TV

הקסם לא פג: פרסומת ג'ון לואיס עם אלטון ג'ון נפלאה ומרגשת

פרסומת הכריסמס החדשה, כמו רוב קודמותיה, היא דוגמה מעולה לקריאייטיב נקי, על נצחי, כזה שלוחץ על כל הכפתורים הנכונים באמצעות תסריט מרגש
משה בנימין |

בפעם הבאה שמישהו ישאל אתכם מהו קריאייטיב (טוב), תוכלו להפנות אותו לפרסומת החדשה של רשת בתי הכל בו הבריטית ג'ון לואיס בבטחון מלא. חג המולד מתקרב וכמדי שנה הרשת משיקה את הקמפיין השנתי המסורתי שלה שכולם, ולא מדובר בהגזמה, מחכים לו.

הפרסומת החדשה, כמו רוב קודמותיה, היא דוגמה מעולה לקריאייטיב "נקי", על נצחי, כזה שלוחץ על כל הכפתורים הנכונים באמצעות סיפור טוב ותסריט מרגש, ואם יש לכם את אלטון ג'ון לשירותכם, זה תמיד יכול לעזור.

הזמר האנגלי המפורסם מככב בפרסומת החדשה של הרשת לצלילי אחד השירים המוכרים והמצליחים שלו: Your Song. הסרט מתחיל כשג'ון מתיישב לנגן את השיר על הפסנתר בביתו ולצלילי הפתיחה המפורסמת על הקלידים, אנחנו חוזרים עם ג'ון בזמן לרגעים המרגשים בחייו, לאורך הקריירה הענפה שלו, לדמויות הרבות שאותן החליף, להופעות האצטדיון ההמוניות, עד לימיו כנער שמנגן למשפחה במסיבה ביתית ומשם לימיו כילד שמנגן רסיטל באולם, עד לסצינה האחרונה שבה נראית דמותו של ג'ון, כילד קטן יורד במדרגות ביתו לסלון, בבוקר חג המולד, שם מחכות אמו וסבתו עם המתנה ששינתה את חייו. 

 

לג'ון לואיס יש היסטוריה של פרסומות מרגשות שזוכות לחיבוק חם מהקהל. הפרסומות מלוות בפסקול שמבוסס על קאברים לשירים מוכרים שבעצמם זוכים להצלחה ולהשמעות ברדיו, כגון "One Day I'll Fly Away" של רנדי קרופורד או  Half the World Away של Oasis.  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.