אל-ג'זירה אל ג'זירה
צילום: לוגו

סוגר חשבון? רה"מ בוחן סגירת מטה אל-ג'זירה בישראל

ראש הממשלה נתניהו בוחן אפשרות לסגור את משרדי רשת החדשות, כפי שקרה במדינות השכנות - כחלק מהחרם הערבי על נסיכות קטאר
כתבי אייס | (4)

על רקע המשבר באזור המפרץ וניתוק היחסים של חלק ממדינות ערב עם קטאר, בישראל שוקלים לרכב על הגל ולנצל את ההזדמנות. העיתון ידיעות אחרונות מפרסם הבוקר (יום ג') כי ראש הממשלה בנימין נתניהו בוחן את האפשרות לסגור את משרדי רשת החדשות אל-ג'זירה בארץ, שנציגותיה בחלק ממדינות ערב נסגרו בימים האחרונים.

כבר אתמול התקיים דיון ראשון בנושא, ובלשכת העיתונות הממשלתית, משרד החוץ ובמערכת הביטלון עובדים על בדיקת הנושא. בימים האחרונים סבלה אל-ג'זירה גם ממהלכים דומים בקרב מדינות ערב - כחלק מהחרם של מדינות ערב על קטאר. 

לישראל חשבון פתוח עם אל-ג'זירה - בגלל הסיקור המוטה שלה נגד ישראל, והפגיעה הקשה בתדמית ישראל. 

הערכה היא כי ניסיון לסגור את משרדי הרשת בישראל, יובילו לעתירה של אל-ג'זירה לבית המשפט. 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    בוקר טוב. אולי נפתח גם סניף של שירותי ריגול אירני כאן? (ל"ת)
    בשם חופש התקשורת כמו 13/06/2017 11:36
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ??? 13/06/2017 10:20
    הגב לתגובה זו
    אם לא - מה הזבל הזה עושה בארץ?
  • ל-1, התשובה היא לא. אבל זה בדיוק ההבדל ביננו לבינם (ל"ת)
    אט 13/06/2017 11:50
    הגב לתגובה זו
  • ??? 13/06/2017 14:10
    דיקטטור לפעול חופשי? זה לא הבדל. אתה עוזר לדיקטטור הקטארי לחזק את הדיקטטורה שלו. הוא עוזר לעצמו בכך שלא נותן תקשורת חופשית לפעול בשטח שלו ואתה עוזר לו בכך שמאפשר לתקשורת שלו להרוויח ולשקר חופשי. אין הבדל בינך לבינו. מקרון לא נתן ל-"רוסיה24" להשתתף בכמה אירועים לקראת הבחירות בגלל שהם "לא כלי תקשורת אלא סוכני השפעה". מי שיש לו ספק ש-"אל-ג'זירה" סוכני השפעה, הוא - אידיוט
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.