התעריפון: כמה תצטרכו לשלם כדי להקרין משחק מהמונדיאל
המונדיאל, אירוע הכדורגל הגדול בעולם הנערך אחת ל-4 שנים כבר מחכה מעבר לפינה. לקראת הטורניר העולמי תאגיד השידור כאן פרסם נוהל הקרנות של משחקי המונדיאל שנועד להסדיר את התחום ולהבהיר מי יידרש לשלם על שידור משחקים ומי פטור מכך, גם אם יקרין משחק בפני אלפי צופים.
בשורה התחתונה, כך על פי המסמך, היחידים שיידרשו לשלם הם מי שיפיקו תועלת מסחרית מהקרנת משחק. למשל, במקרים בהם מאורגן ערב הקרנה לקהל הרחב שבמסגרתו גובה המקרין דמי כניסה לאירוע, או כאשר במסגרת האירוע ניתנת חשיפה לנותני חסות ו/או מפרסמים; נמכרים מוצרי מרצ'נדייס, אוכל או שתיה (אך למעט אירועים המתקיימים במסעדות או פאבים בהם מכירת אוכל או שתייה נעשית כחלק מהפעילות הרגילה של המקום וללא קשר לאירוע ההקרנה). בתאגיד מציינים עם זאת, כי אירועי הקרנה בבתי קולנוע ו/או תיאטראות מוחרגים מהסדר זה, ומצריכים הסדר נפרד.
לצורך העניין, מה שאינו נכלל בהגדרה זו של תועלת מסחרית אינו חייב בתשלום. דהיינו, בית קפה, פאב או מסעדה שמקרינים משחק ולא משנה כמות הצופים לא יחויב בתשלום שכן מכירת מזון ומשקאות נעשים כחלק מהפעילות הרגילה של המקום ולא נועדו לממן את האירוע באופן עקיף. מבחינת תאגיד השידור הישראלי, המשמעות היא שעירייה או כל גוף מסחרי או ציבורי אחר יוכלו לארגן אירוע הקרנה פתוח לאלפי צופים ולא יידרשו לשלם על כך, במידה ואינה מציעים מכירת מזון ומשקאות מטעמם או שגובים כסף מנותני חסות.
רוצים להרוויח? שלמו לפחות 1,000 דולר
במידה ואכן תרצו לארגן אירוע מסחרי במטרה להפיק תועלת מסחרית ורווח, התשלום עבור השידור יועבר לפיפ"א ולא לתאגיד ויחושב לפי מספר הצופים. עד 1,000 איש באירוע מסחרי ישלם המארגן 1,000 דולר, בין אלף ל-2,000 צופים ישלם 2,000 דולר, בין 2,000 ל-5,000 צופים ישלם 4,000 דולר, בין 5,000 ל-10,000 איש ישלם 8,000 דולר ומעל ל-10,000 איש ישלם 14 אלף דולר.
- שנה למונדיאל 2026 - כמה ישראלים צפויים לטוס למשחקים?
- נחשף: כמה רונאלדו מרוויח לדקה בסעודיה ומתי הוא יפרוש?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המסמך אינו מבהיר באופן ברור למדי, מה קורה במצב שבו גוף מסחרי מעוניין לארגן הקרנה פומבית פתוחה. נניח, גוף כגון בנק הפועלים יציב מסכי ענק בשטח ציבורי ויזמין את הציבור הרחב לצפות במשחק. האם במקרה שכזה, כאשר הציבור צופה בחינם, לא משלם דמי כניסה ואף לא מוצע לו מזון ושתייה בתשלום ייאלץ הבנק לשלם? כאשר על פניו מדובר בגוף מסחרי שמפיק תועלת תדמיתית מהפקת אירוע שכזה.
על מנת להתמודד עם מקרים ספציפיים כגון אלו, בכל שידור פומבי, מסחרי או שלא מסחרי, יידרש המשדר לפנות לתאגיד בבקשה לאישור בצירוף טופס בקשה להיתר הקרנה פומבית לכתובת המייל: [email protected]. מקרים כגון אלו יידונו על ידי המחלקה המשפטית של התאגיד שיכריע האם חלה חובת התשלום.
בתאגיד מציינים עוד כי שמורה לו הזכות לדרוש מהמשדרים באירוע הקרנה לא מסחרי, הצבה של רול-אפ או שלט מטעם התאגיד לצורך קידום שידורי התאגיד. הפקת המוצר והצבתו ייעשו באחריות ועל חשבון המבקש, בהתאם למפרט שיועבר לו על ידי התאגיד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
יוזכר, כי בחודשים האחרונים ניסה תאגיד השידור למכור חלק ממשחקי המונדיאל שאת זכויותיהם רכש, ללא הצלחה יתירה. מתוך 17 משחקים שהוצעו למכירה לקשת, רשת וערוץ עשר, הציעה קשת לרכוש רק 2 משחקים. בניסיון לעניין גופים נוספים במשחקים, התאגיד הגמיש את תנאיו והתיר גם לערוצי ספורט בתשלום, כגון ערוץ הספורט, ONE וצ'רלטון לרכוש את המשחקים.
בשונה מהתאגיד שמעביר מסר ברור של חופש שידור למי שכוונותיו אינן מסחריות, ערוץ צ'רלטון שבבעלותו של איש עסקי התקשורת אלי עזור, מנהל בשנים האחרונות מלחמת חורמה נגד בתי עסקים שמשדרים בפומבי משחקים שזכויות השידורים עליהם שייכים לו. במסגרת זו שולח צ'רלטון לעיתים דרישות תשלום בגובה עשרות אלפי שקלים בגין הפרת זכויות שידור לאותם בעלי עסקים.
- 1.יצחק 06/04/2018 12:16הגב לתגובה זוחברות תקשורת כמו HOT ו-YES גובים מהצרכנים סכומים אסטרונומיים לאמת הערוצים בחול ,לכן שעל חשבון הפרסומות יממנו לצרכנים את השידורים ללא תשלום נוסף.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
.jpg)