תקציב הפרסום של אוניברסיטת חיפה יוצא למכרז
תקציב הפרסום של אוניברסיטת חיפה יוצא למכרז - כך נודע לאייס. בשנים האחרונות, משרד הפרסום AVRAHAM משמש כמשרד הפרסום המרכזי של האוניברסיטה, לצד משרדים נוספים כגון גיתם וירקוני החיפאי שחלקם אינו משמעותי.
היקף התקציב של האוניברסיטה אינו יציב וב-3 השנים האחרונות הספיק לרשום קיטון וגידול. כך למשל, על פי יפעת בקרת פרסום, ב-2015 עמד התקציב על כ-4.6 מיליון שקלים במחירי מחירון. ב-2016 קטן התקציב ל-3.5 מיליון שקלים וב-2017 עמד על סכום זהה. לעומת זאת, בשנת 2018 ולמשך 7 חודשים בלבד, עד לנקודת זמן זו עמד התקציב על כ-5.1 מיליון שקלים במחירי מחירון, המהווים בפועל כ-1.3 מיליון שקלים.
תנאי הסף שדורשת האוניברסיטה מהמתמודדים במכרז אינם בלתי סבירים וכוללים, בין השאר: טיפול ב-3 לקוחות לפחות ב-5 השנים האחרונות למשך שנתיים רצופות, בתקציב שעולה על 1.75 מיליון שקלים, במהלך שנה אחת לפחות מתוך השתיים. כמו כן, שירותי פרסום דיגיטל שהוענקו ל-3 לקוחות לפחות במהלך 5 השנים שקדמו למכרז, שלכל אחד מהם תקציב פרסום דיגיטל שנתי של 1.3 מיליון שקל לפחות.
ציוני המכרז יחולקו למשקל של 60% להצעת האיכות ו-40% להצעת המחיר. 5 ההצעות שיקבלו את הציון הגבוה ביותר בשלב א' של קטגוריית האיכות יעברו לשלב הבא בקטגוריה שיכלול מצגת ובה אסטרטגיה פרסומית וקונספט קריאייטיבי לפי בריף של האוניברסיטה. ההתקשרות עם המשרד הזוכה תחל ב-24 חודשים עם אופציה להארכה של האוניברסיטה עד ל-5 שנים סה"כ.
- "ביג" התקפלה: חנויות יוכלו לפתוח מחר, מי שישבות - לא ישלם שכירות
- אוניברסיטת חיפה החלה לעבוד עם משרד היח"צ פאר לוין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
