הטעויות הגדולות בתהליך בניית אתר – ואיך לא לעצבן את גוגל
דירוג בגוגל, התאמה למכשירים ניידים, תמונות גדולות, עיצוב כבד ואיכות התוכן – מור מריג' מסבירה מה צריך לעשות וממה צריך להימנע בבניית אתר וורדפרס
ברכות, ברכות, החלטתם שהגיע הזמן להתחדש ואתם מתכננים על בניית אתר וורדפרס, או מג'נטו או כל דבר אחר. אז כן, ברור שאתם רוצים שהאתר יראה יפה והכל, אבל זה רק אחד מהדברים שאמורים להדאיג אתכם. יש בדיקות שכדאי לבצע ודברים שחשוב לשים לב אליהם אם רוצים שבנוסף לכל, האתר גם ישיג את המטרה שלשמה הוא הוקם וישפר את הביצועים העסקיים.
אני הולכת לסקור בפניכם כמה מהטעויות הנפוצות שכדאי להימנע מהן (וזה רלוונטי לכל פלטפורמה בה תחליטו לבנות את האתר). בואו נתחיל.
טעות 1: לא בודקים התאמה לקידום בגוגל: כשאתם בוחנים מערכות ניהול, חשוב לשים דגש על הפרמטרים הדרושים שבזכותם יוכל האתר להיות מדורג בגוגל. הכוונה היא לנתוני המטא, להיררכית הכותרות, להימצאותה של מפת אתר, פלטפורמת בלוג אליה תעלו את התוכן וכן הלאה. כל אחד מהדברים האלה הוא בעל השפעה מכרעת על הדירוג שיקבע לכם בסופו של דבר ולא תרצו להכשיל את עצמכם מראש.
טעות 2: לא מבצעים התאמה למכשירים ניידים: מי שחושב שהעבודה על האתר מסתכמת בבניית גרסת דסקטופ - עושה טעות חמורה מאד. גוגל הודיעה באופן רשמי שלגרסת המובייל חשיבות עליונה ואתרים יתחילו לקבל דירוגים על בסיס האופן בו הם מוצגים במכשירים הניידים. לכן, כמו שחשוב לכם לוודא תקינות ושמישות מעולה מהדסקטופ, כך חשוב שתבדקו אותה גם בטאבלטים וטלפונים סלולריים. הקפידו על מרווחים סבירים בין הכפתורים, על כתב ברור וקריא שלא דורש מהמשתמש להגדיל או להקטין את המסך, על פריסה ברורה של התפריט ועוד.
טעות 3: תמונות גדולות ועיצוב שמכביד על האתר: זכרו ש-Basic is Beautiful. ולא רק שזה Beautiful, זה גם ברור יותר ונעים יותר למשתמש. עיצובים כבדים עלולים לגרום להאטת האתר והרבה פעמים הרצון להיות מיוחד ולהתחכם יוצר בלבול אצל המשתמש. נסו להיות פשוטים ככל האפשר וזכרו שפשוט לא אומר "מכוער". פשוט אומר אתר נקי וממוקד שמכוון את המשתמש ומפקס אותו על הצרכים שלו ועל המטרות העסקיות שלכם.
- אופן ווב חתמה על עסקה עם 4 אתרים ב-20 מיליון דולר
- בניית חנות וירטואלית - איך לבנות חנות מנצחת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טעות 4: לא חושבים תוכן: לרוב יש נטייה להשקיע מחשבה סביב איך האתר יראה וזה לחלוטין חשוב. אבל לצד זאת, כדאי לקחת בחשבון גם את התוכן כשניגשים לתהליכי אפיון ועיצוב האתר. חשבו מראש על הטקסטים שתרצו ועל המקומות בהם הם מיועדים להופיע כדי שהמעצב איתו תעבדו יתכנן את מבנה האתר והמרווחים בו כראוי.
לסיכום, עבודת תכנון ובניית האתר היא מורכבת ודורשת מחשבה. אל תקלו ראש והקפידו לבדוק את כל הדברים הקטנים מבעוד מועד על מנת שבסופו של דבר תקבלו מוצר שלם שישיג את המטרות שלכם.
מור מריג' מנהלת את אתר סרבולה כתיבת תוכן לאתרים
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
