אדלר חומסקי. אורי עיני, רן ברון ואמיר גיא
צילום: אבשלום ששוני

כבש את האפי: אדלר חומסקי עם 8 פרסי זהב ו-2 פלטינום

הגראנד הלך להפתעת השנה המרעננת, אבל בכל השאר אדלר בולט עם 11 זכיות ב-9 קטגוריות. מקאן שני אך עם זהב אחד בלבד. באפי פלטינום זכו אלדר, גיתם, באומן ויהושע. היה לוהט - כנסו כנסו
משה בנימין | (9)

תחרות האפי לשנת 2017 ננעלה לפני שעה קלה (יום ג') כשמעל כולם בולט משרד פרסום אחד – אדלר חומסקי שסיים את הערב עם 8 פרסי זהב, 2 פרסי כסף וארד אחד, סה"כ 11 זכיות בפיזור יפה על 9 קטגוריות. אדלר מחזיק במספר הזכיות הגדול ביותר כשמתוכן 2 זכיות בקטגוריית האפי פלטינום הבוחנת מהלכים לאורך זמן, יחד עם גיתם BBDO ב-2 הלקוחות המשותפים לשני המשרדים: בנק הפועלים, ארד ל"איך כבשנו את זירת העסקים הקטנים" ושופרסל, זהב ל"המותג הפרטי – הנוסחה שגומלת את הישראלים ממותגים".

מתוך 105 הגשות לתחרות, 52 עבודות העפילו והתמודדו בשלב הגמר. 41 מתוך העבודות חזרו הביתה עם זכייה כלשהי, נתון שדומה לסטטיסטיקה של השנה שעברה ושוב, מעיד על "יד קלה", ומחליש במידת מה את התחרות. 10 עבודות זכו בארד, 13 זכו בכסף, והשאר, 18, זכו בזהב. בקטגוריית האפי פלטינום זכו 4 עבודות מתוך 8 בגמר אך שם גם נגמר החלק הקשה, שכן, כמעט ברוב הקטגוריות האחרות, כל ההגשות זכו בפרס.

התאגידים כובשים את האפי

מההיבט של המפרסמים, נרשמה דומיננטיות טבעית של התאגידים הגדולים. מעל כולם בולטת יוניליוור ישראל עם 3 זכיות, 2 בזהב, אחת מהן עבור מהלך השנה ואחת בכסף.  קימברלי קלארק אחריה עם 4 זכיות, 2 בכסף ו-2 בארד. בנק הפועלים בולט אף הוא עם 3 זכיות: פעמיים בזהב וארד שאחת מהן היא אפי פלטינום. מילקו (החברה המרכזית) סיימו את הערב עם 2 זכיות, אחת במגזרים ואחת באפי פלטינום. בקרב בין חברות הטלוויזיה - yes זכתה בכסף ו-HOT בארד. קבוצת בזק (יחד עם בזק בינ"ל) זכתה ב-2 פרסי זהב.

 

עכשיו דממה. מנצ' על הבמה

הפתעת הערב (1) Great Digital Partners

הפתעת הערב (2) מקאן ואלי

במקום השני ניצב מקאן תל אביב שמסיים את הערב עם 9 זכיות, 1 בזהב, 1 בארד ו-7 בכסף ב-8 קטגוריות. מקאן סיים את הערב ללא זכייה בפלטינום לאחר שאף עבודה שלו לא העפילה לגמר בקטגוריה זו. בספירה שמחברת את מקאן תל אביב ומקאן ואלי, השלוחה הדרומית שלו, תחת בית אחד, הואלי מוסיף מצידו עןד זכייה בזהב שתיים בארד.

 

במקום ה-3 ניצב משרד הפרסום גיתם BBDO עם 4 זכיות, שניים באפי פלטינום יחד עם אדלר (בנק הפועלים ושופרסל) ו-2 זכיות נוספות בכסף וזהב. ראובני פרידן סיים גם הוא את הערב עם 4 זכיות, אך החלוקה שלו היא 3 ארד וזכייה אחת בזהב.

זוכה נוסף בקטגוריית האפי פלטינום הוא יהושע TBWA עבור "מזיזים את הגבינה – המהפכה של נעם בשוק הגבינה" לחברה המרכזית, יחד עם 2 זכיות נוספות בזהב עבור המהלך לאסותא והמהלך למכבי. יש לציין כי יהושע משלים שנה שנייה ברציפות עם זכייה בפלטינום – הישג שלא יבוטל. הזוכה הרביעי בקטגוריית האפי פלטינום הוא באומן בר ריבנאי עם ארד עבור אחד המהלכים הזכורים מהשנים האחרונות – היונים של ביטוח ישיר. באומן זכה בסה"כ ב-3 פרסים עם ארד וכסף נוספים.

ההפתעה המרעננת: מקאן ואלי ו-Great Digital

2 משרדים חולקים ביניהם את הטייטל של הפתעת השנה המרעננת: מקאן ואלי ו- Great Digital Partners. מקאן ואלי מוכיחים שלמרחק מהמרכז אין משמעות וכובשים את התחרות עם 3 זכיות: זהב עבור העבודה לרקיט בנקיזר ו-2 ארד. GREAT מסכמים שנה מופלאה מבחינתם עם הישג מרשים במיוחד – הגראנד אפי – עבור מהלך הפרסום והשיווק של השנה. הזכייה הזאת מגיעה למשרד הדיגיטל בזכות המהלך לקליק יוניליוור עבור "כשזה טעים זה טעים". עבור אותה עבודה המשרד זכה בזהב נוסף בקטגוריית המזון.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מי ששומר בעקביות על הופעה מכובדת בטקס האפי הוא משרד הפרסום מנצ' שרושם שנה שלישית ברציפות עם זכייה בזהב. הפעם הוא עושה זאת בקטגוריית הרכב עם מותג סקודה עבור המהלך "עשית דרך – גם אנחנו". משרד הפרסום לעומק התודעה לקח איתו הביתה ליהוד פרס ארד עבור המהלך לאלפא טלקום "וואווי – איך גרמנו לרבע מיליון ישראלים לנטוש הרגלים ולעבור לסמארטפון חדש". בקטגוריית המגזרים התמודדו 2 עבודות בלבד, שתיהן של אותו המשרד אפאק טריו ושתיהן זכו: טרה בארד והחדרת ניקול למגזר הערבי בכסף. 

רשימת הזוכים המלאה

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    איך דומינוס לא זכו? לא ברור (ל"ת)
    שלי 07/07/2017 07:46
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    שלמוריסט 05/07/2017 20:02
    הגב לתגובה זו
    ששוב הצליחו לנצח תחרות לא חשובה בעזרת פוליטיקה עם שופטים, העתקות וקשרים אישיים עם מנכל איגוד הפרסום ומנטלית איגוד השיווק.
  • 5.
    שלמוריסט 05/07/2017 15:30
    הגב לתגובה זו
    ששוב הצליחו לנצח תחרות לא חשובה בעזרת פוליטיקה עם שופטים, העתקות וקשרים אישיים עם מנכל איגוד הפרסום ומנטלית איגוד השיווק.
  • 4.
    כל הכבוד לגרייט האלופים! (ל"ת)
    אפריים 05/07/2017 11:04
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    חרטוט 05/07/2017 10:44
    הגב לתגובה זו
    מעט מאוד מהלכים שבאמת הזיזו את המחוג ודווקא הם לא זכו במקומות הראשונים
  • 2.
    ואיפה הפלטינום? איפה הזהב? איפה האפקטיביות (ל"ת)
    גיל 05/07/2017 10:42
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שי 05/07/2017 09:49
    הגב לתגובה זו
    כותרת מוזרה ומגמתית. הרי מקאן ומקאן ואלי זה אותו משרד ואם מחברים את הזכיות שלהם מגיעים למספר גדול יותר ממספר הזכיות של אדלר. אבל לפי הכותרת ורוח הכתבה אפשר לחשוב שאדלר ריסקו את האפי
  • fake news 05/07/2017 16:07
    הגב לתגובה זו
    אדלר 11 פרסים מקאו 12 פרסים מתוכם: אדלר - 2 פלטינום, 7 זהב , 2 כסף מקאן - 0 פלטינום, 2 זהב (אחד של וואלי) 9 כסףֿ, 3 ארד (2 של וואלי) אז עם כל הכבודמקאן רוסקו על ידי אדלר ובמונחי ניקוד - 35 נק לאדלר, 25 למקאן
  • כמו בקופה ברנז'ה רק הפוך (ל"ת)
    שחקן נשמה 05/07/2017 21:33
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.