עשור להקמתו: עורך ישראל היום עמוס רגב עוזב, ביסמוט יחליפו
עמוס רגב עוזב את עריכת ישראל היום, ויוחלף על ידי בועז ביסמוט. על ההחלטה פורסם הבוקר בשער החינמון, לצד טור פרידה מאת הבעלים מרים ושלדון אדלסון. רגב יקבל את התואר "העורך המייסד" וימשיך לכתוב בעיתון.
רגב (66) נמצא בישראל היום למן הקמתו לפני עשור, בקיץ 2007, ולמעשה היה בגרעין ההקמה, לאחר שעזב את עריכת החינמון ישראלי, בו היו שותפים שלמה בן צבי ושלדון אדלסון, בשל סכסוך בין הבעלים, והחלטתו של אדלסון להקים עיתון חדש.
מאז הוקם, הצליח לכבוש את פסגת העיתונים בעלי החשיפה הגבוה בישראל על פי סקר TGI, עם מאות אלפי עותקים שמופצים מדי יום ובמהלך סוף השבוע. הקמתו גם פגעה כלכלית בעיתונים אחרים, בשל חלוקתו החינמית ומחירי הרצפה של המודעות. לאורך השנים הצהירו קברניטי העיתון כי פועל על פי מודל כלכלי, אולם סירבו לחשוף את המודל הזה. לפני 4 חודשים חשף אורי בלאו בהארץ נתון מדהים על פיו הפסדיו המצטברים של העיתון מאז הקמתו ועד לשנת 2014 עמדו על 730 מיליון שקלים, שמגלמים הפסד של כשקל על כל גיליון מודפס.
לצד התנהלותו הכלכלית, נמתחה ביקורת על התנהלותו הפוליטית של העיתון, והתמיכה הגבית הבלתי מתפשרת בבנימין נתניהו, מה שהוביל להמצאת הכינוי "ביביתון" בהקשר לעיתון. "אויבי" נתניהו זכו לכותרות קשות ומנוכרות, מקורביו ליחס חם ואוהד.
- TGI: ירידה ברווח התפעולי והנקי למרות צמיחה בהכנסות וברווח הגולמי
- TGI בוחנת כניסה לתחום המיגון, האם העסקה טובה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רגב הצהיר כי נתניהו הוא חברו, ואולם בשנה האחרונה חלה הרעה ביחסים, לאחר סכסוך בין רגב לבין דוברו לשעבר של ראש הממשלה רן ברץ, וההחלטה להדיר את הכתב המדיני של ישראל היום, שלמה צזנה, מטיסת ראש הממשלה, לאח שצזנה מתח ביקורת על נתניהו בטוויטר הפרטי שלו.
רגב אף נחקר במשטרה בשל פרשת 2,000 – אותה פרשה במסגרתה נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס ניסו על פי החשד להוביל לפגיעה בישראל היום ולחיזוקו של ידיעות אחרונות וזאת כחלק מדיל בין הצדדים ל"הפסקת אש" בין נתניהו לידיעות. רגב גם נמצא בעיצומו של הליך משפטי לאחר שרביב דרוקר דרש מבית המשפט להורות לו ולראש הממשלה לחשוף את פירוט השיחות ביניהם, ותוכנם.
את תפקיד העורך קיבל בועז ביסמוט, מי שמשמש עורך חדשות החוץ של ישראל היום ב-9 השנים האחרונות. ביסמוט (52), בעל תואר שני בלימודי אפריקה מאוניברסיטת סורבון ובוגר בית הספר הגבוה לדיפלומטיה ולאסטרטגיה בפריז, שימש בעבר ככתב ידיעות אחרונות ושגריר ישראל במאוריטניה. הוא נחשב לפנים של העיתון, מהיחידים שמתראיינים לתקשורת הכללית, ומי שתמונותיו מתנוססות בשער העיתון ובעמודיו לצד כתבותיו מזירות שונות בעולם.
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
רגב מסר: "אני מודה לד"ר מרים ושלדון אדלסון, ולמשפחת אדלסון כולה, על ההזדמנות שהוענקה לי, ולכולנו, לחולל מהפכה בשוק התקשורת הישראלי. זה היה עשור מדהים ומאתגר. תודתי לכל אנשי המערכת, המנהלה, הדפוס וההפצה, שהייתה לי הזכות לעבוד עימם. אני משוכנע שבועז ביסמוט ימשיך להוביל את העיתון להישגים ולפסגות חדשות".
ביסמוט מסר: "מבחינתי, כאיש העיתונות הכתובה, זו הגשמת פיסגת החלומות: להיות עורך עיתון, ועוד העיתון מס' 1 במדינה. זהו אתגר וסיפוק עצום. אני מודה לבעלי העיתון ולעורך הראשי על האמון הגדול ומקווה להמשיך ולשרת את ציבור הקוראים, תוך כיבוד הערכים הישראליים".
- 7.עורך מקצועי שנתן את הנשמה וכל המלעיזים יושלכו לתנינים (ל"ת)מיכל א. 30/04/2017 23:46הגב לתגובה זו
- 6.היו זמנים 30/04/2017 19:12הגב לתגובה זוכמה כבר אפשר לעסוק בתעמולון ובמריחת הקוראים
- 5.איציק 30/04/2017 13:04הגב לתגובה זושירות דב של בנימין נתניהו. אם חוק ”ישראל היום” היה עובר, העיתון היה נמכר ב 2 ש”ח והיה רווח של שקל אחד לגליון.
- מימון סמוי ל-BB...? 01/05/2017 16:55הגב לתגובה זוהאם הקמת חינמון כמו "ישראל היום" שבא לשבח, לקלס, לרומם את BB ושלטונו לעולם ועד...הוא לא עבירה על חוק מימון מפלגות (או אישים)???
- 4.שביט 30/04/2017 11:25הגב לתגובה זועתון זה לא
- Niar 30/04/2017 14:32הגב לתגובה זוכדאי באותה הזדמנות גם לקחת לשירותים "הארץ" ו"ידיעות אחרונות". אולי לאיש יש שילשול ועיתון אחד לא יספיק.
- 3.המלכה שרה 30/04/2017 10:28הגב לתגובה זוראי ראי שעל הקיר, מי היפה בכל העיר?
- 2.היה נראה שעיתון הופך לשמאלני. אולי עכשיו זה ישתנה (ל"ת)123 30/04/2017 09:19הגב לתגובה זו
- 1.חיים 30/04/2017 08:59הגב לתגובה זותודה לך אדון אדלסון
- תודה חיים , הליקוק התקבל באהדה... (ל"ת)הג'ינג'י 01/05/2017 16:57הגב לתגובה זו
- תודה חיים , הליקוק התקבל באהדה... (ל"ת)הג'ינג'י 01/05/2017 16:56הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.