחרו רק שש.

"קמפיין 'תתמודדי' בהובלת אווה מדז'יבוז' מציג חדשנות, לפני הכל, מעצם קיומו", נכתב בנימוקי הוועדה. "עצם הבחירה של גורם רשמי שפעל לעידוד מעורבות פוליטית בקרב נשים, הוא דבר שלא נעשה כמותו בישראל וספק אם במקומות אחרים בעולם. הקמפיין מיסתנכרן באופן מושלם עם אג'נדת MeToo# אשר הציפה את השיח הציבורי בנושא היחס לנשים ובחיזוק מעמד האישה, במהלך השנה האחרונה".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מאיה 29/11/2018 11:53
    הגב לתגובה זו
    היא בכנס באיסלנד או משהו כזה.. על חשבון מי? מה מטרת הכנס? האם הארגון הוציא הודעה בעניין הרצח?
  • מה הקשר? היא לא המפכ"ל, את יודעת (ל"ת)
    מאיה 29/11/2018 14:42
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דני 28/11/2018 18:08
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לעוסקות ולעוסקים במלאכה!!
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.