הסופרבול לא שבר שיאים: 111.9 מיליון צופים ורייטינג של 49% - ירידה מ-2015
הניצחון המשכנע של דנבר ברונקוס 24:10 על קרוליינה פנתרס בסופרבול ה-50 שהתקיים הלילה (בין יום א' ל-ב'), לא התבטא בנתון הצפייה. על פי נתוני מדד נילסן, המפגש בין 2 הקבוצות ששודר ב-CBS, משך 111.9 מיליון צופים אמריקאים והניב רייטינג של 49%, נתונים הנמוכים מאלה של השנה שעברה. נתח הצפייה מאידך היה גבוה מזה של הסופרבול ה-49, ועמד על 73%.
בשנה שעברה צפו 114.4 מיליון איש במשדר של רשת NBC עם הניצחון הדרמטי של ניו אינגלנד פטריוטס על הסיאטל סיהוקס 28:24. אותו משחק גם רשם רייטינג שיא של 49.7% ונתח צפייה של 72%. בזמן השיא צפו במשחק אז 121 מיליון איש.
לצד המשחק, לאירוע יש עוד כמה אלמנטים חשובים: הפרסומות והסכום המטורף שהמפרסמים מוכנים לשלם (5 מיליון דולר לספוט של חצי דקה) וההופעות במחצית המשחק. הפעם הופיעו במחצית ביונסה, להקת קולדפליי וברונו מארס.
יהיה מעניין לדעת כמה צופים היו לחלק זה. במחצית של הסופרבול בשנה שעברה, במהלך הופעתה של קייטי פרי, צפו 118.5 מיליון אמריקאים, כ-3 מיליון יותר ממספר הצופים בהופעה של ברונו מארס במחצית של הסופרבול 2014.
- ?סופרבול משעמם, ורייטינג נמוך: 98 מיליון צפו במשחק
- מנכ"ל CBS שתמך בקמפיין #MeToo - מואשם בהטרדות מיניות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ונחזור לאירוע עצמו. לפני שנתיים, ב-2014, צפו 112.2 מיליון איש בשידור ברשת FOX בניצחון של סיאטל הסיהוקס על דנבר ברונקוס, 900 אלף יותר מהסופרבול של 2012 – אז ניצחה בולטימור רייבנס את סן פרנסיסקו פורטי-ניינרס, במשחק ששודר ב-NBC. בשנת 2013 צפו במשחק הגמר ב-CBS בו ניצחה בולטימור רייבנס את סן פרנסיסקו פורטי-ניינרס, 108.4 מיליון, ואילו הרייטינג דווקא שבר אז שיא - 48.1%.
המספרים המטורפים האלה חדשים יחסית. בסופרבול 1990 צפו כמעט 74 מיליון צופים, כעבור 3 שנים הנתון זינק ל-90 מיליון, ועד שנת 2009 לא הצליח לחצות את רף 100 המיליונים. למעשה, עד סופרבול 2010, בו צפו 106.5 מיליון איש, המשדר הכי נצפה בטלוויזיה האמריקאית היה פרק הסיום של הסדרה המיתולוגית מ.א.ש, ששודר כמעט 30 שנה לפני כן.
ויש עוד כמה נתונים
גם בגזרת הטוויטר לא הצליח האירוע לרשום שיא. במהלך 3.5 שעות המשחק נשלחו 16.9 מיליון ציוצים, ירידה ביחס לשיא שנרשם בשנה שעברה - 28.4 מיליון, ששבר את השיא שנרשם שנה לפני כן, בגמר 2014 – אז צויצו 24.9 מיליון ציוצים. בשעה 20:44 שעון מזרח ארה"ב, נרשמו 162 אלף ציוצים.
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
בדרך כלל הערים מהן מגיעות המשתתפות בסופרבול, מתכנסות מול המסכים והן המובילות מבחינת רייטינג. אם ממוצע הרייטינג הארצי עמד על 49%, אז הרייטינג בעיר שארלוט (בה פועלת קרוליינה פנתרס) עמד על 55.9%, ואילו בדנבר הוא היה 53.9%. שיאנית הרייטינג בארה"ב היא בירת מדינת טנסי, העיר נאשוויל, עם 57.7%, ואחריה העיר אלבקרקי (בירת ניו מקסיקו) עם 56.8% ובעיר גרינסבורו (צפון קרוליינה) צפו 56.7%.
מיד לאחר הסופרבול שודרה תכנית הלייט-נייט של סטפן קולברט, עם מערכון משעשע למדיי בהשתתפותו של נשיא ארה"ב ברק אובמה ורעייתו מישל. בתכנית צפו 21.12 מיליון איש.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.