רייטינג בינ"ל

הסופרבול לא שבר שיאים: 111.9 מיליון צופים ורייטינג של 49% - ירידה מ-2015

(עדכון) מספר הצופים נמוך מהשיא שנרשם בשנה שעברה - 114.4 מיליון, ועדיין המשדר של CBS ממוקם השלישי ברשימת המשדרים הנצפים ביותר. ואיזו עיר הובילה ברייטינג?
אלכסנדר כץ |
נושאים בכתבה CBS סופרבול 2016

הניצחון המשכנע של דנבר ברונקוס 24:10 על קרוליינה פנתרס בסופרבול ה-50 שהתקיים הלילה (בין יום א' ל-ב'), לא התבטא בנתון הצפייה. על פי נתוני מדד נילסן, המפגש בין 2 הקבוצות ששודר ב-CBS, משך 111.9 מיליון צופים אמריקאים והניב רייטינג של 49%, נתונים הנמוכים מאלה של השנה שעברה. נתח הצפייה מאידך היה גבוה מזה של הסופרבול ה-49, ועמד על 73%.

בשנה שעברה צפו 114.4 מיליון איש במשדר של רשת NBC עם הניצחון הדרמטי של ניו אינגלנד פטריוטס על הסיאטל סיהוקס 28:24. אותו משחק גם רשם רייטינג שיא של 49.7% ונתח צפייה של 72%. בזמן השיא צפו במשחק אז 121 מיליון איש.

 לצד המשחק, לאירוע יש עוד כמה אלמנטים חשובים: הפרסומות והסכום המטורף שהמפרסמים מוכנים לשלם (5 מיליון דולר לספוט של חצי דקה) וההופעות במחצית המשחק. הפעם הופיעו במחצית ביונסה, להקת קולדפליי וברונו מארס.

יהיה מעניין לדעת כמה צופים היו לחלק זה. במחצית של הסופרבול בשנה שעברה, במהלך הופעתה של קייטי פרי, צפו 118.5 מיליון אמריקאים, כ-3 מיליון יותר ממספר הצופים בהופעה של ברונו מארס במחצית של הסופרבול 2014.

 

ונחזור לאירוע עצמו. לפני שנתיים, ב-2014, צפו 112.2 מיליון איש בשידור ברשת FOX בניצחון של סיאטל הסיהוקס על דנבר ברונקוס, 900 אלף יותר מהסופרבול של 2012 – אז ניצחה בולטימור רייבנס את סן פרנסיסקו פורטי-ניינרס, במשחק ששודר ב-NBC. בשנת 2013 צפו במשחק הגמר ב-CBS בו ניצחה בולטימור רייבנס את סן פרנסיסקו פורטי-ניינרס, 108.4 מיליון, ואילו הרייטינג דווקא שבר אז שיא - 48.1%.

 

המספרים המטורפים האלה חדשים יחסית. בסופרבול 1990 צפו כמעט 74 מיליון צופים, כעבור 3 שנים הנתון זינק ל-90 מיליון, ועד שנת 2009 לא הצליח לחצות את רף 100 המיליונים. למעשה, עד סופרבול 2010, בו צפו 106.5 מיליון איש, המשדר הכי נצפה בטלוויזיה האמריקאית היה פרק הסיום של הסדרה המיתולוגית מ.א.ש, ששודר כמעט 30 שנה לפני כן.  

 

ויש עוד כמה נתונים

גם בגזרת הטוויטר לא הצליח האירוע לרשום שיא. במהלך 3.5 שעות המשחק נשלחו 16.9 מיליון ציוצים, ירידה ביחס לשיא שנרשם בשנה שעברה - 28.4 מיליון, ששבר את השיא שנרשם שנה לפני כן, בגמר 2014 – אז צויצו 24.9 מיליון ציוצים. בשעה 20:44 שעון מזרח ארה"ב, נרשמו 162 אלף ציוצים. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

בדרך כלל הערים מהן מגיעות המשתתפות בסופרבול, מתכנסות מול המסכים והן המובילות מבחינת רייטינג. אם ממוצע הרייטינג הארצי עמד על 49%, אז הרייטינג בעיר שארלוט (בה פועלת קרוליינה פנתרס) עמד על 55.9%, ואילו בדנבר הוא היה 53.9%. שיאנית הרייטינג בארה"ב היא בירת מדינת טנסי, העיר נאשוויל, עם 57.7%, ואחריה העיר אלבקרקי (בירת ניו מקסיקו) עם 56.8% ובעיר גרינסבורו (צפון קרוליינה) צפו 56.7%. 

מיד לאחר הסופרבול שודרה תכנית הלייט-נייט של סטפן קולברט, עם מערכון משעשע למדיי בהשתתפותו של נשיא ארה"ב ברק אובמה ורעייתו מישל. בתכנית צפו 21.12 מיליון איש.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.