ואז אבא חזר: הקמפיין שעושה צחוק מהסיפורים האובר-דרמטיים של מתמודדי הריאליטי
כל חובב ריאליטי שירה יודע שמאחורי כל זמר מרגש, עומד סיפור קורע לב ומרגש עוד יותר. מבריחה מהבית ועד למורה לפיתוח קול ששברה יד לאחר שניסתה לסגור את הפסנתר. התחקירנים של תכניות הריאליטי, המשמשות כמקפצה לקריירת השירה, כגון X פקטור (רשת, ערוץ 2) או הכוכב הבא לאירוויזיון (קשת, ערוץ 2) חופרים והופכים בכל פריט מידע כדי להרכיב את סיפור הרקע המרגש ביותר ובעזרתו ללחוץ על בלוטות הדרמה.
התופעה (המקובלת) הזו שלא התחילה במחוזותינו, היא גם הרעיון שעליו מבוסס סרטון הקידום להרשמה למסלול המוזיקה של הקריה האקדמית אונו. מלווים בפסקול מרגש, מופיעים על המסך 3 צעירים שמספרים את סיפורם הנוגע ללב שנגמר באופן הכי סתמי וחסר פאנץ' - רחוק ממה שהצופה מחכה לו. לדוגמא: "אבא זרק לאמא להתראות, אמר שהוא הולך לקנות סיגריות, ויצא מהבית. חשבתי שזהו זה, זה נגמר. אני הולך לגדול בלי אבא. אחרי חצי שעה הוא חזר". הפער בין הבנייה המלודרמטית של ההגשה, הסיפור (בתחילתו) והפסקול הנוגה - לסיומות של הסיפורים מעלה בתחילה סימן שאלה, אך לאחר הסיומת של הסרטון שבו נחשפת הסיבה, הוא הופך לחיוך מיידי.
הסרטון שעדיין ממשיך את הקו המרגש מסתיים במילותיו של הקריין שאומר: "למאות אלפי אנשים אין סיכוי בתכניות ריאליטי כי אין להם סיפור סוחט דמעות". שם הפאסון כבר נשבר והקריין מסיים במילים "כדי להצליח באמת בעולם המוזיקה - בואו ללמוד מהטובים ביותר במסלול למוזיקה של הקריה האקדמית אונו". מאחורי הפרסומת שצפויה לרוץ ברשת עומד משרד הפרסום ברוקנר יער לוי.
- עשר על הגל: 15.1% ל'בזהות בדויה', 18.1% לגמר X פקטור
- חצי גמר, חצי כח: X פקטור מאבדת גובה עם 11%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסלול לימודי המוזיקה של אונו סגל כולל את ראש בית הספר למוזיקה וחתן פרס ישראל למוזיקה - פרופ' נועם שריף. כמו כן מלמדים בו האומנים שלומי שבן, עלמה זוהר, רפי קדישזון, ליאוניד פטשקה, סלאווה גנלין, אלונה טוראל, ליאור טבת, ערן פרלדיק ועוד. בית הספר מנוהל על ידי המוזיקאי, המעבד והמנצח יהודה כהן, מייסד מכללת הד לפני יותר מ- 20 שנה.
- 2.החיבור קצת מוזר ולא ברור (ל"ת)דדי 07/02/2016 19:04הגב לתגובה זו
- 1.גדול!!! (ל"ת)שי 07/02/2016 13:31הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
