טל גרנות גולדשטיין HOT
צילום: אלכסנדר כץ

HOT פרסמה דוחות ביום ה' בלילה: אלפים נטשו, הרווח גדל

מספר לקוחות ה-TV ירד ב-22 אלף בשנה אבל הרווח גדל. אז למה בחרה HOT את מועד הפרסום הכי לא ידידותי שאפשר? וגם: דוחה את המיתוג מחדש
אלכסנדר כץ | (3)

שירות הטלוויזיה של HOT ממשיך לספוג אבידות. על פי דוחות החברה, עולה כי מספר לקוחות HOT בסוף 2017 עומד על 789 אלף בתי אב, מול 797 אלף בסוף הרבעון השלישי של אותה שנה. בסוף 2016 מספר הלקוחות עמד על 811 אלף, כלומר ירידה של 22 אלף בתי אב בשנה.

 

דוחות החברה פורסמו ביום חמישי ב-22:30, שעה לא שגרתית במיוחד לפרסום דוחות – רגע לפני סוף השבוע, כשהעיתונים הכלכליים כבר סגורים, הכתבים בבתיהם ואין מסחר. חברות נוהגות לעשות כאלה מהלכים כאשר הדוחות אינם מאירי פנים, וכך בזכות בחירת מועד פרסום כזה, החברה מקבלת חשיפה נמוכה הרבה יותר מפרסום בשעת צהריים במהלך השבוע.

 

ב-HOT אומרים לאייס כי ההנחיה לפרסום הגיעה מחברת האם אלטיס הצרפתית, וכי אין זו הפעם הראשונה שמועד פרסום הדוחות נקבע ליום חמישי בלילה. ואולם גם אם מדובר בחברה דואלית (חברה שנסחרת ב-2 בורסות במקביל), הרי שגם שעה זו – 21:30 שעון פריז, אינה סטנדרטית לפרסום דוחות.

 

עוד עולה מהדוחות כי הקבוצה רשמה עלייה בהכנסות הקבוצה ל-4.2 מיליארד שקלים, גידול של כ-4% ביחס ל-2016; הרווח התפעולי הסתכם ב-568 מיליון שקל לעומת 318 מיליון שקל אשתקד -  גידול של כ-79%; עלייה של 486% ברווח הנקי ל-246 מיליון שקל לעומת 42 מיליון שקל ב- 2016; וגידול בגזרת המובייל עם עלייה של כ-117 אלף לקוחות.

יש לציין כי בעוד HOT ו-yes מאבדות לקוחות טלוויזיה באופן שוטף, הרי מי שמצרפות לקוחות הן סלקום TV (עם יותר מ-150 אלף בתי אב) ופרטנר TV (עם יותר מ-50 אלף), לצד חברות הצפייה בסטרימינג - כגון נטפליקס, שתופסות אחיזה בישראל כמו בעולם כולו.

 

מנכ"לית HOT, טל גרנות-גולדשטיין מסרה כי "ברבעון הראשון של 2018 אנו רושמים הישג משמעותי עם גידול חיובי במצבת לקוחות החברה, לראשונה מזה 8 שנים, וזאת למרות התחרות הגוברת בשוק התקשורת. מה שמוכיח, כי לקוחות החברה לא מוכנים להתפשר. גם ב-2017, HOT היא קבוצת התקשורת היחידה בישראל שצומחת זו השנה השנייה ברציפות ומסיימת את 2017 תוך שהיא מתחזקת ומשתפרת בכל הפרמטרים הכספיים. HOT mobile היא המגייסת הגדולה ביותר בשוק הסלולר זו השנה השלישית ברציפות וממשיכה במגמת הצמיחה בהכנסות, שיפור משמעותי בכל הפרמטרים הפיננסיים וצמיחה חדה במכירות ציוד קצה".

מוקדם יותר הבוקר פורסם במעריב כי הנהלת HOT החליטה לדחות את יישום המיתוג מחדש שאמור היה לצאת לדרך במהלך החודש הבא. החלטת המיתוג שהתקבלה לפני כשנה, כחלק מהמיתוג העולמי של קבוצת אלטיס, ומהלך כזה היה כרוך בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. מהפרסום במעריב עולה כי בדיונים בהנהלת החברה הוחלט לבחון מחדש את ההוצאה הנדרשת, וכן האם הרצון לשייך את HOT לקבוצת אלטיס לא עלול לפגוע במותג הנחשב לאחד החזקים בשוק התקשורת.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    בלי הוט 3שנים- ומאושרים.גועל שלחברה! (ל"ת)
    גמלאי 18/03/2018 15:42
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אנטוש אחרי פסח. חברה מגעילה (ל"ת)
    גם אני 18/03/2018 12:13
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    פלופ המנכליות המוכשרות מתחיל להתרסק (ל"ת)
    צביקה 18/03/2018 10:47
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.