"אי סגירת ערוץ עשר משמעותה סגירת חדשות עשר"
עשרות מעובדי חברת החדשות של ערוץ עשר המתינו בכניסה לדיון של מועצת הרשות השנייה בסוגיית מיזוג רשת וערוץ עשר, ומחו על ההתנגדות של יו"ר הרשות יוליה שמאלוב ברקוביץ' למיזוג זה. שמאלוב ברקוביץ' אישרה לעובדים להיכנס לישיבה ולהביע את דעתם בנושא.
ברקוביץ' אמרה בדיון כי "ערוץ עשר חשוב למועצת הרשות השנייה. אנחנו לא רוצים לראות סגירת המסך של ערוץ עשר". על כך ענה לא כתב הכלכלי של החדשות ומי שהיה עד לאחרונה יו"ר ועד העובדים, מתן חודורוב: "אי סגירת ערוץ עשר משמעותה סגירת חדשות עשר. סגירת ערוץ עשר משמעותה המשך פעילות חדשות עשר בערוץ הממוזג (עם רשת)".
שמאלוב ברקוביץ' עדיין מאמינה כי אסור למזג את 2 הערוצים, וזאת למרות אישור הממונה על ההגבלים העסקיים לפני כחודשיים שאישרה מיזוג כזה. בשבועות האחרונים היא נתלית בפרוצדורה משפטית כדי למנוע מיזוג כזה. לטענתה, מועצת הרשות השנייה אינה יכולה לדון בסוגיית המיזוג משום שחוק הרשות השנייה קובע כי כאשר ערוץ נסגר, הרשות חייבת לבצע הליך מכרזי על האפיק שמתפנה (במקרה זה – 14), והזוכה באפיק זה יוכל לרכוש את חברת החדשות.
- מאזינים לרדיו? אילו תחנות הכי פעילות ומי הכי פופולארית בכל אזור?
- עונה פופולרית, סוערת ואלימה: אלפי תלונות נגד האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי שכתבה את חוות הדעת של עובדי ערוץ עשר, היא עו"ד נגה שרובינשטיין, מי שהייתה היועצת המשפטית של משרד התקשורת ואחראית על לא מעט חוקים בתחום התקשורת. בישיבה היום אמרה כי "בקשת המיזוג מחויבת המציאות, זו הזכות של בעלי המניות". לחברי המועצה אמרה: "אתם בעלי הסמכות והחובה לאפשר פלורליזם להמשיך העסקה של העובדים. אתם מחויבים לאפשר העברת אמצעי שליטה. זה מה שיאפשר את גיוון בחברת החדשות והמשך העסקה של עובדים אלה".
היום ענתה שמאלוב ברקוביץ' לעובדים שביקשו ממועצת הרשות להיות ענייניים בדיון: "כל החלטה שתתקבל, תהיה עניינית. אנחנו (מועצת הרשות השנייה ועובדי עשר) באותו צד. אין אחד במועצה שאין לו אמפתיה כלפיכם". חודורוב שאל אותה - "האם תהיה הצבעה או שהמועצה לא תצביע מטעמים פרוצדורליים משפטיים?". על כך ענתה ברקוביץ': "לא יודעת עדיין".
הפסדי הענק של ערוצי הטלוויזיה השונים, בעיקר מאז פיצול ערוץ 2 בחודש נובמבר שעבר והמעבר ל-3 ערוצים מסחריים, קשור לדברי שמאלוב ברקוביץ' בכלל בוועדה למדרוג, שמדידת הרייטינג של ערוץ עשר אינה ריאלית ולמעשה פוגעת בהכנסותיו – לדבריה. "יש פה כשל שוק בולט שאף אחד לא טיפל בו. הערוצים הפסידו גם לפני הפיצול. אחד מכשלי השוק זה הרייטינג. אנחנו חברים בוועדת המדרוג, ומשלמים המון כסף. אנחנו יודעים בצורה ברורה שהרייטינג נמדד לא נכון. אין שום קורלציה בין - אפילו משאל ברחוב של מה אתה צופה - לרייטינג האמיתי שלכם".
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
שמאלוב ברקוביץ' אמרה כי יש לבחון את הסוגיה בצורה מקיפה יותר, מה שהדליק את עובדי ערוץ עשר הנוכחיים, שטענו כי בדיקה כזו עשויה לקחת זמן רב, כשלמהלך המיזוג ולעתידו של ערוץ עשר, אין את הזמן הזה כעת. עם סיום הדיון עם עובדי עשר, הם עזבו את חדר הישיבות, ונשארו בו חברי מועצת הרשות השנייה למשך דיון בסוגיה.
כזכור, שמאלוב ברקוביץ' והמנכ"ל בפועל ניר שוויקי אף הציעו בצורה לא רשמית לערוץ עשר להפוך לערוץ חדשות, אולם כפי שפורסם באייס, בשנים האחרונות נעשו מספר בדיקות כאלה בתוך ערוץ עשר, שהעלו כי אין למהלך כזה התכנות כלכלית. הבדיקה האחרונה לפני כשנתיים הייתה מעמיקה ובחנה "השתלטות" של חברת החדשות על שאר תכני הערוץ.
- 1.אני 08/10/2018 08:48הגב לתגובה זוכתבי חצר עבדים לאדוניהם הטייקונים, כשהתקשורת מסואבת המדינה מסואבת.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
