טל גרנות גולדשטיין HOT
צילום: אלכסנדר כץ

HOT פרסמה דוחות ביום ה' בלילה: אלפים נטשו, הרווח גדל

מספר לקוחות ה-TV ירד ב-22 אלף בשנה אבל הרווח גדל. אז למה בחרה HOT את מועד הפרסום הכי לא ידידותי שאפשר? וגם: דוחה את המיתוג מחדש
אלכסנדר כץ | (3)

שירות הטלוויזיה של HOT ממשיך לספוג אבידות. על פי דוחות החברה, עולה כי מספר לקוחות HOT בסוף 2017 עומד על 789 אלף בתי אב, מול 797 אלף בסוף הרבעון השלישי של אותה שנה. בסוף 2016 מספר הלקוחות עמד על 811 אלף, כלומר ירידה של 22 אלף בתי אב בשנה.

 

דוחות החברה פורסמו ביום חמישי ב-22:30, שעה לא שגרתית במיוחד לפרסום דוחות – רגע לפני סוף השבוע, כשהעיתונים הכלכליים כבר סגורים, הכתבים בבתיהם ואין מסחר. חברות נוהגות לעשות כאלה מהלכים כאשר הדוחות אינם מאירי פנים, וכך בזכות בחירת מועד פרסום כזה, החברה מקבלת חשיפה נמוכה הרבה יותר מפרסום בשעת צהריים במהלך השבוע.

 

ב-HOT אומרים לאייס כי ההנחיה לפרסום הגיעה מחברת האם אלטיס הצרפתית, וכי אין זו הפעם הראשונה שמועד פרסום הדוחות נקבע ליום חמישי בלילה. ואולם גם אם מדובר בחברה דואלית (חברה שנסחרת ב-2 בורסות במקביל), הרי שגם שעה זו – 21:30 שעון פריז, אינה סטנדרטית לפרסום דוחות.

 

עוד עולה מהדוחות כי הקבוצה רשמה עלייה בהכנסות הקבוצה ל-4.2 מיליארד שקלים, גידול של כ-4% ביחס ל-2016; הרווח התפעולי הסתכם ב-568 מיליון שקל לעומת 318 מיליון שקל אשתקד -  גידול של כ-79%; עלייה של 486% ברווח הנקי ל-246 מיליון שקל לעומת 42 מיליון שקל ב- 2016; וגידול בגזרת המובייל עם עלייה של כ-117 אלף לקוחות.

יש לציין כי בעוד HOT ו-yes מאבדות לקוחות טלוויזיה באופן שוטף, הרי מי שמצרפות לקוחות הן סלקום TV (עם יותר מ-150 אלף בתי אב) ופרטנר TV (עם יותר מ-50 אלף), לצד חברות הצפייה בסטרימינג - כגון נטפליקס, שתופסות אחיזה בישראל כמו בעולם כולו.

 

מנכ"לית HOT, טל גרנות-גולדשטיין מסרה כי "ברבעון הראשון של 2018 אנו רושמים הישג משמעותי עם גידול חיובי במצבת לקוחות החברה, לראשונה מזה 8 שנים, וזאת למרות התחרות הגוברת בשוק התקשורת. מה שמוכיח, כי לקוחות החברה לא מוכנים להתפשר. גם ב-2017, HOT היא קבוצת התקשורת היחידה בישראל שצומחת זו השנה השנייה ברציפות ומסיימת את 2017 תוך שהיא מתחזקת ומשתפרת בכל הפרמטרים הכספיים. HOT mobile היא המגייסת הגדולה ביותר בשוק הסלולר זו השנה השלישית ברציפות וממשיכה במגמת הצמיחה בהכנסות, שיפור משמעותי בכל הפרמטרים הפיננסיים וצמיחה חדה במכירות ציוד קצה".

מוקדם יותר הבוקר פורסם במעריב כי הנהלת HOT החליטה לדחות את יישום המיתוג מחדש שאמור היה לצאת לדרך במהלך החודש הבא. החלטת המיתוג שהתקבלה לפני כשנה, כחלק מהמיתוג העולמי של קבוצת אלטיס, ומהלך כזה היה כרוך בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. מהפרסום במעריב עולה כי בדיונים בהנהלת החברה הוחלט לבחון מחדש את ההוצאה הנדרשת, וכן האם הרצון לשייך את HOT לקבוצת אלטיס לא עלול לפגוע במותג הנחשב לאחד החזקים בשוק התקשורת.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    בלי הוט 3שנים- ומאושרים.גועל שלחברה! (ל"ת)
    גמלאי 18/03/2018 15:42
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אנטוש אחרי פסח. חברה מגעילה (ל"ת)
    גם אני 18/03/2018 12:13
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    פלופ המנכליות המוכשרות מתחיל להתרסק (ל"ת)
    צביקה 18/03/2018 10:47
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.