איך ריהאנה ואיימי שומר יפגעו בהכנסות הסופרבול מפרסום

הזמרת דחתה הצעה להופיע במחצית והשחקנית הודיעה שלא תשתתף בפרסומת סופרבול יחד עם קריאה לפגוע בכיס של ה-NFL באמצעות הפרסום. ב-CBS צופים בחשש
משה בנימין |

פרשת קולין קפרניק, שחקן הפוטבול שכרע ברך בזמן השמעת ההמנון במשחק, במחאה על אלימות שוטרים כנגד אפרו-אמריקנים לא יורדת מהכותרות. לאחר הפרסומת השנויה במחלוקת שהקפיצה את מניית נייקי לשיא, קפרניק מקבל תמיכה מ"אגף התרבות" מצידן של הזמרת ריהאנה והשחקנית איימי שומר.

לפני מספר ימים דווח כי הזמרת ריהאנה דחתה את הצעת ה-NFL לשמש כמופע המרכזי של המחצית במשחק הסופרבול (והוחלפה על ידי הלהקה Maroon5) כאקט של סולידריות עם מאבקו של קפרניק שמאז כריעת הברך בשנת 2016 איבד את מקומו בקבוצה (san francisco 49ers), לא הצליח להשיג חוזה חדש באף קבוצה מאז ובגדול הוקא החוצה על ידי ה-NFL שלא גיבה את מאבקו. ביום שישי האחרון, נעמדה לצידו של קפרניק גם השחקנית והקומיקאית איימי שומר, אחת מהמפורסמות בקולנוע ובטלוויזיה האמריקאית ויחד עם ריהאנה החלה להטות את המשקל לטובת קפרניק וכנגד ה-NFL, ארבעה חודשים בלבד לפני הסופרבול.

"לפגוע ב-NFL באמצעות המפרסמים"

התמיכה של שומר בקפרניק לא הסתכמה בטפיחה על השכם אלא באה לידי ביטוי בקריאה לפגוע ל-NFL בכיס. בפוסט שהעלתה באינסטגרם, עליו קיבלה 257 אלף לייקים, סיפרה שומר כי הורתה לסוכנה שלא לקבל עבורה שום הצעה להופעה בפרסומת בסופרבול. שומר כתבה בפוסט: "אני תוהה מדוע אין עוד שחקנים לבנים שכורעים ברך בהמנון. ברגע שאתה עד לעומקו של חוסר השוויון והגזענות האינסופית כלפי אנשים שאינם לבנים, שלא לדבר על אלימות השוטרים וההרג, למה שלא תכרע לצד אחיך?".

  

בניסיון לגייס תמיכה רחבה יותר ומשקל רב יותר כנגד ה-NFL, שומר הוסיפה, כי: "אני חושבת שזה יהיה מגניב אם Maroon5 יבטלו את ההופעה בסופרבול כמו שעשתה ריהאנה". על אי רצונה להופיע בפרסומת סופרבול כתבה שומר: "הודעתי לנציגיי שלא אופיע בפרסומת סופרבול השנה. אני יודעת שזה בטח נשמע כמו מעשה הקרבה פריבלגי אבל זה כל מה שיש לי להציע. לפגוע ב-NFL באמצעות המפרסמים היא הדרך היחידה לפגוע בהם באמת".

הסופרבול ב-2019 ישודר ברשת CBS וייערך באטלנטה. עם מעל ל-100 מיליון צופים מדי שנה מדובר באירוע המדיה הנצפה ביותר בפער ניכר מהמקום השני, האוסקר עם 30 מיליון "בלבד". ההייפ המסורתי סביב הפרסום מתחיל שבועות לפני, מייצר שיחה במהלך המשחק ואף שבועות אחריו. המפרסמים עומדים בתור ברשימת המתנה עם הצ'ק ביד מוכנים ומזומנים לשלם את הסכומים האסטרונומיים שמזנקים משנה לשנה עם תג מחיר שעומד כבר על כ-5 מיליון דולר - עלות לחצי דקת פרסום שיחד עם עלויות ההפקה והקידום מסביב יכולות להגיע ל-10 מיליון דולר לכל מפרסם. 

הפרסום בסופרבול הוא אירוע השיא של תעשיית הפרסום בארה"ב, ובכלל, אירוע מרכזי בתרבות האמריקאית. הספוטים המושקעים מעוררים דיון ולעתים גם ביקורת במקרים שנויים במחלוקת אך קשה לזכור מתי הייתה הפעם האחרונה, אם בכלל, שבה סלבס מהשורה הראשונה כגון ריהאנה ושומר יצאו כנגד ליגת הפוטבול וסימנו את הסופרבול כמטרה. 

אפקט הפרפר עולה עשרות מיליוני דולרים

באמריקה הקפיטליסטית והתאגידית בה הכל סחיר ומדיד, משק כנפי הפרפר שמתחיל בפוסט אינסטגרם וכותרת על סירוב להופיע בסופרבול יכול להניע תגובת שרשרת שהיא בדיוק הדבר האחרון ש-CBS רוצה כעת, בחודשים החמים שבהם סוכני המכירות שלה צריכים "להעיף" את מלאי זמן האוויר שיש ברשותה ולהציע אותו במחיר הגבוה ביותר שהיא יכולה למפרסמים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

אווירה יוצרת מומנטום ומומנטום יוצר אווירה. הבחירה של נייקי בקפרניק החלה בהרמת גבה והסתיימה בזינוק מחיר המנייה לשיא כל הזמנים. אחרי שענקית הספורט, שבתורה יכולה לייצג את "אמריקה" כמושג על כל המשתמע מכך הפכה את קפרניק "לאיש הנכון", זה לגיטימי להיות בצידו ונגד ה-NFL. עבור האחרונה מצב כזה הוא "אם כל הפחדים כולם". 

השאלה והחשש הגדול של CBS היא מה חושבים המפרסמים על הטוויסט הזה בעלילה. מן הסתם אף אחד מהם לא ירוץ השבוע להצהיר שהוא כבר סגור בסופרבול אלא יחכה בשקט, על הגדר, כדי לראות מה השלב הבא. האם כוכבים נוספים יעמדו לצד קפרניק? האם יצוצו מותגים מסחריים שמפרסמים מדי שנה ויודעו שהם בחוץ? מה תעשה נייקי? האם CBS תתקשה בעקבות זאת למכור את הספוטים? האם המחיר יירד בהתאם ללחץ של הרשת למכור את המלאי ועוד ועוד. בסופו של יום, אפשר לומר, זה לקח לו שנתיים אבל קפרניק ניצח. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.