אחרי הקפאה: דוברי משרדי הממשלה רוצים להתאגד שוב

בפברואר יתכנסו דוברי משרדים כדי לבחור ועד חדש שאמור לייצג אותם מול גופים רשמיים, וליצור אחידות בינם לבין הקולגות, שנתיים לאחר שפורום כזה של דוברים התפוגג לו
אלכסנדר כץ |
נושאים בכתבה דוברים ניצן חן

אחרי שנתיים בו לא פעל הפורום, דוברי משרדי הממשלה השונים מתכוונים להפעיל מחדש את הוועד שמאגד אותם ואת דוברי יחידות הסמך השונות. לאייס נודע כי בתחילת פברואר יקיימו הדוברים כנס בו צפויים לבחור ועד חדש.

 

בכנס שיתקיים במשרד לשירותי דת, ייקחו חלק גם מנהל לע"מ ניצן חן, שלפני כ-3.5 שנים תרם להקמתו של פורום הדוברים הממשלתיים, ורון צור, ראש המטה לרפורמה בנציבות שירות המדינה.

 

הוועד שהוקם בזמנו אמור היה לכהן כגוף המייצג של הדוברים הממשלתיים מול נציבות שירות המדינה ו-ועדת הבדיקה הרוחבית של מערכי הדוברות במשרדי הממשלה, ולקדם נושאים הנוגעים בין היתר להכשרה מקצועית של דוברים, התמודדות של דוברים עם עולם התקשורת העכשווי, הכולל ערוצי טלוויזיה רבים, ניו מדיה ועוד. עם הקמת הוועד, הוחלט באותה עת גם על הקמת ועדת אתיקה לדוברים.

 

עד לפני כשנתיים היה ועדת דוברי משרדי ממשלה פעיל, אולם בשל פרישתם של שניים מבין 3 חברים הוועד, אריאל רוזנברג, לשעבר דובר משרד השיכון, ולאה בנדר, דוברת לשעבר של שירות התעסוקה, הוועד הלך ופוגג ולמעשה חדל מלפעול.

 

ולמה דוברי משרדי הממשלה צריכים בכלל ועד? למרות שתקן דובר קיים במשרדים השונים, אין אחידות בין משרדי הממשלה ויחידות הסמך באשר למעמדו של הדובר בארגון. הדבר בא לידי ביטוי במספר העובדים במחלקת הדוברות, בשיתוף בקבלת החלטות בישיבות הנהלה, בשיתוף בכלל בישיבת הנהלה, בתנאי השכר, בתנאים הנלווים ועוד.

 

"בעידן שיש ניו מדיה ואנחנו צריכים להיות זמינים, אין ספק שמעמדו של הדובר חשוב לארגון", אמר אחד מדוברי משרדי הממשלה בשיחה עם אייס. דובר אחר הוסיף כי ועד כזה אמור להוביל לשינוי בנהלים לגבי העסקת דוברים, כך שיהיה יישור קו בין כל משרדי הממשלה ויחידות הסמך הפועלים במסגרת המשרדים.

 

דובר בכיר מסביר לגבי חוסר האיחוד בעבודת הדובר, כי "יצא נוהל של החשכ"ל (החשב הכללי במשרד האוצר) שלכל מחלקת דוברות במשרדי ממשלה מגיע טלפון חכם, אבל יש משרדים שיש להם יחידות סמך, כך יוצא שהדובר לא מקבל סמארטפון".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

אבל טענה מרכזית עוסקת בהתמודדות במכרזים בתוך משרדי הממשלה. דוברי משרד לא זוכים לעדיפות מול מתמודדים מבחוץ, למרות שהם צברו ניסיון בעבודה בשירות המדינה, בעבודה מול שרים ומנכ"לי משרדים, מול לפמ (לשכת הפרסום הממשלתית) ועוד. "הם מכירים את העבודה הזאת, שהיא שונה מהותית מהמגזר העסקי", מסביר דובר נוסף את הדברים, ונותן דוגמא את היועצים המשפטיים בשירות המדינה: "מי שעובד כיועץ משפטי במשרד ממשלתי, נהנה ממכרז בין משרדי שנותן לו אפשרות לעבור למשרד אחר, להתרענן במקום נוסף. לדובר ממשלה אין מכרז בין משרדי, יש מכרז פנימי ואז ישר קופצים למכרז פומבי-חיצוני".   

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.