מתאגדים שוב: דוברי הממשלה בדרך להקמת ארגון גג חדש

שנתיים לאחר שוועד התפוגגות ועד דוברי משרדי הממשלה ויחידות הסמך, חלה לאחרונה התעוררות בגזרה זו. בחמישי האחרון התקיימה פגישה עם לע"מ. בקרוב יערכו בחירות
אלכסנדר כץ |
נושאים בכתבה דוברים ניצן חן

דוברי הממשלה בדרך להקמת ארגון גג שיאגד אותם ואת דוברי יחידות הסמך – כך נודע לאייס. על המהלך הוחלט במפגש פורום דוברי משרדי הממשלה שהתקיים ביום חמישי האחרון במשרד לשירותי דת, בו נטלו חלק דוברי משרדי הממשלה ויחידות הסמך לצד מנהל לשכת העיתונות ניצן חן וראש מטה הרפורמה בנציבות שירות המדינה רון צור.

 

בישיבה הוחלט כאמור על הקמת ארגון הגג שיאגד את כל הדוברים הממשלתיים, ויפעל לקידום מטרות שונות לשם הסדרת מעמדם של דוברי משרדי הממשלה. ארגון כזה נחוץ, לדעתם של הדוברים, משום שבמצב הנוכחי אין אחידות בין משרדי הממשלה ויחידות הסמך באשר למעמדו של הדובר בארגון, במשכורתו, יכולת התמרון שלו במשרד ועוד.

 

המפגש הנוכחי הגיע לאחר כשנתיים בו ועד דוברי משרדי הממשלה לא פעל. לקראת סוף החודש תיבחר הנהלת הארגון שתכלול 5 חברים, 3 מהם דוברי משרדים, אחד דובר יחידת סמך ואחד דובר מחוז. בימים הקרובים יוכלו החברים להגיש מועמדות לוועד.

 

עד לפני כשנתיים היה ועדת דוברי משרדי ממשלה פעיל, אולם בשל פרישתם של שניים מבין 3 חברים הוועד, אריאל רוזנברג, לשעבר דובר משרד השיכון, ולאה בנדר, דוברת לשעבר של שירות התעסוקה, הוועד הלך ופוגג ולמעשה חדל מלפעול. דובר באחד ממשרדי הממשלה אמר לאייס בזמנו כי "בעידן שיש ניו מדיה ואנחנו צריכים להיות זמינים, אין ספק שמעמדו של הדובר חשוב לארגון". דובר אחר הוסיף כי ועד כזה אמור להוביל לשינוי בנהלים לגבי העסקת דוברים, כך שיהיה יישור קו בין כל משרדי הממשלה ויחידות הסמך הפועלים במסגרת המשרדים.

 

אבל טענה מרכזית עוסקת בהתמודדות במכרזים בתוך משרדי הממשלה. דוברי משרד לא זוכים לעדיפות מול מתמודדים מבחוץ, למרות שהם צברו ניסיון בעבודה בשירות המדינה, בעבודה מול שרים ומנכ"לי משרדים, מול לפמ (לשכת הפרסום הממשלתית) ועוד. "הם מכירים את העבודה הזאת, שהיא שונה מהותית מהמגזר העסקי", מסביר דובר נוסף את הדברים, ונותן דוגמא את היועצים המשפטיים בשירות המדינה: "מי שעובד כיועץ משפטי במשרד ממשלתי, נהנה ממכרז בין משרדי שנותן לו אפשרות לעבור למשרד אחר, להתרענן במקום נוסף. לדובר ממשלה אין מכרז בין משרדי, יש מכרז פנימי ואז ישר קופצים למכרז פומבי-חיצוני".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.