חיפוש באינטרנט שורת כתובות גולש גלישה
צילום: Istock
טור

הטעויות הגדולות בתהליך בניית אתר – ואיך לא לעצבן את גוגל

דירוג בגוגל, התאמה למכשירים ניידים, תמונות גדולות, עיצוב כבד ואיכות התוכן – מור מריג' מסבירה מה צריך לעשות וממה צריך להימנע בבניית אתר וורדפרס

מור מריג' |

ברכות, ברכות, החלטתם שהגיע הזמן להתחדש ואתם מתכננים על בניית אתר וורדפרס, או מג'נטו או כל דבר אחר. אז כן, ברור שאתם רוצים שהאתר יראה יפה והכל, אבל זה רק אחד מהדברים שאמורים להדאיג אתכם. יש בדיקות שכדאי לבצע ודברים שחשוב לשים לב אליהם אם רוצים שבנוסף לכל, האתר גם ישיג את המטרה שלשמה הוא הוקם וישפר את הביצועים העסקיים.

 

אני הולכת לסקור בפניכם כמה מהטעויות הנפוצות שכדאי להימנע מהן (וזה רלוונטי לכל פלטפורמה בה תחליטו לבנות את האתר). בואו נתחיל.

 

טעות 1: לא בודקים התאמה לקידום בגוגל: כשאתם בוחנים מערכות ניהול, חשוב לשים דגש על הפרמטרים הדרושים שבזכותם יוכל האתר להיות מדורג בגוגל. הכוונה היא לנתוני המטא, להיררכית הכותרות, להימצאותה של מפת אתר, פלטפורמת בלוג אליה תעלו את התוכן וכן הלאה. כל אחד מהדברים האלה הוא בעל השפעה מכרעת על הדירוג שיקבע לכם בסופו של דבר ולא תרצו להכשיל את עצמכם מראש.

 

טעות 2: לא מבצעים התאמה למכשירים ניידים: מי שחושב שהעבודה על האתר מסתכמת בבניית גרסת דסקטופ - עושה טעות חמורה מאד. גוגל הודיעה באופן רשמי שלגרסת המובייל חשיבות עליונה ואתרים יתחילו לקבל דירוגים על בסיס האופן בו הם מוצגים במכשירים הניידים. לכן, כמו שחשוב לכם לוודא תקינות ושמישות מעולה מהדסקטופ, כך חשוב שתבדקו אותה גם בטאבלטים וטלפונים סלולריים. הקפידו על מרווחים סבירים בין הכפתורים, על כתב ברור וקריא שלא דורש מהמשתמש להגדיל או להקטין את המסך, על פריסה ברורה של התפריט ועוד.

 

טעות 3: תמונות גדולות ועיצוב שמכביד על האתר: זכרו ש-Basic is Beautiful. ולא רק שזה Beautiful, זה גם ברור יותר ונעים יותר למשתמש. עיצובים כבדים עלולים לגרום להאטת האתר והרבה פעמים הרצון להיות מיוחד ולהתחכם יוצר בלבול אצל המשתמש. נסו להיות פשוטים ככל האפשר וזכרו שפשוט לא אומר "מכוער". פשוט אומר אתר נקי וממוקד שמכוון את המשתמש ומפקס אותו על הצרכים שלו ועל המטרות העסקיות שלכם.

 

טעות 4: לא חושבים תוכן: לרוב יש נטייה להשקיע מחשבה סביב איך האתר יראה וזה לחלוטין חשוב. אבל לצד זאת, כדאי לקחת בחשבון גם את התוכן כשניגשים לתהליכי אפיון ועיצוב האתר. חשבו מראש על הטקסטים שתרצו ועל המקומות בהם הם מיועדים להופיע כדי שהמעצב איתו תעבדו יתכנן את מבנה האתר והמרווחים בו כראוי.

 

לסיכום, עבודת תכנון ובניית האתר היא מורכבת ודורשת מחשבה. אל תקלו ראש והקפידו לבדוק את כל הדברים הקטנים מבעוד מועד על מנת שבסופו של דבר תקבלו מוצר שלם שישיג את המטרות שלכם.

 

מור מריג' מנהלת את אתר סרבולה כתיבת תוכן לאתרים

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.