איגוד היח"צ מתפלג? חלק מהנהלה צפוי להקים ארגון חדש
סערה באיגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור. לאייס נודע כי גורמים בהנהלת האיגוד מתכוונים לפרוש ממנו ולהקים ארגון חלופי. הדבר קורה על רקע הבחירות ליו"ר האיגוד שצפויות להתקיים הערב (יום ב'), והבחירות לפני כחודשיים להנהלת האיגוד, שכללו 17 מצביעים בלבד, אבל מסעירות את האיגוד עד כה.
מטרת האיגוד לספק לחבריו ייעוץ עזרה מקצועיים, לצד תכני העשרה מקצועיים. ואולם בשנים האחרונות מספר חבריו הלך ופחת, וכעת חברים בו כ-100 אנשי דוברות ויחסי ציבור המשלמים דמי חבר בסך 330 שקלים בשנה. מספר העוסקים בתחום מוערך בכ-5,000, מה שאומר שבאיגוד המקצועי חברים כ-2% בלבד מכלל המועסקים בתחום. גורם אף מעריך את מספר החברים המשלמים באיגוד ב-60, כ-1% בלבד מכלל המועסקים.
בין חברי האיגוד ישנם שכירים וגם בעלי משרדי יחסי ציבור ודוברים במשרדים ממשלתיים. לאחר סבב שיחות הבוקר הוחלט להקים ארגון חדש, שיעסוק בפיתוח מקצועי ויטפל בבעיות והאתגרים עמם מתמודד הענף.
גורם מעריך כי 6 מבין 11 חברי ההנהלה תומכים במהלך לפרק את האיגוד. מהלך זה מגיע על רקע קריאת חברים באיגוד לבטל את תוצאות הבחירות שהתקיימו לפני כחודשיים, באמצע ינואר, ולא לקיים את הבחירות ליו"ר ההנהלה והוועדות הערב. אותם חברים מפנים אצבע מאשימה כלפי היו"ר היוצא של האיגוד, איציק כגן, וטוענים כי החלטותיו אינן חוקיות משום שהבחירות נערכו ללא פיקוח ועדת ביקורת, ללא ועדת בחירות וללא יועץ משפטי מלווה, וכי מטפסי הבחירות שהוכנו נשמטו שמות. כגן אומר לאייס כי תקנון האיגוד אינו מחייב ועדת בחירות והבחירות התקיימו על פי התקנון.
- יש תוצאות בבחירות לאיגוד היח"צ. אבל חלק מהמידע נותר חסוי
- ביקורת על איגוד היח"צ: "הורג את התחום, צריך גוף חדש"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בין הצדדים התקיימו בחודשים האחרונים מגעים במטרה ליישר את חילוקי הדעות והטענות לגבי אי-סדרים בבחירות לאיגוד, ולעובי הקורה אף נכנס רני רהב, שנקרא לדגל לדברי גורמים כמי שנחשב לבכיר הענף. לדברי גורמים, רהב ביקש מכגן לבטל את תוצאות הבחירות, אולם פנייה זו לא נענתה. גם פנייתם של אנשי היח"צ ליאורה לייבוביץ ובן ציון ציטרין, חברי הנהלה היוצאת שנבחרו מחדש, המיוצגים על ידי עו"ד אלעד מן, לא נענתה. כך גם פנייתו של נשיא האיגוד, משה דיין.
ליאורה לייבוביץ ואיציק כגן (יח"צ)
לייבוביץ וציטרין מסרו לאייס כי "האיגוד בהתנהלותו הנוכחית אינו מקיים את ייעודו ולמעשה אינו עוסק בענייני הענף כלל וכלל. הפניות הרבות שקיבלנו מקולגות במהלך החודשיים האחרונים חיזקו את עמדתנו שיש להקים גוף חדש ומוביל שיאפשר פעילות ונוכחות מקצועית עדכנית".
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
כגן אמר לאייס כי "יש אנשים שיש להם מהוויים, ולפעמים זה הופך למשהו יותר קיצוני. זה תפקיד ללא שכר, ועושים אותו אלה שרוצים לתרום. נכון, האיגוד נמצא במצב לא טוב מבחינת מספר חברים, ואני מכה על זה על חטא בנושא הזה, אבל זה איגוד שכן תורם לחברים שלו – מעניק ייעוץ משפטי ללא תשלום על ידי היועץ המשפטי של האיגוד, מעניק הנחה בשירות אינפור של יפעת, נותן ייעץ של רואה החשבון שלו איך להתנהל נכון של כספים וכלכלה".
כגן הודף את הטענות לגבי התנהלות לא תקינה, וטוען כי "המגבלות שרשם העמותות הטיל עלינו לפני כ-4 חודשים בשל אי הגשת דוחות במועד לשנים 2009-2010, הוסרו לאחר שפניתי לרואה החשבון של האיגוד והוא פעל בנושא". כגן מוסיף עוד כי רהב דווקא אישר בחתימתו את תוצאות הבחירות המקוריות, לאחר 2 פגישות שנערכו אצלו במשרד.
איגוד היח"צ חווה טלטלות לא בפעם הראשונה ב-60 שנות קיומו. רק לפני 3 שנים פרשו מספר חברים בולטים, והקימו ארגון חדש בשם לשכת יועצי התקשורת והניו מדיה. מדובר בגילי כהן, אורי רודריגז-גרסיא וזאב ינאי, שביקשו לאפשר גם למשרדי סושיאל שאינם מאוגדים, את האפשרות להתאגד תחת המטריה של "הלשכה".
זאב ינאי, אורי רודריגז-גרסיא וגילי כהן, צילום: יח"צ
הסיבה להקמת הלשכה הייתה תחושה כי האיגוד לא תורם לענף עצמו, ולהתפתחויות הטכנולוגיות שהיו, כגון הניו-מדיה. האיגוד החדש אף נרשם כעמותה ברשם העמותות, ולווה על ידי משרד עורכי דין.
ואולם, שנה לאחר המהלך, נראה היה כי המהלך לא צלח, ובין 2 הגופים התקיימו מגעים לסיפוחה של "הלשכה". מאז חזר רודריגז-גרסיא לעולם העיתונות, וכהן וינאי אינם פעילים במיוחד באיגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור.
- 4.זאב ינאי יא מסכן (ל"ת)יעל 28/03/2017 17:08הגב לתגובה זו
- 3.יועץ תקשורת 27/03/2017 23:51הגב לתגובה זומי זאת האישה הזאת? איזה יחסי ציבור היא עושה בדיוק? היא יכולה לעמוד בראש איגוד כזה? מעולם לא שמעתי עליה. בטח עושה יחסי ציבור לאיזו חנות זניחה של הלבשה תחתונה או משהו כזה. בושה!
- 2.יועץ תקשורת 27/03/2017 20:35הגב לתגובה זוכל הפחים המופיעים בכתבה הם גונבי דעת שאין להם מושג בתחום אולי למעט גילי כהן. האיגוד הזה מייצג איזה חבורה חלולה של אנשים שעוסקים בלקדם את עצמם ועל זה נאמר תתקדמו
- 1.ערימה של עלובי החיים - בקרוב המחזמר (ל"ת)אמרת רהב אמרת הכל 27/03/2017 19:54הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.