טרגדיה: יועץ התקשורת מוטי מורל נהרג בתאונת דרכים
(עדכון) האיש שחתום על "ישראל מחכה לרבין" ו"פרס יחלק את ירושלים", היה בדרכו על אופניים לפגישה ונפגע ממשאית ליד מרכז עזריאלי
יועץ התקשורת מוטי מורל, נהרג היום (יום ג') בתאונת דרכים בתל אביב, בדרך לפגישה עם לקוח. מורל רכב על אופניים ובפינת הרחובות דרך בגין וגבעת התחמושת נפגע על ידי משאית סמיטריילר. מורל נהרג במקום. מורל הותיר אחריו בת זוג ואת מילי בת השנה וחצי, ו-3 ילדים - דניאל, רוני וגיל מנשואים קודמים.
פאראמדיקית מד"א ענבל גלבר סיפרה: "במרכז הצומת הגדול שכב רוכב האופניים כבן 66 כשהוא מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה לאחר שנפגע ממשאית. הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו בשטח".
מורל (66) אחד מיועצי התקשורת הבכירים בשוק הישראלי, החל את דרכו המקצועית כמנהל קריאייטיב וקופירייטר ב-1975. הוא טבע את הסיסמאות "דור הג'ינס שותה קווינס" עבור טמפו ו"המרכז הבריאותי" עבור עמינח, ובהמשך נודע בעיקר בזכות הקמפיינים הפוליטיים שהוביל. בשנת 1988 היה חלק מצוות הבחירות של הליכוד ו-4 שנים לאחר מכן שימש כקופירייטר ראשי במערכת הבחירות של יצחק רבין ז"ל עם הסלוגן הזכור "ישראל מחכה לרבין".
מקום התאונה. האופניים - עדות לטרגדיה (צילום: מד"א)
בשנת 1996 הגיע לשיאו עם קמפיין הבחירות של נתניהו תחת הסלוגן "פרס יחלק את ירושלים", שטרף את כל הקלפים בדקה ה-90 מול שמעון פרס, למרות שניצחונו של פרס היה נראה מובטח לכאורה, בעיקר לאחר רצח רבין.
אייל ארד, שעבד עם מורל באותה מערכת בחירות, אמר לאייס כי מורל הוא גאון. "בכל מה שקשור לקופי, פרסום פוליטי, הוא היה גאון. כמו הרבה גאונים הוא היה מאד אקסצנטרי. מה שייחסו לו כאגרסיביות, בפועל זו הייתה חדות, היכולת להגיע אל העניין. הוא לא היה אדם קל ביחסי אנוש, אבל סימפטתי אותו מאד. מדובר היה באיש מרתק".
במקביל לפוליטיקה הארצית, מורל שימש כיועץ תקשורת בבחירות המוניציפליות כשליווה בין השאר את רון חולדאי בתל אביב, מאיר יצחק הלוי באילת, זאב בילסקי ברעננה, רוביק דנילוביץ' בבאר שבע וגבי ללוש בדימונה.
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
בשנת 1998 הקים את חברת היח"צ והאסטרטגיה מורל תקשורת שבאמצעותה טיפל בתיקי לקוחות של ויאוליה ישראל, עיריית תל אביב, אשדוד, משרד האוצר, משרד התיירות, משרד החוץ, משרד ראש הממשלה, צה"ל, ועד עובדי חברת חשמל ועוד. הוא חבר ליועץ התקשרות רונן צור, ביחד הפכו לכוח רציני בשוק הייעוץ התקשורתי, והיו ידועים בשיטות הארגסיביות שלהם. השותפות התפרקה, והשניים פנו לבית משפט. לאחרונה הגיעו להבנות לגבי הפיצויים שישלם צור למורל.
בשנים האחרונות אכן הוריד מורל פרופיל, וטיפל בלקוחות מתחת לרדאר. ארד מסביר זאת כך: "אנחנו מזדקנים והצעירים לוקחים את מקומנו. עכשיו זה עידן הקלוגהפטים (על שם משה קלוגהפט, א"כ). אנחנו ירשנו את הדור שלפנינו, ועכשיו הדור שאחרינו יורש אותנו".
יועצת התקשורת רותם טוני שיתפה עמו בשנים האחרונות פעולה לגבי מספר לקוחות, והיום מורל היה בדרכו לפגישה עם לקוח משותף שלהם. טוני בהלם: "בשורה כואבת וקשה. לא מתעכלת. היה בדרך לפגישה עם לקוח משותף. מוטי פתח לי את דלתו לעבודה כעצמאית והאמין בי, סייע לי ונתן לי הזדמנות לעבוד איתו בתיקים מורכבים איש מעמיק וחרוץ. קשה לדבר עליו בזמן עבר".
- 8.דון קישוט 18/04/2018 19:34הגב לתגובה זויהי זכרו ברוך. על ישראל מחכה לרבין חתומה הקופירייטרית שולי גלנץ שנפטרה לפני שנתיים בטרם עת.
- 7.לפחות הוא מת מהר ולא סבל ,יהי זיכרו ברוך (ל"ת)בא 18/04/2018 11:56הגב לתגובה זו
- 6.ישראל נמחצת בכבישים 18/04/2018 11:12הגב לתגובה זואללה ירחמו
- 5.כדאי לבדוק מי היה מעוניין במותו (ל"ת)השפוי 18/04/2018 09:09הגב לתגובה זו
- 4.מי נוסע עם אופניים על כביש סואן כזה ? עדיף לחטוף דו"ח (ל"ת)איציק 17/04/2018 21:51הגב לתגובה זו
- 3.ורד 17/04/2018 21:14הגב לתגובה זוכמה מקרים עד שתלמדו? עדיף לקחת מונית ! ונהגי משאיות ובכלל נהגים..שימו לב חיי אדם יקרים! עד מתי?
- 2.יוסי 17/04/2018 18:45הגב לתגובה זושלא תדעו עוד צער משפחה יקרה. איש מקסים היה מוטי ,יהי זכרו ברוך!!!
- 1.תמישכו לנסוע על האופניים המעפנים האלה. יהיה זכרו ברוך. (ל"ת)ממי 17/04/2018 17:54הגב לתגובה זו

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?
איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.
אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.
דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT, חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.
בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.
- פטריק דרהי מסתבך - עלול לאבד את השליטה בענקית התקשורת, אלטיס
- אאוטבריין פספסה את צפי האנליסטים בהכנסות אך הכתה אותו ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו
כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים.
מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים.
בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים.
מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7