TV

ואז אבא חזר: הקמפיין שעושה צחוק מהסיפורים האובר-דרמטיים של מתמודדי הריאליטי

כל חובב ריאליטי שירה יודע שמאחורי כל מתמודד רגיש עומד סיפור קורע לב. זה גם הרעיון עליו מבוסס סרטון הקידום להרשמה למסלול המוזיקה של הקריה האקדמית אונו
משה בנימין | (2)

כל חובב ריאליטי שירה יודע שמאחורי כל זמר מרגש, עומד סיפור קורע לב ומרגש עוד יותר. מבריחה מהבית ועד למורה לפיתוח קול ששברה יד לאחר שניסתה לסגור את הפסנתר. התחקירנים של תכניות הריאליטי, המשמשות כמקפצה לקריירת השירה, כגון X פקטור (רשת, ערוץ 2) או הכוכב הבא לאירוויזיון (קשת, ערוץ 2) חופרים והופכים בכל פריט מידע כדי להרכיב את סיפור הרקע המרגש ביותר ובעזרתו ללחוץ על בלוטות הדרמה.

התופעה (המקובלת) הזו שלא התחילה במחוזותינו, היא גם הרעיון שעליו מבוסס סרטון הקידום להרשמה למסלול המוזיקה של הקריה האקדמית אונו. מלווים בפסקול מרגש, מופיעים על המסך 3 צעירים שמספרים את סיפורם הנוגע ללב שנגמר באופן הכי סתמי וחסר פאנץ' - רחוק ממה שהצופה מחכה לו. לדוגמא: "אבא זרק לאמא להתראות, אמר שהוא הולך לקנות סיגריות, ויצא מהבית. חשבתי שזהו זה, זה נגמר. אני הולך לגדול בלי אבא. אחרי חצי שעה הוא חזר". הפער בין הבנייה המלודרמטית של ההגשה, הסיפור (בתחילתו) והפסקול הנוגה - לסיומות של הסיפורים מעלה בתחילה סימן שאלה, אך לאחר הסיומת של הסרטון שבו נחשפת הסיבה, הוא הופך לחיוך מיידי.

 

הסרטון שעדיין ממשיך את הקו המרגש מסתיים במילותיו של הקריין שאומר: "למאות אלפי אנשים אין סיכוי בתכניות ריאליטי כי אין להם סיפור סוחט דמעות". שם הפאסון כבר נשבר והקריין מסיים במילים "כדי להצליח באמת בעולם המוזיקה - בואו ללמוד מהטובים ביותר במסלול למוזיקה של הקריה האקדמית אונו". מאחורי הפרסומת שצפויה לרוץ ברשת עומד משרד הפרסום ברוקנר יער לוי

מסלול לימודי המוזיקה של אונו סגל כולל את ראש בית הספר למוזיקה וחתן פרס ישראל למוזיקה - פרופ' נועם שריף. כמו כן מלמדים בו האומנים שלומי שבן, עלמה זוהר, רפי קדישזון, ליאוניד פטשקה, סלאווה גנלין, אלונה טוראל, ליאור טבת, ערן פרלדיק ועוד. בית הספר מנוהל על ידי המוזיקאי, המעבד והמנצח יהודה כהן, מייסד מכללת הד לפני יותר מ- 20 שנה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    החיבור קצת מוזר ולא ברור (ל"ת)
    דדי 07/02/2016 19:04
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גדול!!! (ל"ת)
    שי 07/02/2016 13:31
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.