חגיגות הרייטינג, הביקורת על המדידה והפרישה שלא קרתה
רק בחודש דצמבר האחרון הודיע ערוץ 20 על פרישה מוועדת המדרוג בשל עיוותים לכאורה במדידה ותת ייצוג חמור של מיעוטים, לרבות דתיים – כך על פי מכתבו של מנכ"ל הערוץ שכי פרנץ למנכ"ל הוועדה למדרוג שמואל שם טוב. באותו מכתב פירט פרנץ רצף של טענות שכבר הועלו בשנים האחרונות בפני הוועדה, כגון העובדה שמדגם הפאנל מתאפיין בתת-ייצוג של מיעוטים "ניסיונותיו של הערוץ לשנות ולהשפיע על המכרז למפעיל החדש של הפאנל, ובעיקר לעניין שינוי שיטת הטכנולוגיה באמצעות המפעיל במכרז החדש, עלו בתוהו".
לצד אותה הודעה, הערוץ עדיין חבר בוועדה למדרוג בגלל החוזה אליו הוא מחויב, משלם את דמי החבר והבוקר (יום ב') חגג את נתוני הרייטינג מאמש שהופקו על ידה, כמו כן דאג להפיצם – וזאת למרות הביקורת על תפקודה של הוועדה בהודעה שהפיץ לאחר מכן, ומתכתבת עם אותה החלטה מסוף 2017. הרייטינג היה גם נושא השיחה המרכזי בשיחות לא לייחוס בימים האחרונים עם גורמים בערוץ, וזאת למרות שבערוץ 20 טענו באותו מכתב בחודש דצמבר כי "קיים חוסר אמינות של הנתונים, חוסר שוויון בין משתתפי הוועדה וחוסר רצון או יכולת של מנהליה להביא לשינוי אמיתי ולהפעיל את הוועדה על-פי ייעודה".
נכון, הוועדה למדרוג מודדת נתוני צפייה בטלוויזיה, אבל לא יודעת בשלב זה לחשב גם צפייה בפלטפורמות דיגיטליות וחברתיות, כלים חשובים מאד בהתנהלות של ערוץ 20. אתר ערוץ 20 קרס אתמול תוך כדי שידור המהדורה, ובערוץ מייחסים זאת למספר הכניסות הרב שנרשמו באותה עת. בערוץ הפנו לצפייה במהדורה דרך אתר חדשות 0404, פלטפורמת אינטרנט ימנית חזקה, שהולכת ונטמעת בערוץ 20. בעמוד הפייסבוק של ערוץ 20 חברים כ-176 אלף איש, וקטעים מהמהדורה ומשידורי הערוץ זכו לאלפי לייקים ומאות שיתופים.
נתונים אלה כאמור לא נמדדים על ידי הוועדה, ולמרות זאת מהדורת חדשות ערוץ 20 קיבלה 3.2% ועקפה את המהדורה של כאן 11. בערוץ 20 אומרים הבוקר כי "שיטת מדידת הרייטינג המיושנת אינה משקפת את נתוני האמת, הן בשל ייצוג חסר של בתי אב מקהלים שונים והן בשל היעדר יכולת למדידת מסכים נוספים. ניתן לראות זאת מניתוח השיח ברשתות החברתיות ואחוזי הצפייה הגבוהים באתר, באפליקציה ובעמוד הפייסבוק של הערוץ - נתונים שכאמור אינם נמדדים כאחוזי צפייה בפועל. ולכן, על אף שהמהדורה הראשונה הניבה נתונים מכובדים להשקתה, המדידה לא מייצגת אותנו. בתום תקופה ארוכה של ציפייה והיערכות, השקנו אמש בהצלחה מהדורת חדשות. אנו גאים בצוות על עבודתם הקשה ומודים לצופינו על התמיכה הרבה".
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בוועדה למדרוג ממשיכים לעמוד על אמינות הנתונים, וטוענים כי "המדידה מייצגת במדויק את נתוני הצפייה והדמוגרפיה של מדינת ישראל". בוועדה אומרים כי אין קשר בין מדידת צפייה במסכים נוספים, לאלה שנמדדים בטלוויזיה".
- 2.א.נ 26/03/2018 22:31הגב לתגובה זואת ערוצי השמאל פוסט ציונים 2 ו10 + 11 הפסקתי מזמן לראות ההרגשה כשפותחים ערוצי 2 + ערות 10 נראה כאילו מדובר בערוץ של מדינות אוייב שמשדרות לישראל תעמולה של הפחדה והכפשה . טוב שיש ערוץ אובייקטיבי כמו 20 במקום ערוצי הזבל 2+10 שיותר מתאים להם להיות ערוץ ערבי דובר עברית
- 1.אלה גם כשהם מקבלים מה שהם רוצים הם מתבכיינים (ל"ת)נועם 26/03/2018 13:48הגב לתגובה זו
- אולי מתבכינים אבל צודקים השיטה מיושן ולא אמינה כלל. (ל"ת)טד 27/03/2018 02:53הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
