טור

Google Shopping: מה זה ואיך תשתמשו בזה הכי טוב

הפלטפורמה מאפשרת לחנויות סחר מקוון לפנות לקהל היעד עם המוצרים הרלוונטיים עבורם בזמן בו הם מחפשים לבצע רכישה. יעל רוזנברג וענת ניר עם היכרות וטיפים

כבר שנים רבות שגוגל מספקת פלטפורמה למכירת מוצרים אונליין במגוון מדינות הנקראת

Google Shopping. עד כה השוק הישראלי לא השתתף בחגיגה, אך כל זה השתנה בשבוע האחרון עם השקת הפלטפורמה בארץ. גולשים שחיפשו מוצרים שונים במנוע החיפוש של גוגל נתקלו במודעות המפנות ישירות לרכישת המוצר.

קצת על המערכת והשינוי בתוצאות החיפוש בגוגל: בוודאי שמתם לב כי בכל פעם שאתם גולשים במנוע החיפוש של גוגל, מלבד תוצאות חיפוש כלליות בעמוד הראשי מתקבלות תוצאות של תמונות, חדשות, סרטונים, ספרים ומפות בעמודים נפרדים. אם הייתם מבצעים את אותו החיפוש במדינה בה שירות Google Shopping קיים, אזור נוסף היה נפתח, אזור הקניות. 

באזור הקניות מוצגים מגוון של מוצרים המותאמים לשאילתה שהוזנה במנוע החיפוש. לחיצה על המוצר תפנה את הגולש לרכישה ישירות באתר הסחר הרלוונטי. בנוסף להופעת המוצרים באזור מיוחד ניתן להציגם במודעות Shopping המופיעות בעמוד התוצאות הראשי.

פלטפורמת הקניות של גוגל מאפשרת לחנויות סחר מקוונות לפנות אל קהל היעד עם המוצרים הרלוונטיים עבורם בזמן בו הם מחפשים לבצע רכישה. קידום המוצר מתבצע על ידי פרסום מודעה ויזואלית הכוללת תמונה, מחיר, תיאור המוצר ושם העסק. ניקח לדוגמא עסק המוכר נעליים, גוגל שופינג מאפשר לעסק להציג מודעות ויזואליות שונות למי שמחפש סנדל שחור לעומת מי שמחפש נעלי עקב, בדרך זו מקבל הגולש את המוצר הרלוונטי עבורו ביותר.

אז כיצד מתחילים לפרסם? לצורך כך אנו נדרשים להשתמש בשתי פלטפורמות: Google AdWords ו-Google Merchant Center. הפלטפורמה הראשונה משמשת לצורך הקמת הקמפיינים, הגדרת התקציבים, הסקת מסקנות וביצוע אופטימיזציה לפעילות. הפלטפורמה השנייה מאפשרת לנו להגדיר את מלאי המוצרים הקיים בחנות המקוונת עם כל המידע הנחוץ לגוגל בכדי לפרסם את המוצרים. גוגל יבצעו את ההתאמה בין חיפוש הגולש למודעה שתוצג על סמך המידע שהוזן ב-Merchant Center. בניגוד לקמפייני החיפוש, הופעת המודעה אינה תלויה במילות חיפוש המוגדרות בקמפיין.

לקמפייני ה-Shopping יש מספר יתרונות: אחוזי הקלקה גבוהים, לעיתים כפולים או משולשים, מאלו הקיימים עבור מודעות טקסט בחיפוש. אחוז המרה גבוה יותר, גולש המחפש מוצר נחשף למידע חיוני כמו תמונה ומחיר שמגדילים את הסיכוי כי לחיצה על המודעה תוביל לרכישה. הגדלת הנוכחות בתוצאות החיפוש, עבור כל חיפוש שביצע גולש יכולות להופיע מספר מודעות Shopping של בעל העסק, כמו כן מודעת Shopping יכולה לעלות במקביל למודעת חיפוש. ניהול פשוט ומעקב אחר מכירות ו-ROI בפילוחים שונים.

כמה טיפים לניהול קמפיינים אפקטיבי

תשקיעו ביצירת פיד המוצרים - הפיד שמוזן ל-Merchant Center מהווה את הבסיס לקמפייני ה-Shopping. פיד שלא הוגדר בצורה תקינה ולא עובר אופטימיזציה יפגע בתוצאות הקמפיינים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הקפידו על עדכון תדיר של פיד המוצרים - מערכת גוגל מקפידה מאוד על נכונות הפרסום, פיד המכיל פרטים שאינם תואמים את המידע הקיים באתר ימנע מהופעת המודעות של המפרסם. ניתן לבצע עדכון אוטומטי על ידי google spreadsheets או פתרונות צד שלישי.

שלילת מילים - טרגוט המודעות אמנם מתבצע על ידי התאמה שהמערכת מבצעת בין הפיד למוצרים ולא על סמך מילות מפתח המוגדרות בחשבון, אך קיימת אופציה לשלילת ביטויים לא רצויים. אופציה זו מאפשרת לחסוך תקציב על תנועה לא רצויה.

תמונה אחת שווה אלף מילים - הכוח של מודעות ה-Shopping הוא בויזואליות שלהן, לכן חשוב להשקיע בתמונות איכותיות. תמונות שיבלטו אל מול תמונות המתחרים.

תוכן מפורט - תיאור המוצרים בפיד בעל השפעה רבה על מיקומי המודעות, הקפידו לכלול תיאור מפורט של המוצר ואלמנטים רבים כמו מותג, צבע, מודל וכו'.

עדיפות - השתמשו באופציה זו ליצירת קמפיינים עם עדיפות גבוהה יותר עבור המוצרים הנמכרים ביותר בחנות.

*** הכותבות, יעל רוזנברג וענת ניר משמשות בהתאמה כמנהלת תחום Shopping ומנהלת תחום גוגל בסוכנות הדיגיטל GO-moblin

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.  

חיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיותחיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9. 


בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים. 

בוקר, אמצע היום ולייט נייט

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד ו-25 אלף צופים בלבד.

כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.