גוגל במובייל GOOGLE
צילום: אלכסנדר כץ
טור

Google Shopping: מה זה ואיך תשתמשו בזה הכי טוב

הפלטפורמה מאפשרת לחנויות סחר מקוון לפנות לקהל היעד עם המוצרים הרלוונטיים עבורם בזמן בו הם מחפשים לבצע רכישה. יעל רוזנברג וענת ניר עם היכרות וטיפים

כבר שנים רבות שגוגל מספקת פלטפורמה למכירת מוצרים אונליין במגוון מדינות הנקראת

Google Shopping. עד כה השוק הישראלי לא השתתף בחגיגה, אך כל זה השתנה בשבוע האחרון עם השקת הפלטפורמה בארץ. גולשים שחיפשו מוצרים שונים במנוע החיפוש של גוגל נתקלו במודעות המפנות ישירות לרכישת המוצר.

קצת על המערכת והשינוי בתוצאות החיפוש בגוגל: בוודאי שמתם לב כי בכל פעם שאתם גולשים במנוע החיפוש של גוגל, מלבד תוצאות חיפוש כלליות בעמוד הראשי מתקבלות תוצאות של תמונות, חדשות, סרטונים, ספרים ומפות בעמודים נפרדים. אם הייתם מבצעים את אותו החיפוש במדינה בה שירות Google Shopping קיים, אזור נוסף היה נפתח, אזור הקניות. 

באזור הקניות מוצגים מגוון של מוצרים המותאמים לשאילתה שהוזנה במנוע החיפוש. לחיצה על המוצר תפנה את הגולש לרכישה ישירות באתר הסחר הרלוונטי. בנוסף להופעת המוצרים באזור מיוחד ניתן להציגם במודעות Shopping המופיעות בעמוד התוצאות הראשי.

פלטפורמת הקניות של גוגל מאפשרת לחנויות סחר מקוונות לפנות אל קהל היעד עם המוצרים הרלוונטיים עבורם בזמן בו הם מחפשים לבצע רכישה. קידום המוצר מתבצע על ידי פרסום מודעה ויזואלית הכוללת תמונה, מחיר, תיאור המוצר ושם העסק. ניקח לדוגמא עסק המוכר נעליים, גוגל שופינג מאפשר לעסק להציג מודעות ויזואליות שונות למי שמחפש סנדל שחור לעומת מי שמחפש נעלי עקב, בדרך זו מקבל הגולש את המוצר הרלוונטי עבורו ביותר.

אז כיצד מתחילים לפרסם? לצורך כך אנו נדרשים להשתמש בשתי פלטפורמות: Google AdWords ו-Google Merchant Center. הפלטפורמה הראשונה משמשת לצורך הקמת הקמפיינים, הגדרת התקציבים, הסקת מסקנות וביצוע אופטימיזציה לפעילות. הפלטפורמה השנייה מאפשרת לנו להגדיר את מלאי המוצרים הקיים בחנות המקוונת עם כל המידע הנחוץ לגוגל בכדי לפרסם את המוצרים. גוגל יבצעו את ההתאמה בין חיפוש הגולש למודעה שתוצג על סמך המידע שהוזן ב-Merchant Center. בניגוד לקמפייני החיפוש, הופעת המודעה אינה תלויה במילות חיפוש המוגדרות בקמפיין.

לקמפייני ה-Shopping יש מספר יתרונות: אחוזי הקלקה גבוהים, לעיתים כפולים או משולשים, מאלו הקיימים עבור מודעות טקסט בחיפוש. אחוז המרה גבוה יותר, גולש המחפש מוצר נחשף למידע חיוני כמו תמונה ומחיר שמגדילים את הסיכוי כי לחיצה על המודעה תוביל לרכישה. הגדלת הנוכחות בתוצאות החיפוש, עבור כל חיפוש שביצע גולש יכולות להופיע מספר מודעות Shopping של בעל העסק, כמו כן מודעת Shopping יכולה לעלות במקביל למודעת חיפוש. ניהול פשוט ומעקב אחר מכירות ו-ROI בפילוחים שונים.

כמה טיפים לניהול קמפיינים אפקטיבי

תשקיעו ביצירת פיד המוצרים - הפיד שמוזן ל-Merchant Center מהווה את הבסיס לקמפייני ה-Shopping. פיד שלא הוגדר בצורה תקינה ולא עובר אופטימיזציה יפגע בתוצאות הקמפיינים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הקפידו על עדכון תדיר של פיד המוצרים - מערכת גוגל מקפידה מאוד על נכונות הפרסום, פיד המכיל פרטים שאינם תואמים את המידע הקיים באתר ימנע מהופעת המודעות של המפרסם. ניתן לבצע עדכון אוטומטי על ידי google spreadsheets או פתרונות צד שלישי.

שלילת מילים - טרגוט המודעות אמנם מתבצע על ידי התאמה שהמערכת מבצעת בין הפיד למוצרים ולא על סמך מילות מפתח המוגדרות בחשבון, אך קיימת אופציה לשלילת ביטויים לא רצויים. אופציה זו מאפשרת לחסוך תקציב על תנועה לא רצויה.

תמונה אחת שווה אלף מילים - הכוח של מודעות ה-Shopping הוא בויזואליות שלהן, לכן חשוב להשקיע בתמונות איכותיות. תמונות שיבלטו אל מול תמונות המתחרים.

תוכן מפורט - תיאור המוצרים בפיד בעל השפעה רבה על מיקומי המודעות, הקפידו לכלול תיאור מפורט של המוצר ואלמנטים רבים כמו מותג, צבע, מודל וכו'.

עדיפות - השתמשו באופציה זו ליצירת קמפיינים עם עדיפות גבוהה יותר עבור המוצרים הנמכרים ביותר בחנות.

*** הכותבות, יעל רוזנברג וענת ניר משמשות בהתאמה כמנהלת תחום Shopping ומנהלת תחום גוגל בסוכנות הדיגיטל GO-moblin

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״