בגלל המאבק בין גלובס לעובדיו: וואלה נסוג מהתכנית להיכנס לתחום הפרינט
אתר וואלה החליט לחזור בו בשלב זה מהתכנית להיכנס לתחום הפרינט - כך נודע לאייס. מה שגרם להחלטה זו היא מאבק פנימי אצל שותף התוכן שלו, גלובס, שאמור היה להדפיס את המוצר החדש, למורת רוחם של עובדי היומון הכלכלי.
לוואלה וגלובס שיתוף פעולה ארוך טווח במסגרתו מפרסמים הצדדים תכנים זה של זה. אתמול חשף נתי טוקר ב-TheMarker כי השת"פ בין הצדדים, עם כניסת וואלה לתחום הפרינט, הוביל להתנגדות העובדים בגלובס שחששו מהתלות של מקום עבודתם בשאול אלוביץ', בעלי וואלה ומי שנחשב למקורבו של ראש הממשלה נתניהו, מה שעשוי היה לפגוע בעצמאות המערכתית שלהם.
עוד פורסם כי בעקבות כך, פנה ועד עובדי גלובס באמצעות ארגון העיתונאים לבית הדין לעבודה והדיון התקיים בדלתיים סגורות.
על פי גורמים בוואלה, המוצר שאמור היה להיות מודפס על ידי גלובס הוא מוסף יומי המתבסס על תכני וואלה ויופץ למנויי גלובס. באתר מכחישים את הפרסום כי בוואלה התכוונו להפיץ חינמון שיתחרה בזה של ישראל היום ומעריב השבוע, ובגרסת הלייט של ידיעות אחרונות.
ההתנגדות של העובדים תקעה בשלב זה מקלות בגלגלי המהלך בין וואלה לגולבס שנרקם בחודשים האחרונים, ובימים האחרונים הוחלט בהנהלת וואלה לא להביא את ההסכם בין הצדדים לאישור הדירקטוריון. ואולם, יש לציין כי הדבר לא סותם את הגולל ויהיה מעניין לראות האם וואלה יחיה מחדש את התכנית להרחבת השת"פ עם גלובס לתחום הפרינט.
מנכ"ל וואלה אילן ישועה אמר לאייס כי "הפרטים שפרסם TheMarker הם מטעים, אולי מתוך אינטרס. למיטב הבנתנו העתירה של עובדי גלובס נגעה ליחסי העבודה עם הנהלת העיתון. אכן נבחנה הרחבה של שיתוף הפעולה הקיים בין וואלה לגלובס, זאת במסגרת הפורמט הקיים בעיתון ולמנוייו בלבד, מעולם לא דובר על הפצת חינמון".
nהנהלת גלובס נמסר כי "הפנייה של הuועד לבית הדין האזורי לעבודה, לא כללה ולו מילה בעניין חשש מתלות של גלובס בוואלה או בבעל השליטה בו, או טענה כלשהיא ביחס לחופש הביטוי או לעינייני אתיקה עיתונאית"/
מארגון העיתונאים לא התקבלה תגובה.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
