בתוך 3 חודשים: גל"צ תחל את המעבר לי-ם - למתחם בית החייל
שר הביטחון אביגדור ליברמן החליט להעתיק את תחנת הרדיו גלי צה"ל מהבניין הוותיק ברחוב יהודה ימית ביפו, לבניין חדש שיקים משרד הביטחון במתחם בית החייל החדש בכניסה לירושלים. בתחילה תוכנן שהתחנה תעבור למוזיאון אסירי המחתרות בירושלים, אולם אופציה זו נפסלה.
התחנה משדרת עשרות שנים מרחוב יהודה ימית ביפו, מאולפנים ישנים ורוויי בעיות. לפני כשנה וחצי קיבל שר הביטחון הקודם בוגי יעלון החלטה להעבירה ללוד, במסגרת התכנית לחיזוקה של העיר, ולאחר כניסתו של ליברמן לתפקיד, ירושלים עלתה על הפרק כחלק מהרצון להעביר מוסדות שלטון וגופי שידור ציבוריים לעיר. בחודשים האחרונים קיימו משרד הביטחון, אכ"א בצה"ל וגלי צה"ל, יחד עם עיריית ירושלים, עבודת מטה רחבה, שבחנה חלופות שונות להעתקת שידורי התחנה הצבאית לירושלים. עבודת המטה נעשתה בשיתוף עובדי התחנה וארגון אזרחים עובדי צה"ל.
על-פי החלופה הנבחרת אותה אישר השר ליברמן, בית גל"צ החדש יוקם במתחם בית החייל המתחדש בירושלים שישנה את פניו ויהפוך לקריה ביטחונית, שבה יוקמו גם לשכת הגיוס החדשה, בית לחיילים בודדים ועוד. בית גל"צ יתפרס על שטח של כ-2,500 מ"ר. בבניין יוקמו אולפני רדיו מתקדמים לגלי צה"ל וגלגלצ- וכן למערך השידור הדיגיטלי.
תכנון והקמת מבנה התחנה החדש יארכו כ-3 שנים. עד להשלמת הפרויקט סיכמו שר הביטחון ומפקד התחנה שמעון אלקבץ כי בתוך כ-3 חודשים, תחל גלי צה"ל לשדר את מהדורות החדשות שלה מאולפניה הקיימים בירושלים, שיעברו התאמה לשידורי חדשות.
- השם של אביגדור ליברמן נפגע - כמה הוא שווה?
- ליברמן קורא למוסדיים להשקיע בהייטק הישראלי: האם זה מהלך נכון?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שר הביטחון, אביגדור ליברמן מסר: "עם כניסתי לתפקיד שר הביטחון, החלטתי שגלי צה"ל, כתחנת השידור הציבורי המובילה בישראל, חייבת לשדר מירושלים בירתנו. היום אני שמח לבשר שהרכבת הזאת יצאה לדרך. עד להקמת מבנה הקבע של התחנה בתוך כ-3 שנים, מהדורות החדשות והתכניות יעברו בהדרגה לאולפנים הקיימים. נמשיך לחזק את ירושלים בכל דרך".
מפקד גלי צה"ל אלקבץ הוסיף: "מקומו הטבעי של השידור הציבורי הוא בבירת ישראל. בתחנות גלי צה"ל וגלגלצ משרתים חיילים וחיילות מכל רחבי הארץ, המשקפים את פניה של מדינת ישראל על כל גווניה. נמשיך להיות הבית של החיילים".
- 2.שלא נדע (ל"ת)דנה 03/06/2018 15:05הגב לתגובה זו
- 1.חחח....ברחתי בזמן (ל"ת)קובלנץ 03/06/2018 13:26הגב לתגובה זו
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
