כבש את האפי: אדלר חומסקי עם 8 פרסי זהב ו-2 פלטינום
תחרות האפי לשנת 2017 ננעלה לפני שעה קלה (יום ג') כשמעל כולם בולט משרד פרסום אחד – אדלר חומסקי שסיים את הערב עם 8 פרסי זהב, 2 פרסי כסף וארד אחד, סה"כ 11 זכיות בפיזור יפה על 9 קטגוריות. אדלר מחזיק במספר הזכיות הגדול ביותר כשמתוכן 2 זכיות בקטגוריית האפי פלטינום הבוחנת מהלכים לאורך זמן, יחד עם גיתם BBDO ב-2 הלקוחות המשותפים לשני המשרדים: בנק הפועלים, ארד ל"איך כבשנו את זירת העסקים הקטנים" ושופרסל, זהב ל"המותג הפרטי – הנוסחה שגומלת את הישראלים ממותגים".
מתוך 105 הגשות לתחרות, 52 עבודות העפילו והתמודדו בשלב הגמר. 41 מתוך העבודות חזרו הביתה עם זכייה כלשהי, נתון שדומה לסטטיסטיקה של השנה שעברה ושוב, מעיד על "יד קלה", ומחליש במידת מה את התחרות. 10 עבודות זכו בארד, 13 זכו בכסף, והשאר, 18, זכו בזהב. בקטגוריית האפי פלטינום זכו 4 עבודות מתוך 8 בגמר אך שם גם נגמר החלק הקשה, שכן, כמעט ברוב הקטגוריות האחרות, כל ההגשות זכו בפרס.
התאגידים כובשים את האפי
מההיבט של המפרסמים, נרשמה דומיננטיות טבעית של התאגידים הגדולים. מעל כולם בולטת יוניליוור ישראל עם 3 זכיות, 2 בזהב, אחת מהן עבור מהלך השנה ואחת בכסף. קימברלי קלארק אחריה עם 4 זכיות, 2 בכסף ו-2 בארד. בנק הפועלים בולט אף הוא עם 3 זכיות: פעמיים בזהב וארד שאחת מהן היא אפי פלטינום. מילקו (החברה המרכזית) סיימו את הערב עם 2 זכיות, אחת במגזרים ואחת באפי פלטינום. בקרב בין חברות הטלוויזיה - yes זכתה בכסף ו-HOT בארד. קבוצת בזק (יחד עם בזק בינ"ל) זכתה ב-2 פרסי זהב.
עכשיו דממה. מנצ' על הבמה
הפתעת הערב (1) Great Digital Partners
הפתעת הערב (2) מקאן ואלי
במקום השני ניצב מקאן תל אביב שמסיים את הערב עם 9 זכיות, 1 בזהב, 1 בארד ו-7 בכסף ב-8 קטגוריות. מקאן סיים את הערב ללא זכייה בפלטינום לאחר שאף עבודה שלו לא העפילה לגמר בקטגוריה זו. בספירה שמחברת את מקאן תל אביב ומקאן ואלי, השלוחה הדרומית שלו, תחת בית אחד, הואלי מוסיף מצידו עןד זכייה בזהב שתיים בארד.
במקום ה-3 ניצב משרד הפרסום גיתם BBDO עם 4 זכיות, שניים באפי פלטינום יחד עם אדלר (בנק הפועלים ושופרסל) ו-2 זכיות נוספות בכסף וזהב. ראובני פרידן סיים גם הוא את הערב עם 4 זכיות, אך החלוקה שלו היא 3 ארד וזכייה אחת בזהב.
זוכה נוסף בקטגוריית האפי פלטינום הוא יהושע TBWA עבור "מזיזים את הגבינה – המהפכה של נעם בשוק הגבינה" לחברה המרכזית, יחד עם 2 זכיות נוספות בזהב עבור המהלך לאסותא והמהלך למכבי. יש לציין כי יהושע משלים שנה שנייה ברציפות עם זכייה בפלטינום – הישג שלא יבוטל. הזוכה הרביעי בקטגוריית האפי פלטינום הוא באומן בר ריבנאי עם ארד עבור אחד המהלכים הזכורים מהשנים האחרונות – היונים של ביטוח ישיר. באומן זכה בסה"כ ב-3 פרסים עם ארד וכסף נוספים.
ההפתעה המרעננת: מקאן ואלי ו-Great Digital
2 משרדים חולקים ביניהם את הטייטל של הפתעת השנה המרעננת: מקאן ואלי ו- Great Digital Partners. מקאן ואלי מוכיחים שלמרחק מהמרכז אין משמעות וכובשים את התחרות עם 3 זכיות: זהב עבור העבודה לרקיט בנקיזר ו-2 ארד. GREAT מסכמים שנה מופלאה מבחינתם עם הישג מרשים במיוחד – הגראנד אפי – עבור מהלך הפרסום והשיווק של השנה. הזכייה הזאת מגיעה למשרד הדיגיטל בזכות המהלך לקליק יוניליוור עבור "כשזה טעים זה טעים". עבור אותה עבודה המשרד זכה בזהב נוסף בקטגוריית המזון.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מי ששומר בעקביות על הופעה מכובדת בטקס האפי הוא משרד הפרסום מנצ' שרושם שנה שלישית ברציפות עם זכייה בזהב. הפעם הוא עושה זאת בקטגוריית הרכב עם מותג סקודה עבור המהלך "עשית דרך – גם אנחנו". משרד הפרסום לעומק התודעה לקח איתו הביתה ליהוד פרס ארד עבור המהלך לאלפא טלקום "וואווי – איך גרמנו לרבע מיליון ישראלים לנטוש הרגלים ולעבור לסמארטפון חדש". בקטגוריית המגזרים התמודדו 2 עבודות בלבד, שתיהן של אותו המשרד אפאק טריו ושתיהן זכו: טרה בארד והחדרת ניקול למגזר הערבי בכסף.
רשימת הזוכים המלאה
- 7.איך דומינוס לא זכו? לא ברור (ל"ת)שלי 07/07/2017 07:46הגב לתגובה זו
- 6.שלמוריסט 05/07/2017 20:02הגב לתגובה זוששוב הצליחו לנצח תחרות לא חשובה בעזרת פוליטיקה עם שופטים, העתקות וקשרים אישיים עם מנכל איגוד הפרסום ומנטלית איגוד השיווק.
- 5.שלמוריסט 05/07/2017 15:30הגב לתגובה זוששוב הצליחו לנצח תחרות לא חשובה בעזרת פוליטיקה עם שופטים, העתקות וקשרים אישיים עם מנכל איגוד הפרסום ומנטלית איגוד השיווק.
- 4.כל הכבוד לגרייט האלופים! (ל"ת)אפריים 05/07/2017 11:04הגב לתגובה זו
- 3.חרטוט 05/07/2017 10:44הגב לתגובה זומעט מאוד מהלכים שבאמת הזיזו את המחוג ודווקא הם לא זכו במקומות הראשונים
- 2.ואיפה הפלטינום? איפה הזהב? איפה האפקטיביות (ל"ת)גיל 05/07/2017 10:42הגב לתגובה זו
- 1.שי 05/07/2017 09:49הגב לתגובה זוכותרת מוזרה ומגמתית. הרי מקאן ומקאן ואלי זה אותו משרד ואם מחברים את הזכיות שלהם מגיעים למספר גדול יותר ממספר הזכיות של אדלר. אבל לפי הכותרת ורוח הכתבה אפשר לחשוב שאדלר ריסקו את האפי
- fake news 05/07/2017 16:07הגב לתגובה זואדלר 11 פרסים מקאו 12 פרסים מתוכם: אדלר - 2 פלטינום, 7 זהב , 2 כסף מקאן - 0 פלטינום, 2 זהב (אחד של וואלי) 9 כסףֿ, 3 ארד (2 של וואלי) אז עם כל הכבודמקאן רוסקו על ידי אדלר ובמונחי ניקוד - 35 נק לאדלר, 25 למקאן
- כמו בקופה ברנז'ה רק הפוך (ל"ת)שחקן נשמה 05/07/2017 21:33

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.