גל פיטורים בדרך? גולן יוכפז, יוסי ורשבסקי ומתן חודורוב
צילום: אלכסנדר כץ
פרסום ראשון

הערכות בעקבות מיזוג רשת-עשר: מעל 100 עובדים יפוטרו

נכון לעכשיו, ברשת מועסקים כ-220 עובדים בנוסף לכ-50 פרילנסרים. בערוץ עשר עובדים כ-450 עובדים, מהם כ-100 של הערוץ והיתר של חברת החדשות
אלכסנדר כץ | (10)

המיזוג המסתמן בין רשת 13 לערוץ עשר עשוי לעלות גם בתכנית התייעלות נרחבת. לאייס נודע כי גל פיטורים שעומד בפתח, יכלול מעל 100 עובדים המועסקים בקבוצה החדשה, כאשר רובם יהיו מעשר. 

נכון לעכשיו, ברשת 13 שתהיה בעלת השליטה בערוץ הממוזג, מועסקים כ-220 עובדים בנוסף לכ-50 פרילנסרים. בערוץ עשר עובדים כ-450 עובדים, מהם 100 בערוץ עצמו, והיתר - כ-350 - בחברת החדשות. על פי הערכות בשוק וגם בתוך 2 הערוצים, מצבת העובדים הזו תיחתך באופן משמעותי במסגרת המיזוג כדי להרזות ולייעל את המנגנון. 

התסריט המסתמן הוא שחברת החדשות של ערוץ עשר שצפויה לשמש כאחת הרגליים החזקות של הגוף המאוחד תיאלץ להיפרד מ-10%-15%, כך שיהיה מדובר בכ-50 עובדים. יתרת המספר תגיע מערוץ עשר, ובודדים בלבד, אם בכלל, מרשת. .

הסיבה לקיצוצים תהיה כמובן בשל הקיצוץ הרוחבי שיושת על החברה המאוחדת, בשל כפל התפקידים והמחלקות, בגזרת התוכן המקצועית, במכירות ומטבע הדברים גם בהנהלה והאדמיניסטרציה. בשורה התחתונה הצפי הוא שמתוך מערכת ממוזגת של כ-700 עובדים (קבועים ופרילנסרים), כ-100-150 ימצאו את עצמם ללא משרה לכשיושלם ההליך. 

בתוך כך, לפני שעה קלה, כינס יוסי ורשבסקי, מנכ"ל ערוץ עשר את עובדי הערוץ וחברת החדשות. "עסקת המיזוג היא בלתי נמנעת במצב שוק הטלוויזיה שנושא על עצמו הפסדי עתק" אמר ורשבסקי לעובדים והוסיף עוד "אני רוצה להניח שהעסקה תאושר במהירות אצל הממונה על ההגבלים העסקיים". ורשבסקי גם הבטיח לעובדי הערוץ והחדשות שיישמרו כל זכויותיהם.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    הכלבים הכתבנים של הפייק - לרחוב!!!! (ל"ת)
    תענוג!!! 16/06/2018 08:05
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    שלמה 15/06/2018 17:02
    הגב לתגובה זו
    לסגור ולפטר את כל בני אלף פרוצות דרוקר וחבריו הבוגדים ערוץ 12 ערוץ 13 לזרוק אותם לים או להעביר לעזה כולם כלבים של החאמס bds
  • 7.
    סלומון 14/06/2018 13:27
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן שערוץ 10 ישנה את פניו. הראשונים ללכת חייבים להיות אלו שאוכלים תקציבים ענקיים. למשל, רביב דרוקר וברוך קרע שמבזבזים מיליונים רק כדי לפגוע בממשלת ישראל ובעומד בראשה. יש להם מספיק דרכים להמשיך ולבצע את משימתם (הפלת ממשלת ישראל) למשל, הקרן לישראל החדשה ימח שמם וזיכרם. שונאי ישראל מנוולים.
  • 6.
    אבי צבי? 14/06/2018 10:15
    הגב לתגובה זו
    לא מובן בכלל. איפה בעלי המניות בכל הסיפור הזה? הם עיוורים?
  • 5.
    כשמערבבים גיפלתע פיש עם סחוג יוצא משהו מאוד דוחה... (ל"ת)
    דנה 13/06/2018 16:18
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מבין 13/06/2018 16:15
    הגב לתגובה זו
    לא הייתי תופר חליפות. להבנתי את המצב בהיבט המשפטי זה יכול לקרות אך ורק בהסכמת הממונה וביצירת תקדים מסוכן מאין כמותו. מביך שאנשי ערוץ 10 שחשבתי שהם אנשי חוק, מוכנים לשתף פעולה עם צעד כל כך אלים ודורסני. ראינו את עמדתם בנושא הגז שעסק באותה השאלה בדיוק. היהפוך החודורוב עורו והמתן חבורבורותיו?
  • 3.
    עורך מהדורה כושל (ל"ת)
    ליאור לנדברג הביתה 13/06/2018 14:46
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    tom 13/06/2018 14:42
    הגב לתגובה זו
    מה הולך להיות איתם? יתאחדו? יסגרו שניהם? מה עם העובדים והכתבים?
  • לפח! וחסל (ל"ת)
    מה איתם? 16/06/2018 08:05
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רמי 13/06/2018 13:22
    הגב לתגובה זו
    למה שאנחנו נקבל פחות ערוצים? אם רוצים שיסגרו או יתייעלו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.