הדס ליבר ויורם דמבינסקי
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

ביהמ"ש: JWT ישלם להדס ליבר פיצוי של 85 אלף שקל

בסך הכל תקבל ליבר ממשרד הפרסום 120 אלף שקל בגין הפיטורים ועוגמת הנפש על אי הופעתה בפסטיבל קאן לאחר שהמשרד זכה באתגר הקריאייטיב של קרן ביל גייטס. ליבר: "מקווה שדמבינסקי קיבל שיעור קטן בצניעות ותום לב"
משה בנימין | (31)

שנתיים וחצי לאחר התביעות ההדדיות בין הדס ליבר למשרד הפרסום JWT ישראל בו שימשה בעבר כסמנכ"ל קריאייטיב, בית הדין האזורי לעבודה פסק כי משרד הפרסום ישלם לליבר פיצוי על סך 85 אלף שקלים. סכום זה יתווסף ל-35 אלף שקלים ששולמו לליבר במהלך ההליך המשפטי, בגין הפרשי שכר וזכויות שלא שולמו עם סיום העסקתה. 

לטענת ליבר, בתביעה שהוגשה לבית הדין לעבודה, הליך פיטוריה מהמשרד נעשה שלא כדין. התביעה עמדה על סך של מאות אלפי שקלים והתייחסה בעיקר לסיפור הרקע שבמסגרתו, כך לטענת ליבר, שמה הושמט ונוכחותה נמנעה, על פי החלטת מנכ"ל המשרד יורם דמבינסקי ממעמד קבלת הפרס בפסטיבל קאן על זכיית המשרד באתגר הקריאייטיב הבינלאומי של קאן וקרן ביל גייטס. כזכור, המשרד זכה בפרס על סך 100 אלף דולר וקיבל הזדמנות להתמודד על הפרס הגדול בשווי מיליון דולר. ליבר, שהייתה חלק פעיל בצוות שעבד על המהלך הזוכה בתפקידה כסמנכ"לית קריאייטיב לא הופיעה ברשימה זו. 

בתביעה שהגישה ליבר לבית הדין לעבודה נטען כאמור, כי הליך פיטוריה בוצע שלא כדין. לאחר שסיימה את דרכה במשרד, לליבר נודע מאנשי פסטיבל קאן כי היא אינה רשאית לייצג את המשרד בקאן מכיוון שמשרד הפרסום הוא הקובע מי יהיו נציגיו, והיא כאמור אינה בין חברי הצוות שכולל את שמוליק קיטייניק וליאת תשובה-איילנברג. 

בתחילת ההליך המשפטי בין הצדדים הציע בית  הדין לעבודה פשרה לפיה ליבר תוותר על התביעה ועל כל הסכומים שלטענתה מגיעים לה, תממן בעצמה את הנסיעה והשהות בפסטיבל קאן ומצד שני JWT תסיר את התנגדותה להופעתה של ליבר בטקס. ליבר הסכימה לפשרה זו אך דמבינסקי, מנכ"ל ושותף במשרד הפרסום המסונף לרשת הבינלאומית מקבוצת WPP סירב בשם המשרד. במקביל לתביעת ליבר, JWT הגיש לליבר תביעה שכנגד שבה היא הואשמה בנזקים והכפשות.  

"מקווה שאף עובד לא ייאלץ לעבור את מה שעברתי"

הדס ליבר אמרה היום (יום ג') לאייס: "לא חלמתי שבמקום לשמוח על הבמה המכובדת של קאן - אדרש לבימת בית המשפט כדי להוכיח את צדקתי. לאחר הליך ארוך ומתיש במהלכו נשללה זכותי לעמוד על הבמה בקאן - פסגת שאיפותיו של כל איש קריאייטיב ולא שולמו לי הכספים המגיעים לי, נאלצתי להתמודד גם עם מסכת שקרים והכפשות נוראיות מצד דמבינסקי ושותפיו (אפילו עברתי בדיקת פוליגרף, מיוזמתי, כדי להוכיח את האמת). אני מאושרת שבית הדין  צידד בטענותיי ופסק לטובתי. את הרגע המרגש על הבמה בקאן – פיספסתי, אבל האמת חזקה גם מזה.

"אני שמחה עם תוצאות פסק הדין אבל חבל לי שהדברים הגיעו לכדי כך למרות שעשיתי כל שביכולתי למנוע את ההליך המשפטי - כל שביקשתי הוא שלא ימנעו ממני את ההשתתפות במעמד כאחת מבין הזוכים בפרס היוקרתי. צר לי שזו הדרך בה בחר מר דמבינסקי לפעול, ואני מקווה שהוא מצידו קיבל שיעור קטן בצניעות ותום לב.

"אני מקווה שפסיקת בית הדין תהווה מגדלור לכל המעסיקים כדי שאף עובד לא ייאלץ לעבור את מה שעברתי. אני מודה מקרב לב לעורך הדין שלי כפיר דיין דובב, שלקח את התיק שלי בצורה הכי אישית ונלחם כאילו הוא זה שלא עמד על הבמה בקאן".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

עורך דינה של ליבר, כפיר דיין דובב, הוסיף עוד: "כאשר עובדת משקיעה מזמנה, כשרונה וניסיונה לטובת המעסיק ומביאה אותו להישגים, מן הראוי שהמעסיק יידע להשיב לה טובה תחת טובה. במקום זאת הנתבעת בחרה לפטר את מרשתי ועוד למנוע ממנה את ההשתתפות בטקס החשוב בפסטיבל קאן. אנו סבורים כי הסכום המשמעותי שפסק בית הדין מעביר מסר חשוב למעסיקים כי יש לתגמל באופן ראוי עובדים על מאמציהם ותרומתם למקום עבודתם ובטח שלא ההפך".

 תגובת יורם דמבינסקי בשם JWT לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה. 

תגובות לכתבה(31):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 19.
    יוסי 13/12/2016 16:19
    הגב לתגובה זו
    גיל אתה איש מאוד מסוכן מסכן מי שעובד איתך וגם נמצא בסכנה גדולה
  • יוסי 15/12/2016 09:42
    הגב לתגובה זו
    שקרייניק, לא מספיק שאתה אומר על הבוס שלך שהוא אפס וגנב קרדיטים??? עכשיו אתה מכפיש גם אנשים לא מהמשרד?
  • יוסי 15/12/2016 09:33
    הגב לתגובה זו
    התכוונתי לומר דמבו, כל השאר נכון... רק להוסיף שחוץ ממסכן ובסכנה, מי שעובד עם/אצל דמבו גם יסבול מהתנוונות של השכל
  • 18.
    איתן 06/12/2016 11:49
    הגב לתגובה זו
    לפחות תגיבו בשם שלכם זוג פחדנים
  • איתן המתקן 06/12/2016 14:47
    הגב לתגובה זו
    דמבינסקי שקרייניק וליאת, מספיק עם הניסיונות העלובים להכפיש ולהסיט את הדיון מהנבזות שלכם, האפסיות שלכם וההפסד הצורב שלכם. זה לא יעבוד! הפרצוף האמיתי שלכם נחשף! איתן עלאק...
  • 17.
    איתן 04/12/2016 16:31
    הגב לתגובה זו
    הדס וגיל הם זוג נוכלים נקודה שניהם לא יכולים לעבוד באף משרד יותר סכנת נפשות !!!
  • איתן המתקן 05/12/2016 15:41
    הגב לתגובה זו
    דמבינסקי, די. מי שנוכל זה אתה והמשרד שלך וכוווווולם כבר יודעים את זה וגם בית המשפט אמר את דברו בנושא. איתן, פחחחח
  • 16.
    דורית 28/11/2016 20:17
    הגב לתגובה זו
    מגיע לאיש הזה לשלם את מחיר ההפסד הצורב. וזה אכן שיעור בתום לב ובצניעות עבורו
  • 15.
    דורית 28/11/2016 20:16
    הגב לתגובה זו
    מגיע לאיש הזה לשלם את מחיר ההפסד הצורב. וזה אכן שיעור בתום לב ובצניעות עבורו
  • 14.
    עימות מיותר שפגע בתדמית 2 הצדדים (ל"ת)
    רון 25/11/2016 02:08
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    הדס את מדהימה ומוכשרת! (ל"ת)
    עבדתי עם הדס 23/11/2016 05:03
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    You go girl 22/11/2016 18:06
    הגב לתגובה זו
    בו המנצלים, החמדנים, העושקים, הגוזלים, הגנבים והחומסים ידעו שהם כבר לא מוגנים על ידי בריונות וסחטנות.
  • 11.
    ערן 22/11/2016 17:24
    הגב לתגובה זו
    הדס היקרה, אני שמח שמעולם לא היית מנהלת הקריאטיב של החברה שלי. פסגת שאיפותיו של כל איש קריאטיב צריכה להיות הצלחת הלקוחות שלו ולא איזה פרס שבסה״כ טופח על האגו המנופח בלאו הכי של איש הקריאטיב. חבל שאחרי הרבה שנים בתחום את לא מבינה את זה.
  • מנהל קריאייטיב 23/11/2016 09:48
    הגב לתגובה זו
    ערן, אתה טועה ומטעה. פספסת את כל המהות של המקצוע. הדס צודקת שזו פסגת השאיפות של כל איש קריאייטיב ואבוי לנו אם זה לא יהיה. הצלחת הלקוחות זו לא פסגה, זה המינימום והמניע שחייב להיות בכל יום ובכל פרויקט שאנו עושים. כמו ששחקן כדורגל משחק טוב, ומשפר את היכולת כדי שהקבוצה תשחק טוב אבל זו לא פסגת שאיפותיו. פסגת שאיפותיו היא לזכות בצ'מפיונס או באליפות ולטעום את טעם הניצחון בהנפת הגביע. אין הכרה גדולה יותר לאיש קריאייטיב מאשר זכייה בפרס ואבוי למנהל שחושב שזה בא על חשבון עבודה טובה ללקוחות. אני רוצה להעסיק רק כאלו שזו פסגת שאיפותיהם ושיש להם את הרעב להגיע לשם. רק אלו יצליחו להביא הצלחות ללקוחות שלהם ולא ישקעו בבינוניות שלצערי קיימת בענף (כנראה תודות למנהלים כמוך)
  • נו באמת 22/11/2016 19:44
    הגב לתגובה זו
    חבל שאתה מקשקש ולא מבין את מה שכל איש קריאייטיב איכותי מבין, אפשר וצריך לעשות קריאייטיב טוב שעושה מעולה ללקוח. זו הסיבה שיש תחרויות, זו הסיבה שזו פסגת שאיפותיו של איש קריאייטיב כי זו ההכרה על עבודה מעולה. מנהל משרד שלא מבין זאת הוא אפס שצריך להחליף מקצוע ובדחיפות. האמת היא שבעולם אפילו לקוחות הבינו זאת ומודדים ובוחרים את המשרדים לפי ההצלחות שלהם בתחרויות כאלו
  • 10.
    יעל 22/11/2016 16:22
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד. הראת ליורם מאיפה משתין הדג. בטוח שישמחו לקבל אותך בחזרה לחבר השופטים המכובד של פסטיבל פחחחחח.
  • 9.
    You go girl 22/11/2016 15:52
    הגב לתגובה זו
    בו המנצלים, החמדנים, העושקים, הגוזלים, הגנבים והחומסים ידעו שהם כבר לא מוגנים על ידי בריונות וסחטנות.
  • 8.
    כמה פעמים צריך להגיד 22/11/2016 14:23
    הגב לתגובה זו
    יורם עשה טעות שלא גרר אותך למשפט והיה מקיז לך את הדם, את הזמן ואת כל הכסף שנשאר לך! אישה עם פיצול אישיות שלא הייתי מעסיק אצלי אפילו כמנקה.
  • די יורם שחרר.. (ל"ת)
    אני 23/11/2016 05:04
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    JWT יצאו חומוס 22/11/2016 13:37
    הגב לתגובה זו
    ידוע שבית הדין לעבודה תמיד פוסק נגד הצד שמתנגד להצעת פשרה.
  • 6.
    Dumm-binsky (ל"ת)
    אחד 22/11/2016 13:00
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    עובד לשעבר 22/11/2016 12:08
    הגב לתגובה זו
    מידיעה, דמבינסקי נבזה ונפוח, הדס מקסימה וטוב שהצדק יצא לאור
  • 4.
    אה, כתבה על JWT ללא קרדיט לאחראי הקונספט (ל"ת)
    אחראי קונספט 22/11/2016 11:58
    הגב לתגובה זו
  • סמנכ"ל קריאטיב 22/11/2016 13:07
    הגב לתגובה זו
    מה קשור עכשיו זה לזה?
  • 3.
    יעל 22/11/2016 11:28
    הגב לתגובה זו
    סוף סוף יש למישהו ביצים לעמוד מול הבריון דמבינסקי ולא להתקפל
  • 2.
    שיעור חשוב 22/11/2016 10:55
    הגב לתגובה זו
    מקאן באומן אדלר כמעט כולם לצערי רוב התעשייה אותה גברת בשינוי אדרת הלוואי שיגיע כבר היום של ההתפכחות של העובדים ובה יבינו כמה התעשייה הזו מסמנכל ומעלה דוחה עם לא מעט אנשים חזירים דורסניים צבועיים ולא אנושיים. לא כולם, אבל הרוב המוחץ ולגבי ליבר, מהיכרות עבר גם היא לא בדיוק התמימה וההוגנת והאנושית שהיינו רוצים למצוא פה - אבל לפחות לימדה שיעור חשוב. הלוואי שיתעוררו כבר מהסרט
  • 1.
    בבה 22/11/2016 10:50
    הגב לתגובה זו
    עכשיו יש לה כסף לשרוף על כל החודשים שהיא מובטלת. מי ירצה להעסיק טראבל מייקרית כזאת ?
  • בבה עלאק 22/11/2016 12:06
    הגב לתגובה זו
    תבדוק ותגלה שעובדת יופי ולא רע לה...
  • שי 22/11/2016 17:25
    איפה היא עובדת יופי???
  • בובה 22/11/2016 14:04
    תרגיע זה נגמר
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה

טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס? 

רן קידר |

הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים. 

המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים. 

פריים טיים

גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם 6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף צופים.