הסופרבול לא שבר שיאים: 111.9 מיליון צופים ורייטינג של 49% - ירידה מ-2015
הניצחון המשכנע של דנבר ברונקוס 24:10 על קרוליינה פנתרס בסופרבול ה-50 שהתקיים הלילה (בין יום א' ל-ב'), לא התבטא בנתון הצפייה. על פי נתוני מדד נילסן, המפגש בין 2 הקבוצות ששודר ב-CBS, משך 111.9 מיליון צופים אמריקאים והניב רייטינג של 49%, נתונים הנמוכים מאלה של השנה שעברה. נתח הצפייה מאידך היה גבוה מזה של הסופרבול ה-49, ועמד על 73%.
בשנה שעברה צפו 114.4 מיליון איש במשדר של רשת NBC עם הניצחון הדרמטי של ניו אינגלנד פטריוטס על הסיאטל סיהוקס 28:24. אותו משחק גם רשם רייטינג שיא של 49.7% ונתח צפייה של 72%. בזמן השיא צפו במשחק אז 121 מיליון איש.
לצד המשחק, לאירוע יש עוד כמה אלמנטים חשובים: הפרסומות והסכום המטורף שהמפרסמים מוכנים לשלם (5 מיליון דולר לספוט של חצי דקה) וההופעות במחצית המשחק. הפעם הופיעו במחצית ביונסה, להקת קולדפליי וברונו מארס.
יהיה מעניין לדעת כמה צופים היו לחלק זה. במחצית של הסופרבול בשנה שעברה, במהלך הופעתה של קייטי פרי, צפו 118.5 מיליון אמריקאים, כ-3 מיליון יותר ממספר הצופים בהופעה של ברונו מארס במחצית של הסופרבול 2014.
- ?סופרבול משעמם, ורייטינג נמוך: 98 מיליון צפו במשחק
- מנכ"ל CBS שתמך בקמפיין #MeToo - מואשם בהטרדות מיניות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ונחזור לאירוע עצמו. לפני שנתיים, ב-2014, צפו 112.2 מיליון איש בשידור ברשת FOX בניצחון של סיאטל הסיהוקס על דנבר ברונקוס, 900 אלף יותר מהסופרבול של 2012 – אז ניצחה בולטימור רייבנס את סן פרנסיסקו פורטי-ניינרס, במשחק ששודר ב-NBC. בשנת 2013 צפו במשחק הגמר ב-CBS בו ניצחה בולטימור רייבנס את סן פרנסיסקו פורטי-ניינרס, 108.4 מיליון, ואילו הרייטינג דווקא שבר אז שיא - 48.1%.
המספרים המטורפים האלה חדשים יחסית. בסופרבול 1990 צפו כמעט 74 מיליון צופים, כעבור 3 שנים הנתון זינק ל-90 מיליון, ועד שנת 2009 לא הצליח לחצות את רף 100 המיליונים. למעשה, עד סופרבול 2010, בו צפו 106.5 מיליון איש, המשדר הכי נצפה בטלוויזיה האמריקאית היה פרק הסיום של הסדרה המיתולוגית מ.א.ש, ששודר כמעט 30 שנה לפני כן.
ויש עוד כמה נתונים
גם בגזרת הטוויטר לא הצליח האירוע לרשום שיא. במהלך 3.5 שעות המשחק נשלחו 16.9 מיליון ציוצים, ירידה ביחס לשיא שנרשם בשנה שעברה - 28.4 מיליון, ששבר את השיא שנרשם שנה לפני כן, בגמר 2014 – אז צויצו 24.9 מיליון ציוצים. בשעה 20:44 שעון מזרח ארה"ב, נרשמו 162 אלף ציוצים.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
בדרך כלל הערים מהן מגיעות המשתתפות בסופרבול, מתכנסות מול המסכים והן המובילות מבחינת רייטינג. אם ממוצע הרייטינג הארצי עמד על 49%, אז הרייטינג בעיר שארלוט (בה פועלת קרוליינה פנתרס) עמד על 55.9%, ואילו בדנבר הוא היה 53.9%. שיאנית הרייטינג בארה"ב היא בירת מדינת טנסי, העיר נאשוויל, עם 57.7%, ואחריה העיר אלבקרקי (בירת ניו מקסיקו) עם 56.8% ובעיר גרינסבורו (צפון קרוליינה) צפו 56.7%.
מיד לאחר הסופרבול שודרה תכנית הלייט-נייט של סטפן קולברט, עם מערכון משעשע למדיי בהשתתפותו של נשיא ארה"ב ברק אובמה ורעייתו מישל. בתכנית צפו 21.12 מיליון איש.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
