כבש את האפי: אדלר חומסקי עם 8 פרסי זהב ו-2 פלטינום
תחרות האפי לשנת 2017 ננעלה לפני שעה קלה (יום ג') כשמעל כולם בולט משרד פרסום אחד – אדלר חומסקי שסיים את הערב עם 8 פרסי זהב, 2 פרסי כסף וארד אחד, סה"כ 11 זכיות בפיזור יפה על 9 קטגוריות. אדלר מחזיק במספר הזכיות הגדול ביותר כשמתוכן 2 זכיות בקטגוריית האפי פלטינום הבוחנת מהלכים לאורך זמן, יחד עם גיתם BBDO ב-2 הלקוחות המשותפים לשני המשרדים: בנק הפועלים, ארד ל"איך כבשנו את זירת העסקים הקטנים" ושופרסל, זהב ל"המותג הפרטי – הנוסחה שגומלת את הישראלים ממותגים".
מתוך 105 הגשות לתחרות, 52 עבודות העפילו והתמודדו בשלב הגמר. 41 מתוך העבודות חזרו הביתה עם זכייה כלשהי, נתון שדומה לסטטיסטיקה של השנה שעברה ושוב, מעיד על "יד קלה", ומחליש במידת מה את התחרות. 10 עבודות זכו בארד, 13 זכו בכסף, והשאר, 18, זכו בזהב. בקטגוריית האפי פלטינום זכו 4 עבודות מתוך 8 בגמר אך שם גם נגמר החלק הקשה, שכן, כמעט ברוב הקטגוריות האחרות, כל ההגשות זכו בפרס.
התאגידים כובשים את האפי
מההיבט של המפרסמים, נרשמה דומיננטיות טבעית של התאגידים הגדולים. מעל כולם בולטת יוניליוור ישראל עם 3 זכיות, 2 בזהב, אחת מהן עבור מהלך השנה ואחת בכסף. קימברלי קלארק אחריה עם 4 זכיות, 2 בכסף ו-2 בארד. בנק הפועלים בולט אף הוא עם 3 זכיות: פעמיים בזהב וארד שאחת מהן היא אפי פלטינום. מילקו (החברה המרכזית) סיימו את הערב עם 2 זכיות, אחת במגזרים ואחת באפי פלטינום. בקרב בין חברות הטלוויזיה - yes זכתה בכסף ו-HOT בארד. קבוצת בזק (יחד עם בזק בינ"ל) זכתה ב-2 פרסי זהב.
עכשיו דממה. מנצ' על הבמה
הפתעת הערב (1) Great Digital Partners
הפתעת הערב (2) מקאן ואלי
במקום השני ניצב מקאן תל אביב שמסיים את הערב עם 9 זכיות, 1 בזהב, 1 בארד ו-7 בכסף ב-8 קטגוריות. מקאן סיים את הערב ללא זכייה בפלטינום לאחר שאף עבודה שלו לא העפילה לגמר בקטגוריה זו. בספירה שמחברת את מקאן תל אביב ומקאן ואלי, השלוחה הדרומית שלו, תחת בית אחד, הואלי מוסיף מצידו עןד זכייה בזהב שתיים בארד.
במקום ה-3 ניצב משרד הפרסום גיתם BBDO עם 4 זכיות, שניים באפי פלטינום יחד עם אדלר (בנק הפועלים ושופרסל) ו-2 זכיות נוספות בכסף וזהב. ראובני פרידן סיים גם הוא את הערב עם 4 זכיות, אך החלוקה שלו היא 3 ארד וזכייה אחת בזהב.
זוכה נוסף בקטגוריית האפי פלטינום הוא יהושע TBWA עבור "מזיזים את הגבינה – המהפכה של נעם בשוק הגבינה" לחברה המרכזית, יחד עם 2 זכיות נוספות בזהב עבור המהלך לאסותא והמהלך למכבי. יש לציין כי יהושע משלים שנה שנייה ברציפות עם זכייה בפלטינום – הישג שלא יבוטל. הזוכה הרביעי בקטגוריית האפי פלטינום הוא באומן בר ריבנאי עם ארד עבור אחד המהלכים הזכורים מהשנים האחרונות – היונים של ביטוח ישיר. באומן זכה בסה"כ ב-3 פרסים עם ארד וכסף נוספים.
ההפתעה המרעננת: מקאן ואלי ו-Great Digital
2 משרדים חולקים ביניהם את הטייטל של הפתעת השנה המרעננת: מקאן ואלי ו- Great Digital Partners. מקאן ואלי מוכיחים שלמרחק מהמרכז אין משמעות וכובשים את התחרות עם 3 זכיות: זהב עבור העבודה לרקיט בנקיזר ו-2 ארד. GREAT מסכמים שנה מופלאה מבחינתם עם הישג מרשים במיוחד – הגראנד אפי – עבור מהלך הפרסום והשיווק של השנה. הזכייה הזאת מגיעה למשרד הדיגיטל בזכות המהלך לקליק יוניליוור עבור "כשזה טעים זה טעים". עבור אותה עבודה המשרד זכה בזהב נוסף בקטגוריית המזון.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
מי ששומר בעקביות על הופעה מכובדת בטקס האפי הוא משרד הפרסום מנצ' שרושם שנה שלישית ברציפות עם זכייה בזהב. הפעם הוא עושה זאת בקטגוריית הרכב עם מותג סקודה עבור המהלך "עשית דרך – גם אנחנו". משרד הפרסום לעומק התודעה לקח איתו הביתה ליהוד פרס ארד עבור המהלך לאלפא טלקום "וואווי – איך גרמנו לרבע מיליון ישראלים לנטוש הרגלים ולעבור לסמארטפון חדש". בקטגוריית המגזרים התמודדו 2 עבודות בלבד, שתיהן של אותו המשרד אפאק טריו ושתיהן זכו: טרה בארד והחדרת ניקול למגזר הערבי בכסף.
רשימת הזוכים המלאה
- 7.איך דומינוס לא זכו? לא ברור (ל"ת)שלי 07/07/2017 07:46הגב לתגובה זו
- 6.שלמוריסט 05/07/2017 20:02הגב לתגובה זוששוב הצליחו לנצח תחרות לא חשובה בעזרת פוליטיקה עם שופטים, העתקות וקשרים אישיים עם מנכל איגוד הפרסום ומנטלית איגוד השיווק.
- 5.שלמוריסט 05/07/2017 15:30הגב לתגובה זוששוב הצליחו לנצח תחרות לא חשובה בעזרת פוליטיקה עם שופטים, העתקות וקשרים אישיים עם מנכל איגוד הפרסום ומנטלית איגוד השיווק.
- 4.כל הכבוד לגרייט האלופים! (ל"ת)אפריים 05/07/2017 11:04הגב לתגובה זו
- 3.חרטוט 05/07/2017 10:44הגב לתגובה זומעט מאוד מהלכים שבאמת הזיזו את המחוג ודווקא הם לא זכו במקומות הראשונים
- 2.ואיפה הפלטינום? איפה הזהב? איפה האפקטיביות (ל"ת)גיל 05/07/2017 10:42הגב לתגובה זו
- 1.שי 05/07/2017 09:49הגב לתגובה זוכותרת מוזרה ומגמתית. הרי מקאן ומקאן ואלי זה אותו משרד ואם מחברים את הזכיות שלהם מגיעים למספר גדול יותר ממספר הזכיות של אדלר. אבל לפי הכותרת ורוח הכתבה אפשר לחשוב שאדלר ריסקו את האפי
- fake news 05/07/2017 16:07הגב לתגובה זואדלר 11 פרסים מקאו 12 פרסים מתוכם: אדלר - 2 פלטינום, 7 זהב , 2 כסף מקאן - 0 פלטינום, 2 זהב (אחד של וואלי) 9 כסףֿ, 3 ארד (2 של וואלי) אז עם כל הכבודמקאן רוסקו על ידי אדלר ובמונחי ניקוד - 35 נק לאדלר, 25 למקאן
- כמו בקופה ברנז'ה רק הפוך (ל"ת)שחקן נשמה 05/07/2017 21:33
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
