מכבי חיפה הפועל תל אביב
צילום: רמי כהן שמואלי, באדיבות אתר 'ישראל ספורט'
רייטינג

ליגת העל הגיעה לערוץ הספורט: 7.3% למשחק המרכזי

השידור הניב נתון נמוך יותר מהממוצע שהשיג בערוץ 1, ואולם ערוץ הספורט נקלט רק בכ-70% מהבתים בישראל. 'נעולים' זינקה, 'פנים אמיתיות' התרסקה
אלכסנדר כץ |

המשחק המרכזי בליגת העל עבר מערוץ 1 לערוץ הספורט, ואתמול שודרה ההתמודדות בין מכבי חיפה להפועל תל אביב במסגרת המחזור הראשון. על פי נתונים ראשוניים ולא רשמיים, עולה כי המשחק ששודר בספורט 5 וגם באפיק ה-HD שלו, הניב 7.3%, נמוך מהממוצעים שהמשחק המרכזי רשם בערוץ 1 – סביב 10%, ואולם יש לזכור כי ערוץ הספורט נקלט רק אצל לקוחות HOT, yes וסלקום TV, שהם כ-70% מבתי האב בישראל.

 

השעשועון נעולים (רשת, ערוץ 2) תחזק ביחס לשבוע שעבר מ-15.7% ל-18.4%, ובהמשך קיבל השידור החוזר של 'ארבע חתונות' (רשת, ערוץ 2) 11.2%. מוסף אנליסט (ערוץ 10) של מתן חודורוב רשם 10% אולם הוא לא נספר משום שהיה קצר מ-20 דקות. מיד אחריו התכנית פנים אמיתיות (ערוץ 10) ממשיכה במגמת הירידה והגיעה ל-7.6% - מ-11% בשבוע שעבר. משדר מיוחד לציון 60 שנה למבצע קדש (ערוץ 1) הניב 2.7%.

 

'הצינור' (ערוץ 10) קיבלה 7.3%, 'היום שהיה' (ערוץ 10) ו'לילה כלכלי' (ערוץ 10) שתיהן עם 6.1%, שידור חוזר של 'הערב' (רשת, ערוץ 2) קיבל 5.5%, ו'החדשות הלילה' (חדשות 2) עם נתון נמוך של 3.5%.

 

ראש בראש בפרה-פריים: לקט של 'הערב' (רשת, ערוץ 2) ניפק 7.4%, ואחריו 'תכנית חסכון' (חדשות 2) עם 8.8%. מנגד קיבלה 'ערב טוב עם גיא פינס' (ערוץ 10) 6.8% ו'אייל גולן קורא לכם' (ערוץ 24) עם 2.3%.

 

בגזרת החדשות: 'חדשות 2' הניבה 17.7% מול 'חדשות 10' עם נתון נאה יחסית לתקופה - 10.1%. 'מבט' (ערוץ 1) קיבלה 3%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.