ביהמ"ש: JWT ישלם להדס ליבר פיצוי של 85 אלף שקל
שנתיים וחצי לאחר התביעות ההדדיות בין הדס ליבר למשרד הפרסום JWT ישראל בו שימשה בעבר כסמנכ"ל קריאייטיב, בית הדין האזורי לעבודה פסק כי משרד הפרסום ישלם לליבר פיצוי על סך 85 אלף שקלים. סכום זה יתווסף ל-35 אלף שקלים ששולמו לליבר במהלך ההליך המשפטי, בגין הפרשי שכר וזכויות שלא שולמו עם סיום העסקתה.
לטענת ליבר, בתביעה שהוגשה לבית הדין לעבודה, הליך פיטוריה מהמשרד נעשה שלא כדין. התביעה עמדה על סך של מאות אלפי שקלים והתייחסה בעיקר לסיפור הרקע שבמסגרתו, כך לטענת ליבר, שמה הושמט ונוכחותה נמנעה, על פי החלטת מנכ"ל המשרד יורם דמבינסקי ממעמד קבלת הפרס בפסטיבל קאן על זכיית המשרד באתגר הקריאייטיב הבינלאומי של קאן וקרן ביל גייטס. כזכור, המשרד זכה בפרס על סך 100 אלף דולר וקיבל הזדמנות להתמודד על הפרס הגדול בשווי מיליון דולר. ליבר, שהייתה חלק פעיל בצוות שעבד על המהלך הזוכה בתפקידה כסמנכ"לית קריאייטיב לא הופיעה ברשימה זו.
בתביעה שהגישה ליבר לבית הדין לעבודה נטען כאמור, כי הליך פיטוריה בוצע שלא כדין. לאחר שסיימה את דרכה במשרד, לליבר נודע מאנשי פסטיבל קאן כי היא אינה רשאית לייצג את המשרד בקאן מכיוון שמשרד הפרסום הוא הקובע מי יהיו נציגיו, והיא כאמור אינה בין חברי הצוות שכולל את שמוליק קיטייניק וליאת תשובה-איילנברג.
בתחילת ההליך המשפטי בין הצדדים הציע בית הדין לעבודה פשרה לפיה ליבר תוותר על התביעה ועל כל הסכומים שלטענתה מגיעים לה, תממן בעצמה את הנסיעה והשהות בפסטיבל קאן ומצד שני JWT תסיר את התנגדותה להופעתה של ליבר בטקס. ליבר הסכימה לפשרה זו אך דמבינסקי, מנכ"ל ושותף במשרד הפרסום המסונף לרשת הבינלאומית מקבוצת WPP סירב בשם המשרד. במקביל לתביעת ליבר, JWT הגיש לליבר תביעה שכנגד שבה היא הואשמה בנזקים והכפשות.
"מקווה שאף עובד לא ייאלץ לעבור את מה שעברתי"
הדס ליבר אמרה היום (יום ג') לאייס: "לא חלמתי שבמקום לשמוח על הבמה המכובדת של קאן - אדרש לבימת בית המשפט כדי להוכיח את צדקתי. לאחר הליך ארוך ומתיש במהלכו נשללה זכותי לעמוד על הבמה בקאן - פסגת שאיפותיו של כל איש קריאייטיב ולא שולמו לי הכספים המגיעים לי, נאלצתי להתמודד גם עם מסכת שקרים והכפשות נוראיות מצד דמבינסקי ושותפיו (אפילו עברתי בדיקת פוליגרף, מיוזמתי, כדי להוכיח את האמת). אני מאושרת שבית הדין צידד בטענותיי ופסק לטובתי. את הרגע המרגש על הבמה בקאן – פיספסתי, אבל האמת חזקה גם מזה.
"אני שמחה עם תוצאות פסק הדין אבל חבל לי שהדברים הגיעו לכדי כך למרות שעשיתי כל שביכולתי למנוע את ההליך המשפטי - כל שביקשתי הוא שלא ימנעו ממני את ההשתתפות במעמד כאחת מבין הזוכים בפרס היוקרתי. צר לי שזו הדרך בה בחר מר דמבינסקי לפעול, ואני מקווה שהוא מצידו קיבל שיעור קטן בצניעות ותום לב.
"אני מקווה שפסיקת בית הדין תהווה מגדלור לכל המעסיקים כדי שאף עובד לא ייאלץ לעבור את מה שעברתי. אני מודה מקרב לב לעורך הדין שלי כפיר דיין דובב, שלקח את התיק שלי בצורה הכי אישית ונלחם כאילו הוא זה שלא עמד על הבמה בקאן".
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
עורך דינה של ליבר, כפיר דיין דובב, הוסיף עוד: "כאשר עובדת משקיעה מזמנה, כשרונה וניסיונה לטובת המעסיק ומביאה אותו להישגים, מן הראוי שהמעסיק יידע להשיב לה טובה תחת טובה. במקום זאת הנתבעת בחרה לפטר את מרשתי ועוד למנוע ממנה את ההשתתפות בטקס החשוב בפסטיבל קאן. אנו סבורים כי הסכום המשמעותי שפסק בית הדין מעביר מסר חשוב למעסיקים כי יש לתגמל באופן ראוי עובדים על מאמציהם ותרומתם למקום עבודתם ובטח שלא ההפך".
תגובת יורם דמבינסקי בשם JWT לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.
- 19.יוסי 13/12/2016 16:19הגב לתגובה זוגיל אתה איש מאוד מסוכן מסכן מי שעובד איתך וגם נמצא בסכנה גדולה
- יוסי 15/12/2016 09:42הגב לתגובה זושקרייניק, לא מספיק שאתה אומר על הבוס שלך שהוא אפס וגנב קרדיטים??? עכשיו אתה מכפיש גם אנשים לא מהמשרד?
- יוסי 15/12/2016 09:33הגב לתגובה זוהתכוונתי לומר דמבו, כל השאר נכון... רק להוסיף שחוץ ממסכן ובסכנה, מי שעובד עם/אצל דמבו גם יסבול מהתנוונות של השכל
- 18.איתן 06/12/2016 11:49הגב לתגובה זולפחות תגיבו בשם שלכם זוג פחדנים
- איתן המתקן 06/12/2016 14:47הגב לתגובה זודמבינסקי שקרייניק וליאת, מספיק עם הניסיונות העלובים להכפיש ולהסיט את הדיון מהנבזות שלכם, האפסיות שלכם וההפסד הצורב שלכם. זה לא יעבוד! הפרצוף האמיתי שלכם נחשף! איתן עלאק...
- 17.איתן 04/12/2016 16:31הגב לתגובה זוהדס וגיל הם זוג נוכלים נקודה שניהם לא יכולים לעבוד באף משרד יותר סכנת נפשות !!!
- איתן המתקן 05/12/2016 15:41הגב לתגובה זודמבינסקי, די. מי שנוכל זה אתה והמשרד שלך וכוווווולם כבר יודעים את זה וגם בית המשפט אמר את דברו בנושא. איתן, פחחחח
- 16.דורית 28/11/2016 20:17הגב לתגובה זומגיע לאיש הזה לשלם את מחיר ההפסד הצורב. וזה אכן שיעור בתום לב ובצניעות עבורו
- 15.דורית 28/11/2016 20:16הגב לתגובה זומגיע לאיש הזה לשלם את מחיר ההפסד הצורב. וזה אכן שיעור בתום לב ובצניעות עבורו
- 14.עימות מיותר שפגע בתדמית 2 הצדדים (ל"ת)רון 25/11/2016 02:08הגב לתגובה זו
- 13.הדס את מדהימה ומוכשרת! (ל"ת)עבדתי עם הדס 23/11/2016 05:03הגב לתגובה זו
- 12.You go girl 22/11/2016 18:06הגב לתגובה זובו המנצלים, החמדנים, העושקים, הגוזלים, הגנבים והחומסים ידעו שהם כבר לא מוגנים על ידי בריונות וסחטנות.
- 11.ערן 22/11/2016 17:24הגב לתגובה זוהדס היקרה, אני שמח שמעולם לא היית מנהלת הקריאטיב של החברה שלי. פסגת שאיפותיו של כל איש קריאטיב צריכה להיות הצלחת הלקוחות שלו ולא איזה פרס שבסה״כ טופח על האגו המנופח בלאו הכי של איש הקריאטיב. חבל שאחרי הרבה שנים בתחום את לא מבינה את זה.
- מנהל קריאייטיב 23/11/2016 09:48הגב לתגובה זוערן, אתה טועה ומטעה. פספסת את כל המהות של המקצוע. הדס צודקת שזו פסגת השאיפות של כל איש קריאייטיב ואבוי לנו אם זה לא יהיה. הצלחת הלקוחות זו לא פסגה, זה המינימום והמניע שחייב להיות בכל יום ובכל פרויקט שאנו עושים. כמו ששחקן כדורגל משחק טוב, ומשפר את היכולת כדי שהקבוצה תשחק טוב אבל זו לא פסגת שאיפותיו. פסגת שאיפותיו היא לזכות בצ'מפיונס או באליפות ולטעום את טעם הניצחון בהנפת הגביע. אין הכרה גדולה יותר לאיש קריאייטיב מאשר זכייה בפרס ואבוי למנהל שחושב שזה בא על חשבון עבודה טובה ללקוחות. אני רוצה להעסיק רק כאלו שזו פסגת שאיפותיהם ושיש להם את הרעב להגיע לשם. רק אלו יצליחו להביא הצלחות ללקוחות שלהם ולא ישקעו בבינוניות שלצערי קיימת בענף (כנראה תודות למנהלים כמוך)
- נו באמת 22/11/2016 19:44הגב לתגובה זוחבל שאתה מקשקש ולא מבין את מה שכל איש קריאייטיב איכותי מבין, אפשר וצריך לעשות קריאייטיב טוב שעושה מעולה ללקוח. זו הסיבה שיש תחרויות, זו הסיבה שזו פסגת שאיפותיו של איש קריאייטיב כי זו ההכרה על עבודה מעולה. מנהל משרד שלא מבין זאת הוא אפס שצריך להחליף מקצוע ובדחיפות. האמת היא שבעולם אפילו לקוחות הבינו זאת ומודדים ובוחרים את המשרדים לפי ההצלחות שלהם בתחרויות כאלו
- 10.יעל 22/11/2016 16:22הגב לתגובה זוכל הכבוד. הראת ליורם מאיפה משתין הדג. בטוח שישמחו לקבל אותך בחזרה לחבר השופטים המכובד של פסטיבל פחחחחח.
- 9.You go girl 22/11/2016 15:52הגב לתגובה זובו המנצלים, החמדנים, העושקים, הגוזלים, הגנבים והחומסים ידעו שהם כבר לא מוגנים על ידי בריונות וסחטנות.
- 8.כמה פעמים צריך להגיד 22/11/2016 14:23הגב לתגובה זויורם עשה טעות שלא גרר אותך למשפט והיה מקיז לך את הדם, את הזמן ואת כל הכסף שנשאר לך! אישה עם פיצול אישיות שלא הייתי מעסיק אצלי אפילו כמנקה.
- די יורם שחרר.. (ל"ת)אני 23/11/2016 05:04הגב לתגובה זו
- 7.JWT יצאו חומוס 22/11/2016 13:37הגב לתגובה זוידוע שבית הדין לעבודה תמיד פוסק נגד הצד שמתנגד להצעת פשרה.
- 6.Dumm-binsky (ל"ת)אחד 22/11/2016 13:00הגב לתגובה זו
- 5.עובד לשעבר 22/11/2016 12:08הגב לתגובה זומידיעה, דמבינסקי נבזה ונפוח, הדס מקסימה וטוב שהצדק יצא לאור
- 4.אה, כתבה על JWT ללא קרדיט לאחראי הקונספט (ל"ת)אחראי קונספט 22/11/2016 11:58הגב לתגובה זו
- סמנכ"ל קריאטיב 22/11/2016 13:07הגב לתגובה זומה קשור עכשיו זה לזה?
- 3.יעל 22/11/2016 11:28הגב לתגובה זוסוף סוף יש למישהו ביצים לעמוד מול הבריון דמבינסקי ולא להתקפל
- 2.שיעור חשוב 22/11/2016 10:55הגב לתגובה זומקאן באומן אדלר כמעט כולם לצערי רוב התעשייה אותה גברת בשינוי אדרת הלוואי שיגיע כבר היום של ההתפכחות של העובדים ובה יבינו כמה התעשייה הזו מסמנכל ומעלה דוחה עם לא מעט אנשים חזירים דורסניים צבועיים ולא אנושיים. לא כולם, אבל הרוב המוחץ ולגבי ליבר, מהיכרות עבר גם היא לא בדיוק התמימה וההוגנת והאנושית שהיינו רוצים למצוא פה - אבל לפחות לימדה שיעור חשוב. הלוואי שיתעוררו כבר מהסרט
- 1.בבה 22/11/2016 10:50הגב לתגובה זועכשיו יש לה כסף לשרוף על כל החודשים שהיא מובטלת. מי ירצה להעסיק טראבל מייקרית כזאת ?
- בבה עלאק 22/11/2016 12:06הגב לתגובה זותבדוק ותגלה שעובדת יופי ולא רע לה...
- שי 22/11/2016 17:25איפה היא עובדת יופי???
- בובה 22/11/2016 14:04תרגיע זה נגמר
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס?
הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים.
המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים.
פריים טיים
גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב
תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהדורות המוקדמות לאורך אחר
הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם
6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף
צופים.
