גל פיטורים בדרך? גולן יוכפז, יוסי ורשבסקי ומתן חודורוב
צילום: אלכסנדר כץ
פרסום ראשון

הערכות בעקבות מיזוג רשת-עשר: מעל 100 עובדים יפוטרו

נכון לעכשיו, ברשת מועסקים כ-220 עובדים בנוסף לכ-50 פרילנסרים. בערוץ עשר עובדים כ-450 עובדים, מהם כ-100 של הערוץ והיתר של חברת החדשות
אלכסנדר כץ | (10)

המיזוג המסתמן בין רשת 13 לערוץ עשר עשוי לעלות גם בתכנית התייעלות נרחבת. לאייס נודע כי גל פיטורים שעומד בפתח, יכלול מעל 100 עובדים המועסקים בקבוצה החדשה, כאשר רובם יהיו מעשר. 

נכון לעכשיו, ברשת 13 שתהיה בעלת השליטה בערוץ הממוזג, מועסקים כ-220 עובדים בנוסף לכ-50 פרילנסרים. בערוץ עשר עובדים כ-450 עובדים, מהם 100 בערוץ עצמו, והיתר - כ-350 - בחברת החדשות. על פי הערכות בשוק וגם בתוך 2 הערוצים, מצבת העובדים הזו תיחתך באופן משמעותי במסגרת המיזוג כדי להרזות ולייעל את המנגנון. 

התסריט המסתמן הוא שחברת החדשות של ערוץ עשר שצפויה לשמש כאחת הרגליים החזקות של הגוף המאוחד תיאלץ להיפרד מ-10%-15%, כך שיהיה מדובר בכ-50 עובדים. יתרת המספר תגיע מערוץ עשר, ובודדים בלבד, אם בכלל, מרשת. .

הסיבה לקיצוצים תהיה כמובן בשל הקיצוץ הרוחבי שיושת על החברה המאוחדת, בשל כפל התפקידים והמחלקות, בגזרת התוכן המקצועית, במכירות ומטבע הדברים גם בהנהלה והאדמיניסטרציה. בשורה התחתונה הצפי הוא שמתוך מערכת ממוזגת של כ-700 עובדים (קבועים ופרילנסרים), כ-100-150 ימצאו את עצמם ללא משרה לכשיושלם ההליך. 

בתוך כך, לפני שעה קלה, כינס יוסי ורשבסקי, מנכ"ל ערוץ עשר את עובדי הערוץ וחברת החדשות. "עסקת המיזוג היא בלתי נמנעת במצב שוק הטלוויזיה שנושא על עצמו הפסדי עתק" אמר ורשבסקי לעובדים והוסיף עוד "אני רוצה להניח שהעסקה תאושר במהירות אצל הממונה על ההגבלים העסקיים". ורשבסקי גם הבטיח לעובדי הערוץ והחדשות שיישמרו כל זכויותיהם.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    הכלבים הכתבנים של הפייק - לרחוב!!!! (ל"ת)
    תענוג!!! 16/06/2018 08:05
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    שלמה 15/06/2018 17:02
    הגב לתגובה זו
    לסגור ולפטר את כל בני אלף פרוצות דרוקר וחבריו הבוגדים ערוץ 12 ערוץ 13 לזרוק אותם לים או להעביר לעזה כולם כלבים של החאמס bds
  • 7.
    סלומון 14/06/2018 13:27
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן שערוץ 10 ישנה את פניו. הראשונים ללכת חייבים להיות אלו שאוכלים תקציבים ענקיים. למשל, רביב דרוקר וברוך קרע שמבזבזים מיליונים רק כדי לפגוע בממשלת ישראל ובעומד בראשה. יש להם מספיק דרכים להמשיך ולבצע את משימתם (הפלת ממשלת ישראל) למשל, הקרן לישראל החדשה ימח שמם וזיכרם. שונאי ישראל מנוולים.
  • 6.
    אבי צבי? 14/06/2018 10:15
    הגב לתגובה זו
    לא מובן בכלל. איפה בעלי המניות בכל הסיפור הזה? הם עיוורים?
  • 5.
    כשמערבבים גיפלתע פיש עם סחוג יוצא משהו מאוד דוחה... (ל"ת)
    דנה 13/06/2018 16:18
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מבין 13/06/2018 16:15
    הגב לתגובה זו
    לא הייתי תופר חליפות. להבנתי את המצב בהיבט המשפטי זה יכול לקרות אך ורק בהסכמת הממונה וביצירת תקדים מסוכן מאין כמותו. מביך שאנשי ערוץ 10 שחשבתי שהם אנשי חוק, מוכנים לשתף פעולה עם צעד כל כך אלים ודורסני. ראינו את עמדתם בנושא הגז שעסק באותה השאלה בדיוק. היהפוך החודורוב עורו והמתן חבורבורותיו?
  • 3.
    עורך מהדורה כושל (ל"ת)
    ליאור לנדברג הביתה 13/06/2018 14:46
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    tom 13/06/2018 14:42
    הגב לתגובה זו
    מה הולך להיות איתם? יתאחדו? יסגרו שניהם? מה עם העובדים והכתבים?
  • לפח! וחסל (ל"ת)
    מה איתם? 16/06/2018 08:05
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רמי 13/06/2018 13:22
    הגב לתגובה זו
    למה שאנחנו נקבל פחות ערוצים? אם רוצים שיסגרו או יתייעלו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.