טור

על הגלילה האינסופית של גוגל בתוצאות החיפוש במובייל

הפיצ'ר החדש של גוגל משנה את כללי המשחק של הקידום האורגני והקידום הממומן. מור מריג' מסבירה על התוספת החדשה "More results" וההשפעות שלה עלינו
מור מריג' |

אם תבצעו היום חיפוש בגוגל מהנייד, יכול להיות שתשימו לב שמשהו קצת נראה אחרת. במקום הכפתור המוכר שלקח אותנו לעמוד הבא, תופיע האופציה "More results". המשמעות היא שהחלוקה לעמודים מתבטלת ומשנה את כללי המשחק של הקידום האורגני והממומן.

 

ממצב של דפדוף בין עמודים, תוצאות החיפוש עוברות למצב של גלילה אינסופית שמטשטשת את החשיבות של הופעה בעמוד מסוים, כי עכשיו, לכאורה, כל התוצאות מופיעות באותו עמוד. לחיצה על כפתור "More results" תפתח עוד ועוד תוצאות שכולן מופיעות באותו עמוד, מה שמצד אחד חוסך זמן טעינה של דף חדש ובנוסף פונקציה כזאת הופכת את הגלילה לפעולה קלה, זורמת ונגישה יותר. אם היום, לפחות מבחינה פסיכולוגית, היינו עוצרים ומסתפקים בתוצאות שהופיעו בדף הראשון, הכפתור החדש כנראה ישנה את התמונה.

 

גוגל מצידה טוענת שלא מדובר בשינוי רשמי, אלא ב"בדיקה" שהיא מריצה. בשונה מיתר הדברים שהיא נוהגת לבדוק, הפיצ'ר החדש לא מתחבא ולא מופיע מדי פעם ונעלם. הוא שומר על עקביות, מופיע על כל חיפוש שמבוצע ואפשר למצוא אותו כמעט בכל הניידים (כל עוד הוא מבוצע דרך האפליקציה של גוגל).

 

כשגוגל אומרת שמדובר ב"בדיקה", יתכן מאד שהיא מתכוונת לכך שלמרות שהכפתור זמין בתפוצה רחבה, היא עדיין לא החליטה האם הוא יהפוך לקבוע. אפשר לשער שהיא תבדוק בימים הקרובים כיצד מגיבים המשתמשים ואיך הדבר ישפיע על המודעות הממומנות.

 

נכון לעכשיו, אפשר להתרשם מתצוגה מבולגנת ומכפילות של מודעות. מודעות שהופיעו בדף ראשון חזרו להופיע פעם שנייה לאחר לחיצה על כפתור ה-"More results". בנוסף, אם בתצוגה הישנה מודעות ממומנות הופיעו בראש ובתחתית כל עמוד, נראה שעכשיו, כדי לא ליצור עומס בתפר שבין המעבר לתוצאות הנוספות, המודעות נדחקות מטה, על חשבון יותר תוצאות אורגניות.

 

אין ספק שיהיה מעניין להמשיך ולעקוב אחר ההתפתחויות בסוגיה הזו בעיקר כי ההשלכות שלה יכולות להשפיע על האופן בו אנחנו תופסים את העמוד הראשון והנחשק.

מור מריג' היא מנהלת התוכן בבלוג קידום אתרים AskPavel.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.