האח הגדול שי חי דודו כהן
צילום: קשת, ערוץ 2
רייטינג

גדול, אבל פחות: 'האח הגדול' ירדה ל-32.3%, רצועת הדוקו של 10 התחזקה במקצת

'האח' איבדה כ-3 נק' ביחס לרביעי שעבר. סרט הדוקו 'של מי אני' הניב 7.5% לערוץ 10, עלייה של נק' ביחס לשבוע שעבר. ההדחה של מכבי מהיורוקאפ הסתפקה ב-2.9%
אלכסנדר כץ |

האח הגדול (קשת, ערוץ 2) קיבלה 32.3%, ירידה של כ-3 נקודות ביחס לרביעי שעבר – כך עולה מנתוני צפייה ראשוניים בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה.

 

מנגד, סרט הדוקו 'של מי אני' (ערוץ 10) קיבל 7.5%, ברצועת דוקו שזכתה בשבוע שעבר רק ל-6.4%, כך שמדובר בהתחזקות של כנקודה. הצינור (ערוץ 10) הניבה 5%. מבט שני (ערוץ 1) רשמה 2.5%, ואחריה תכנית התחקירים 60 דקות (ערוץ 1) של רשת CBS שרשמה 2.2%.

הדחתה המשפילה של מכבי תל אביב בכדורסל מהמשך המשחקים ביורופקאפ - המפעל השני בחשיבותו באירופה, אחרי שכבר הודחה המיורוליג, הניבה רק 2.9% במשחק ששודר בערוץ ספורט 5, בין 20:00 ל-22:10. יש לציין כי מדובר בנתון לא רשמי, משום שהוועדה למדרוג אינה מפרסת את נתוני הערוץ שאינו חבר בוועדה. 

 

'היום בלילה עם גורי אלפי' (קשת, ערוץ 2) קיבלה 16.2%, 'חי בלילה' (ערוץ 10) ניפקה 9.6%, 'החדשות הלילה' (חדשות 2) הניבה 6.8%, 'היום שהיה' (ערוץ 10) רשמה 4.8%, 'לילה כלכלי' (ערוץ 10) זכתה ב-4%,  ו'לילה טוב עם אסף הראל' (ערוץ 10) עם 2.2%.

 

ראש בראש בפרה-פריים: 'אנשים' (קשת, ערוץ 2) הניבה 10.3%, ואחריה 'תכנית חסכון' (חדשות 2) עם 12.4%. מנגד, 'ערב טוב עם גיא פינס' (ערוץ 10) רשמה 7.4%. 'המוסף' (ערוץ 1) ניפקה 2%.

 

בגזרת החדשות: 'חדשות 2' קיבלה 22.1%, מול 'חדשות 10' עם 9.8% ו'מבט' (ערוץ 1) שקיבלה 3.4%.

 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.